Thursday

[Kenyataan SAMM] TINDAKAN TERPUJI SAFWAN ANANG


Kenyataan Umum
30 Mei 2013

TINDAKAN TERPUJI SAFWAN ANANG

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) memuji tindakan Presiden Solidariti Mahasiswa (SMM) yang memilih untuk tidak dijamin sebagai tanda protes terhadap sistem demokrasi negara.

Ketika beliau boleh sahaja memilih untuk bebas dengan bayaran wang jaminan, boleh menemani isteri yang sarat mengandung, tetapi penjara menjadi pilihan. Ia satu tindakan tekad dan berani. 

Bagi SAMM, Apa yang dilakukan oleh Safwan Anang adalah bukan untuk dirinya, tetapi untuk seluruh rakyat Malaysia hari ini yang telah dirampas hak demokrasi sejak sekian lama. Kemuncaknya ialah apabila demokrasi digelapkan pada 5 Mei lalu yang menyebabkan kemenangan rakyat dirampas. 

Setelah demokrasi mati, rakyat terus dihimpit. Kebebasan bersuara hanya ada pada pemerintah dan anasir mereka, termasuklah yang rasis. Rakyat yang bangkit bersuara tentang penipuan pilihanraya telah ditangkap dan dilokap, direman semaksima yang boleh. Seruan untuk perhimpunan aman samada di padang atau di jalanraya berakhir dengan penangkapan dan dakwaan yang melampau. Malaysia hilang cahaya demokrasi dan rakyatnya hidup dalam arena kuku besi.

Maka SAMM berpendapat, asbab di atas telah mendorong Safwan Anang bertindak mengambil peranan mengorbankan dirinya untuk dipenjara. Rakyat wajar terus bangkit dan bergerak. Jangan kita benarkan Safwan Anang menanggung derita keseorangan, ayuh ambik peranan masing-masing dan maju ke depan melawan kezaliman.

SAMM juga mendesak supaya semua Safwan Anang segera dilepaskan dan segala dakwaan terhadap mereka yang menyuarakan kebenaran harus digugurkan. Dalam masa yang sama, SAMM turut mendesak supaya tuntutan rakyat khususnya perletakan jawatan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) segera dilaksanakan sebelum rakyat bertindak menghumban SPR dan 'tuan'nya.

Solidariti buat Safwan Anang juga telah menjalar di utara tanahair, malam ini di bulatan Bukit Tengah Pulau Pinang. Esok pula di hadapan pejabat KDN. Banyak lagi aksi yang telah disusun dan bersedialah dengan aksi kemuncak dalam masa terdekat - Rakyat menentang kerajaan zalim legasi penjajah, bersenjatakan garam dan air mineral, berpeluru keazaman mengembalikan demokrasi yang hilang!

Tipu pilihanraya, turun jalanraya dan perjuangan adalah perlaksanaan kata-kata.


EDY NOOR REDUAN
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

68 comments

itu politik kampong namanya ! jangan ikut cara safwan ! hari sabtu ini publik holiday , siapa nak ikut aku balik kampong !

KALAU KANANG ANAK LANGKAU SAYA RESPEK , TETAPI INI SAFWAN ANANG , APA BARANG INI ORANG , TAK ADA APA APA JASA UNTOK NEGARA , KALAU ADA JASA UNTOK NEGARA SILA TUNJOK !

Nak kecoh kecoh buat dekat penang ! dekat situ cina banyak , jangan buat dekat tempat kami , nak kena hambat silakan , memekak mekak buat apa , kalau tak puas hati pru ini fail kan kes pasang peguam , memekak mekak buat apa !

Tiga diatas berkata bahasa yang jelas...mereka menentang untuk dihumbankan kepenjara.....penjara bagi mereka penamat segala nikmat...makan nasi keras berlaukan ikan jaket dan air sarapan cuma teh o kosong tanpa gula......bertemu dan tidur bersama dengan taiko pintu besi..taiko tanda dan taiko bilik...itu jawatan rasmi kalau memasuki dunia lokap...tidur dengan selimut kuda.....ahhhh....bagi yang penakut...ini duniq baru yang ngeri untuk dihuni...selepas mengolah intonasi cara 3 ditas ni berolah...SAH LAH MEREKA NI PENAKUT DAN MENAKUTKAN......MENAKUTKAN AKU UNTUK MENGAJAK MEREKA AMBIK DUIT KAT BANK KERANA KENA JACKPORT.....TAKUT AKU DISAMUN MEREKA....HAHAHAHHAA........

Pelik..die yg tolak utk diikat jamin,then suruh org solidariti utk die plak dah..for what?ble kne jentik skit ngn polis dlm tu,ngadu kat blogger pr.ckp kne seksa..soo annoying....

Budak bangang

Nak jd hero shah rukh khan ler tu kahkahkah citt poodahh

Dudok rmh jga isteri yg tngah mengandung tu lg baik lh safwan..jgn dipergunakan oleh mereka2 yg ada agenda.

Ko berani ke

Itu bkn berani ke x tp nak buat isu basi lah tu.atau jadi kaldai.orang lain syok peluk bini dia peluk simen

Sekurang kurang nya lepas anak dia lahir dia ada cerita hebat untuk insan teristimewa itu......cerita hebat yang sang bapa seorang yang berani melawan kerajaan...berani mengulingkan kerajaan yang poyo...berani kerana mempunyai isteri yang hebat...berani melawan arus kezaliman.....kamu yang diatas...apa cerita hebat kamu pada anak anak kamu....aku nak juga tahu.....hehehehehe.....jangan lah cerita duk rumah tu berani...peluk isteri tu berani.....jaga isteri mengandung tu berani...janganlah yer cerita keberanian yang sebegitu pada anak anak kamu yer...tolonglah...malu i.......ingat tu sahabat...mimpi yang hebat datang dari tidur yang hebat dan nyenyak senyenyaknya.........sekian.

Wei berani peluk bini wei drpg peluk sundal atau gay.swtodak tidaknya aku boleh kata nak!! Papa hebat .ops bkn papa yng satu lagi ya.

Oh...iyer ke.....jangan lupo selit yang mama punya hebat juga....oppppps...bukan yang mama satu lagi yaaaaa......

Dudok lah rumah tak berdapor itu ! Dah itu kehendaknya ! Nak menutoh bini , bini tengah mengandong , cari lah lubang tahi kok ada yang bersama dalam lokap itu ..hahahaha

Anakanda hebat adalah tp mama hebat x dak.

Ini je yang ada dalam,akal kau ke???

Sedih aku tgk,
Umno oh umno

dah x yah kecoh2 dlm ni safwan anang dah terima tawaran ikat jamin hehehe pelawok pelawok pelawok

nak jadi hero konon puiiii hero taik ayam dabik dada ludah tawaran ikat jamin last2 jilat balik ludah sbb dia harap puluh ribu org berhimpun depan penjara sg buloh tuntut bebaskan dia sekali 100 org pun x smpi hehehe anwar pun x der nak himpun utk bebaskan ko la ko jer yg bodoh bangang berhimpun nak tabalkan anwar PM ke 7 hehehe aku x tahan gelak smpi guling2

jo mana jo kau x nak komen berjela ker isu safwan anang dah bebas ni cer crite huhuhu

rasa nyer ustaz azizan yg kene potong kaki tu pun anwar x pegi lawat lagi ini kan si safwan anang huh! anwar lg seronok safwan anang ni dok dlm jail utk jadi umpan api bakar kemarahan org ramai demi cita2 peribadi anwar utk jadi PM ke 7

anwar badut sarkas safwan anang anjing yg lompat dlm gelung api dlm sarkas huhuhu

jo mana jo hehehe

Hahahahaha .....hehwhwhwhwh.....hihihihihihii.....kahkahkahakhakah.....ohohohobohi..baru 2 hari dah kalut teeima jamin dh kuar pon.aku ingat sampai bulan july ker.guling guling aku atas katil sambil peluk bini aku hahahaha..

Nnt boleh gtau anak dulu papa peenah masuk penjara pasal x puas hati ngn bn papa di gelar wira pas anak tnya berapa lama papa masuk.2 hari jer nak papa x tahan.anak pun Kata ingat 20 tahun!!!!

Aku tujukan pada anon 3.04 hahahaha

Penjara hukuman manusia..

Ko kompom ke yg die masuk neraka ko masuk syurga akhirat nnt...

Asl sebut name jo..

Nampak sgt takut dengan name jo..

Hahahahaha...ileks la der..

Blum tentu ko ngn bini ko blh peluk kat akhirat nnt bang oiii..

Politik kampung tu ha pakcik spr ko tu...

Boleh pulak lupe nk goncang...

Blh tahan jgk sengalnye cam ko jgk...

Hahahahaha..

Macai ohh macai...

Sarip dol, undi pas terjamin syurga.

Yelah,aku kalah,aku insap.

aku jo

8.09 x dan hari sabtu bro.hari jumaat dh cabut keluar dh....nak balik kampong sama ko bro.

Sama gak lah dengan ko pun.ko pun apa kurangnya.kurang akal

Itu pun dh cukup kalau ngn puak puak ko yang bangang .kata pejuang anak muda nak buat contoh baru 2 hari dh sasau minta kuarkan hahahha...

Bkn takut tp nak bagi tahu sikap idola kamu tu.yang si jo puja langsong x pi piket depan penjara .

Maaf jo bkn begitu.kita sama sama rakyat malaysia .kita kena akur x kira lah yang kita sokong atau yang tidak kita sokong kalau buat salah kita sama sama tegur.x gitu jo.tq

Apalah bangang nya ko ni sarip dol .ada ker aku cakap pasal syurga n neraka.hang ni x tahu membaca ker? Lain kali orang suruh belajar pi lah belajar betul betul.ini asyik nak berpolitik jer.sal tu bangang.

Yg ni aku setuju..bini kat umah lg afdal utk dijaga..

Aku terima hahaha ko anon7.01.....sekurang kurangnya.....dia tidak makan makanan lokap yang datang dari cukai.....takpelah...mungkin ini suratan.....dia tahan mungkin orang sekililngnya yang tak mahu berpisah...persepsi itu penting...sekurang kurang nya dia melonjakkan jualan utusan untuk dua hari ni...kan gitu.

Hero bangla bolehlah sbb dh kena badi bangla

Sapa x sayang bini oii.pasal tu dh kuar tak tahan tunggalkan lama lama beb

Apa kena mengena plak dengan utusan.x dan harga langsong mamat sekor tu nak lonjakkan jualan utusan.lokap ngn penjara pon x tahu puak pakatan ni.orang sekeliling x mau berpisah? Aik kalau salah dan di jatuhkam hukuman penjara .pas tu bebaskan lah sbb orang sekekiling x mau berpisah .dh macam karryn plak puak ni.

Aku 8.09 itu , dah sampai kampong dah dekat melaka , jom datang kampong aku dekat paya rumput masjid tanah melaka , sekarang musim petai berbuah , kau panjat pokok petai tak ?

Aduh 745 kau ni macam,budak2 lah bercakap aduh bosan aku

Macai bodoh
Kau aja betul,hahahahah

Bodoh macai umno

Dia mintak keluar ke???
Adeh

Macai2 provokasi aja pandai

Dah terbukti korang ni macai

Hahahaha aku ada biar lah ada lah tu yang nasihat dia hahahaha.

Wah kira kau ada Point lah sekarang???

Hahahaha
Khir toyo apa cite semua dah lupa???

Hahahaha

Hahahaha anak haram guna nama aku hahahah sial aja.

Wei kalau penakut sekalipin jangan lah macam tu aduh serious umno sedih.

Kerja menipu aja le macai oiiiiiii
Bacul lah lu orang serious
Kau memang layak masuk umno bacul.

Sorang guna nama aku sorang siap nasihat macam best2 aja hahahaha

Aku dah lama tukar aku jo kepada

John jo
Aduh sedih lah wei guna nama bacul takde telur.
Memang sah umno

Aku cakap jujur umno memang bacul,
Mentaliti bacul apa cara pun halal guna nama aku pulak tu.

Ini baru macai-macai bawahan.
Kalau macai perangai macam ni tak heran lah kalau kat atas sana pun kerja menipu aja.

Korang serious memang bacul,
Tak tahu nak kta apa.
Pemimpin bacul memimpin si bacul minda kelas rendah.
Kurang2 atas tu kaya hahahaha

John @ jo
Pendirian aku tetap
Melayu akan maju tanpa umno

809 hehehe aku 750 hehehe x jauh dari kampong aku tu kt kuala linggi.

Eh..ehh 10 42 ko lg bodoh dan di perbodohkan lagi .dh tua pun x dak akal doj kena bodoh selalu.kalau swkali itj di katakan silaf tp kalau dh banyak kali itu nama nya bangang.

Kalau xminta macam maner orang pi jamin.piii rahhhhh

Aku x kira itu dia kena tanggonglah .sapa sapa pun buat salah tanggong sendiri tp ada yang dh buat salah x ngaku pas tu salah kan orang lain.ni yang aku marah.

Aku setuju jangan beli kondo pun cakap tak tahu.

Lepas tu yang lain bersusuh backup

Dia dalm,penjara macam,mana nak mintak??
Dalam penjara ada phone ke???

http://m.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/19675-safwan-anang-setuju-diikat-jamin-hari-ini

Jangan fitnah bro.
Isteri dia pujuk. Biar lah hal rumah tangga dia

Kau cerita pasal umno kan hahahaha kaki spin hahaha aku muda bro gagah bergaya.

Umno dok tipu spr tipu tak sedar ke hahahaha

Kita satu melaka 7.50 hehe , munkin kita saudara kot ! Bye selamat malam !

Terbukti lah sikap umno yang bacul.

Aku yang nothing takde pengaruh takde penyokong sekadar musafir lalu.
Aku baru aktif dalam sebulan pun jadi mangsa fitnah juak2 umno barisan.

Hahahaha
Inikan pulak orang atasan di dalam pakatan. Aku ni orang biasa cuma mengutarakan pendapat dan pandangan dalam isu2 negara dan semasa, pun menjadi mangsa fitnah puak barisan.

Korang takde cara lain ke selain menipu???
Patut lah korang dalam UMNO demi survival apa2 pun korang halalkan.

Jujur yang menulis itu sangat lah bacul dan penakut. Tanpa rasa dosa korang gunakan nama aku.

Ini baru aku kau dah fitnah orang lain entah macam mana korang akan fitnah pun aku tak tahu lah nak cakap. Tak peliklah dalam keadaan terdesak puak korang akan guna cara bangsat untuk lemahkan lawan.

Aku melayu korang melayu,
Yang fitnah aku tu sila mohon maaf pada aku, jangan jadi bacul macam pemimpin korang main kotor.

John jo the First.
Hidup dan survival bangsa melayu bukan ditentukan UMNO

Aku ada kenalan jauh di australia...namanya jimmy...dia dari brisbene.....kerjanya membela kanggaru...oh ya..maaf...ruangan ini tak sesuai ku ceritakan hal kenalanku yang dibrisbene tu yang membela kanggarooo...sorry yer......macam tak bertamadun pulak aku rasa.....maaf.

Yesss...that right.....survival melayu bukan ditentukan oleh umno......melayu.........melayulah yang menentukan survival umno...sayang.....tersangat sayang......kalaulah umno itu dipimpin oleh TGNA....atau DSAI....atau TGHA.....mungkin ramai yang aman...tengok bola aman....makan gerai aman...kira undi pun aman...petik ceramah....ratus ribu datang tanpa dipaksa.....buat hari kemerdekaan...hari semua rakyat menangis menyanikan lagu negaraku.....semangat yang disentuh kesdihan....kerinduan pada sang pejuang.....jika ini berlaku...harga diri ini tertebus sendiri.....masa tu..kalau aku diinterview CNN..BBC....AL JAZIRAH.....aku akan bercakap melayu100 % ....biar merka yang translate ke bahasa mereka walaupun aku boleh beringgeris ingeris....inilah semangat yang dirindui semua....ini....buat ceramah je....kerusi tu tu juga yang datang.......aaaaa...apa nama kerusi tu macai....saja je nak tahu.....hehehehe

Saudara dalam Quran pesan apa saudara????

Hukum mengfitnah apa saudara???
Hukum mengaib apa saudara???

Saudara semua islam ke???
Maaf bertanya kalau islam kenapa sikap macam ni????
Macam ni UMNO yang bela Islam ke????

Sangat maju lah islam kalau pengikut nya begini tahniah melayu umno

Aku pun ada kawan kt sana t dia bela hantu raya.

Aku bkn ckp pasal umno orang suruh belajar x mau dok pi politik tut bodoh piang klu takad muda bergaya tp bangang nak buat apa.masuk 2 hari dh meraung nak keluar.hahahaha.

Puak pakatan lah yang banyak buat finah.penipu kini dan selamanya

Isteei pujuk???? Hai kata rela dwngan pwrjuangan suami kantoi bro

Aku pun setuju dalam bilik hotel pun ckp x tahu

Loas tu yang macai bersusah payah back up

Biar lah pm pun puji bini dia pasal permata.

Aduh macai2 semua salah kecuali umno kan hahaha

Ni lah puak puak pakatan kalau tak fitnah fitnah itu bukan pakatanlah namanya .sbb tipu fitnah dulu kini dan selamanya.itilah puak pakatan

Yang aku tahu banyak kerusi twrbang masa pemilihan party pkr dulu hwhwhwhw sajer nak tahu jer


Hahahaha sekelompok macai

Sapuabis perli pun korang tak sedar hahahaha
Serious korang memang tak bijak lah hahahaha

Meraung ke????

Syok sendiri kau ni bro

Hahahha ko lg x faham aku cakap apa itu hantu raya.

Kata dalam penjara x dak talipon jadi kena meraung lah


EmoticonEmoticon