Thursday

Maklumat sulit: Pendatang asing bakal cetus huru hara di Sabah?


SEBENTAR tadi ReJaM© terima satu email daripada seorang pengirim yang mendakwa dirinya sebagai "orang dalam" dan memiliki maklumat sulit dari PDRM.

Pengirim memberikan satu dokumen berbentuk arahan kepada  anggota polis dan keselamatan di Sabah agar bersiap sedia dengan sebarang kemungkinan kerana berdasarkan maklumat orang awam, 1400 orang dimaklumkan sebagai pendatang asing di Kota Kinabalu dan Tawau akan membuat huru hara.

Surat itu meminta agar para petugas, pegawai dan semua anggota keselamatan supaya mengambil langkah berjaga-jaga paling tinggi serta meningkatkan kekuatan anggota yang bertugas memandangkan pendatang asing ini akan mensasarkan anggota keselamatan untuk membuat huru hara.

Di bawah ini surat yang dimaksudkan. ReJaM© percaya ramai yang telah menerima surat ini dalam bentuk email berantai. Bagaimanapun, kesahihannya masih tidak dapat dipastikan. Barangkali mungkin juga ada pihak tertentu yang cuba mencetuskan kebimbangan kepada orang ramai.



ReJaM© harap orang ramai yang telah menerima surat ini dalam bentuk email berantai agar menimbangkannya dengan penuh rasional kerana kesahihannya masih tidak dapat dipastikan.

Umum mengetahui bahawa ramai pendatang asing yang telah menerima IC hasil projek IC di Sabah untuk mengundi BN sebelum ini. Jika maklumat ini benar-benar dikeluarkan oleh PDRM, maka kita perlu mengambil langkah berjaga-jaga kerana musuh sudah lama berada di kalangan kita.

ReJaM© "Pendatang asing menangguk dalam air yang sedia keruh? "

21 comments

Jd pd kawan2 yg da sedar tu,tahniah laa...kite dah separuh bebas dr tahyul yg selalu digembar gemburkan oleh umno/bn selama ini,memang susah nk kikis mentaliti tu sbb doktrin yg dah hmpir sebati telah kite bw bersama diri kite selama berpuluh puluh tahun...jd perubahan ni sebenarnya hukum alam dah,diri kita ,persekitaran kita...semua nya berubah..tiada yg kekal seperti sediakala kecuali Allah..jadi marilah sama 2berhijrah ke arah malaysia baru...

lan todak0122118747 delete 8 March 2013 at 13:17

Hai pig pig PR sekalian..korg meroyan pe lg...dah la suke wat kecoh...menyusahkn.elok mampos je korg ..laknat btul hgpa

Nkorang ade dgr bunyi anjing dok menyalak sekor2 x??Anjing tp mengaku ikan todak...poyo tul...

Anarkin tk ada telor heeee...

Nk buat ape?penting ke?xnklah...takut??takut gak...eee..takutnye...wa takut gile ni...eeee...

lan todak0122118747 delete 9 March 2013 at 01:50

Analkin elok ko tukar name ko jd analpig...sesuai sgt laa dgn sifat kepigan ko tu...once pig,alwes pig

Anarkin, ada bbrp perkara ;
1) kurang tepat ulasan ttg pkmm,awas , api & lain2 - dibayar darah. Ketua pkmm hanya dipenjarakan, yg lain lari ke indon @ bersembynyi. Api& Awas pula masuk hutan , tertipu dgn komunis ; mmg ada pertumpahan darah. Belum campur cerita di zaman kemasukan jepun.
2) syed syeikh al hadi pun pejuang kemerdekaan , tapi x terlibat dgn ptumpahan darah. Begitu juga dgn grup ulamak yg lain.
3) hizbul muslimin pun x terlibat dgn pertumpahan darah. HM tak sama dgn PAS ( silap jika guna aka). Pas pun x terlibat dgn ptumbahan darah dgn penjajah.
4) jadi salahkah umno mperjuangkan kemerdekaan tanpa darah?
5) ada pentingkah kemerdekaan dgn darah & kemerdekaan tanpa darah?
6) jika tanpa darah, boleh ke kita cop ianya ciptaan british?
7) tidak adakah pemimpin umno yg masuk penjara british masa tu?

Salam hormat
Ibn Rushd


1.Ok,anda buat homework..apabila hizbul muslimin diharamkan,sebilangan besar pemimpinnya bergabung dan menubuhkan pas..Secara xlangsung wadah dan ideologi hizbul muslimin turut mempengaruhi pas..
2.saya setuju dengan pemimpin kat atas tu xterlibat dengan pertumpahan darah,tapi bagaimana dengan pengikut pengikut mereka?ade sebahagianya ditangkap,diseksa,dibunuh dan difitnah...
3.saudara mengatakan bahawa pkm,api dan awas lari masuk ke hutan,kenapa?sebab ancaman oleh penjajah,dan kesemua mereka dinamakan komunis...walhal mereka hanya berkongsi matlamat yg satu,melawan penjajah..then ape komen saudara pasal mat indera?
4.saya x pertikaikan umno juga menuntut kemerdekaan samada dengan atau tanpa pertumpahan darah,tapi kenapa disetiap kali perayaan kemerdekaan,umno sering melaung2kan bahawa merekalah pejuang tunggal yg memerdekakan negara,kenapa pahlawan2sebenar sepertimana yg diajari kpd kite semasa sekolah dulu,tidak di tonjolkan bg membangkitkan semangat patriotisma rakyat terhadap negara?
5.melihat kpd sambutab kemerdekaan sekarang,boleh dikatakan sgt hambar kerana rakyat melihat umno mengistilahkan pesrayaan merdeka ini sebagai perayaan parti..ape komen saudara Ibn rushd?

Jeles ekk name alu sedap dibace n didengar..lek la..jgn dengki,sifat iblis tu...

Akhirnya baru nmpak hujah lawan hujah.. harapkn lan todak... mcm taik..

Respect!

Teruskan hujah yg bertamadun dan penuh ilmuah incik ibn rashd dan anarkin.

Sbenar nya sy tipu je....sy macai umno..cuma sy berpaling tadah sbb wang..pr bg lebih skit...hehe

Tq..sbenarnya sy copy paste je...xsangka korg puji..hehe

Gilo babi tunggal anarkin

lan todak0122118747 delete 9 March 2013 at 20:27

Gua taiko..apa2 call gua babe...

Terdesak tul cai2bn ni....lek la bro,apsal emo ni?

Jom undi BN

Si bangang anarkin memcapub...bodoh jee

Cai2....abis dah taktik nk sabotaj pr supporters ke?x matang langsung...

buat abis duit je tepon lan todak ke lan ikan bilis, x pun lan ikan sardin cap ayam, pada macai umno bila ajak debat je kecut telor. macam jib monggol bapak borek anak rintik, org bela lembu dln kandang dia bela lembu dlm kondo bangang oh bangang umnongok

This comment has been removed by the author.


EmoticonEmoticon