Alhamdulillah, Padang Merbok Berjaya Dipertahan Untuk Malam Kedua!

Kenyataan Umum
23 Jun 2013 - 7.30pm

Alhamdulillah, Padang Merbok Berjaya Dipertahan Untuk Malam Kedua!

Walaupun telah diberi notis oleh DBKL supaya menutup khemah pada jam 10 pagi tadi, namun tiada sebarang tindakan diambil sehingga kenyataan ini ditulis. Notis tersebut memberi masa kepada peserta protes selama dua jam dan sepatutnya berakhir pada jam 12.15 tengahari tadi.

Ini satu perkembangan yang sangat positif dan khemah terus bertambah mengikut kadar kehadiran orang ramai yang juga bertambah. Kejayaan untuk dapat bermalam lagi sehari iaitu malam kedua di Padang Merbok ini pastinya mengundang lebih ramai peserta. Sekitar petang tadi juga menyaksikan cuaca jerebu bertambah baik dan orang ramai juga dijemput untuk bersama-sama bermalam di Padang Merbuk. 

Protes NGO #SuaraRakyat505 yang mensasarkan SPR meletakkan jawatan kerana penipuan PRU-13 ini dijangka akan membuat keputusan mengejut dalam satu sidang media tergempar pada jam 9.15 malam ini. Semua wakil media dijemput untuk membuat liputan dan memberi bantuan hebahan secara maksima.

Sesungguhnya melawan kezaliman dan penindasan adalah satu aksi yang dituntut khususnya apabila demokrasi terus dicabul. Inilah masanya untuk mencipta sejarah, inilah detik terbaik untuk memberi tekanan terbesar kepada pemerintah yang menipu untuk terus berkuasa. Atau kita selamanya terus ditipu dan membenarkan negara ini dijarah oleh bangsa elitis bangsawan.

Bangun dan terus lawan kerana akhirnya dunia ini milik anak muda

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Post a Comment

191 Comments

  1. Jangan lupa wahai sahabat seperjuangan ku, mari kita beri semangat pada pemimpin kita, esok pemimpin kita akan mengangkat sumpah, bermakna keputusan PRU13 telah diterima dengan senang hati, apa pun kita akan teruskan perjuangan kita..! Ape ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaaha..anak2 monyet berkhemah kesejukan di malam hari..Bos2 nyenyak di 5star..Bangkit anak muda!!! Biar rakyat gelar kita beruk@monyet asalkan kita 'selesa'..

      Delete
    2. setakat tu jer tahap terbaik ko bole komen.udah ler.ada baiknya ko simpan ipad 1malaysia dan belajar lg cara komen lebih berhemah.tutur komen ko melambangkan jati diri ko.

      Delete
    3. bravo.1malaysia24 June 2013 at 00:59

      biar para pendemo tidur kesejukan dan pimpinan tidur di hotel asalkan menggunakan wang sendiri dari tidur dihotel semalaman beratus ribu dan menggunakan duit rakyat.sedangkan ada rakyat tidur bertilamkan tikar getah sahaja.

      Delete
    4. rilekss bro anwar kena balik la ko x tau ker isnin dia nak angkat sumpah ketua huhuhu ketua pembangkang hahaha bukan DAP ker yg menang lebih bnyk kerusi apasal si ANUar lak jadi ketua pembakang? anwar ni dah x dpt jadi ketua kerajaan hehehe ketua pembangkang pun nak rebut gak ker hehehe wei malu la wei ko ketua PKR pun bukan la ko ketua umum jer huhuhu ketua umum? aper tu? KETUA UMUM diri sendiri sbgi KETUA :) smpi bila anwar pegang jawatan tu? anwar pegang sampai KE.... TUA  kah kah kah

      Delete
    5. Elehh..pakcik topa ko tu sewa bilik hotel tu pkai duit sapa??? Xtra servis lg..
      Seronok tengok abg non angkat sumpah tp lg seronok tengok manusia yg mengejar mati syahid di pdg merbok tu tergolek2..

      Delete
    6. huhuhu.pru 10 dan 11 umno menang paling banyak kerusi DUN di Pulau Pinang tapi nape ye berketua menteri dr Gerakan.huhuhu.menang banyak tp tak leh jd ketua menteri.huhuhu dayus nyer.kira ok lah.PKR menang sikit kerusi tp jd ketua.hebat la tu.huhuhu

      Delete
  2. Apa ek perjuangan kita ya kawan? Blur!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai umno junior detected...

      Delete
    2. mana tak blur.udah perjuangan ko tiada tujuan.perjuangan ko atas pemberian ipad 1malaysia dan seciput imbuhan dan melacurkan maruah untuk sesuap rezeki.cuba ko berjuang atas kebenaran.maka ko akan nampak hala tuju dan jati diri.maka takle blur.

      Delete
    3. Ko bli fon sendiri sbb ko lacurkan mak ko sendiri

      Delete
    4. Aiiii takde modal ke sampai nak kurang ajar macam ni.

      Aiiii memang sah budak2

      Delete
    5. Ko tanya sama mik.jangan tudoh orang lacurkan maruahutk sesuap nasi.krana I pad 1 malaysia.apa dia ingat dia siapa.kalau dia gunakan bahasa baik x lah irang kata kt dia cam tu.

      Delete
    6. rilekss bro anwar kena balik la ko x tau ker isnin dia nak angkat sumpah ketua huhuhu ketua pembangkang hahaha bukan DAP ker yg menang lebih bnyk kerusi apasal si ANUar lak jadi ketua pembakang? anwar ni dah x dpt jadi ketua kerajaan hehehe ketua pembangkang pun nak rebut gak ker hehehe wei malu la wei ko ketua PKR pun bukan la ko ketua umum jer huhuhu ketua umum? aper tu? KETUA UMUM diri sendiri sbgi KETUA :) smpi bila anwar pegang jawatan tu? anwar pegang sampai KE.... TUA  kah kah kah

      Delete
    7. dasar komen bebudak umporno.marah kerana ada benar nya isu melacurkan maruah utk sesuap nasi.lihat lah komen komen mereka.penuh dengan kata provokasi. dan juga komen berbaur fitnah atas kejahilan lagi naif terhadap hukum agama.standard bebudak memang begitu isu diantara kita,mak bapak akan dibabitkan.its ok.aku terima komen dr macai umporno atas dasar tahap kematangan mereka yg terlalu rendah.mentaliti didikan umporno.cacimaki mainan dibibir.

      Delete
    8. Macam lah ko tu komen bahasa yang baik
      Dasar sengal

      Delete
    9. biar aku katakan sesuatu.kita komen diantara kita.baik lah.ko menuduh aku melacurkan mak aku.ok.no problem.bila melacur ni pasti nya berzina.ok.ko tidak kenal aku walau sezarah pun begitu juga aku.masalah pada ko adalah meletakan tuduhan sedemikian rupa.dan implikasi ko adalah bagaimana ko nak minta maaf atas tuduhan ko bahawa aku melacurkan ibu aku.ko kenal ibu aku.tentu tidak..tuduhan ko melibatkan 2 pihak.aku nope problem.bagaimana dosa ko memfitnah ibu aku.itu satu dosa.dan dosa ko meletakan ibu aku disudut berzina.andainya disatu ketika nanti ko menjadi alim ulamak,apakah ko rasa dosa ko pd ibu aku terampun.dan bila ko menuduh aku melacurkan ibu aku maka ko menuduh ibu berzina.itu konteks kerja pelacur.selagi ko tidak memohon maaf pd ibu aku atas tuduhan ko maka implikasi ko adalah seandainya ko lelaki dan bila anak ko kahwin nanti ko tidak boleh menjadi wali.ingat tu.jika ko menjadi wali maka pernikahan anak gadis ko tidak sah.maka dikala itu hubungan yg disangka sah menjadi perzinaan.ingat tu.itu hukum.jd lu sendiri mau hengat la bro.

      Delete
    10. untuk memudahkan ko atas dasar aku percaya mgkn akan ada nada penyesalan ko.itu jika ada.aku adalah UTK 6,petugas PRU 13 di utara Perak.aku dah buat jambatan buat ko.cari sebelum terlewat.atas dasar dosa sesama kita just minta maaf dialam maya.tapi dosa melibatkan pihak ketiga?aku sentiasa memaafkan.

      Delete
    11. Cukup aku benci puak umno kuat mencarut macam aku kata di alam cyber semua berani.

      Jaga ucapan bro silap kau ucap di depan orang di sebab kau keterbiasaan korang nanti parah sia2 aja.

      Bahasa mesti mau jaga bro.

      John jo.
      Mik tahniah hang penyabar tak macam aku

      Delete
    12. macai umno mmg suka ckp mak kita kan.....klau dpn2 xtau jadi apa.....apa bleh buat...sabar ja la....depa x dpat kasih sayang ibu..tu yg depa xfhm...kesian depa....hahahaha...

      Delete
    13. Takut nyerrrr

      Delete
  3. Syabas para pejuang..anda akan melakar sejarah baru buat negara..anak muda kebanggan negara..bkn anak muda yg bacul mcm macai omno yg mempunyai perilaku buruk dan hanya tahu berhujah tntang jubur..bkn nak mengata tp itulah hakikatnya yg macai omno tahu hanya jubur..sedangkan mereka tiap kali dikencing hanya membisu seribu bahasa dan trus mmprtahankan hujah mereka tntang jubur..kalu x prcaya bacalah komen mereka yg lepas dan akan dtg..macai omporno dan jubur x dpat dipisahkan.ini lah hakikatnya macai omno.mngkin Tuhan sudah gelapkan hati mereka agar x rasa brsalah dari trus mmperkata kan tntang jubur..moga macai kan sedar..komen lah tntang negara ke atau pun tntang akhlak remaja skarang yg smakin rosak.atau pun komenlah tntang maksiat dan salah guna kuasaatau korupsi pemimpin omno.bkn kah itu lebih manfaat..agar macai smua dpt mencontohi anak muda di pdag merbuk..mereka cekal hadapi cabaran demi menyelamatkan negara.

    STARWAR BANGGA DGN PRJUANGAN ANAK MUDA DAN MELUAT DGN JUBUR MACAI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersama menuju ke arah ekonomi yg lebih baik tnpa korupsi dan kroni...matlamat umno sudah jelas....umno tidak mmbantu ke arah ekonomi lebih baik..bukti sudah jelas..pemimpin umno takut utk berdebat dgn pr....umno sudah lapuk..hnya yg buta mnyokong.....cybertrooper umno ktndusan hujah...ftnah jd snjata...ayuh..menuju ke arah malaysia yg lebih baik..selamatkn malaysia dari rejim umno....

      Delete
    2. BARU 2 MALAM BRO RELAX AR MCM BBDAK pengakap BERKHEMAH..AKU NAK TENGUK BOLE 2 bulan KE DORG DOK CINI..

      Delete
    3. star war u jgn ckp jubo2 mlm2 ni tauu..

      Delete
    4. pe yg lpuk tu non.. UMNO kn udah mng begaye non..

      Delete
    5. KALAU DIORG NI BLEH TAHAN LEBIH DARI DUA BULAN ... KITA BOLEH HANTAR DIORG PEGI PERANG KAT SYRIA.

      Delete
    6. Syukur aku pun tak mampu begitu anak,muda dah menunjukkan kekentalan jiwa pejuangan..

      Aku harap semua selamat amin aku

      John jo...

      Aku tanya macai umno apa salah ya mintak spr supaya lebih Telus.???

      Apa kaitan dengan Anwar ye??

      Delete
    7. Maksud tersirat dlam DAP dan Anwar tak sama dengn apa yng korabg pikir... yisuf kalla pon kena kencing... memng jubur jadi masaalah besa pd kami sebab nabi pon x nak mengaku umat... apalagi nak diangkat jadu pemimpin orng islam... prevention is better than cure...

      Delete
    8. Nabi tak mengaku ummat ye betul dia buat sekali pun itu dosa dia pada Allah bukan pada negara dan rakyat.

      Dan Allah Maha menerima taubat, itu kau terlupa bro...

      Tak payah kau nak tentukan dia ke neraka atau syurga lah bro dont play god aku dah pesan jangan nak jadi tuhan umpama kau yang tentukan.

      Kalau dia niat jahat pun kan bukan dia sorang buat keputusan dalam parlimen.
      Semua ahli parlimen terlibat dalam pengubalan sesuatu perkara.

      Jangan dijadikan bodoh dek pemimpin UMNO dulu kata dap nak perintah Malaysia kerusi parlimen pun tak cukup lagi kau nak bising.

      Jangan di prbodohkan dengan benda yang kau tak faham.
      Dan jangan bertidak macam kau pulak yang tentukan syurga or neraka orang.

      Kau tu pun belum tentu ke syurga..
      Jaga amalan kau kerana ghibah kau buat ni semua amalan kau akan pergi kepada annuar tapi kau tak sedar.

      Sebab kau tak nak belajar dan tak nak dengar kata..

      Delete
    9. Betul ...betul....betul...

      Tp........

      Imej.....maruah......kredibiliti......

      Yang paling penting

      Muka mana mahu taruh.....

      Delete
    10. Sebab tu spr kene letak jawatan takde kredibiliti.

      Bantahan ada dua
      Satu membantah sikap spr

      Satu membantah keputusan pilihan raya sila faham tak payah tunjuk bodoh

      Delete
    11. Ngok 1210 bingai

      Aku kata kt anon 0259 cai

      Ko salah mkn ubt kot pepagi ni

      Delete
    12. Bingai bila masa kau kata???

      Bodoh sendiri tulis sendiri tak tahu baca bangang punya umno

      0259 pun aku jugak bodoh punya macai umno.

      Muka,mana kau tarik kau tanya pegawai spr...
      Suruh dia sumpah laknat ikut cara umno

      Delete
    13. Aik pwecaya sumpah laknat ke
      Aqatlah x suruh ketua ko dulu

      Delete
    14. Aku kata itu cara umno cuba baca jangan,jadi bodoh...

      Semua,benda nak sumpah hahahah
      Aku perli ni dol

      Delete
    15. Mmg benar Allah tu maha pengampun....tapi selagi kita tak memohon maaf kpd mangsa liwat dan rakyat yg ditipu...semudah itukah dosa kita diampun!???
      Belum lagi bersubahat membunuh wira2 negara??!!

      Delete
  4. Hi hi hi... Anak anak beruk dapat berkhemah tepi bandar... Bos bos semua tido lena diulik bini no 2 atau 3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur depa buat atas kehendak sendiri bukan mcam macai dibayar...

      Aku pelik bila kita orang kata macai dibayar sorang pun tak defense diri sendiri hahahha

      Korang macai hina bos korang kaya makan duit negara.

      Lagi kau bising ka macai

      Delete
    2. umno setan rupe nyer24 June 2013 at 01:18

      biasa nyer tido diulit bini no 2 ker no 3 ker atau spare part ni jenis melayu merah putih jer.

      Delete
  5. Tak sudah sudah.... Kekayaan tak akan datang bergolek ... Kita kena usaha.... Kalau dah usaha ... Tersurat dah takdir untuk kita berjaya.... Memang allah dah pilih kita... Jgn dengki dan marah pada org org yg berjaya

    ReplyDelete
  6. Anwar pujaan mu tido lena di rumah yg jutaannya nilainye di segambut .... Anak ank kera sb dapat upah rm 50 sanggup tido dgn jerubu... Bodoh pak hang

    ReplyDelete
  7. Takbir takbbir takbir...... Hi hi hi.... Jln mrr2 tepi jjln berhampiran tasik ampang hilir dah buka lg satu karaokea.... Skrg masa mu pula syer dosa sb undi pemimpin yg penakut dgn cina.... Mana pemimpin pas yg garang garang sblm ini... PergilAh bakar atau mengamuk dgn mpaj kerana luluskan lesen baru karaokea tu

    ReplyDelete
  8. Budak pengangkap buat kem.hah!!!....teruskan.jgn lupa, lepas abis kem kutip sampah sarap ye....termasuk taik yg anuwar berak ek!..cuci kasi bersih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cipap puteri umno best.... kaler pink cair

      Delete
    2. Nama ko pun lembu cakap bahasa lucah

      Inikah ajaran mak bapak ko kepada ko

      Bagus mak bapak ko dapat anak macam ko

      Sejuk peeut mak ko melahirkan ko

      Tahniah..tahniah.

      Delete
    3. kesian panas perot mak sebab branakkan kau,...muka sikit macam lembu... bodoh pencacai umno dah macam lembu... bau confirm lembu.... senang kata kau memang lembu UMNOBN .

      Delete
    4. 1316 sengal lah ko ni

      Delete
    5. Tapi ini lembu miskin ni bro dia tak duduk kondo macam lembu tertentu.

      Dia macai aja, bos kaya dia tukang backup

      Hahahaha macai oh macai

      Delete
    6. Ko lg baghal
      Ketua dh angkat sumpah
      Ko masih lagi jadi barua pada pecacai

      Delete
    7. Barua macam mana tu???
      Cuba cerita sikit

      Aku berjuangan atas dasar aku sendiri tanpa pakatan pun aku still nak negara bebas kroni dan ketirisan, tanpa pemimpin yang tamak

      Aku bukan macai macam lu.

      Aku buat apa aku rasa patut

      Delete
  9. Hoooii..!!! Macai Umno kalau korang tak masuk sini tak boleh kee.??? Hahhhh..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. lantak aku la ni negara demokrasi suka hati aku la na masuk blog ape bodo puak macai PR

      Delete
    2. Contoh dan tauladan puak pakatan

      Belum bwekuasa lagi dh x bg orang masuk blog puak pakaran

      Kalau dh berkuasa nnt macam plak ya
      Atau kena penjara kot klu masuk blog mereka....

      Delete
    3. Hahahaha jangan cakap aja aku pernah komen blog umno siap kene delete lagi kau cite ke

      Delete
  10. Jari tengah untuk nik najis dan anwar juburi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap komen macai umno kat blog PR akan dibayar 20 sen.kalau 100 komen akan dapat RM20.Kalau 1000 komen dah berapa? Inilah cara macai umno cari makan bela anak bini dgn fitnah dan propaganda.


      at

      Delete
    2. fitnah tu berdosa

      Delete
    3. Ye semua tahu jadi kenapa bila umno fitnah semua korang sapu bersih bro

      Delete
    4. anon 2230
      ibu jari ke bawah utk najib.....klau nk lucah..p la porn hub....xde guna lucah kt sini.....

      Delete
  11. Kebebasan bersuara .... Jgn lah marah marah...... Kata nak demokrasi... Sikit acah dah melompat.... Sabar yer... Sabar tu separuh dari iman

    ReplyDelete
  12. Jari tengah juga untuk cikgu jahat tu...... Org rombau tak minat yoo

    ReplyDelete
  13. Mlm ini anwar tido dgn china doll lagi... Yg kesiannya anak anak kera nie... Mcm mana lah meka nie nak berak dan terkencing yer.... Sian sian... Kalau lah ada kala jengking dan lipan mlm nie agak agaknyer ...... Apa akan jadi ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah itu berdosa kalau nak melawak guna iman...

      Trpulang lah..

      Pesan baik ni..

      Aku pelik kalau bab macam ni orang umno memang takkan tegur ke???

      Ini pun agama jugak ni aduhhh
      Macai oh macai

      John jo

      Delete
    2. Tang orang lain yang x sefahaman dngn ko kata fitnah dosa

      Tapi bila puak ko buat fitnah dapat pahala kan kan kan.

      Delete
    3. Lah jelas fitnah pun nak backup ke apa punya macai lah lu..

      Berapa banyak fitnah yang disengajakan or trknikal???

      Fikirlah bro..

      Delete
    4. Bawa bukti lah ja gan cakap air liur jer

      Puak ko mmg suka buat fitnah ekk..

      Patutlah bapa borek anak rintik dan lentik ko..

      Delete
    5. Dah akan bawak mahkamah pun apa lu cite lagi chai

      Lu membaca lah,
      Semua masuk mahkamah bro...

      Jangan risau...

      Delete
    6. Bawa mahkamah??????

      Kaki kelentong mentong tong tong tongong

      Delete
    7. Aiii sbar lah kan petisyen dah dibuat hahahaha

      Tunggu ajalah sayng tak sabar

      Delete
  14. Khalid gagap x cukup tidur.apa punya pemimpin la lu org pilih macai pr?...
    Siap ngigau lg.peerrrrgghhh....cam sial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gagap tu kurniaan Allah
      Maha suci dia yang memberi semua

      Yang wangi kita puji dengan bersyukur,
      Yang busuk kita pun bersyukur mengaku akan kebesaran Allah mencipta semua.

      Lu dah tgk gambar Najib tidur belum???
      Depan 53 wakil negara lain???

      http://www.pencacai-semalaysia.com/2011/11/dulu-pak-lah-kini-najib.html?m=1

      Emmm macam apa tadi lu kata bro???
      Mintak tulis besar sikit macam apa tadi.

      Ps tgk tau link tu jangan malu

      Delete
    2. Tido brkhmah llki pompuan pon ALHAMDULILLAH ke..kalu korg brkhmah d MSJID atau BERTAHAJJUD d msjid cm geng2 TABLIGH xp gak...mlm ni mlm NISFU SHAABAN org k msjid korg brkhmah ntah ape tujuanny aku pon xtau....xpyh ler NUAR BRHIM korg tu x kmana ler dia xkn jd PM ny..

      Delete
    3. smakin umngok fitnah anwar.. smakin aku yakin anwar bakal pm kita

      Delete
    4. ingat ingat mati24 June 2013 at 01:10

      sebaik baik ciptaan Allah adalah manusia.mana mungkin ciptaan Allah yg beragama Islam dikomenkan cam sial.menghina ciptaan Allah samalah menghina Allah.apa dah jd dengan macai umno nie.Islam dimykad saja.hakikat nye hancus.ingat kematian semakin menghampiri.perbuatan dialam dunia akan meletakkan kita ditempat yg sewajarnya dialam kekal.

      Delete
    5. Hehehe yup aku setuju anon... Tanda pakatan ditakuti
      tahniah

      Dan
      macai 0013 baik kau haram kan segala aktiviti perkhemahan bodoh punya macai.

      Konon nak tunjuk alim baik,
      Time ni lah khemah pun dah tak boleh.

      Aduh lemah semangat aku tgk melayu bodoh macam ni

      Delete
    6. rilekss bro anwar kena balik la ko x tau ker isnin dia nak angkat sumpah ketua huhuhu ketua pembangkang hahaha bukan DAP ker yg menang lebih bnyk kerusi apasal si ANUar lak jadi ketua pembakang? anwar ni dah x dpt jadi ketua kerajaan hehehe ketua pembangkang pun nak rebut gak ker hehehe wei malu la wei ko ketua PKR pun bukan la ko ketua umum jer huhuhu ketua umum? aper tu? KETUA UMUM diri sendiri sbgi KETUA :) smpi bila anwar pegang jawatan tu? anwar pegang sampai KE.... TUA  kah kah kah

      Delete
    7. Sebab kita orang bersatu lah,
      Lagi kau cite ke puak umno berusaha sangat supaya kaum cina and melayu dalam pakatan rakyat tak bersatu.

      Well done bagus didikan agama kau dapat.

      Bila time undi kafir harbi projek bagi kat depa jugak.

      Poyolah umno

      Delete
  15. Hi hi hi..... Dah boleh campur ye lelaki dan perempuan sebebas bebasnye.... Ooooo aurat perempuan halal jika sama aliran atau parti.... Ish ish ish.... Jgn ada pula yg tawarkan seks sudah dlm khemah tu kan... Almaklumlah keadilan untuk semua... Semua letih dan laparrre

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makcik2 'wanita umno tua sesaje..ctak sedar diri ..anak depa habis rosak jadi gro dibooking oleh pak umno.. yg lelaki jadi macai pencacai pmpin umno... merempit, jadi samseng bangang..gelang je besar... tapi dah makpak depa suka... nak wat camner..... k.o umno

      Delete
    2. fitnah tu berdosa

      Delete
  16. Jari tengah untuk hj hadi..... Ketam ngajar anak dia jln betul.......kau tanggunglah ye hadi.... Meka bergelumang dan maksiat mata byk disitu

    ReplyDelete
  17. Umno angkat penyamun dan pembunuh jadi pemimpin . kesalahan2 jenayah pmpin2 umno tidak pernah didakwa di mahkamah. Kalau didakwa maka kesemuanya mungkin ke penjara atas jenayah2 mereka. pemimpin2 PR dah teruji di mahkamah dan terbukti mereka benar dan tiada keraguan terhadap kewibawaan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0230 bijak sungguh kata2 ko mungkin asuhan ustaz jo..
      Ko dh buat tuduhan ni
      Aku minta ko senaraikan siapa nama pemimpin yang ko kata penyamun dan pembunuh tu.
      Senaraikan satu peesatu.dan buktinya bkn hanya ckap jer.
      Bak kata ustaz jo

      Delete
    2. Hahahaha apa kaitan mamat tu ngan aku,,

      Wah siap mintak senarai lagi hahahaha

      Kes yang bala kata tu,
      Kes memali
      Ini berkaitan pembunuhan

      Ini pulak penyamun
      Kes pkfz
      Kes perwaja steel
      Kes kapal selam
      Kes pembelian jet,
      Kes pembelian kenderaan ketenteraan sampai raja Johor sound,
      Kes royalti minyak,
      Stadium runtuh,
      Mrr2.
      Dan lain2 liat makin bertambah setiap hari.

      Paling baru menipu pasal harga kereta sorang pun tak nak mengaku kerejaan tipu sebab umno sangat malu, nafi pun tak hahahaha

      Sebelum ni guna duit rakyat bagi brim macam duit parti punya itu nama nya penipu nak bdoh kan rakyat yang tak faham.

      Macai korang boleh sokong umno yang perangai pelik ni ke hahahaha.

      Delete
    3. Mmg bingai ko ni
      Minum kencing jer ko ni

      Delete
    4. Tak dapat jawab kau pun jadi bodoh hahahah bosan lah umno woi

      Aku sangatlah bosan melayan kebodohan korang

      John jo

      Delete
    5. chopper nuri bila nk gnti ha.....smpai bila nk guna nuri......zaman kanang lg....tolong jgn seleweng lg.....

      Delete
  18. Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah
    Lawak betul la korang .Kah kah kah kah .
    Tido dlm khemah .Kah kah kah kah . Korang betu la buat lawak .Balik rumah mandi lagi baik .Kaj kah kah......

    ReplyDelete
  19. Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah
    Lawak betul la korang .Kah kah kah kah .
    Tido dlm khemah .Kah kah kah kah . Korang betu la buat lawak .Balik rumah mandi lagi baik .Kaj kah kah......

    ReplyDelete
  20. Ni la namanya kerja bodoh...bape sen la diorg dpt ye?.kesian.hati dah gelap.buat benda x guna pun dikatakan mulia.
    Sesat lg menyesatkan...

    ReplyDelete
  21. rilekss bro anwar kena balik la ko x tau ker isnin dia nak angkat sumpah ketua huhuhu ketua pembangkang hahaha bukan DAP ker yg menang lebih bnyk kerusi apasal si ANUar lak jadi ketua pembakang? anwar ni dah x dpt jadi ketua kerajaan hehehe ketua pembangkang pun nak rebut gak ker hehehe wei malu la wei ko ketua PKR pun bukan la ko ketua umum jer huhuhu ketua umum? aper tu? KETUA UMUM diri sendiri sbgi KETUA :) smpi bila anwar pegang jawatan tu? anwar pegang sampai KE.... TUA  kah kah kah

    ReplyDelete
  22. Aku syorkan mereka tu dibenarkan berkhemah seberapa lama mrk mahu...sampai pru14 pun aku sokong.

    ReplyDelete
  23. Petugas SPR ini ada macam-macam, kita tidak tahu niat mereka, jadi ia memerlukan kepada siasatan dalaman secara terperinci bagi mencari kebenaran terhadap perkara itu.

    “Kita tidak tahu apakah dakwat ini tidak kekal lama kerana kualitinya ataupun kesilapan pegawai SPR ataupun ada unsur sabotaj, malah kami sendiri terkejut kerana perjanjian dengan pembekal ia mestilah kekal lama,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

    Dakwat kekal yang digunakan pada pilihan raya umum lalu menjadi polemik apabila pembangkang tidak berpuas hati dengan penggunaannya dan mendakwa ia satu penipuan oleh badan bebas itu.
    Sementara itu, Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM), Mohamed Maliki Mohamed Rapiee, berkata penubuhan pasukan siasatan dalaman itu adalah langkah tepat bagi mencari kebenaran terhadap penggunaan dakwat kekal yang tidak mampu bertahan.

    Sumber

    http://www.bharian.com.my/bharian/articles/SiasatpetugasPRU-13sabotajdakwatkekal/Article/

    Mana satu betul pun aku tak tahu lah.
    Kejap tak goncang,
    Kejap simpan lama,
    Kejap takut barah
    Now ada sabotaj pulak...

    Macai umno ini tanda apa ye???

    Pru12 yang dikatakan ada orang salah guna dakwat kekal siap kata ada bukti pun takde apa cerita.
    Ada melayu mudah lupa, tapi aku ingat benda ni.

    Banyak isu orang lupa tapi aku ingat lagi beberapa.


    Ps ada mamat hari tu cakap baik solat hajat syukur...
    Pas bertindak

    http://m.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/20247-jerebu-pemuda-pas-diarah-solat-minta-hujan

    Yang poyo suruh tu kau ada buat tak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bile da KALAH trime jer dgn REDHA..mcm budak2 kecik korg ni sentiase mrengek nak NENEN..hehehehe KALAH TTP KALAH,KALAH TTP KALAH,KALAH TTP KALAH ,KALAH TTP KALAH

      Delete
    2. Hahahaha dah menang masih dok gelabah pun tak guna gak...

      Macai still diupah lagi lah pelik...

      Spr tipu itu boleh???
      Bantahan dah jdi kesalahan ke???
      Undang2 benarkan so let it go lah bro.

      Undang2 bagi bantah...
      Umno pun bantah...
      Tak payah cakap pasal report polis lah umno ada buat ke hahahaha.

      Kecoh lah letak jawatan semua umno, sebab ceramah azhar idrus memang menyedarkan.

      Dr maza sound semoga berakhir satu kebongkakan.

      Matahir kata umno berjuang untuk kuasa pihak atas aja...
      Apa lagi kau tak nampak wahai macai..

      Jujur lah berapa korang dapat,
      Sebab anak bini and keluarga yang makan duit tu.

      Delete
    3. DAKWAT KEKAL PERTAMA KALI DIGUNAKAN DLM PRU13....PRU12 TAK JADI DIGUNAKAN....
      SOP SPR...KEKAL KER TAK KEKAL....UNDI HANYA SEKALI...
      TAK AKAN DPT MGUNDI 2 KALI JIKA NAMA DAH DIPOTONG...
      YG AKU TAHU...KERANI PENYEMAK DFTR...KERANI MENGUNDI...KTM DAN AGEN2 PARTI AKAN MEMOTONG NAMA MRK YG TELAH MENGUNDI...

      YG MNDAKWA DPT MGUNDI 2 KALI...MGKIN KERANI SPR TERTIDUR...AGEN2 PARTI TERTIDUR ATAU MAMAT TU GUNA IC ORG LAIN YG SEBIJIK MUKA MCM DIA....ITU JIKA DIA DPT PASTIKAN DAKWAT KEKAL HILANG 100%....
      APA2 PON....KEMUKAKAN DI SALURAN YG BETUL...BUKAN DIJALANAN...BLACKOUT TAPI TAK BLACKOUT DAN BOIKOT TAPI TAK BOIKOT..

      JGN HERET RAKYAT!!!!

      Delete
    4. Kenapa pru 12 tak jadi digunakan kau cari sebab dia...
      Mana orang2 yang dia kata memiliki dakwat tu???
      Semua penipu still kau nak backup.

      Nama dah dipotong kenapa berlaku kes orang lain mengundi sedangkan orang tu belum undi???

      Mana dia dapat ic, siap tahu pusat mengundi apa semua???

      Kenapa orang dapat kad ucapan pm padhaldalam,rumah tu takde orang berkenaan??

      Ada tak wujud mereka tu sebenarnya??
      Siapa mereka??
      Adakah identiti mereka yang dikuatiri tak wujud digunakan???

      Kenapa tak boleh cabar maklumat pengundi dimahkamah???

      Adakah dengan dakwat tak kekal orang lain akan mengundi bagi pihak data yang banyak tadi tu???

      Sebab tu akal kene bijak kalau tak bijak korang tak akan nampak.
      Sebab kau tak bijak apa pun tak dapat nampak.

      Kau cakap itu semua prosedur aja bro.. Dan prosedur tak kebal masih ada ruang penipuan.

      Yang lain semua dah dibuat laporan polis.
      Bn langsung tak buat pun laporan polis.
      Plus bn bantah ayat Quran.. Pelik sangat.

      semua orang yang baca Quran tahu benda tu pelik sungguh umno hahahahaha.

      Ini pun orang sokong,jugak hahahaha

      Delete
    5. undi sekali jer24 June 2013 at 20:48

      aduh tap paham rupe nyer maksud undi 2 kali.pencerahan.senarai pengundi disatu DUN adalah untuk kawasan itu sahaja.undi dua kali lebih kurang begini.Wan Azri mengundi awal sebagai anggota polis.dan nama dia masih ada lagi untuk pengundian sebagai orang awam dimana kawasan DUN dia daftarkan sebagai pengundi.tu sebab di Kedah terdapat laporan polis tuan empunya alamat mendapati alamat rumah nyer didaftar untuk pengundi yg dia tidak kenal.

      Delete
    6. Kalau satu rumah lebih 20 orang apa krjadahnya tu bro???
      Pelbagai kaum pulak tu

      Ada macan2 kaum pulak tu...

      Still kau spin.

      Yang tak daftar jadi berdaftar siap undi negeri lain,macam mana pulak tu???

      Spin lagi bro lu spin,lagi dan lagi

      Delete
    7. Itu keja puak pr tu

      Delete
  24. Yb yb pr ni cakap jer nak boikot tp habuk pun takdak

    Itu hanya satu penipuan sajerrrr untuk mengaburi penyokong2 mereka.

    Kan lwbih baik dan lebih afdal lagi dh kata ada pwnipuan boikot jwr kesemua 89 parlimen yg menang sampai buat p.raya semula baru betul

    Kalau takat ckap jer baik x payah.kalau angkat sumpah gak.ini bermakna mereka terima keputusan..

    Kalau terima keputusan.benda2 yang di gembar gembur kan selama ini adalah fitnah semata2.

    Kesian dengan macai2 yang berkhemah tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KETUA MRK INGAT RAKYAT MESIA MCM RAKYAT TURKI....KLU KETUA KOTOR DAN MENIPU....SAPA YG NAK SOKONG PENUH????CAKAP TAK SERUPA BIKIN...

      RAKYAT BERKAMPUNG DI TENGAH PADANG DGN KHEMAH TAK SAMPAI SERIBU RINGGIT...KETUA TIDUR DI RUMAH BERNILAI JUTAAN RINGGIT...

      KLU KETUA YG ADA PENDIRIAN....JOIN SEKALI DAN JANGAN CAKAP TAK SERUPA BIKIN....BODOH NAMANYA!!!!

      Delete
  25. Dudok kemah pelarian dipalestin sana baru betol erti perjuangan , kemah dipadang merbok tak guna !

    ReplyDelete
  26. Nak tanya harga kereta dalam paper turun tipu ke betul???

    Ada tak kerajaan bn mengaku silap??
    Sengaja atau tak???

    Ini dikira menipu rakyat tak???
    Siap masuk paper...

    Amanah tak pemimpin???

    Aku seronok nak tgk puak UMNO spin masuk isu lain...
    Cakap pasal penipu tgk depa jujur ke tak.

    Penipuan spr dan salah laku pilihan raya jelaskan berpuluh kali pun macai umno tetap bodoh.

    So kau teruslah memekak macam umno.
    Maksudnya memekak macam bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yb yb hang dh angkat sumpah

      Macammana pecacai yg tidor kt padang dlm khemah

      Kesian hangpa di beruk2kan

      Delete
    2. kete kete kete..nk murah sgt gi bli kete surong kt kdai hadware apek lim kit tong.

      Delete
    3. SYUKUR YB2 MRK NIE BERUBAH HATI NAK ANGKAT SUMPAH...SEKURANG2NYA MRK DPT BERDEBAT DGN PIHAK KERAJAAN TTG HARGA KERETA YG MRK NAK SGT TU DPD BERDEBAT DGN STADIUM ATAU PADANG YG TAK MEMBAWA MAKNA.....

      Delete
    4. Aku dah agak dh konfirm spin hahahahaha
      Serious kelakar

      Backup pun tak

      Mengaku aja kerajaan menipu orang kampung lah bro....
      Wahai macai ex reformis lu kata akan hentam apahal tdak hentam lagi kau sembang ka???

      Aku siap tulis bawah tu confirm korang spin memang betul pun hahahaha

      Serious kelakar gila hahahaha

      John jo
      Spin ajalah korang pandai umno oiiii
      Backup pun tak dapat kan???
      Hahahaha last2 spin isu lain hahahahaha

      Serious kelakar tgk macai lagi syok dari tgk binatang dalam zoo.

      Sangat menghiburkan hati

      Delete
  27. Siapa nak ikut kita orang berkemah ditepi laut dekat pantai pd pada malam merdeka nanti , berkemah disana lagi best , angin banyak disana , kita orang ada buat bb q , kita orang dah tempah tapak kemah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak ikut bersama beruk2 hitam....biar mrk menikmati keadaan tepi laut....Tuan mrk tak nak jaga dah...
      Tuan dia kata...."biaq pi..aku nak bersumpah..pendirian aku tak sama dgn pendirian beruk2 aku tu!"
      "depa nak berkhemah sampai mampuih di padang tu...lantak pi lah!"

      Delete
  28. Anuwar dah angkat sumpah...sape tipu sape?
    Dasar sesumpah.boleh berupa2 dgn keadaan.
    Terbaek lah bang non...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITU YG AKU HERAN SGT...PUSING2 HINGGA RAKYAT YG BARU NAK BELAJAR POLITIK JADI PENING...
      SANA SINI KATA SPR MENIPU TAPI SAMPAI LA NIE TAK NAMPAK BUKTI YG NYATA....
      DARI DULU HINGGA SKRG PERANGAI PENDUBOR TETAP SAMA...BUAT RAKYAT PERCAYA SETIAP KATA2NYA DAN KEMUDIAN TAK MAMPU NAK DIBUKTIKAN...

      DAH FAHAM SGT SIFAT TAK JUJURNYA DLM BERBAHAS...LBH KPD AUTA...TAK HERAN ANAK BINI PUN MAMPU DITIPU...APATAH LAGI RAKYAT...

      KLU ADA PENIPUAN...GUNAKAN SALURAN YG BETUL..JGN HERET RAKYAT YG TAK BERSALAH DIPERBODOHKAN DEMI JAWATAN PM...

      KLU KITA MMG HEBAT DAN JUJUR...GERENTI SELURUH PADANG YG ADA DI MESIA NIE RAKYAT AKAN BERKUMPUL DAN BERHIMPUN.....PERCAYALAH

      SKRG APA JADI...MAKIN MEMBUAT RAKYAT JADI MUAK DAN BOSAN...DAH LAH PENUH DGN ISU TAK BERMORAL...DITAMBAH LAGI DGN ISU2 BLACKOUT YG TAK BLACKOUT...TAK ADA KREDIBILITI LGSUNG...MCM NIE KER WAJAH PEMIMPIN YG KITA NAK JADIKAN KETUA KITA????

      CUKUPLAH....BERHENTI PERBODOHKAN RAKYAT...KLU INGIN JWTN PM...CERMINKAN DULU MUKA TU DULU....SAPA AKU DI MATA RAKYAT??!!!

      Delete
    2. Dh cermin bro dia jawab aku ni kaki penipu
      Pas tu dia pi angkat sumpah dh macam sesumpah

      Delete
    3. 16 SEPT....BERSIH yg sentiase kotor....LYNAS bom atom....PENGUNDI ANTU bangla 40k....BLACKOUT yg d trangi bulan PAS....LEVI'S 505....MOB LANTAI d jln sogo....BOIKOT sumpah palimen....BERKHEMAH sambil mngkap burung merbok smueny PEMBOHONGAN,PENIPUAN besar semata2....GUA DA LAME X CAYA SAME LU ORG SMUE KAKI AUTA N PEMBELIT....manyak tipu loooo lu org .

      Delete
    4. Macai detected.. macai = macam cibai

      Delete
    5. hahahahaha....aku xpercaya la kt najib......xpercaya skit pun...hnya yg buta ja ckp najib bagus.......najib....bullshit..

      Delete
  29. Woi...beruk2 mak yeh sekalian....kamu kata tidak akan berganjak dari padang merbok selagi spr tak letak jawatan.....!!!!! Ckp berdegar2....tp habuk pun tadak. Kena kencing dgn bang non dgn muka x malu dah angkat sumpah di parlimen.....betul lah suam suam taik ayam....sesumpah yg mkn sampah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutnya mase nuar angkat sumpah tadi selitkan sekali teks sumpah sepol bagi tekudu cikit hehehe huhuhuhu kehkehkeh

      Delete
    2. kena kencing ok lg.. lu kena berak ngn jibgor

      Delete
    3. najib kencing........berak pun yg sokong ckp wangi....woi macai umno...org muda yg turun p black505 tu xde sape yg bayar...xde anuar pun depa ttp turun....sbb apa?sbb menuntut keadilan....klau umno pun kalah teruk..mst buat jgak...aku xpercaya la org umno redha....hahahaha....aku xkisah sapa pm...jnji asal bukan umno.....

      Delete
    4. Lu ni mcm DA BIASE JER MNUM AIR KENCING..kencing njib pon da rase apth lg KENCING NUAR wat mnum SARAPAN PAGI huhuhi udah2 le tu...pssttt gua rase mndi pagi pon gune air kencing gk hahahaha

      Delete
    5. Kau seronok ke ucap benda jijik macam tu??

      Pelik lah cara mak ayah kau didik kau bro.

      Aku rasa simpati pada kau

      Delete
    6. Anon 2237 gua pun simpati ngan lu. Lu ada otak lu fikirlah sendiri. Cari kebenaran bukan cari alasan.

      Delete
    7. cari kebenaran.very funny wo.cer citer tentang sebenar benar kebenaran yg hang nampak.kita orang dlm mencari kebenaran mgkn tak sama dengan kebenaran ko cari.cuba terjemahkan.

      Delete
  30. Ada satu cerita rakyat yg biasa kita dengar. Gembala kambing di sebuah kampung. Penduduknya rata2 muskin dan buta huruf. Tak sekolah sbb sekolah time tu pun takda. Satu hari gembala kambing tu jerit kpd org kampung....tolong...! Tolong... ada serigala...org2 kampung yg dgr berhimpun dan cuba tolong...tp gembala tu tipu..dia permainkn je org kmpung yg buta huruf td...mana ada serigala. Beberapa hr kmudian gembala tu buat lg dan org kmpung semua berkejar2 nak tolong....tp ternyata kena kencing lagi....

    Kali ketiga....serigala betul2 muncul. Apabila gembala minta tolong pd org kampung....takda sorg pun yg percaya sbb gembala tu kan 2x dah tipu...matilah beberapa ekor kmbing kena baham dgn serigala.

    Itu zaman dulu. Zaman sekarang ni pelik sungguh. Bang non dah kencing penyokong yg rata2 terpelajar... degree...master....phd holder pun masih percaya lg pd bang non. Bukan sekali dua kena tipu....kena kencing....tp mengapa x serik....wahai macai pencacai.

    Dlm kisah gembala tu pun 2x je kena tipu dah serik. buta huruf tp ada akal. Kamu macai terpelajar tp akal letak kat mana....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju ngn ko bro..frasa 'bodoh' pun xcukup nk mnggambarkan org2 yg katenye terpelajar ni..

      Delete
    2. ajer yang bener25 June 2013 at 00:42

      aku tafsir citer ko tu sebalik nye pulak.jd tu sebab aku lwn tetap lwn.bro aper Red Bean Army.senyap je.brape orang dah kena ye.aku dengar citer dr bulan Mei dah nak ditangkap.sampai la nie senyap je.red bean jika makan dengan cendol Ansari sedap bro.citer RBA,citer diberitakan harga keta turun.tak rasa ditipu ker.itu bukti nyate dan jelas.ko orang punya citer/hikayat tu mcm fitnah jer.mahkamah pun dah kata tak bersalah.aper hal.alih alih puak ko org pula kata bersalah.pelik.

      Delete
  31. Andai tafsir prkataan bodoh tu dalam erti kata yg sebenarnya,berfikir cara macai omno mungkin nampak bijak..tetapi persoalan disini cara berfikir dan cara menerima buah fikiran..ada perbezaan..bagi mengenali kebodohan berfikir contoh;apabila menerima sesuatu berita yg salah tetapi dikatakan betul..dan menyalahkan org lain atas kesalahan itu..contohnya pemimpin omno kata hapus ptptn akan buat negara bankrap..begitu juga harga minyak turun dan penghapusan tol akan bangkrapkan negara..jadi isu ini diterima oleh para macai tanpa berfikir..ini lah bodoh dalam berfikir..kalu org yg bijak apa salah kaji dulu mcm mna cara mengatasi bebanan kewangan ini..dan apa salahnya kaji juga kenapa pemimpin kaya raya sdgkan rakyat makin tersepit..termasuk macai smua..bodoh dlm menerima buah fikiran pula seperti macai berterusan mempersoalkan isu yg dah trbukti walaupun diulang cetak..contoh isu liwat,dan penipuan pilihanraya..terbaru isu harga keta..ini contoh penerimaan buah fikiran dr pemimpin kpd macai di perbodokan..ibarat anjing yg sgt setia walaupun tuan dia kencing atas kepala..tapi seekor anjing yg mahal.cantik dan bijak.tapi bila ada sifat kebodohan itu dia akan trus menyalak pada ssuatu yg dia diajar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang..tnye skit..najib kate ade 3.1% pengangur kat msia ni..yg duk berkhemah mase wktu bekerja ni termasuk ke??

      Delete
    2. Kamu ni buat perumpamaan anjing yg bijak.....mahal dan cantik. Tp klu memang spesis anjing....tak akan jd kambing....tetap anjing juga....

      So kita bkn anjing atau kambing. Sbb kedua2 haiwan itu x berakal. Kita manusia semulia2 makhluk. Sbb ada akal. Jd mana pertimbangan akal kamu yg telah crystal clear ditipu oleh bos kamu byk kali....tp kamu tetap percaya pd kata2nya...

      Delete
    3. Bang,sy tnye jwb la..yg duk camping tu sume xde keje eh??sian mak bapak diorg kan..

      Delete
    4. pertama sekali bila dikatakan kadar tak brkerja tu 3.1% aku terpikir satu perkara.dlm bentuk no memang cantik.terjemahkan dlm bentuk quantiti plak.dan bro yg dok brkhemah tu brkerja bro.jgn siankan mak bapak org.siankan dulu mak bapak sendiri bro.mak bapak dia orang ok.cume mak bapak ko plak mcm mane.ok ker depa tu.dah ker ko tunaikan tanggungjawab ko sebagai anak.jwb pd diri sendiri udah ler.

      Delete
    5. Korg ni mmg pmalas nak cari kerja..aku malu kalu jadi korg, BNGLA PNGUNDI ANTU pon bole keje,WAK JOKO PNJUAL JAMU pon bole hdup kt MLYSIA ni...MMG PMALAS korg ni puiiihhh mmg suwei korg jd wargangara mlysia..

      Delete
    6. la...ang p mngaku bangla tu yg mngundi rupanya....hahaha....wei...ang kerja elok kot...patut la muhyidin habaq kadar pngnguran d malaysia ni sikit....sume kerja elok kn...smpai ptptn pun bleh bayaq cash...wei macai...bukak la mata..bkn sume org bernasib baik...jgn tgk kt bandar...kt kmpug ni sape bela nasib org yg krja sndri...yg bancuh simen..yg tabur padi...sapa?najib ang mai tolong...?wei....brim x cukup cai...kaya mskin pun guna petrol...kaya mskin guna gula....ang klau tgk kt bndar..mmg nmpk senang..senang ka?...hahahaha.....

      Delete
    7. Alhamdullilah mak bapak sy bley tggung..sbb lagi baik kan kalo kite duk umah jaga mak bapak kite dari berkhemah xtntu pasal..nk tnye bang,mane lagi penting.keluarga kite ke?politik ke?ke nak jatuhkan kerajaan lagi penting eh??

      Delete
    8. Anon 23:53 betul ckp lu. Wa nyesal tak sudah2 ni. Sakit satu badan dok tidur dkt padang . Nyesalll......... penceramah dh cabut balik sedap tidur kat rumah. Kami ??????

      Delete
  32. Siapalah yg tanggung lembu2 kat padang merbuk nie.... diaorg x keja ka? siasat sapa bagi dana kat lembu2 nie.... moooooooooooooo.... mooooooooooooo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro kalau bukan pasal kondo semua benda pun kita mampu bro...

      Ini pasal pemimpin tak amanah dengan peruntukan, nak bagi pendidikan percuma negara rugi.

      Duit hilang beli kondo langsung tak rugi.

      Ini baru macai lembu umno semua diam,
      Apa kes harga kereta bro kerajaan tipu rakyat tak komen sikit boleh sikit aja pun jadilah.

      Jangan malu

      Delete
    2. Kecian tengok mat2 Black Buat himpunan pun SPR tak terjejas dgn mat Black tu.Siap Anwar di dalam asyik ketawa shj

      Delete
    3. Aku takkan percaya sama anuar lagi. Penipu ye2 kat luar siap maki2 kat dlm bergurau senda je. Aku ye2 percaya kat dia hampaeh punya anuar

      Delete
  33. sebenarnya... anuar ibrahim nak buat perhimpunan BLACK COCK.... tapi dia berselindung disebalik perhimpunan black out......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmpnan sejuta black!!! hahahaha

      Delete
    2. Sejuta puiiihhh... 10% pun tak sampai. Janji dgn geng semua nk dtg. Cina berapa ekoq je dtg. Aku tak nk percaya la lagi kat geng cina ni. Penipu

      Delete
  34. 13.37 aku rse x baek anon tudh2 krjaan tipu..mgkin supoter umno x mau cte tang kreta2 sbb milosuam kta komen jgn lri dri tajuk..tu yg diorang sbuk cte bdk2 black je kt sni ..

    ReplyDelete
  35. KORANG TAFSIRLAH SENDIRI SIAPA ANWAR IBRAHIM TU...KORANG BERSUSAH PAYAH DGN PENDIRIAN KORANG....DIA PULAK MENGESAHKAN SPR TIDAK MENIPU DGN MENGANGKAT SUMPAH!!!
    KESIAN...LAIN KALI CARILAH KETUA YG ADA PENDIRIAN DAN BERINTEGRITI!!!
    JGN ASYIK SALAHKAN ORG...CERMINKAN MUKA DIRI TU SENDIRI!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg dia penipu besaq
      Kita panas jerubu nyamuk
      Dia sdap2 dengan kot mkn kat cafe.
      Patut dia sama2 doj kt padang tidor sama kita
      Hehehehe bkn same kita .tp sama2 kt padang.

      Delete
    2. Bukan kata anuar ahli2 atas sana pun sama sedap2 tiduq kat umah. Kami sampai sakit pinggang tidoq kat padang. Nyesal la aku sokong black 505 ni

      Delete
    3. Anon 1833
      Caya lah ayat pujuk rayu lu cair beb,
      Aku rasa nak aja masuk umno hahahaha

      Jadi solution kau kata ni apa masuk umno ke hahahahaha

      Dia tak pernah sahkan spr tak menipu, tugas jalan jugak, macam kau jugak kau tak suka bos kau kerja2 jugak sebab gaji and kehidupan dan amanah.
      Tak bermaksud kau sokong bos kau...
      Benda mudah pun kau spin memang macai sejati.

      Aku pelik,ngan macai umno, korang pun berjuang konon atas dasar melayu atas dasar agama.

      Tapi korang sendiri tahu macam mana korupnya pemimpin dalam umno,
      Macam mana penipunya diorang.

      Kau still sokong jugakan???
      Itu kau tak nak tafsir pulak.

      Korang penat main isu perkauman isu moral lah pelbagai fitnah sini sana...
      Semua korang sapu percaya

      Tapi hakikatnya pemimpin umno korup dan cuma nak kekal kuasa.
      Korang macai diperbodohkan.

      Tgk aja harga kerreta jelas menipu korang komen pun tak ini memang bangsat.
      Cakap berjuang untuk melayu pemimpin menipu kau semua diam bersubahat.

      Lagi kau nak cakap pasal orang ke???
      Ada akai ke bro???

      Sembang lebey.

      Delete
    4. RELEKS LAH....NAK KUTUK UMNO BN...DLM BLOG MRK LAH...ANYTIME ASALKAN ADA ISU KONKRIT DAN MEMIHAK MAJORITI RAKYAT!!!!

      WLPUN AKU BUKAN ORG UMNO ATAU MANA2 PARTI BN ATAU PR...AKU NAMPAK PEMIMPIN ATASAN BN LBH DIPERCAYAI DIBANDINGKAN DGN PENDUBOR KORANG TU!!!

      SEJAK 98 HINGGA SEKRG...LBH KPD MENIPU JER AKU TENGOK...NAK JADI PEMBANGKANG...JADILAH YG BERINTEGRITI SIKIT....NIE ASYIK KORANG KENA KENCING JER...DIA DI BELAKANG KORANG MGKIN BERKATA "HEBATNYA AKU MENGENCING MUKA PARA PGIKUT KU!!!...HAHAHAHA"

      TENTANG HARGA KETA....KO YG DAH KENA TIPU TIDO DLM KHEMAH...SURUH YB2 KORANG DESAK DI PARLIMEN SPY HARGA KETA TURUN DGN CEPAT!!!ITU GUNANYA DIPILIH SEBAGAI KULI CINA DAP SBG KETUA PMBANGKANG...ADA JUGAK SUMBANGAN SBG PEMBANGKANG DI MESIA...DPD MENYALAK TAK TENTU PASAL DI TEPI JALAN RAYA MCM ANJENG!!!!

      TAHNIAH ATAS LANTIKAN SBG KETUA PEMBANGKANG...
      KLU LKS...MEMALUKAN RAKYAT CINA MALAYSIA JER...BHS MALAYSIA MCM PENDATANG HARAM BANGLA...

      Delete
    5. Bagi bro nama,blog kau kutuk tu,

      Macai umno sini banyak,komen pun langsung tak lagi kau poyo bro.

      Ai isu harga kereta pun kau spin ke paktan ke??

      Kau aja over ngan cina, pemimpin umno projek pun sama cina sama2 kaya tak percaya ke bro.

      Genting pusat judi semua cina punya aja ke???

      Nak kata tak pandai kau dah tua kalau kau tua lah hahahaha... Sebab cara kau fikir macam belum,bijak.

      Cina adalah cina walau pun dalam mca tapi bila cina join pakatan wah macam,haram macai umno.

      Tak payah perkuaman lah pemimpin dok minum2 ngan cina nl hal lah kahwin pun tak kisah.

      Umno takde integriti langsung kau tak sentuh kau cuma mampu serang annuar so kau suruh sokong umno ke apa pendirian kau???

      Apa pendirian kau

      Delete
    6. Bab bn mintak isu konkrit hahahaha
      kau kelakar lah serious kau buta

      Delete
  36. Assalamualaikum....
    Sy singgah kejap kat sini.nak hilangkan pedih mata akibat jerebu....

    -pak harun-

    ReplyDelete
  37. Perjuangan??utk ape?demokrasi??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 23:58 lu jgn ckp mcm tu saya nyesal. Nyesallll.......

      Delete
    2. Alangkah bodohnya merwka melalak dan tidor atas jalan pastu masuk hotel 10 bintang
      Ketua siap pakai kot angkat sumpah dok kt cafe smbang ds najib fuhhh .cayalah nuar.
      Hang jadi barua.

      Delete
    3. Pak anu lidah bercabang..... mulut bau longkang.........

      Delete
    4. Siap menyamar lah macai umno hahahaha poyo

      Samm,ada perjuangan dia sendiri,
      Ini,perjuangan anak muda.
      Darah muda berani.

      Bukan darah macai
      Mengampu,pemimpin korup
      Ini anak muda yang mahu ketelusan.

      Bukan macam anak,umno sokong sebab projek

      Manakan sama liku seorang pejuang dan hidup macai.

      Ini demi negara jugak macai dakwat padam pun kau rak faham implikasi penipuan dia.

      Korang pun jangan macai sangat dah tentu spr tak repati janji dakwat kekal.
      Sebab korang macai korang mana komen mana kisah.
      Sebab korang macai

      Tapi yang faham,impak akan sekurangnya tegur bukan bersubahat

      Delete
    5. Anak muda berani

      Dh tengok vedeo adam adli kena sergah kecut telur

      Hehehehe vedeo besi yer dak....

      Delete
  38. KLU DAH RAMAI ORG YG PERNAH RAPAT DGN DIA MENINGGALKAN PERJUANGAN YG KONONNYA PERJUANGAN RAKYAT....FIKIRKANLAH SENDIRI....
    BUKAN NAK KUTUK...TAPI KENA MUHASABAHKAN DIRI...
    PERJUANGAN HANYA UTK NAFSU DAN KEPENTINGAN SENDIRI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro sebab tu dapat senator.

      Kes rasuah tiba2 tak sebut lagi...
      Ini kebaikan sokong umno
      Dapat kuasa poodaaahhhh

      Lagi buta ke???

      Mahathir sendiri kata perjuagan umno sekarang demi kuasa dan kepentingan pemimpin atasan aja.

      Apa lagi kau nak bagi???
      Nafsu pemimpin umno yang rakus dan korup...

      Bukan nak,kutuk kalau orang kuat UMNO sendiri cakap lagi kau buta ke???

      Sah macai tegar
      Berapa bayaran kau bro???

      Delete
    2. BRO...SECARA JUJUR AKU AKAN 'BERCAKAP' DLM MANA2 BLOG JIKA AKU TAK SUKA DGN SITUASI YG DICETUS OLEH MANA2 PEMIMPIN YG MGHERET RAKYAT ATAU TIDAK PEDULI DGN NASIB RAKYAT SAMADA BN ATAU PR...

      DAN AKU TAK PERNAH DIBAYAR...HANYA PDPT PERIBADI TANPA JOIN MANA2 PARTI SLPS JADI XPKR DAN XREFORMIS....HANYA RAKYAT BIASA YG PERNAH MGAGUNGKAN SEORG SHEIKH SBLM BUKTI2 VIDEO BESI..KES LIWAT..

      TTG ANWAR IBRAHIM...KORANG NAK IKUT..IKUTLAH...DAN BAGI AKU...AKU BERHAK MEMPERTIKAI INTEGRITI DAN KEWIBAWAANNYA...SPT APA YG DIA LAKUKAN SELAMA INI TRMASUK BLACKOUT 505..DAN BOIKOT ANGKAT SUMPAH YG TAK JADI....

      BAGI AKU...KLU TAK PUAS HATI DGN SPR...BUAT PETISYEN UTK PRU SEMULA...
      JGN ASYIK SALAHKAN ORG LAIN TANPA MELIHAT PUNCA SEBENAR KENAPA KITA DITOLAK....
      HEBAT DAN SHEIKH SGT KER KITA SAMPAI RAKAN AKU DI LUAR NEGARA BOLEH KENAL SIAPA PELAKU VIDEO BESI TERSEBUT....

      APA2 PUN BRO....KO HIDUPLAH BERSAMA DGN PERJUANGAN ANWAR...AKU DGN PERJUANGAN AKU YG AKAN TERUS MENGKRITIK DAN MENGUTUK MANA2 PEMIMPIN YG AKU RASA MENYUSAHKAN RAKYAT, BANGSA DAN AGAMAKU...

      Delete
    3. Tak payah poyo bro orang menentang umno bukan sebab sokong Anwar sebab tu lu masih tak faham.

      Pasal UMNO korup kau tak faham ke??

      Kau sokong Najib tak just tanya nak tgk pendirian kau and pendapat kau pasal dia.

      Nak tgk kau macai or bebas.

      Adakah umno pembela negara dan agama???

      Aku tak sebut bangsa.

      Delete
  39. Milo ni dah tak suam....bang non dah angkat sumpah . Milo dah sejuk. . ...milo ais satu!!!!

    ReplyDelete
  40. Terbaca msj dari chegu Bard samm..

    Ada bangkai yg naik atas nama rakyat boleh keluar TV3 terima keputusan pru...lu memang cibai!!!!

    Rasa aku mmg ditujukan khas buat ketua pembangkang....

    ReplyDelete
  41. Yahudi bg kerja kat pnduduk palestin..sama mcm omno bg kat rakyat mlaysia..knp ada prjuangan rakyat palestin.alangkah baik kalau brkerjasama..itulah yg dinamakan prjuangan..macai x nampak smua tu.janji leh mkn ckup.apa erti prjuangan menegakkan kebenaran pun x fham.lg mau spin.tu la bila kata macai nak mrah..tp nmpak sgt kebodohan tu..apa saja yg bg mkn jd kita relakan.pejam mata.x kisah..sokong lg.wlaupun nampak kesalahan yg nyata.nape?sb tkut mis soru..x dpt projek.jd cipta seribu satu alasan untuk halalkan sokongan..porahh..macai..insafla..tnpa sdar kesannya anank cucu macai juga..korang smua bila dah mati x tau apa dah..yg menanggung sape...ini la yg anak muda samm prjuangkan..bkn mengharap nama dan habuan..macai smua bangang x pe..ami fham sb dah ditakdirkan macai buta hati..cuma kami ttp brdoa moga macai sedar dr kesilapan..blajar kalau x tau.kaji mana betul mana salah..perhuangan samm suci..patut kita bangga ada anak muda snggup mluahlkn kebiadapan puak omno..bkn menjulang dan jd pengampu..smpai sou lek hiba islam pyn macai skong..haha..bodo bodo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu nk bkrjasame gni crnye..UMNO + PARTI KOMPENAN = BN....\\\\\\....PKR + PAS + DAP = PARTI Pekeben Denya (PPD) Hehehehe smpai skrg mimpi lain2 tp tido sekatil...psstt sape yg tido tgh2 ek? Huhuhuhuhu

      Delete
    2. Kelakar ke???

      Siapa yang share perempuan???

      Delete
  42. Aq benci kamu yang pecahkan umat Islam!!!! Sepatutnya kita bersatu bukan macam nieee!!!

    ReplyDelete
  43. Perjuangan atas kebenaran.bkn prjuangan atas anwar..knp la bangang sgt macai..kebodohan yg anda nyatakan trlalu ketara.apakah tnpa anwar x kan wujud prjuangan ni..anwar cuma pembawa dan ketua..sapa2 yg boleh pun leh jd ktua.dia dilantik.prjuangan bkn sb dirinya..faham tu..tanpa anwar dulu ttp brjuang juaga.anwar x de pun ttp brjuang juga demi kebenaran yg dituntut dlm islam..islam menyuruh mencegah kemungkaran walau dgn hati kalau x mampu..bkn mebela mcm macai omno..faham tu.pemimpin korup garus ditentang dan kerajaan yg trbukti salah dan zalim harus di buang..itu namanya prjuangan..x da anwar pun kita kena mencegah kemungkaran ini dan menegakkan islam lebih utama..sebab apa..sebab konsep yg islam gariskan untuk mentadbir negara adalah adil seadilnya.bkn krajaan yg bnyak penyelewebgan dan pemimpin yg buruk akhlak.perjuangan bkn stakat tu saja..selagi islam belum terlaksana selagi itulah kita kena perjuangkan.itu tuntutan agama..bkn tuntutan anwar atau pas..jgn trus jd maca yg bodoh..jahil..bangang..kalau anda x mahu terima islam sbg asas sebuah negara x tau la..klu stiap org islam wajib menegakkan syiar islam atas muka bumi Allah ini..sb tu macai smya munafik..sb apa?org munafik ckp ja islam..perjuangkan islam..konon nak tegak kan islam dan nama Allah..tetapi bila ajak perintah dan laksana islam mereka tolak.inilah ciri org munafik pada dasarnya ngaku islam tapi dlm masa sama tolak hukum islam dan mengamalkan peraturan barat..ini hakikat sb yg brkuasa dlm omno org islam..fham tu..jgn bodo lg k..boleh rujuk ustaz2 klu x betul..dosa tanggung sndiri..smua yg subhat trmasuk macai skalian......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau carikkn ler 1 negara yg xd pmmpin mnyleweng slngor ke pnang ke klntan ke amerika ke arab ke turki ke...slagi ada pahala n dosa slagi tu lah ada kbaikan n kburukan....tnggu krajaan SURGA da tntu tiada pmimpin yg mnylweng huhuhuhu

      Delete
    2. APA ADA DALAM KOTAK 'EZAM ?
      isinya ialah PENCACAI UMNOBN sepertimana diatas.

      :sila abaikan pesanan ini jika tidak betul,
      jika benar melalak lah duhai macai.

      Delete
    3. Bro 2115 tulah lain kali membaca kau check singapore korupsi macam mana???
      Tepi Malaysia aja tak payah jauh

      Hari jugak kau boleh ke negara yang kau tanya.

      Malaysia ni pemimpin gadai negara kau tak faham ke apa???

      Duit rakyat boleh buat pembangunan semua gi kat depa beli kondo

      Senjata murah tapi sebab guna orang tengah terus harga 3 kali ganda..
      Patut boleh beli 3 jadi beli satu aja.

      Ini lah kata nak buat duit tak bertempat hang ni memang bodoh tu pun tak nampak ke,
      Risiko dia pada negara ada faham???

      Ini bukan main2 ini isu rakyat dah mengekalkan tanah merdeka.
      Pemimpin hang happy kumpul duit hang dok kata dap jahat yang atas hang tu bodohkan hang hang tak sedar apa punya bangang macai.

      Delete
    4. Aik sngpore xkorup ker, blsah psir johor blsah psir slngor tu bkn kire korup ker? Hal duit hal harta smue same ler xsah nk sembang ler...kau ni org nk jd broker pon xl kau sndri ler bkak kilang snjata api jual kt amerika..huhuhu..kite jual mnyak pon broker smue amerika n gune dollar biarpon mnyak tu kite nk jual pd china...xs ler cite hal harta rnggit ni yg pnting kite dok atas dnia JUJUR SEJUJURNY pasti slmat dnia akhirat...mmg sengal ler lu ni..

      Delete
    5. Jadi broker celah mana bro, semua tu kroni yang orang tengah pasal senjata pun tak tahu.

      Inilah umno semua benda nak bagi halal amik sikit sudah lah takkan nak amik lebih dari harga peralatan tu sendiri bodoh.

      Kalau kau amik upah beli kereta takkan upah pun sama macam harga kereta jugak.

      Ini duit negara bukan duit umno,
      Aduh macai oh macai
      Haram semua jadi halal

      Pemimpin dan negara singapore antara paling Telus dan bersih dalam dunia apa kaitan pasir pulak bro aduh lu ni merepek banyak lah bro.

      Kalau macai penipu pun nampak baik itulah namanya pembaziran dan kroni.
      Broker kejadahnya

      Delete
    6. Sngpore brape ekor jer ada, same byk ng rkyt klantan,ngri pon skangkng kera ler nak wat MOB LANTAI pon xl da tntu kena prambat dgn PAP kehkeh mnrik job brker ni jom kite jv bro jual snjta kt hismudin da tntu kaye raye kite..nk x bro hehehe lu cite hal kete ng snjta same ke? Pen ng pensel same ker?pasir ng tanah same ker?misai ng rmbut same ker?sngpore trknal ng pngkorupsi n prompak pasir d asia...abis pasir jmbi pasir. batam dorg sedut. .Tahap twin sengal ler lu ni huhuhu

      Delete
    7. Ko ni aku tengok mmg betul penjilat .....
      Kalau puak bn pandai ko kata korup da x dak akhlak
      Apa???
      Pemimpin yg ko puja tu baik sangat ker akhlaknya sampai ada bukti tp korang x peecaya.sbb ko buta hati
      Kt selangor pulau pinang kelantan x dak rasuah ker????
      Cakap ko x serupa bikin
      Cermin diri dulu bro
      Isu pasir / pelaburan tersembunyi di pulau pinang 3 bilion di cina
      Di mana yang dikatakan zalim.

      Delete
    8. Gud job bro 2316.,gua mmg suke blpg milo suam ni sbb bole blasah geng2 pakatanjadah hehehe bile idea da abih gua msti pkena milo suam huhuhuhu

      Delete
    9. Hahahaha bro bukan takde benda lagi bro banyak bro aku tahu banyak itu isu sama isu semua tahu.

      Isu runtuh jangan kata lah putrajaya jadi lagi kau agak kenapa???

      Standard lah,
      Kalau kau biasa buat projek,ngan,jabatan kerajaan kau akan faham.

      Bro, cuba berkawan dengan penjawat awam and orang glc kau akan tahu jijiknya UMNO.

      Kau rasa itu isu kecik ke bila keselamatan negara tergugat.

      Kau kata Kelantan ada kes rasuah siapa buat bro cite sikit,
      Kes pelaburan China kau kata tu meh open lah bro selambalah.

      Kalau kau percaya utusan memang kau bodoh lah.
      Dulu Selangor mangsa naik bosan menjawab isu air last2 salah syabas apa punya kerajaan lah siap suntik peruntukan lagi sebab apa???
      Semua pasal kroni aja.

      Isu senjata isu negra bro kalau berperang jangan cetek akal takkan nak kaya gadai keselamtan negara.
      Ada akai ke???
      Ini pun dikira tak apa ke??

      Takkan ini pun nak backup sengal betul.

      Isu singapore memang takde korupsi aku cakap pasal korupsi dan ekonomi negara berapa teguh berapa Telus.

      Pemimpin kita kecoh pasal,konon,nak declare harta ada buat ke???
      Confirm tak berani hahahah

      Macai2 asal dapat duit negara kene rompak semua pun boleh,
      Jangan pasal sejengkal binasa di akhirat nanti

      Semoga kesudahan baik bagi semua insyallah.


      Ps.... bro kalau nak puji komen sendiri baik tak payah hahahahaha macai oh macai ingat orang tak tahu.

      Cuba lah guna gaya bahasa lain hahahaha
      Macai oh macai

      Berapa depa bayar lu hahaha
      Serious sengal and kelakar konon ramai hahahah.

      Delete
    10. Jangan ckp orang di bayar lah .
      Orang semua dh tahu
      Kenapa dun bnyak mnang?
      Kenapa parlimen kalah ?
      Buat kajianlah bro
      Jngn tuduh putrajaya bumbung runtuh salah bn.itu maksud ko
      Bro itu bencana .adakah ko nak melawan kuasa allah.
      Ko ckp orang di bayar tp aku rasa ko ni bkn kata dibayar.tp ko ni dh terkulim kote dia kot

      Delete
    11. Kau cakap kuasa Allah berbagai, macam kau begitu yakin
      Tapi bahasa kau dengan mencarut pelbagai kau tak pulak fikir kau ingkar pada Allah???

      Eleh bro kalau kau tgk tulisan tu kau tahu orang sama tulis and yang setuju pun sama.
      Sah sah macai
      Kalau ikut cara umno kasi sumpah laknat lah kau tak dibayar.
      Tgk berani ke tak

      Jangan guna agamalah bro.
      Takdir Allah ada pilihan raya kecil diterengganu bro.
      Takdir yang tahu cuma Allah kita hidup ni kita hidup buat lah apa saja kita nak. Dan bila kita laluinya itu lah dinamakan takdir bro.

      Kau tak percaya ke takdir Allah bahawa akan ada yang menentang???

      Belajar lagi bro belajar lagi mendalam,tentang agama tentang Allah tentang diri kita.

      Kau pun tak tahu takdir maka kau harus menerima ia sebagai takdir juga.

      Delete
    12. Sah lah ko ni adalah manusia yang bwrdolak dalik a6as percakapn ko
      Apa orang kata flip flop macam ketua penipu ko tu
      Pasal tu ko senang di peebodohkan
      Ko langsung x nmpak apa perbuatan dan perlakuan ketua ko.pada ko dia adalah twrlalu maksom x ada cacat celanya
      Orang lain pada mata ko semuanya salah dan x betul.
      Belajarlah mengakui hakikat bos ko juga terlalu banyak tak betul dan x sempurna.

      Delete
    13. Wah jadi kau nak suruh sokong umno ke hahahaha???

      Umno sempurna???
      Najib bagus???
      Pemimpin UMNO amanah???

      Well jangan jadi buta lah.

      Yang mampu kau buat cuma cakap Anwar tak betul,
      Cuba tulis apa yang tak betul bro senang.

      Pesan aku jaga bini baru fikir pasal nak jaga negara

      Delete
    14. Wah ko nak siruh aku sokong ketua penipu ko tu macam ko ???
      Minta maaflah apa orang kata
      Minta seliseh malaikat empat puluh empat.
      And aku plak minta jaga kote baru nak jaga negara

      Delete
    15. Cakap beriman pada Allah now tak habis pasal kote.

      Kote pun ada pemimpin kau kes PD takkan tak tahu kot???

      Bro apa umno buat dasar negara kebanyakkan menyusahkan rakyat,
      Tgk aja harga kereta berkali ganda,
      Dah lah rakyat kene bayar cukai eksais atas kenderaan tempatan dah tu dibebankan lagi dengan bunga bank.

      Berkali ganda lah beban rakyat,
      Kerejaan bertanggungjawab ke atas ekonomi rakyat bukan ekonomi syarikat.

      Kalau nak kene kan cukai sekali pun biar lah berpada, bila nak berlawan dalam industri pastikan kita mampu sampai bila kerajaan nak bela???

      Kalau dimansuhkan cukai eksais tu berapa banyak rakyat akan jimat termasuk dari bunga bank tu.

      Duit tu akan bantu rakyat beli rumah lagi selesa beban belanja bulanan pun akan kecik.

      Semua happy kerajaan still dapat cukai yang moderate.

      Masalahnya kerajaan ambik cukai yang besar income negara memang banyak, tapi pembaziran pulak macam mana dengan kertirisan yang berlaku.

      Ini yang ditentang ini yang rakyat nak.
      Rakyat bukan nak Anwar lah bodoh...
      Rakyat tak nak pemimpin korup
      Rakyat taknak kerajaan yang membebankan rakyat dan membazir and dok kayakan kroni

      Ada faham ke???
      Ada akai ke macai

      Ini baru satu contoh

      Delete
    16. Kalau mahal jangan beli lah bodoh
      Apa yang bodoh sangat
      Puak ko yang jual keta mahal bodoh suruh syarikat penjual keta yang semuanya dari kalangan puak kroni ko tu turunkan harga keta
      Cukai dh di kurangkan tp puak ko yg jual mhal agar kerajaan yg salah nnt
      Awatlah bodoh sangat ko ni

      Delete
    17. Apahal,lah kau ni jadi macai tapi bodoh gila opppssss pasal tu lah kau macai

      Bila masa cukai dah turun.
      Cukai apa lu cakap ni

      Pada kereta ada berapa jenis cukai ai bodoh betul,lah lu mat.

      Membaca lah mat tolong membaca.
      Aku dah ada kereta aku cakap pasal rakyat kalau dapat bantu rakyat rakyat akan hidup dengan kualiti lebih baik

      Sekurang nya aku bagi fakta dan cadangan

      Lu cakap apa pun tak faham aku,
      Puak,mana???
      Hahahahaha
      Cukai kereta lu faham tak ni

      Aduh cai membaca lah tolong lah jangan jadi bodoh selalu.

      And jangan lah puji komen sendiri macam ada ramai orang hahahaha
      Sah macai tegar hahahaha

      Kelakar siot komen hujah sendiri siap setuju hahahaha
      Dasar macai

      Delete
  44. Macai...

    M-empercayai
    A-pasaja
    C-akap
    A-nuar
    I-brahim

    maksud sebenar macai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai umno detected....muak la wei dgn umno....dakwat kekal adalah pewarna makanan....shahidan ckp...bkn aku reka cita..hahaha...ang mmg macai umno sejati....spr wajib undur...lantik muka baru...

      Delete
    2. Aku pun dh muak dngn pakatan ni
      X dak keje lain tipu tipu jer.....

      Delete
    3. ang spin je la...jnji ang bahagia......

      Delete