Thursday

Presiden Palestin tolak dan kecam kehadiran Najib ke Gaza


TIDAK sampai 24 jam Najib Razak berbangga sebagai Perdana Menteri Pertama Malaysia ke Palestin, beliau terpaksa menerima satu lagi title iaitu Perdana Menteri pertama Malaysia dikecam oleh Presiden Palestin kerana cuba menjadi hero.

“Presiden Palestin menolak dan mengecam kunjungan Perdana Menteri Malaysia ke Gaza,” kata kenyataan kerajaan Abbas yang dibacakan pegawai berita WAFA.

“Kunjungannya merendahkan pemerintahan Palestin yang sah dan menyebabkan perpecahan serta tidak menguntungkan Palestin,” tambah kenyataan itu lagi.

Pemerintah Palestin menyatakan akan meminta penjelasan dari Malaysia lapor Al Arabiya News



Menjawab kecaman itu Najib menyatakan bahawa lawatan beliau ke Palestin tidak berniat untuk mencampuri urusan dalaman negara itu seperti dilaporkan oleh Awani




Kata orang terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Padahal, tidak sampai 24 jam media-media arus perdana kongkongan Barisan Nasional melaporkan Najib Razak ingin menjadi hero menawarkan pelan damai Hamas dan Fatah seperti  dilaporkan Berita Harian.

Adakah ini bukan cubaan mencampuri urusan dalaman negara Palestin? Najib nak tipu siapa?



Menjelang Pilihanraya Umum ke 13, Najib cuba menunjukkan watak hero kepada rakyat dengan melawat Palestin. Dia nak tunjuk bahawa dia jauh lebih hebat berbanding mahadewa Umno, Tun Mahathir.

Strategi politik yang agak baik, jika beliau datang sekadar untuk menyatakan solidariti kepada rakyat Palestin dan misi bantuan. Namun cubaan lebih dari itu, iaitu untuk menjadi hero nampaknya memakan diri dan berakhir dengan lawatan yang memalukan.

ReJaM© "Jangan jadi hero tak tentu pasal, ukur baju di badan sendiri... "

96 comments

Hahak pembunuh jadi hero..horeyyyy horeyyy

Haha


Malu woi..kompom xmsk berita tv3suku

Haha


Malu woi..kompom xmsk berita tv3suku

la ingat ke lawatan solidariti aje..ada agenda lain rupenye...

Bodoh punya milosuam ni..klu betul najib nk jd org tengah antara fatah n hamas salah ke untuk pepaduan org islam, itu tanggungjawab seorg muslim jgak..ckp jelh korg sakit/busuk hati bila tengok gmbr najib bersalaman dgn pemimpin palestin lepas tu nk spin citer yg bukan2 perrgh daa!!!
PARTI ISLAM SEMALAYSIA buat apa untuk pepaduan umat islam? Perpaduan dgn dap boleh la..itupun asyik kena buli je!

Patut pafut peliwat yg jadi hero ke??? horeyy..horeyy..

Negara sendiri perpaduan tunggang terbalik, ni nak tlg negara org.ukur baju dibadan sendiri sbb nak ukur baju org....kopi o peng betoi a

Macai yg duduk diatas pagar..haha

kes ini mesti cacai umnogok xminat nak komen sebab kena batang hidung sendiri. kalau pr yang kena kecam sah 4 hari 4 malam x habis komen. itulah cacai umnogok. dia ingat dia tulis tu orang nak baca ke.

Mahmoud abbas ni pon satu hal gak. Padahal pihak berkuasa di Gaza mmg HAMAS pon. FATAH hanya berkuasa di tebing barat. Walaupun sudah ada perjanjian, FATAH ni mmg sgt ego!

(FATAH ni perangai mcm UMNO, orang2 atasan diorang ni Rumah besar2 atas bukit, rakyat biasa kebanyakan tinggal di kem pelarian. Mahmoud abbas ni bukannya Islam pon, tp agama Bahai)

poin aku kat sini, xpayah ni amek port sgt si Mahmoud abbas ni, die ni perosak keadaan je.....

Pakai dia xmai dah la Palestine pasni...malu dik oiii!!! Hahahahaha

Kerajaan malaysia x mengiktiraf kerajaan hamas kata menteri nazri aziz...tapi yg menyambut najib pemimpin hamas...malu sikit najib..malu sikit atau lepas tu najib ke israel bincang pasal minyak sawit kahkahkahkah

Kerajaan malaysia x mengiktiraf kerajaan hamas kata menteri nazri aziz...tapi yg menyambut najib pemimpin hamas...malu sikit najib..malu sikit atau lepas tu najib ke israel bincang pasal minyak sawit kahkahkahkah

Serupa macam anwar pergi kempen pilihan raya kecil dekat merlimau melaka dahulu , anwar telah dilahawaukau oleh makcik makcik merlimau itu , makcik itu cakap dekat anwar macam ni ' hoi lahawau kenapa kau datang sini kami tak perlukan enkau ' hehehe malu bro muka anwar ...

Yer ke makcik2 tu cakap caamtu? Ke ko yg tambah2 cerita ni.

Aku orang kampong sempang merlimau melaka , segala kemudahan telah tersedia , nak tengok kemajuan kampong kami dibawah pemerintahan bn dipersilakan datang kampong kami , nak mengurat puteri umno pun boleh !

Mak cik itu mulot laser sikit , tapi hatinya baik .

Aku pelik orang pr ni , najib pergi gaza kau sakit jiwa , najib pergi mindanao kau sakit hati , demi untok islam pun kau politikkan , tak hairanlah kalimah allah pun tok guru kau gadai !

Bini pembunuh pn xpakai tdung nk jd org tgh.islam kebenda nye,basic islam xlps nk jd hero.hero perompak rakyat mmg padan.cai cai yg da mkn taik tu mmg hati da karat.perompak dn pmbunuh jd sokongn haha

Sedap mulot kau kata najib pembunoh ! Fitnah itu lagi dasyat dari membunoh ! Semenjak kau berkawan dengan puak puak pas rasa rasa ramai orang yang telah kau bunoh ...ingat tu bro lidah itu cermin hati !

Tu bkn mulut laser... Mulut nerake...

Hati kalau dah bekarat memang macam itu , apa juga kabaikan yang najib buat mesti dipandang serong oleh pas , sepanjang penubuhan parti pas lansong tak ada apa apa sumbangan untok kemajuan islam , nak memajukan negara jauh sekali !

Engko org ni suma tak habis2 la...suma buat malu je...dok membebel mcm org takde maruah...macam org takde agama...cuba korang fikir dan baca balik cara korang berkomunikasi dalam ni...tak kira la korang ni org pas ke umno ke...cuba korang tengok dari pandangan sebagai orang yg bergelar islam...macam ni ke cara sesama islam tu berkominukasi? ini ke cara islam galakkan?...ngaku islam masing2 tapi...tengok sendiri apa yg korang suma dah paparkan dalam ni...pasal diri korang...memang memalukan.

umno pun tggu masa je nk terbarai. ada hati nk satukn palestin. piiirrah mabuk!

bole tahan lg. merlimau kt melaka, melaka lak dlm mesia. mesia tu negara tanah tumpah darah anwar. yg ni lak kes menyibuk kt negara org. negara sendiri tunggang langgang.

mujur barack obama tak cakap mcm ni. kalau dia ckp camni, kompem rakyat usa tak re-elect dia jd presiden. mentaliti rakyat negara maju lain. pembangunan lain, merompak harta negara lain.

Dah macam itu kehendaknya !

kena ada syarat pakai tudung ke nak damaikan saudara sesama islam? jumut betul

tutup aurat tu wajib..pompuan nk p mana pn kena pakai tudung..rujuk blik ustaz..jga dgn kta2..kta kta boleyh myebabkn syirk kpda allah dlm kta xsedar..

orang yg panas hatinya xkn diam bila kebenaran sudh tbongkar..berani kerana benar..!islam itu hak allah..

Apa lh najib tu..baik tolong kuatkan pepaduan dalam pr tu dulu baru pegi palestin, kesian tengok hadi awang dgn karpal asyik bertekak je tak sudah2..hwhehe!

Apa lh monyet ni ckp..merapu giler!

Anon 1:45; abis ko nk peliwat jd orang tengah ke?

Aku bukan BN atau PR...aku cuma hamba allah yg biasa. Kalau mcm ni la gayanya ko org perdebatkan, tak salah satu hari nanti malaysia jadi mcm singapore. Melayu berbalah sesama mereka,akhirnya melayu yg jadi penumpang kat negara sendiri. Baik penyokong UMNO, PAS n PKR....sama je. Yg untung Lim Guan Eng n Family....ni aku ckp mcm ni, ada yg komen kata bukan-bukan kat aku. Ko org semua tak pernah nak fikir apa yg org ckp. Belajar tinggi, tapi pemikiran sama mcm keldai.

Aku bukan BN atau PR...aku cuma hamba allah yg biasa. Kalau mcm ni la gayanya ko org perdebatkan, tak salah satu hari nanti malaysia jadi mcm singapore. Melayu berbalah sesama mereka,akhirnya melayu yg jadi penumpang kat negara sendiri. Baik penyokong UMNO, PAS n PKR....sama je. Yg untung Lim Guan Eng n Family....ni aku ckp mcm ni, ada yg komen kata bukan-bukan kat aku. Ko org semua tak pernah nak fikir apa yg org ckp. Belajar tinggi, tapi pemikiran sama mcm keldai.

hai monyet2....

Kerja pencacai ni asyik susah perbalahan bukannye perdamaian... Pakatan BODOH! BERPAKAT UNTUK MENGHANCURKAN..

Gilo la, ada disamakan manusia dgn haiwan, mak bapak dia mai dr situ kot

Makna keldai itu kita perlu faham bro , keldai itu umpama kuda tungangan , sebab itu orang islam diseru bersatu supaya tak jadi kuda tungangan orang kafir !

Ha3.....lain kali suroh rm la lead the delegation. Pok jib mana reti....kan dah kene. Kat kg2 boleh la jerit2 dgn janji2 ko tu....ha3.

U all bodoh...dan diperbodohkan...

Agree...hangpa jadila barua si aljuburi tu...

Admin blog ni mmg terkenal dgn fitnah2 yg melampau....moga neraka jahannam tptnya...

Patut kne p jumpa Mahmud Abbas dulu.. Br ismael haniyeh.. Br btul protokol..

Ingat nak mendamaikan perancis dan mongolia.

Atau nak pakai amanat hj hadi kat palestin. Bg hamas n fatah kafir mengkafir?

Patut berbincang dgn majlis syura dulu...baru jumpa lim guan eng...itu baru betul pejuang islam.

Notis *pembunuh makan duet rakyat,cacai tetap cacai hati suda karat

Notis xtulis pn najiban pembunoh..yg ada terse najiban pmbunuh tu np ek haha..btl kod

Merenung klau klau sekadar dgn akal tnpa jiwa blum cukup untuk menilai.

Kepada yg tak habis2 tohmah anwar kaki peliwat,kalau betul anda mengaku islam dan yakin ngan undang2islam,aku nak tanya,jenayah liwat ni termasuk dalam hukum syariah dimana pelaku dan mangsa adalah sama2islam..di malaysia mahkamah syariah n mahkamah sivil mempunyai taraf yang sama standardnya..kenapa anwar tak dibicarakan di bawah mahkamah syariah sebaliknya mahkamah sivil?dan wajib bagi yang menuduh mendatangkan 4 orang saksi yg adil bagi membuktikan tuduhannya itu..?sekiranya anda mengaku bahawa undang2mahkamah sivil lebih baik dari undang2 makamah syariah,secara tak langsung anda menidakkan hukum allah..Dan walaupun mahkamah sivil ciptaan manusia telah membuktikan anwar tak bersalah,tetapi anda masih lagi memfitnahnya sebegitu rupa..sedangkan hukum berzina mengikut islam akan tertolak secara muktamad sekiranya tiada seorangpun saksi yang benar2melihat perlakuan itu..dan kepada para pemfitnah..adakah anda melihat nya dengan mata kepala anda sendiri?

a ah.. pakatan berpakat utk menghancurkan pemimpin ubn yg GILA KUASA DAN RINGGIT MALAYSIA.. wakakaka.. hanya caii2 ubn saja menyayangi pemimpin begini sbb ada imbuhan.. pastu bg anak bini makan hasil kerja dia.. kekekke.. pemikiran lembu kondo moden..

Ko ni asraff hitam tak abis2 meroyan naper erkk..mmg ada sakit ke!

Najib jmpa hamas lh..apa lh ko ni!
Klu fatah mcm umno..
Zionis mcm pas kot (tak suka pepaduan sesama islam)

Baca betul2 keputusan Mahkamah sivil tu walaupun jatuh hukum anwar tak bersalah atas kelemahan teknikal tp kejadian liwat mmg berlaku..
Cuba alasan yg sama saudara nyatakan di atas td dkaitkan dgn tuduhan katas najib, rais yatim dll..!!!
Jgn hanya melihat dgn kepala mata sahaja saudara yg penting mata hati yg ikhlas tanpa perasaan hipokrit.

Puak diorg ni mana tau bahasa kiasan bro..Tun berkias pn diorg pusing citer..
Tak sekolah kot! !!

Ko org pg cr rakan sekolah, sekelas, se asrama dgn aljuburi tu, tanya sndri btl ke x... Dia pon kawin lari di siam tu...

Asl pm, bt baik org kt, hr tu bl dia x pg sn cai2 kt.. Bl pg pon kn kt... Yg ikut pon sp, nasarudin, khir baharom dll tu pon bkn calang2, gagah x dpt status ulamak je....

Ko org tgk tampok bn dah 6 pm brtukar tgn.. Dlm 6 pm tu, tampok dap dr dlu smpai skrang lm kit siang, karpal. Blm undur dh mnular ke ank.. Bapak gagal di penang lr ke ipoh..Tp tampok masih di ats..Pas pon sm dah 4 pm btukar tp tampok pas sm jgk..Pkr walaupun belasan thn, bini president, suami pnchat, ank, teman2 rapat, masing2 jwtan pnting dlm prti.. jd sp yg ptt dtkar dlu.. Kalau bn mkn wg rakyat, jln raya, hptal, sekolah gj pnjwat awm dsbgnya tu mcm mm..

Nampaknya Datok Seri Najib semakin bagus sekarang Datuk Seri membuka mate org luar akan memandang hina kerana perhimpunan yg dilakukan oleh rakyat malaysia yg terdiri drpd beruk monyet siamang tikus badak dan anjing kuning ugh ugh ugh

MEMANG BETOL ! KEJADIAN LIWAT ITU MEMANG BERLAKU ! DALAM KEJADIAN LIWAT YANG PERTAMA MUNKIN RAMAI YANG TAK PERCAYA TERMASOK DIRIKU INI , MAHATHIR DAN UMNO MENJADI SASARAN KUTUKAN TERMASOK AHLI UMNO SENDIRI , TETAPI KEJADIAN LIWAT YANG KEDUA INI DIMANA SAIFUL MENJADA MANGSA LIWAT ANWAR KENAPA PERLU DISALAHKAN UMNO LAGI , INI BUKAN KONPIRASI UMNO , TAK MUNKIN BUDAK SAIFUL ITU SUKA MEREKA REKA CERITA , BUDAK SAIFUL ITU JUGA ADA HARGA DIRI DAN MARUAH IBU BAPANYA ...MORAL OF THE STORY ..ANWAR ITU TAK LAYAK DIANGKAT SEBAGAI PEMIMPIN , IA HANYA SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA !!!!!

Ala bro biasa la puak pr dn pas ni. Mcm putrajaya dulu kata membazir sekrg berebut nak putrajaya. Jiwa mereka tebal dgn dengki

Dua2merapu bg komen.....kan sekarang palestin da diiktiraf oleh pbb sbg negara pemerhati bukan anggota,jadi mahmoud abas tu presiden palestin,,,ismail haniyeh tu perdana menteri...kalau ikut protokol,memang la kene jumpe presiden negara diikuti lak ngan rakan sejawat...ada paham ka macai?

Tapi wahai saudara rekod perubatan dari hospital pusrawi telah disahkan oleh doktor pertama yg melakukan pemeriksaan anal rectum si saiful tu mengatakan dengan jelas bahawa rektum saiful clean n moist dan tiada unsur2penembusan(penetration)..no blunt force injury to the rectum...and dr tu telah direhatkan...then kerajaan appoint pulak dr pakar dr k.l utk examine rectal saiful,anal swab diambil dan telah diseal mengikut protokol OSCC case..:)..nak aku sambung ke?apa kesalahan teknikal tu?berlaku pencerobohan pada bahan bukti dan kerana itu kes itu tertolak kerana bukti sudah dicemari dan berkemungkinan berlaku manipulasi...faham.?n then sampel semen yg forensik team collect pulak ada lebih dari sorang penderma dan ditanda ngan nama lelaki y...dan ade jgk semen tu dari tuan punya sendiri...hahaha...dapat kat bahagian depan seluar lak....bro...kalau bab protokol medical,lu tak payah nak goreng gua la...by the way...semen tu bukan maknenye simen konkrit ok?itu maknye air mani...so jgn stakat bace lam utusan je...hahaha waiting ur reply....patiently...

Bro hujah lu lemah....bace hujah gua kat atas tu tentang SOP in collecting OSCC case...stakat main tembak je,pegi main kat funfair nun...

Satu lagi bro,memang akan ada pendakwaan akan dibuat kepada,najib,rosmah,razak baginda,zahid hamidi,noh omar,awang adik husin,jamil khir baharom,isa samad,rahim thamby chik dan ramai lagi meliputi byk skandal dan isu...termasuk la lu punya otai no 1.mahathir dan anak2die.. Cume skang ni disebabkan imuniti najib sbgi pm,konco2 die leh la dok sembunyi2 dan mengelak..sama mcm mahathir,rakyat tau peranan die blakangtabir untuk tutup segala penyelewengan dan memastikan legasi anak2 die terjamin...Allahyarham ustaz fadhil noor pernah doakan moga mahathir di panjangkan umur agar die dapat melihat sendiri saat kehancuran umno....sebab itulah mahathir pernah cakap,sekiranya anwar menjadi pm,die akan lari keluar negara....nape tu?macai2die xnak ikut lari skali...bukti sedang dikumpul bro...sabar..

Bodoh.. Org nakkan pusat pemerintahan..bknyer bk putrajaya tu..

X habis habis dengan ketuanan melayu. ko ingat nie zaman hang tuah ker

Ha ha ha ha.Kah kah kah kah.Wuargh kah kah kah.Baca komen2 negatif diatas rasa Mcm Mau kencing tergelak.Inilah komen2 negatif org2 yg dengki dn kianat.Mereka tidak tahu membezakan antara kewajipan umat Islam menolong saudara seagama yg dalam kesusahan dngn sokongan membabi buta ke atas Israel.Sepatutnya mereka yg mengaku Islam mengecam sokongan kepada Israel dn bukannya menghina kunjungan najib ke Palestin.Tanya mereka yg mengecam ni,Berapa banyak sumbangan mereka untuk negara mereka sendiri(Malaysia)?Berapa banyak zakat atau income tax yg mrka bayar?Nak sumbangan wang kepada Palestin jauh sekalilah!!!Tapi Kalau untuk mereka bergaya ,Handphone mereka pun beribu2.Siapa mereka Nak pertikai niat ikhlas org lain Nak membantu?Sembang kuat,habuk pun tatak!!!Org Mcm ni sebenarnya tak layak menjadi org Islam.Nabi tak ajar umatnya menghina dn mencaci org lain.Mereka tak suka ikut al Quran dn sunnah Nabi tetapi lebih rela ikut ajaran songsang pemimpin yg melingkupkan mrka.Beli tafsir al Quran,Banyakkan membaca dn kurangkan menghina kerana suka menghina itu adalah amalan Iblis laknatullah yg di laknat oleh Allah azawajalla sampai kiamat...

Kalau sy melakukan liwat sudah pasti sy tidak akan berani bersumpah yg sy tidak melakukan perbuatan terkutuk itu.Jika sy tidak melakukan liwat sudah pasti sy akan bersumpah dni sy juga akan mengajak sipenuduh yg mengatakan dirinya diliwat kemekah almukarramah untuk bersumpah dihadapan Kaabah dn juga melakukan solat hajat disana.Tetapi sayangnya perkara ini tidak berlaku sebaliknya dicaci dn dihina sumpah tersebut.Yg menghina sumpah tersebut bukanlah Non muslim tetapi mereka yg mengaku beragama Islam.Tahukah mereka bahawa dizaman Nabi SAW perkara ini telah berlaku walaupun cerita berbeza tetapi Rasullalah telah menunjukkan kepada kita kaedah dn cara bagaimana untuk menyelesaikan masalah ini dngn mengikut kaedah Islam.Masalahnya org yg mengaku Islam pd hari ini sendiri yg tidak percaya kepada kaedah atau penyelesaian cara yg ditunjukkan Nabi ini.Mereka lebih percaya kepada pesuruhjaya sumpah yg nilainya adalah rm2.Pm najib telah banyak kali bersumpah dibeberapa buah masjid menggunakan kalimah Wallahi,wabillahi dn watallahi yg beliau tidak melakukan perkara terkutuk itu .Berbeza dngn pihak sebelah lagi,Bukan saja tidak mahu bersumpah bahkan memperlecehkan sumpah tersebut.Barangkali mereka hendak menunggu sumpah tersebut dilakukan dalam rumah ibadat seperti gereja atau tokong baru mereka akan percaya kepada perkara tersebut.Inilah umat Islam yg ada pada zaman teknologi ini.Patutlah kalimah Allah dijual secara lelongan.Nauzubillah

Berangan jelh ko ni..bukan abg nuar ko ke yg lari ke kedutaan turki, abis semua org ko nk sue..abis pemimpin pr semuanya clean ke bro..perrg daa!

Iya iya je ko ni anarkin..ayat2 ko ni sebiji mcm aku baca kat harakah, tafsir ikut sedap mulut ko je..

Saudara,mase fitnah liwat pertama terhadap DSAI,beliau telah bersumpah yg beliau tidak melakukanya..tapi ape yg berlaku, beliau tetap difitnah...jadi beliaunekad mengatakan tidak akan bersumpah bg kes fitnah kali ini...ini pendirian aku sebagai umat islam yg percaya dan yakin terhadapa hukum yang diturunkan oleh Allah azzawajalla...selagi tidak didatangkan 4 org saksi yang adil,dan tidah dibicarakan melalui mahkamah syariah,aku akan menganggap perkara itu kekal fitnah sampai bila bila..;

Bro,ramai da pemimpin pembangkang yangbukan setakat kene dakwa,siapkene isa lagi...so turn lu punya peminpin pulak la...sebab beberapa kali mahathir,najib n rosmah disepina,tapi tak datang...apasal? Stakat berkokok dlm kandang sendiri...xpyhlaaa...Aku nak tanya jujur la,anwar semasa ditahan,dipukul dan ditumbuk sampai patah spinal die..ao org yg pukul die smpi skang bebas n senang lenang...Tu Sop jabatan polis ke?kEnapa tiada siasatan oleh pihak polis?kenapa tiada pendakwaan?then cube compare ngan kes gadis singapore dipaksa bogel n kene ketuk ketampi..kenapa boleh ada siasatan?

By the way ,ape yg aku tulis diatas ni adalah bidang yang aku mahir secara terlatih dan secara professional bro... SOP tu adalah standard operating prosedur utk memastikan pematuhan prosedur standard dan juga bg melindungi hak2. Client...so tak perlu baca harakah pun da memang bidang aku...jadi jgn stakat katam akhbar perdana je bro,benda2lain kene consider jgk...anyway kalau aku agak melampau dlm berhujah,aku mintak maaf...no offense..ok?pilihan kt tangan kita masing2...terpulanglah...:)

Di masjid mana Anwar bersumpah?

Anwar liwat , cuba kita tengok air mukanya , macam ayam sakit !

Habih la Kalau Islam Mcm tafsiran sahabat kita diatas.Kalau Mcm tu semua kes rogol terpaksa digugurkan kerana tidak ada saksi 4 org saksi yg jujur.Islam tak sejumud Mcm tafsiran kawan kita diatas.Sebab itu kita ada hukum takzir.Ia juga adalah salah satu hukuman dlm cabang Islam.Kalau tak boleh dibuktikan secara 4org saksi kita juga boleh menggunakan bukti lain seperti rambut atau bulu kemaluan pada mangsa,kulit perogol atau peliwat dikuku mangsa,air mani,air liur atau darah pada badan mangsa.Ini semua boleh dijadikan bukti bahawa perkara tersebut berlaku atau tidak.Kalau Nak tunggu 4 org saksi smpi qiamat pun takkan jumpa.Islam mengajar kita beberapa kaedah.Ini adalah salah satu kaedah.Kita kena terima benda ni.

So kalau tahu dalam islam ada hukum hudud,takzir dan qisas,maknenye undang2islam tu da lengkap...kenapa x dakwa die di mahkamah syariah..dan datuk jamil khir baharom pernah bercakap,kalau sekiranya mahkamah persekutuan menggugurkan kes liwat II 2ni terhadap anwar,maka anwar boleh meneruskan qazaf terhadap saiful.,tapi kenapa setelah terbukti anwar tak bersalah beliau menghalang mahkamah syariah dr meneruskan qazaf oleh anwar terhadap saiful?dan hati2 dalam buat kenyataan bro...hujah lu kt atas seolah2 menidakkan keupayaan hukum allah utuk menghukum de ngan adil..anda dah bace laporan perubatan dr pusrawi yg pertama melakukan pemeriksaan tu?da bace laporan dr pakar hkl?laporan pembentangan oleh pakar DNA ?berapa lama potensi DNA atau jangka hayat?itu dari sudut sains kerana mahkamah persekutuan mengutamakan bukti fizikal...so kenapa kes tu di buang?meh!aku bg nko pencerahan..pertama ,sampel semen yg diambil dari rektum saiful ada lebih dr seorg penderma dan yg lebih unik,airmani saiful juga ada...nko bace x laporan ni?kedua,ujian DNA yg di buat telah diragui integritiny kerana, 1.sampel tidak ikut prosedur selepas diambil,dimana ia disimpan oleh pegawai penyiasat dan bukan ters diserahkan kepada makmal..2..sijil akreditasi msa/iso makmal tersebut da luput dan tidak diaudit(ingat ni high profile case)so sepatutnya makmal ni boleh dikira x layak. Dan akhir skali hujah oleh pakar DNA luar negara bahawa terdapat 0.000001% kemungkinan sampel DNA tu dpat bertahan dr 48 jam,mknenye ape?mustahil bro... Jadi secara sains dan fizikalnya kes ni dah terang2 patut digugurkan...dan mahkamah membebaskan anwar tu adalah tindakan yg betul.tapi,oleh kerana macai2 UMNO ni yg malas membaca dan berhujah secara PoYo kate awie,mari kite tanya....kenapa kerajaan atau saiful tak meneruskan pulak kes ini di mahkamah syariah?cara islam tu da cantik.pakai songkok n baju melayu,pastu akad sumpah lam masjid depan imam,depan wartawan,da cantik da turutan nya tu...tapi perbicaraan kes buat kat mahkamah sivil?????x nmpk sumbang ke?masalahnya....nkorg leh terima tak mende yg aku tulis ni??terpulang...dan utk sumpah anwar tu,dibuat di masjid permatang pauh pad tahun 1998 dan lam youtube pun nko boleh cari,perutusan oleh anwar sebelum dia ditangkap dan diheret ke penjara sungai buluh..tapi digelapkan dari media arus perdana sepertimana mereka menggelapkan penjelasan oleh limkitsiang,haji hadi dan nik aziz serta mat sabu dari rakyat...letih aku taip panjang2ni...lau nkorg tak paham jugak takpe,tapi kene tegas la ngan pendirian...nkorg nak terus tabur dan panjangkan fitnah atas ape yg nkorang kurang ilmu dan arif tentang sesuatu itu? Rajin rajinlah cari kebenaran,supaya ape yg kita buat,dengar dan baca tidak ditentukan oleh org lain...Mind Control...ok!lastly,suka aku nak ajak nkorg tonton siri the arrival kt lm youtube...bagus utk bg nkorang faham tentang teori konpsirasi global yg diketuai oleh dajal...no offense...:)

woi babun nampak sangatvko kencing. aku ni ank jati melake. mane ade perkataan lahawau.. yang ade "hawau","lahabau".. suke ko je nk gbungkn.. nampak sgt ko penipu.. org mlke xkn ckp lahawau

Asyik dari thn 1998 sampai sekarang teori konspirasi.Idea basi!'Org boringNak dengar dah!!!Semua org dlm Malaysia conpirasi nk jatuhkan Anwar.Drpd tun M,paklah yg cool pun berkonspirasi,datuk najib,Pasukan polis,peguam negara,Pasukan forensik,ahli kimia,Bomba,Cost gurau,Pak guard,security guard,cleaner,nelayan,kastamDn bomoh.Kah kah kah kah kah kah kah!!!Pening pening!!!Semua org salah!!!yg betul hanya seorang...

jawab le yg anarkin tu post bodoh.. yamg ko merepek tu apebendenye bangang isk isk isk meh sini makan rumput.

Sebenarnya tiada sesiapa yg berpakat melakukan konspirasi kepada org tertentu tetapi Allah telah menunjukkan kekuasaan dengan menjatuh dn menghinakan org itu.Sesiapapun tidak dpt mengubah atau menidakkan kuasa Allah keatas org itu.Tun m tidak kuat dn maha berkuasa,najib juga bukan maha berkuasa akan tetapi Allah jualah yg menentukan.Jika kehendak Allah kata tidak jadi maka tidak jadilah perkara tersebut tetapi perancangan Allah mengatasi kekuatan manusia.Pada pru akan dtg jika org itu kalah dngn teruk,Jngn salahkan sesiapa kerana mereka juga yg mengundang kemurkaan Allah.Kalimah Allah mereka tukar dngn harga habuan politik dunia dngn nilai lelongan.Ada pulak yg menyokong termasuk budak2 yg kurang mahir dngn Agama sendiri.Tapi syukur alhamdulillah masih ada org muda yg majoriti mempertahankan kalah suci umat Islam.Kita minta Allah jauhkan Malaysia daripada bala bencana dn malapetaka dn org2 seperti ini.Amin....

Ada yg komen Mcm org jelous,ada yg cakap Mcm budak umur 5 Thn,Ada yg kata Umno Nak terbarai padahal perhimpunan agung Umno berjalan dngn aman dn lancar.Tidak seperti sebuah parti yg hidup tak berapa Nak hidup yg perjalanan perhimpunannya seperti dizoo.Siap dngn baling kerusi dn memaki hamun sesama sendiri.Itupun jangan ada hati Nak mengata org.Alhamdulillah,Bangganya majoriti rakyat malaysia walaupun ada yg jelous tak terkata(yg jelous minoriti)najib smpi sana(Ketua mereka tak smpi lagi,tu yg jelous sangat)Untuk memberi bantuan dn sokongan kepada penduduk palestin(Bukan Israel).Moga dngn kedatangan najib dpt membawa episod baru dalam dunia Islam dn Arab agar mereka bersatu hati untuk membantu penduduk Palestin mencapai keamanan dn kemerdekaan negara mereka dn bukannya tolong Israel....

Mmm...nko xnak komen pasal bendera israel digantung di parlimen kite dulu,mahathir bawak masuk pasukan kriket israel juga satu masa dahulu dan yang terbaru peninju dari israel di bawa masuk oleh kememtrian belia dan sukan utk sebuah rancangan realii tv di saluran AXN satu mase dulu?tanpa pengesahan visa dan passport masuk melalui sempadan thailand...nko alert tak mende ni wahai saudare islam ku?

; )...jadi jgn berhujah pd bende yg kite tatau ok?Satu lg nampk sgt nkorg ni x buat homework,aku da hidhlight perkataan DNA pun nkorg masih x check n balance...sbnarnya DNA mempunyai jangka hayat yg panjang...jawapanya sampel airmani yang punyai jangka hayat yang pendek....so kena praktis lagi utk khentam kerajaan PR seekiranya nkorg jd pembangkang lak....

Alhamdulillah..nko kembali pada yang hak...tapi kalau isu kalimah allah itu anda selitkan hujah berdasarkan nas dan hadith lagi berkesan..tentang pertukaran kerajaan,menang kalah,itu sememangnya ketntuan Allah...PR acapkali menghadapi kekalahan dansetakat ini kami tabah menerimanya...tetapi adakah Barisan Nasional bersedia mnerima kekalahan..?kun faya kun kata Allah....

Nak jadi hero tapi jumpa sebelah pihak kenapa tak jumpa presiden palestin takut kat zionis dan usa serta sekutu2 nya le tu.

Hero umat konon hero keluarga pun belum tentu layak le klu hero sgt paksa le si rosmah tu tutup aurat betul2...

Nak jadi hero tapi jumpa sebelah pihak kenapa tak jumpa presiden palestin takut kat zionis dan usa serta sekutu2 nya le tu.

gua mmg bersetuju dgn lu bro anarkin... imam Syafie pernah berkata dia x gentar nk berdebat dgn 10 org berilmu,tp takut pada seorg yg DUNGU!!!... klu hati dah karat,taik ayam rasa coklat...

Umno meroyan nk tawan balik selangor...

Monyet 7:04 ni yg monyet sebab tak membaca...kesian..

Hati berkarat tak rasa yang dosa tu dosa....fikirkan...duduk2la baca tafsir quran....


EmoticonEmoticon