Saturday

Ribuan laporan Polis tentang penyelewengan PRU13 seluruh negara


AHLI Parlimen Subang, Sivarasa Rasiah berkata, ribuan laporan polis berhubung penyelewengan pilihan raya umum ke-13 telah dibuat di seluruh negara sebagai persediaan untuk memfailkan petisyen di mahkamah.

"Saya difahamkan laporan polis berkenaan penyelewengan pilihan raya di seluruh negara telah mencecah beberapa ribu," katanya kepada Keadilandaily.

Beliau berkata, KEADILAN turut dibantu puluhan sukarelawan yang terdiri daripada profesional antaranya peguam, auditor dan akauntan.

"Kita masih dalam proses mengumpul bahan bukti oleh saudara Wong Chen (ahli parlimen Kelana Jaya). KEADILAN juga sedang mendapatkan nasihat undang-undang," tambahnya yang juga Naib Presiden KEADILAN.

Sivarasa memaklumkan, beliau sendiri akan mengetuai laporan polis  oleh anggota KEADILAN Cabang Subang melibatkan kawasannya di IPD Subang Jaya esok.

Terdahulu, pengarah strategi KEADILAN, Rafizi Ramli yang mengetuai pasukan 'Siasat PRU 13′ mendedahkan pelbagai penyelewengan pilihan raya oleh Suruhan Jaya Pilihan Raya (SPR).

Antara penyelewengan yang berlaku ialah dakwat yang tidak kekal, kejadian lampu padam di Pusat Pengiraan Undi, kertas undi didalam peti melebihi undi yang dikeluarkan, pengundian berulang dan warga asing yang dibenarkan mengundi pada pilihan raya umum yang lalu.

Terbaru, Rafizi mendedahkan kewujudan pengundi hantu apabila borang 10A dikeluarkan pegawai SPR, mengesahkan pengundi dinafikan hak kerana ada orang lain telah mengundi bagi dirinya.

Dalam pada itu Sivarasa berkata, KEADILAN akan turut memfokuskkan kepada isu persempadanan semula kawasan pilihan raya yang dijangkakan dibuat sebelum akhir tahun ini.

Perkara ini pernah dibangkitkan ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dalam ucapannya di program 'Suara Rakyat 505′ bahawa persempadanan semula melalui penggabungan atau pemisahan kawasan parlimen akan memberi kelebihan kepada Umno-BN.

Sumber: http://www.keadilandaily.com/?p=52845 

Sent from my BlackBerry 

137 comments

Keling tu nak percaya ! aku pun boleh kata jutaan laporan polis telah dibuat , makna buktinya ? kalau ada buktinya mesti auta bukan fakta , puak puak pr semua bingai , sekarang masa nak kerja , jangan jadi anjing menyalak sahaja !

Maka gegak gempitalah seluruh alam bila sang rajawali melalui ruang udara malaysia airline hingga memaksa air asia airline mendarat disubang airport selama sejam sebelum terbang semua ke lcct....itu bukan isunya walaupun benar.......gegak gempita jeritan suara hati para aparties..aparantus...aparantis..aparasuts kerana bala akan datang apabila kereka mendarat nanti....sang kayu bulat akan bertubi tubi menerima pukulan tukul tukul separuh haram kedadanya sebagai gema kemenangan sang tertindas....ALLAH.....MENANGKAN KAMI YA ALLAH....AMIN.

Betapa rasisnya awak sahabat.....mulai hari ini sahabat...pastikan anda berbelanja kesemua duit anda ke kedai atau tempat YANG BERMELAYU SAJA......jangan sesekali minum kedai mamak...beli nombor di kedai magnum....naik kapal air asia....melanggan saluran astro dan menggunakan talian digi...kerana ini semua kepunyaan taikun keling....pastikan kemelayuan anda 100% jitu tanpa ini semua.....TAHNIAH KERANA ANDA MELAYU YANG RASIS...PASTIKAN KEMELAYUAN ANDA 100% DAN SUSULI DENGAN KETAATAN ANDA 100 % ISLAM....harap ku..dapatlah kau pahala 100% dengan menghina manusia ciptaan NYA dengan panggilan KELING.TAHNIAH.

Betul jangan percaya dia kita percaya orang umno aja

Bot karam di Sarawak di katanya di bangla..

Harga kereta aku janji umno khabar apa pun tak ada lagi jangan percaya depa. Semua umno punya pusing lagi dasyat wooo.

Kau tak Selidik kau dah cakap dia tipu, kalau dalam utusan tulis woooo semua betul aduhhhhh.
Umno oh umno pembela bangsa chitttt

Kalau umno tak,masuk perkauman bukan umno lah tu.

Syukur kebenaran di bawa perlahan lahan

http://m.harakahdaily.net/index.php/headline/19689-khalid-terima-permohonan-maaf-mohd-nazree

Dulu isu ni dimainkan.
Amin syukur lah,
Respect sikap khalid tak saman pun.

Ada keluar utusan tak????
Kalau ada syukur lah amin

1 keping pic blackout dikongsi guna seluruh negara, dalam pic tu ada pmberita dn jurugambar, mana pegi pic2 yg diambil jurugambar tu ek?

Henset canggih2 piksel bjuta tp 1 keping pic ni je yg ada? LAWAK2! KAHKAHKAH!

Video mat bangla smua dari sumber cine, melayu xtau gune video ke? Yg heran sekor pn xdapat cekop bwk balai, kan bukti video ni kan bukti besi..KAHKAHKAH!

Sedar2 la melayu, korang kena kencing je ngan cine, bukak la mata.

Kita ni org Islam, bdosa klu nipu dn fitnah ni, jgn ikut cara cine harbi tu..kaum xde dosa phala, nipu dh jd sbahgian dlm idup, dlm timbangan bole nipu, kita bdosa klu nipu dlm timbangan, cine ni dh mati pn msih nipu upah orang nangis, fikirkn le kawan, jgn tertipu.

10.02 hang ni mabuk ker aper? Sapa ckap trajidi bot karam tu kat bangla? Ini misti ko tak tau baca dan menulis.orang belajae tak mahu pi polotik ni lah jadi nya bangang x habis habis.bot yang diisi lebih penumpang pon salah bn.kalau tuan punya bot x tamak mcam puak pakatan tak lah bot tu karam.kapasiti isi 70 orang yang pi boh sampai dekat 209 orang tu pasai apa? Ni orang kata benak (maknanya bodoh dan bangang)

Dan maka gegak gumpita lah satu dunia bila dh kalah salah orang lain.ibarat tak tahu joget dikatakan tanah tinggi rendah.ya allah lindungi kami daripada orang yang tak mwngakui qadak dan qadar mu ya allah ...aminnn..

Nazri tu sapa hah.bukan kah dia orang kuat pkr dulu kan kenapa ya ...

Betul jom sokong UMNO

Betul jom pakat sokong UMNO

Yang pelik nya bro yang ambil gambar tu dikatakan pembeeita dan saya mereka tu semua gunakan kamera.adalah 4 ke 5 orang.tapi tak kan satu gmbar tu jer ? Mana pi gambar pemberita tu yekkk? Atau pelakaon tambahan jer...

Sangat jelas jom sokong UMNO

Betul sangat ni jom sokong UMNO

Bkn macam tu bro aku tak sokong irang yang suka buat fitnah dan bila bercakap dusta.orang kampong cakap dolak dalik lah macam orang munafik.hehehe bila bercakap munafik ni nnt datang lah ustaz jo tu.x caya cakap aku tuuungguuuuu....

Mna ada logo umno pd kertas undi..yg ada logo bn (ada cina, india, iban dll), jd tak dpt sokong melayu umno

HABIS YG CAKAP DAKWAT TU KEKAL TAK BOHONG RAKYAT MALAYSIA KE?

Jom sokong UMNO apa pun sokong jugak UMNO jom kita

Kita tubohkan satu cawangan umno dalam blog milo suam ini ...hehe

BETUL TU..jgn kesah jika org umno ambik rasuah, kaki prempuan, tidak amanah, tipu rakyat.. kita mesti pilih umno

Setuju.. cwngn umngok kg siberuuk

Yup jom,sokong umno.

Apa pun umno untuk melayu jom,semua umno benar tak pernah salah jom,pakat2 sokong umno

Hidup,umno
Hidup melayu

Jom semua sokong umno

Jom semua skong umno.
Umno aja bersih agama semua dia kuat
Takde masalah moral
Takde rasuah
Negara Selamat

Jom sokong umno bukan setakat blog ni buat jugak kelab cilik umno di sekolah2 hahahaha

Jom,sokong umno wei haramkan semua parti sebab umno aja yang betul.

dgr cite ni ari milosuam msuk Umno ke?

Untuk berita terkini sila layari : Utusan Online

Minta mahap!!! Tak yah sibuk nak sokong UMNO.. Kami pun tak hingin terima penyokong macam korang.. Buat semak jer.. Pinggan tak retak, nasi tak dingin.. Korang tak hendak, kami langsung TAK HINGIN!!!

Melayu dah kena tipu sama umno sedari dulu.....umno asik temberang orang melayu sampai sekarang...harta dah banyak hilang tanah habis dikebas orang...sekolah dan biasiswa semua umno yang punya...kalau bab rasuah umno memang tak pernah kalah....ujudkan perkauman umno tolak hai hukum TUHAN...umno i tell u...penipu nombor 1.......( apa enkau fikir ini duit BAPAK enkau yerr...)...................hasil dalam negeri..simpan buat anak dan isteri....hasil luar negeri sapu haabis buat keroni...kempennya hari hari dicorong radio dan peti tv....cakap nya penuh auta hai TOMPOK TOMPOK taik unta.......masa pilihanraya manifestonya tiru orang dah...lepas pilihanraya projek tinggal hai papan tanda.....umno tak boleh harap....masuk angin keluar asap....(masuk angin keluar asap...).......nyanyian inpersonate p.ramlee di youtube...tajuk...umno penipu nombor 1....amacam macai sedap tak....dengarlah puas puas sampai keluar taik kunyit ditelinga tu yer...selamat terhibur.

Jom sokong umno jangan,peduli apa orang kata jom sokong umno

Moh umno selamanya

Inikali dan selamanya jom sokong support umno jom

Semua pakat masuk umno
Hanya umno yang Telus tiada rasuah tiada penipuan
Tempat alim ulamak
Tempat yang tiada munafik
Jom sokong umno

Bukan milo suam aja hari ni semua masuk umno

Setiap hari satu Malaysia masuk umno

Hidup umno
Tempat manusia jujur tak penipu.
Tempat islam akan ditegakkan

Jom masuk umno

ooo.. gitu... makasih chu.. hehe

Apa ko hingat malaysia kepala bapak ko punya hoi puak pakatan harbi.puak ko lah penipu yang paling haprak dalam dunia ni dulu kini dan selamanya penipu....

Betul tu x salah lagi x faedahnya ko orang sokong pakatan kan.tipu bila ada tipu adalahmunafik

Ma kasehh ya pada macai hantu raya pakatan.

Atau kepala hatok puak pakatan yang punya.bapok darai....

Yup umno saja yang benar tiada benar pun melainkan umno.

Tak ada hududlah kalau sokong umno. sebab umno ada sebab umno kata tak sesuai.

Sokong umno woiiiii
Kita ikut kata pemimpin umno aja depa lebih mengetahui
Sokong sampai mati

Tak nak kene caci sokong umno wei

Masuk umno tak kene caci

Hang tu bodoh pemimpin,rumah juta2 rakyat naik sampan gitu lah jugak bertahun2 dah mati baru idea keluar.

Janji ditepati bila mati

Hang tu benak tak faham pemimpin kaya, bn pegang berapa lama usia pengangkutan pulak berapa tahun.

Inilah masalah bila lawat rakyat dekat pilihan raya dah nak mampus baru ingat orang bwah.

Wei jangan jadi macai benak lah.

Kelantan dan zelangor pun x dak hudud gak.

Pakatan semua hantu

Yang baik2 semua dalam umno
Jom,kita letak diri kita sebagai manusia dalam umno.

Umno terbaikkkkk melayu tak makan kalau takde umno

Tak sekolah takde jalan raya takde apa pun melayu boleh buat kalau takde UMNO.

Biar rasuah asal yang kaya tu melayu
Kita mesti sokong yang kaya tu melayu jugak.

Yang makan harta negara jadi kaya melayu so kita jangan bantah.

Kita terus sokong umno.
Hanya umno pejuang melayu

Puak kamu lah kuat caci maki.mahu pusing lagi ka.akai ada ka.tipu ka .manifesto bukan janji ka.akai ada ka .akai ada ka..baru ku tahu dia minta di jamin katanya kt luar banyak boleh buat.alasan nya jer hehehehe sajer nak tahu.

628 hang baru bangun dari lena ker.hang x dengar apa kata lim kit sial ker.ada gak dpa pi lawat dari ketua ko asyik politik jer.dari lpas p/raya sampai p/raya balik apa lerr..

Sama jere puak pakatan pon banyak rasuah .korek pasir sana lubang sana tanah mendap sana sini.jual sana spa sini rumah urut sana.fuh terror lah.

Ribu ribu laporan polis aduyaiiii......
Hanya tang dakwat kekal jer....
Punyalah keliling stadium itu jer..

Sbg bekas petugas sementara spr...SOP spr tidak membenarkan sesiapa masuk ke dlm pusat mengundi/pusat pgiraan undi kecuali petugas yg layak dan agen parti yg bertanding....
Kenapa boleh ada jurugambar????

Berdasarkan gambar ada 5 dulang di mana 2 dulang parti bertanding...3 dulang terdiri dpd dulang undi belum dikira...dulang undi ragu dan dulang undi ditolak...
Jika ada 2 parti yg bertanding...kenapa boleh ada 3 agen parti?sepatutnya 2 org shj..iaitu seorg wakil dpd setiap parti bertanding..jika berdasarkan 2 dulang...

Bukannya apa...kadang2 timbul rasa terkilan bila ada pihak mgutuk kredibiliti pihak kami yg bertugas dgn spr...percayalah...setiap petugas tanpa mengetahui sokongan kpd mana2 parti telah menjalankan tugas dgn penuh jujur dan amanah..

Pemilihan parti pendubor penuh dgn rasuah dan baling kerusi meja...
Cec dap penuh dgn muslihat...yg dah menang jadi kalah dan yg kalah boleh menang besar....sampai pengundi kulit gelap tak dijemput mengundi....
Skrg dap dipimpin ajk yg menipu dan tidak sah....
WOI PARA MACAI PR...TAK NAMPAK LAGI KER????

Lawak selepas pru13....
Kesian para macai...kena kencing rupanya...
Patutnya pendubor guna peluang tersebut utk bersumpah laknat yg dia bukan gay dan penyuntut saiful....
Jika dia dah bersumpah laknat...mgkin aku tak gelar dia pendubor dan pemuki...
Mgkin pru14 nanti aku akan pangkah parti pendubor dan berkempen menaikkan nama pendubor dan partinya tanpa byran sesen pun....

Klu si munafik mcm pendubor tu aku dah tak caya klu dia bercakap....klu dia tuduh org rasuah...dia 2 kali ganda lbh rasuah...klu dia kata org lain menipu...dia raja segala penipu...klu dia kata org skandal...dia bapak skandal...klu dia kata org lain kronisme...dia bapak kronisme.....

Apa2 pon....aku cukup benci dgn pendubor yg bawak lanun2 kiram serang sabah....patut mampos

Mmg betul kalu orang faham tp masaalahnya ada orang yang faham tapi buat buat x faham nak buat isu kalau dh kalah tu kalah lah.lain kalilah.....

Yang aku pelik bin ajaib tu macam manerrr.plak pemberita boleh masuk semasa kiraan undi .setahu aku tidak di benarkan sesiapa pun masuk semasa kiraan undi di saluran atau di tempat penjumlahan undi hanya yang boleh wakil calon yang bertanding jer.

Betul..betul..betul.........

Mata telah di butakan dan mata hati mereka juga telah di butakan oleh allah ....yang merwka nampak hanya pujaaannn hatiku jer.bkn hati gua no...

Hang melompat ke mana ni bro/??

Betul lah pemimpin rumah besar rakyat naik bot berhimpitan bila dah mati baru lah nak sedar kalau tak jangan harap.

Alang2 pi lawat Kelantan sekali,
Nak buat highway pun suruh sokong bn dulu baru nak buat highway apa punya mnusia lah.

Sokong baru dapat jangan berkira bukan duit bn duit negara ada faham Ka???
Kalau baik parti mana memerintah pun bila ada dibidang kerajaan pusat so usahakan jangn berkira.

Dah lah royalti di nafikan.
Ha yang panggil aku ustaz jo tu ini antara sifat munafik. Ada amanah tak diberi akan hak nya.
Aku tak panggil depa munafik tapi contoh sifat munafik bersandarkan hadith

Macam ni bro kau terkilan aku faham,
Tapi adakah palsu kau pun tak tahu kan????

Member aku banyak jadi petugas jugak masing2 komplain jugak.

Pasal isu sop kau pun tahukan penggunaan dakwat kekal telah diwarta??

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0210&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_10.htm

Kau faham tak maksud dia apa??
Dakwat tu akan kekal lah apa susah.

Bila kau nak cakap standard lah Standard apa yang kau maksudkan???
Bila pengwartaan dakwat kekal TAK KEKAL,
Syarat dia dakwat kekal bukan sapu dakwat.
Adakah,ini,sebahagian dari sop yang kau banggakan???

Daftar pengundi yang di ragui.
Buktinya satu rumah terima banyak kad ucapan pm. Siap ada nama pengundi and pusat mengundi???

Aku nak tanya rekod ni siapa pegang spr ke bn???
Macam mana bn boleh ada rekod ni???

So kalau spr pegang siapa yang daftar nama orang ini semua dan macam mana alamat boleh sama tapi penghuni orang lain???

Daftar dengan kad pengenalankan???
Mana datang kad pengenalan padahal orang tu duduk situ pun tak.

Dan macam mana dalam satu rumah tu ada macam2 kaum????

Ada standard ke macam ni????
Agak2 lah bro

Bagus bro kau jalankan tugas kau.
Tahniah takde siapa soalkan kredibiliti kau bro

Tapi umno menang kan nak kata apa, semua ni mesti tipu aja.
Pakatan mana cakap benar.
Habis cerita.

Dah cakap puluh kali pun tak guna kalau dah benak nak faham tu susah jugak.

Telah korang cuma macai tukang serang

Depa ada kad pengenalan boleh lah mengundi apa punya sengal lah tak faham.
Polis pun tak boleh buat apa sebab dia ada kad pengenalan.

http://politiktaikucing.blogspot.com/2013/05/jangan-halang-bangla-india-myanmar.html?m=1

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0505&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm

Persoalan dia kenapa mudah sangat dapat taraf warganegara ada faham???

Aku dah cakap berpuluh kali tak faham jugak

Kau pernah dengar perlembagaan tak???

Undang-undang negeri boleh bercangkah dengan perlembagaan tak???

Kalau kerajaan negeri ubah undang2 sendiri boleh tak???

Kalau tak tahu jangan cakap nanti menampakkan ketakbijakan diri kau tu.
Nak persoal benda yang kau tak tahu, konon orang tak nak buat tak pandai namanya.

Oiiiii juak umno bacul bubuh namalah
Biar aku kenal siapa yang bicara.

Parti mana yang banyak daftarkan pengundi baru dan lama.aku ada tengok lah dpa ambik photo copy ic pas tu yang lain dpa isi x mustahilkan boleh banyak dalan satu alamatkan?

X kan ko x faham gak .ada ic ngundilah.geli lh asyik dakwat kekal.lain x dee ker.

Yang,panggil aku ustaz jo tu aku nak kau jawab.

Kau jawab dengan bersumpah tau???
Sebab korang suruh orang bersumpah so aku, nak tgk korang sumpah dulu.

Bersumpahlah demi Allah.

1 Bila bagi br1m,tidak salah mengelirukan rakyat guna lambang parti bn sedang kan itu duit negara bersumpahlah ini sifat amanah dan tak salah bn buat begitu.

2. Bersumpahlah adakah amanah royalti Kelantan tidak layak diterima???
Andai kata,layak,adakah kerajaan amanah.

3. Bersumpahlah bahawa spr amanah walaupun dakwat kekal terpadam.

Korang kan suka sumpah,so aku main game kau.
Aku nak tgk,ada telur ke tak.

Kalau bubuh nama lagi,best if not aku panggil macai barai aja

Wei wei wei........wei wei wei......wei wei wei.........wei wei wei.............apahal.

Biar kau baca kisah aishah isteri nabi,junjungan kita.

Dia,di fitnah,curang.
Adakah,disuruh sumpah untuk bersihkan namanya kau tahu kenapa???

Sebab,kita islam tak nak di ajar akan berbuat sedemikian.

Sumber:
http://ahmad-syahid.blogspot.com/2009/01/kisah-sayyidatina-aisyah-ra-difitnah.html?m=1

Sekembalinya dari peperangan Banu Musthalaq, Aisyah turut dalam rombongan tentera. Di pertengahan jalan, pada suatu perhentian Aisyah pergi keluar, kerana suatu hajat, kemudian dia kembali ke sekdupnya.

Tiba-tiba dilihatnya kalungnya hilang tercicir. Lalu dia kembali mencari kalungnya itu. Sewaktu dia sedang mencari kalung itu, qafilah tentera berangkat tanpa menyedari bahawa Aisyah ketinggalan di belakang. Kemudian Shafwan yang berangkat di belakang tentera, melihat Aisyah tinggal sendirian. Maka tanpa berkata apa-apa kecuali, Inna Lillahi wa inna ilaihi raji’un, dia mempersilakan Aisyah naik kenderaannya. Lalu beliau pimpin unta itu, sehingga sampai bertemu dengan qafilah tentera.

Melihat hal sedemikian, kaum munafiq terutama ketuanya, Abdullah bin Ubaiy menyiarkan pembohongan dan fitnah terhadap Aisyah dan Shafwan itu.

Maka, dalam ayat 11 dan seterusnya Allah memberi peringatan dan pengajaran berikut:

1. Orang-orang yang menyiarkan kebohongan dan fitnah terhadap Aisyah itu, sebahagian dari kamu juga. Hal itu janganlah kamu kira kejahatan bagimu, bahkan kebaikan. Kerana dalam hal itu terselit pengajaran iaitu: Kita tidak boleh menuduh orang berbuat jahat dengan semata-mata melihat seorang pemudi berjalan berdua dengan seorang pemuda, lalu dituduh berbuat jahat.

2. Orang yang menuduh Muslimin/Muslimat berbuat jahat, harus menunjukkan 4 orang saksi. Kalau tidak, maka dia adalah bohong di sisi Allah.

3. Orang Mukmin dan Mukminat yang mendengar tuduhan itu, hendaklah bersangka baik terhadap saudaranya dan mengatakan: Itu adalah bohong semata-mata.

4. Berita yang kamu terima dengan lidahmu dan kamu katakan dengan mulutmu, sedang kamu tidak mengetahui kebenarannya, lalu kamu kira demikian itu tidak berdosa. Padahal di sisi Allah ia dosa besar.

5. Kalau kamu mendengar berita itu, hendaknya kamu katakan: Hal ini tidak patut kita perkatakan, Subhaanallah. Ini adalah kebohongan besar.

6. Sebenarnya orang yang menuduh itu dan orang-orang yang menyiarkannya telah berdosa; besar kecilnya menurut usahanya. Orang yang banyak usahanya mendapat siksaan yang besar.

Seterusnya menerusi Ayat 19 surah An-Nur dapatlah disimpulkan seperti berikut:

Orang-orang yang suka menyiarkan tuduhan yang jahat (berzina) pada orang-orang Islam, maka mereka mendapat siksa di atas dunia, iaitu didera 80 kali; dan di akhirat, iaitu masuk neraka jahannam.

Sebab itu jangan sekali-kali kita mempermudah-mudah mengeluar tuduhan kepada seseorang yang bernama baik, kerana memberi malu itu amat terlarang dalam agama. Orang yang berani menuduh itu, wajib mengadakan 4 orang saksi laki-laki, keempat-empatnya sebenarnya melihat orang itu berbuat jahat dengan mata kepalanya sendiri, bukan dengan semata-mata curiga atau khabar-khabar angin saja.

Dengan keterangan ini nyatalah kepada kita bagaimana kebagusan agama Islam, tentang menjaga kehormatan sesama manusia dan tidak boleh memberi malu antara seorang dengan yang lain.

Persoalannya, sudahkah kaum Muslimin dan Muslimat kita menurut


Sumber lain
http://imamuna.wordpress.com/2008/11/21/pelajaran-keenam-tafsir-surat-an-nur-ayat-11-26/

Ini aja aku mampu buat.
Aku malas nak ulang tapi sesama,Muslim aku mengingatkan.

Wah daftar boleh fotokopi ic ye masa daftar??? wah dasyat lah bro serious lu saksi penting ni.

Kalau ada ic takkan takde alamat aduh,apa punya pelik,lah punya saksi kau ni.

Cina semua India malayu duduk satu rumah alamat takkan sama,bro

Lagi nak tegak benang basah

Apa pun semua ni tipu
Orang pakatan semua tipu
Aku yakin hang benar sebab hang dari umno so automatik benar

Tulah,kau geli ke kau tak mampu jawab???

Mungkin akal kau belum sampai lagi untuk faham tujuan dakwat kekal tu.

Nanti bila kau dewasa sikit akal dah kembang dah pandai fikir baru kau tahu kenapa pakatan tegaskan benda tu.

Tapi apa pun sebab kau sokong umno
Kau automatik lagi benar dari aku tahniah.
Aku cuma penipu aja.

Kalau ketua ko bersumpah dulu pasal kes tu lagi berat.kalu dia sumpah baeu aku sumpahhh

Suruhlah orang yang sepatutnya bersumpah dulu baru ada telur.

Bro 719
kalau lah orang suruh kau hisap kote dia lah kan bro apa kau buat just tanya ajalah???

1. Kau pukul
2. Kau lari
3. Ikut kau lah apa kau nak

http://www.sinarharian.com.my/semasa/kes-liwat-anwar-tidak-boleh-yakin-sampel-dna-100-1.63402

Hai lah jo kesian aku kt ko ni.

Woi woi woi woi.........woi woi woi
Wei wei wei wei..........x dak hal lah

Hahahaha bagi lah contoh caranya aku nak tgk
hahaha hang lagi kau spin jadi lah contoh tauladan

Hahahahaha sendiri bacul lagi kau cakap hahahaha

Well im done here

Hahahahah
Paku Dulang Paku Serpih, Mengata Orang Dia Yang Lebih

Bila kene batang hidung tenggelam telur lari suruh orang lain.

Letak namalah bro
Bosanlah

Mana si bacul yang menyamar aku sebelum ni???
Tak reti nak mintak maaf ke hahahaha

Hahahahah

Takde Point ke hahahahaha
Kesian aja.

Ambik cerita tauladan.

Zaman nabi dah berlaku,kalau tak faham jugak aku tak tahu lah.

Jangan suka2 tuduh orang zina,
Dalam Quran dah,jelas pesan.

Aku jauh lebih kesian kan kau bro jadi macai datang sini serang blog orang.

Apa Point pun takde banyak caci maki dari fakta.
Bidas lah hujah aku.
Aku terima jika aku salh dan aku ditegur

Tapi sebab kau umno secara automatik kau betul hahahaha

4 SAKSI ZINA - xsalah aku dlm Quran dan hadis 4 saksi utk WANITA yg dtuduh bzina, ni sejak bila hudud yg tertangguh2 dguna pakai? Dh lupa ke hal TAKZIR? Kita borak psl akhlak, cma nk tlong bersihkn nama je, susah sgt ke agkat sumpah laknat? Berdosa ke bsumpah? Ni cma pmintaan kcil rakyat marhaen, pn xbole nk tunaikan, mcmana nk jd pmimpin ni?

Lah apa aku tak faham dari kisah nabi, tak diajarkan bersumpah kenapa???

Sebab satu hari nanti orang akan bersumpah merata2 kau baca tak yang aku post atas ni???

Apa kata aishah???

4 saksi untuk wanita saja???
Check semula bro.

Allah SWT menegaskan dalam ayat berikutnya juga di surah An-Nur (24:13) -

"Seandainya mereka tidak menampilkan para saksi (seramai empat orang yang adil) maka orang-orang itu adalah golongan pendusta."

Baca ni dan aku amanahkan kau menyampaikan pada semua

http://ahrasis.com/index.php?topic=169.0



Takzir??? Hudud tertangguh??? bro aku tak faham lah apa kau kata.

John jo

Allah telah mengatakan pada akhir zaman kejahatan akan menguasai dunia ini..salah satu tanda akhir zaman berlaku d sini..wbgmnpun teruskan berjuang pr jgn kerana syaitan2 yg dikenali perjuangan tersekat..anggap la ulasan2 negatif ini sbg bisikkan syaitan..

Ya nazri tu pkr dulu..tp d sebabkan termakan bisikan dr syaitan yg d kenali kini dia insaf dan menjalinkan hubungan dgn syaitan2 tersebut..mcm tu le akhir zaman dimana kebenaran tidak akan menang..contohnya d palestin, negara2 sunni d tindas dan jg d negaraku..

Hudud tertangguh ni hudud yg dgembar gembur dpukul canang tp masih xterlaksana krana pencanangnya adalah munafikun, Ta'zir atau Takzir ni dguna pakai jika ktiadaan 4 saksi tetapi ada bukti lain, contoh CCTV atau bukti video dan DNA.. harap maklum.

Ikut ulama ayat itu terpakai untuk wanita dan lelaki.

Link ni untuk tuduhan zina dan dakwaan liwat cara lihat berbeza ok bro.

http://zaharuddin.net/soal-jawab-a-isu-pilihan/732-liwat-nak-percaya-boleh-atau-tidak-.html

John jo

Oh negara ku banglasia..mcm2 ada..bangla kan pandai cakap putar, tu yg cai2 amgok tgh training kat sini supaya boleh d iktiraf pengikut banglasia..mengong!!!

Tertuduh boleh bersumpah laknat agar tidak mnimbulkan fitnah dan kekeliruan rakyat marhaen.. sekian.

Klu setakat standard baca utusex dan tv 3 suku mcm tu le taraf fikiran cai amngok..tk perlu le risau cai2 ni tak kemana2 pun..berlegar dalam tempurung je..InsyAllah sikit masa lg pupus le spesis ni..

Comfirm!! Spesis yg telah ternoda depan belakang atas bawah..tu le byk sgt baca utusex..hidup amporno hidup umporno hidup amngok..maju lah sukan utk negara kubanglasia..

Maksub aku tak faham soalan tu.

Pasal hudud aku bagi pendapat dr maza

http://drmaza.com/home/?p=2039

Macam,aku kata sebelum kita ikut semasalah bro kita nak tapi buat masa ni kita fokus pada menjatuhkan UMNO dulu.
Baru lain2 tu kita fikir.

Dan ia wajiib bagi kita semua

Plus siapa tolak kerajaan pusat ke negeri???

Ok pasal,zina,aku rasa clear pasal liwat aku setuju sebab masuk bicara dan berdasarkan bukti

Masalahnya still ada hukum kene patuhi aku dah bagi link untuk dibaca.

So jangan lah dok sebut2 sangat takut dosa.

Hukuman Takzir Bahasa Arab: تعزير‎ ialah kesalahan-kesalahan yang hukumannya merupakan dera, iaitu penjenayah-penjenayah tidak dijatuhkan hukuman hudud atau qisas. Hukuman takzir adalah hukuman yang tidak ditentukan kadar atau bentuk hukuman itu di dalam Al-Quran dan Hadis.

Hukuman takzir adalah dera ke atas penjenayah-penjenayah yang telah sabit kesalahannya dalam mahkamah dan hukumannya tidak dikenakan hukuman hudud atau qisas kerana kesalahan yang dilakukan itu tidak termasuk di bawah kes yang membolehkannya dijatuhkan hukuman hudud atau qisas.

Sumber
http://ms.m.wikipedia.org/wiki/Takzir

Kalau itu yang rasa oklah aku penat cakap dah

Aku dah bagi contoh aisyah.

Bro
Bagi satu dalil lah cukup lah.

Banyak ulamak pun tak berani ulas isu ni
Semua diam. Sebab masing2 tahu hukum. Bukan senang bro.

Tapi kalau lu nak jugak lu teruskan lah.

Nabi pun kalau dia nak selamatkan aishah boleh aja begitu. Tapi tak di buat begitu, setiap sesuatu bersebab

Ini pendapat aku lah.
Sebab sumpah boleh dipermainkan. Undang2 islam,tertakluk kepada semua termasuk bukan islam.

Kalau yang dituduh bukan islam kita nak mintak dia sumpah jugak ke bro???
Islam agama lengkap yakinlah.
Kau takut sangat kau tak yakin ke???

Bicara pakai undang2 civil, kalau dia sumpah jugak apa mahkamah bagi lepas ke kalau salah.

Sangka baik ajalah bro.
Itu yang kita disuruh buat
Bukan cerca sana sini.

Pesan aku ni baik

Ini baru benaran ultimate lozzer......aku halauu lembu masuk laman....pun diresponnya....alahai....kesian.

Lagi lagi bangla rupanya 2 ekor bangla di belakang nurul.pengundi hantu bangla rupanya kawan ambingai ngn bawani lissent lisent.aduayai lagi lagi dakwat kekal.x lain ker tur

Kalau baca haramkah jer ngn milo suam yang copy paste samer jer mangkok nya ko ni pun.

Si bacul tengH buat roadshow

Spesis sapa ni bro cer citer pasal belakang dan depan ni .? Mengata dulang paku serpih.mengata orang puak dia yang lebih.

Sbb bapak segala syaitan ada dalan puak ko tulah

Malaysia kena tindas???? Fuhyoooo...maharaja lawak

Sbb sapu abis lah raja bangang yang kena kencing.ader kerr halau lenbu sebut wei wei.itu panggil bapak segala syaitan tu.

Yalah aku dh insap bicara pakai undang2 x puas hati kita langgar undang2.aku faham tu dan aku akan ikut sama2 kat mana lgi ni nak buat prhimpunan.aku nak pi ni.

kalau pr nk jatuhkan Umno dlm pru14 nti pr sruh najib hapuskan hak2 istimewa melayu-bumiputra yg termaktub dlm perlembagaan, hapus tau kurang melayu dlm perkdhimatan2 kerajaan,bg dn lebihkan kaum2 lain, hapuskan mara,uitm, uia yg utamakan melayu-islam..

Buat apa gaduh- gaduh sama kita
Malaysia kita ini kecil saja
Kalau semua gaduh sape nak jaga

Semua politik sama je...masa perlukan rakyat mcm2 janji lepas dapat kuasa rakyat dibiarkan melarat..semua ahli politik hidup mewah rakyat sama je xbrubah..jangan jadikan rakyat kambing hitam..yang menang tahniah..sila tunaikan manifesto anda..yang kalah terima seadaanya jgan salhkan mana2 pihak..kita jumpa pru14 nnt..bersatu demi malaysia..tanah air tercinta...love MALAYSIA

Ko bole pegi berambus..

Kepimpinan pas terima takdir allah
Mengiktiraf kemenangan bn dan menerima kekalahan pakatan dalam pru 13 sebagai takdir allah

Mereka membuat pendirian itu ketika penaisihat pakatan ghairah terus merancang himpunan 505 menentang keputusan pru 13

T/ketua dewan pemuda pas pusat nik abduh nik aziz dlm akaun fb nya semalam x terkejut dngn kekalahan pembangkang di sabah dan serawak telah melenyapkan harapan utk ke putra jaya.

Ketua dewan ulama pas datuk haron din mengulangi pendirian mengulangi pwrmintaan supaya semua pehak menerima keputusan pru 13 bagi menjamin keamanan dan kestabilan yang berkekalan .

Tahniah kepada kedua duanya kerana menerima ketentuan allah.sifat yang terpuji.amin....

Ops maaf sebenarnya datuk haron taib .tq

Jo, apa pndapat saudare mgenai DAP? Adakah DAP jujur dlm pjuangan mbela rakyat? Atau hnya mbela cina? Dan apa pula pjuangang sbenar PKR? Adakah hanya utk jwatan PM? Bgaimana pula dgn PAS? Adakah kelantan dh mjadi negeri paling maju dlm Malaysia dgn akhlak dn akidah rakyat yg sgt terpuji?

Dan jo, andai pakatan menjadi pemerintah, apakah jaminan malaysia akn maju dn aman dn bebas rasuah? Apa pula dgn nasib melayu? Siapa yg akn bela melayu yg dh pn ditarikbalik hak bumiputranya, bgaimana pula dgn MARA yg bnyk mbantu melayu? Bgaimana pula dgn plembagaan malaysia? Adakah akn diubah utk menenangkn hati bkn melayu? Apa yg akn diubah?

Dn lg jo, mana peginya bangsa melayu di Tanah Melayu? Apa akan tjadi pada mereka?

Nik abduh juga berkata

Janji anuar sekadar janji manis sahingga mengakibatkan ramai penyokong pakatan menjadi mangsa 'kencing manis akibat janji manis bergula' penasihat pkr itu.

Jangan plak kata nik abduh di beli plak.

Aik... 11.05 mareee.jangan mareee bro nnt keNa jual...tp x pa dh mmg ko kena jual.tp x dak sapa beli walaupun 1/2sen......

Bro kalau nak tanya dap jujur ke tak perbuatan dia lebih jujur dari umno dalam hati tiada siapa tahu.

Jadi sangka baik aja depa pun tak bodoh nak main sentimen bro. Maaf yang banyak main sentimen ni cuma umno.

Perjuangan pkr hahahaha
Bro kalau hujah biasa aku dengar ialah sebab nak bela anwar bla bla hehehehe

Bagi aku pkr ialah pecahan umno, yang berbeza dari mentaliti umno.
Dalam perjuangan pkr adakah kau tgk depa dok cakap pasal Anwar aja????

Depa lagi banyak bercakap pasal ekonomi, masalah ketirisan, masalh projek mega, salah guna kuasa dan sebagainya.

And pas Kelantan bukan lah negeri paling maju tapi kalau depa kene dekat hak2 royalti dan lain2 oleh kerajaan pusat tapi mereka bukan negeri paling miskin dan bukan negeri paling banyak hutang aku rasa they are doing a good job.
Kau tgk Terengganu aja lah bro dengan royalti minyak sekalipun, bukak mata tgk Terengganu.

Pasal akidah, bro kau islam kan adakah ahlak kau lebih baik dari bukan islam???
Kelantan mencuba bro, itu matlamat dia.
Sekurang nya kau pun tahu apa benda yang tiada di Kelantan kan

Oh akidah isu lain bro, isu pegangan tauhid mana bisa aku tahu akan isi hati orang.

Ps bro kau tanya aku macam aku tahu semua benda aja. Tapi mana aku tahu aku cuba kongsi yang aku tak tahu maafkan aku

Bro pernah sakit gigi, kau cabut semua gigi ke gigi yang sakit aja?? Apa jaminan kau ada gigi tu takkan sakit???

Aduh nasib melayu???
Emmm dalam paktan ada pas dap dan pkr betul???

Dalam pas ada siapa???
Kau kene faham perjuagan sekarang ni apa dahulu??
Perjuangan sekarang adalah untuk dah agar Malaysia ni bebas dari monopoli pemimpin umno yang rakus.

Dengan mengekalkan kepimpinan sekarang apa yang akan berubah??? Masing2 mengekalkan kuasa dengan cara menipu ini bukan gaya seorang pemimpin bro. Untuk kuasa segalanya halal.

Kau tgk aja tv, ahli pas lompat rupanya orang bn menyamar... Do u respect that???
Setiap kali pilihan raya isu perkuaman dimainkan macam mana ni???

Bro pakatan pas dan dap memperjuangan ekonomi yang kukuh bro supaya rakyat nikmati hasil ekonomi negara yang kuat.
Bila ekonomi kukuh dengan dasar gaji mininum kita mampu lebih daya saing dah taraf hidup meningkat.
Bila taraf hidup meningkat kurang lah rakyat miskin.

Bro kalau kau sokong bn aku bagi tahu kau apa hasil nya.
You mark my words ok bro???
1.takde apa yang berubah
2.cukai akan makin naik dasar gst
3.defisit negara makin tinggi
4.hutang negara makin banyak
http://www.beritasemasa.com/hutang-negara-malaysia-2013

5.rakyat akan dibebani
Untuk support pembangunan dan juga duit yang masuk poket sendiri.
Cth projek nfc siapa bayar kondo tu kalau bukan wang rakyat.

Apa yang akan berubah???

Korang ditakutkab sangat dengan perubahan kerajaan ni. Aku pun tahu tiap kali pilihan raya itu aja dicanang.

Andai kata pilihan raya pakatan menang akan huru hara lah apa lah.

Taktik ni masih berjaya pengaruh orang Melayu aku sangat pelik.

Perubahan kerajaan bukan benda luar biasa pun cuma di Malaysia ni dimomokkan begitu dasyat sekali.

Pasal ubah perlembagaan tu hang jangan dok percaya sangat lah momokan tu

Dan melayu akan kekal, sebab kenikmatan dan hsil negara akan dikongsi bukan di bolot kroni.

Bro aku sokong melayu bro aku sayang melayu. Jangan sangka aku tak sayng

Aku ni sambilan mendidik anak melayu didik apa tak perlu tahu.

Tapi bukan umno yang bela bangsa aku bro jujur kata umno cuma membela mereka yang diatas.

Contoh bot karam bro berapa tahun dah Malaysia bawah kepimpinan bn???

Takkan benda tu pun tak sedar???
Naik sampai beratus orang, pemimpin hidup mewah rakyat macam tu lah jugak.

Jangan terpengaruh dengan hasutan umno lah. Jujur aku kata jangan minda tu kolot sampai mudah sngat di takutkan.
Ubah lah mentaliti, jangan mudah sangat di bodoh kan pemimpin kat atas tu.

Itu aja pesanan aku untuk melayu.

Bukan umno kita letak akan nasib kita,
Tapi pada Allah.
Jangan melayu dibodohkan melayu belajar dari sejarah.
Dah berapa lama melayu dibodohkan

Kalau kau baca semua yang aku tulis dalam sebulan aku dalam blog ni kau akan nampak.
Prrsoalannya adakah kau akn sedar

Aku tgk puak bn cuma mampu kata pasal liwat zina and hak orang melayu

Ok bru try Search pasal ni

Berapa billion duit negara rugi
And apa punca.

Pkfz
Perwaja steel and
Federal reserve or simpanan persekutuan
Yang digunakan untuk main pelaburan by mantan pm.
And last projek bakun

And ni pulak berapa juta habis projek
Nfc
Mrr2
Stadium

Siapa tanggung semua kerugian ni
Dan apa tindakan yang diambil kepada yang terlibat.

Ini ajalah kau mampu kata bro, takde fakta takde apa.

Kalau dok perlu hangpa memang kuat bila isu bn pecah amanah hangpa diam dan alih kat pihak lain

Bosan

Aku tak heran pun kata2 juak umno sini aku jawab juga
Tak apa

Cuma bila keluar jawapan,bodoh dari diorang money cant buy bro hahahaha

Aku nak buktikan juak umno ni bodoh takde,landasan and puak bodoh bersatu dalam satu parti bernama UMNO

Hahahaha sumpah ini pun tak berani lagi mau sembang.

Last2 kau serang annuar.
Kau nak sumpah untuk benda kau sarankan pun tak berani hahahaha
So isu yang aku timbulkan itu adalah benar hahahahaha

Bersumpah,lah


1 Bila bagi br1m,tidak salah mengelirukan rakyat guna lambang parti bn sedang kan itu duit negara bersumpahlah ini sifat amanah dan tak salah bn buat begitu.

2. Bersumpahlah adakah amanah royalti Kelantan tidak layak diterima???
Andai kata,layak,adakah kerajaan amanah.

3. Bersumpahlah bahawa spr amanah walaupun dakwat kekal terpadam.

Takde siapa berani sumpah ke???
Sumpah adalah saranan,umno

Pengakuan sumpah ni lebih mencontohi agama Kristian,
Islam ajar kita walau sumpah ada bukti.
Bukti yang mengikut sayara'

I like your style lah sapuabis

Kau perli pun orang tak faham hahahahaha

Nak kata apa juak umno memang. Sengal

Aduh pindah isu lain pulak hahahahaha

Udah lah tu main isu perkauman,hanya lembu3 aja yang takut

Hang konon melayu sangat apa hang buat untuk melayu Kelantan.
Ada orang UMNO protes susuh bagi hak royalti pada Kelantan ke padahal melayu rata2 rakyat Kelantan????

Oh silap hang bela melayu tapi cuma melayu UMNO haprak

Udah2 lah tu bro.
Main isu melayu aku pun melayu,
Apa kau ingat aku tak jaga hak melayu ke???

Hangpa tu senang mudah emosi main isu sikit mula lah emosi
Pasang lagu ank kecil main api pun menangis hahahaha
Punya lah lemah.

Bro,melayu kuat dengan islam bro bukan dengan umno.

Dia berfirman : Benarlah hambaKu, tiada Tuhan selain Aku, bagiKu kerajaan itu dan bagiKu segala puji". Apabila hamba mengucapkan :

'LAA ILAAHA ILLALLAAH WALAA HAULA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAH"

(Tiada Tuhan selain Allah, dan tiada daya dan kekuatan melainkan pertolongan Allah)

Dia berfirman : "Tiada Tuhan selain Aku, dan tiada daya dan kekuatan melainkan dengan pertolongan Ku".


Sila baca

Demi hidyah
http://asysyariah.com/semua-telah-ditakdirkan.html

Kalah takdir bantahan,juga takdir
Kebodohan kau juga takdir

Aku mengatakan kau bodoh juga takdir
Kau cuba menafikan kebodohan kau juga takdir.

Jadi macai cam ko juga takdir.fahamkan kata nya .ko melencong apa.

Hehe jo, hang ada kaji ka sapa majoriti pecah amanah tu? Orang cina, hang tau tak dalam dunia ni hanya China yg jatuhkan hukuman mati hal rasuah, pasai apa? Pasai cina kuat rasuah, dah jadi budaya, hang tau tak majoriti dlm pakatan? Cina..hahaha!

Nak dengar Maharaja lawak macam ni bro citenya

Kami janji dakwat kekal...

Apa boleh terpadam???? Oh ini salah pagawai kami tak goncang

Apa dah goncang pun padam oh ini mungkin luput ni sebab kami professionale dan adil kami tak menipu

Maka juak2 bodoh pun menyokong ya betul ya teramat betul kamu sangat jujur dan professionale.

Kami penonton dari pakatan gelak hahahaha
Sangat bodoh lah mereka tu semua.

Bila juak bodoh baca tulisan aku, lagi marah and cuba spin cite masuk bab liwat hahahaha
Tak pun masing2 cakap dakwat aja ke isunya???

Padahal sendiri tak,sedar menipu tetap menipu tapi pasal dah menang tak apa kita tak sokong.
Kita tak bantah sebab parti kita menang.
Maka akan kelak jika ditanya di akhirat adakah kau jujur bila orang menentang???
Adkah kau membantu mereka yang rasa dianiaya???
Apa jawapan korang???

Dakwat aja kot

Eh kau dah baca belum,link tu,baca bro banyak kau akan faham,jadi kurang lah korang punya bodoh pasal takdir

Hahahaha
Aku masuk blog pakatan itu adalah normal
Umno masuk blog pakatan???
Dan serang???
Itu lah macai sejati bro macai macai
Pencacai bawahan hahahahah

Yup tapi takdir,kau hidup sebagai macai agar orang atas senang
Slute sama macai

Aduh aku dah kata dah mana pun jawapan aku korang akan balik pada perkauman tak pun liwat zina

Kau cakap pasal genting hilang pusat perjudian terbesar tu ke???
Yang kerajaan bagi tu kan????

Cina bagi hukuman mati sebab depa tahu bahaya rasuah sebab tu they put a harsh law upon it to prevent it from ever happening.

Depa tahu bahaya rasuah bukan sebab terlalu banyak.

Kau nak masuk isu perkuaman jugak kan tu lah kata jarum umno masuk kepala hang.

Apa melayu takde rasuah ke???

Daripada Abu Hurairah RA. ia telah berkata: “Rasulullah SAW telah mengutuk orang yang suka memberi rasuah dan orang yang suka menerima rasuah dalam soal hukum- menghukum”.

Perbuatan rasuah ini adalah perbuatan yang sangat keji dan berdosa. Mereka yang terjebak dalam budaya rasuah akan memperoleh balasan yang setimpal dengan perbuatan mereka ini. Rasulullah SAW telah bersabda yang bermaksud :

“ Pemberi dan penerima rasuah kedua-duanya akan masuk neraka”.



Allah telah berfirman dalam al-Quran yang bermaksud:

“Dan janganlah sebahagian kamu memakan harta sebahagian yang lain di antaranya kamu dengan jalan yang batil (tiada hal) dan (jangan) kamu bawa kepada hakim, supaya dapat kamu memakan sebahagian harta orang yang berdosa sedangkan kamu mengetahuinya (al-Baqarah : 188)

Apalah bukan kaum itu berdosa tapi perbuatan individu itu mendatangkan dosa.

Tak payah perkauman sangat lah bro.
Bila orang kutuk melayu malas konfirm kau marah sama lah bila kau lebel cina perasuah.

Takde modal ke????
Hang tahu majoriti pas melayu dalam pakatan ada melayu dalam dap ada melayu

Apa yang hang gelak

Ribu ribu rpt hanya dakwat jer kot jorpt lain yikeekkk

Aku suruh ko fahamkan betul betul kata nik abduh ngan haron taib .terutama ko baca dalam fb nik abduh.itu pun ko spin lg ker.

dalam umno ada keling,
umno lebih keling daripada 'keling'

Emmm macam aku kata takde siapa salah

Menerima takdir itu takdir membantah takdir keputusan itu juga takdir apa yang kau tak fahan.

Aku dah tulis sebelum ni kata menerima itu satu takdir juga membantah juga satu takdir.

Kau menerima sesuatu itu satu takdir membantah itu satu takdir

Takdir adalah berbeza bagi setiap orang

TakdirNya Mendahului ciptaanNya

Tak,kira siapa pun bagi pendapat takdir tetap berbeza ok sayang????

Faham tak????

Oh ya dengan panjang lebar jo bg ceramah maka dengan ini aku mengistiharkan aku dh insap dan akan insap buat selamanya... dan aku akan ikut kemana saja idola pergi berhimpun untuk menyatakan sokongan aku pada pakatan yang x pernah satu pun buat salah laku.rasuah salah guna kuasa .meleleh air mata dan air hidung aku dengan kebaikan abang non haraf anda setuju dengan apa apa yang di tarbiyahkan oleh john jo. Mari kita sokong dengan jiwa raga pada puak pakatan

Ok ok jom kita tubuhkan ranting cabang .akar daun ...pucuk pmr dalam blog milo suam ni.jom ramai ramai kita masuk pkr.jom jom

jgn sokong PR nanti melayu jadi barua di negara ini belum berkuasa penuh boleh lah cakap banyak..hehehe

Yang aku cuba pertahankan bukan anwar

Tapi aku cuba suruh korang jangan buat dosa sia2 kan senang

Dh banyak dh puak pakatan kena kencing manis dengan janji manis bak gula itu kata2 nik abduh.bkn aku ya.

Yup betui,kita tukar tokey,kita sokong nuar sekaligur sokong kit siang yang memang saheh anti melayu,sokong nuar jugak bmaksud kita dapat kunci surga dari pas, parti khawarij yg mghalalkan cara.

Dgn puak2 ni Jo..hng jgn dok bg nasihat lh..biaq depa mampuih gan be end depa..pjg lebar nasihat pun x guna!

Betui tu dengan nasehat panjang bengkok jo bag kita dh insap dan akan terus isap marilah kita sokong bang non dan puak pakatan semuga aku x mau kutuk kutuk lagi puak pakatan sama2 kita sokong.k

Hidup Pakatan! Hidup Guang Eng! Hidup Kit Siong!

Nak buat cam ner jadi barua pun x pa jnji melayu hancus.apa der hal.

Apa bodo2 ni ko x tau kee kami dalan pakatan ni semua pandai2 belaka tau.ko apa tau kami x kesah jadi macai pun x apa jnji hati kami puas .kamu ada usttaz .kami ada tukang cuci taik.tukang lap kencing pun ada.ko ada semua ni.kami ada macam macam lagi.


EmoticonEmoticon