Tuesday

Sekatan terhadap Nurul Izzah ke Sabah ditarik balik


LARANGAN ke atas pemimpin pembangkang Pakatan Rakyat Nurul Izzah Anwar daripada memasuki Sabah telah ditarik balik, kata pihak polis yang mengesahkan perkara tersebut hari ini.

Memetik laporan Astro Awani, Pesuruhjaya Polis Sabah, DCP Datuk Hamza Taib berkata tiada sesiapa lagi yang dilarang masuk ke negeri Borneo tersebut tetapi tidak memberikan sebab ia ditarik semula.

Kenyataan Hamza hadir selepas laporan awal hari ini mendedahkan surat dari Pejabat Ketua Menteri Sabah kepada Jabatan Imigresen yang menyenaraihitam beberapa pemimpin pembangkang daripada masuk ke negeri tersebut.

Surat bertarikh 21 Mei itu yang menggunakan kepala surat dari pejabat Datuk Seri Musa Aman juga mengatakan senarai itu diluluskan oleh Kabinet Sabah selepas mesyuarat pertama mereka bulan lalu pada 15 Mei, 10 hari selepas pilihan raya umum ke 13.

"Setakat ini polis berkata, tidak ada individu lain yang dilarang kecuali Nurul. Tetapi larangan itu pun telah ditarik balik.

"Bagi pemimpin-pemimpin yang lain jika mereka mahu datang tidak ada masalah asalkan mereka mematuhi undang-undang," kata Hamza yang dipetik berkata kepada Astro Awani.

Laman Astro Awani juga melaporkan Ketua Pengarah Jabatan Imigresen, Datuk Alias Ahmad tidak dapat mengesahkan bahawa senarai hitam baru yang dikatakan melarang 10 individu daripada parti pembangkang  dan pemimpin masyarakat sivil daripada memasuki Sabah.

Laporan tersebut menyenaraikan beberapa individu yang tidak dibenarkan masuk, antaranya Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Mohd Rafizi Ramli, Datuk Ambiga Sreenavasan, Mohamad Sabu, Syed Ibrahim Syed Noor, Wong Chin Huat, Maria Chin Abdullah, Ong Boon Kiang dan Hishammuddin Rais.

Menurut Pengerusi DAP Sabah Jimmy Wong, sumber boleh dipercayai dari Jabatan Imigresen telah membocorkan muka surat pertama dokumen tersebut kepadanya.

Dokumen itu telah dilihat oleh The Malaysian Insider. Dari halaman tunggal, tempoh senarai hitam atau sebab mengapa disenarai hitam tidak dinyatakan.

Apabila dihubungi, Lim menyifatkan larangan itu sebagai "tidak masuk akal", menunjukkan kerajaan telah membuat satu penghinaan terhadap demokrasi disebabkan bukan sahaja mengharamkan rakyat sendiri daripada memasuki sebuah negeri di negara ini, tetapi wakil rakyat yang dipilih secara sah.

"Sudah tentu ini bukan pertama kali… Saya mungkin pemimpin paling kerap disenarai hitam… Saya pernah disekat ke Sabah, ke Sarawak…. tetapi saya ingatkan kita sudah lepas zaman itu.

"Kelihatan kita masih tersekat di situ," katanya.

Khamis lalu, Nurul Izzah telah disekat untuk masuk ke Sabah sebaik sahaja mendarat di Kota Kinabalu untuk menyambut Pesta Kaamatan atau Pesta Menuai menggunakan kapasiti peribadinya.

Menjelaskan pada Sabtu, Musa dilaporkan berkata mereka yang memberikan ancaman dan merosakkan keharmonian Sabah tidak dialu-alukan untuk ke negeri itu.

Beliau menambah, negeri itu tidak pernah menghalang pemimpin pembangkang sebelum pilihan raya tetapi percaya Nurul Izzah mempunyai niat lain kali ini.

Naib Presiden PKR Chua Tian Chang turut dihalang masuk ke Sabah pada April lepas.

Malah, pemimpin PR berkata mereka akan mengambil tindakan perundangan terhadap larangan ke Sabah yang dikenakan kerajaan negeri Borneo tersebut terhadap mereka atas alasan mengancam Sabah.

139 comments

Milo suam macam nilah ....

Kalau kita nak masuk rumah orang perlu x kita minta kebenaran?

Bila dh masuk dalam rumah orang.boleh ke kita buat macam2 perkara yang bileh merusakkan rumah orang yang kita masuk?

Bila tuan rumah x benarkan kita masuk rymahnya adakah kita sedar yang kita ada buat atau akan buat sebarang kerusakan dalam rymah yang kita nak masuk.

Kalau kita datang kerumah orang dengan niat yang baik adakah tuan rumah x jemput kita masuk.

Fikir2kan lah

Kalau larangan tu ditarik balik, adakah korg ingat rakyat sabah gembira dgn keputusan tu?.
Rakyat sabah pun dah meluat dgn perangai anak beranak ni.Tak tahu nak bersyukur...

Apa lah bodoh sangat cow ni.Sabah,Serawak dan Semenanjung adalah negara Malaysia. Apabila disebut Malaysia sehaja secara automatik negara ini milik rakyat Malaysia. Kalau ibarat sebuah rumah bermakna rumah itu milik kita cuma bezanya rumah itu kita(rakyat) bagi orang jaga rumah kita. Lojik ke kalau kita nak masuk rumah kita sendiri kena minta kebenaran dari penjaga rumah yg kita lantik dan kita yg bayar gaji mereka?. Kalau camni susah lah jaga lebih power dari pemilik rumah. Kalau nyatanya bila jaga kurang ajor dengan tuan punya rumah dia akan dibuang kerja tapi skrg dah terbalik pula jaga bagi penerajang kat pemilik rumah. Gila punya Malaysia. Fikir sendiri orang macam kamu ini spisis otak beku susah nak nasihat tambah pula nak ajar. Lantak kamu lah. Cuma nak nasihat sikit berpijaklah dibumi yg nyata bukan hidup dalam hayalan. Kalau beginilah cara pemikiran kamu sampai kiamat tak akan berubah pendirian dalam hidup kamu. Terima Kasihhhhhhhhh

Org sabah ramei yg bodoh dari yg cerdek sebab itu lah rakyat Sabah telah diperbodohkan berpuluh puluh tahun. Sampai kiamat lah kamu wahai rakyat Sabah akan jadi bodoh dan diperbodohkan oleh pemerentah yang ada sekarang. Siapa nak ubah nasib orang Sabah melainkan orang Sabah sendiri. Kepada orang Sabah tak payah lah datang Semenanjung dapatkan kerja kalau di Sabah sana peluang pekerjaan melambak. Kebelakangan ini rakyat berduyun duyun dapatkan kerja di Semenanjung sampai org semenanjung susah nak dapat kerja. Cakap tak guna akal

Ko yang bodoh maksud nya bila kita nak pi tempat orang kenalah buat baik bkn buat onar bodoh x boleh diajar kamu nihhhh.

Ya betul, PAKATOON saja yg mampu mengubah nasib rakyat sabah dgn mengembalikan sabah pd Filipina, terbaek!

Mari ramai2 kita nyanyi lagu "sabah nak hilang"...1,2..mula.

Opkos la buat baik..dlm konteks ni ade izzah bawak bom senapang bagai ke????

Ooo lupe...izzah xblh...sultan sulu blh...
Don't worry..discuss dulu seblm perang...

Banggang punye umno bn..

Xyah cite bagai la org suke ke tak!!!

Nilah dia orang yang x siuman dok Maki orang x tentu pasal.ni lah dh mmg sah kena kencing sapi kena penyakit kencing manis keeana termakan gula gula.
Oh ya ada kemungkinan ko ni salah seorang red bean army.aky dapati dari kata kata dan hujah ko aku dh boleh agak.yang baik jadi panduan tp ko main hentam jer semua nya.

X bg makna x suka sarip dol bamgang

Wei wwi weii pe hal orang keja cari makaan bkn buat kacau .poyooo lah luuu....

Kata pedoman dari blog tun mahatir
Untuk macai umno:

Umno ternampak dan memang pun benar, berjuang untuk kepentingan orang-orang tertentu dalamnya dan ahlinya sahaja. Umno berjuang untuk jawatan dan pangkat, untuk memperkayakan diri, untuk sagu hati, untuk poket sendiri,”

2.“Untuk ini mereka berusaha mengurangkan kemungkinan diri mereka dicabar, kurangkan kemungkinan diganti oleh sesiapa yang lebih layak. Umno adalah hak ahlinya, hak pemimpinnya yang sedia ada dan bukan hak orang Melayu. Setelah mereka mendapat tempat jangan benar orang Melayu lain, terutama yang memiliki kebolehan tertentu, menyertai Umno,”

3.Umno tidak perlu tambahan ahli, tidak perlu penyertaan sesiapa lagi kerana ahli yang sedia ada perlu memelihara habuan mereka. Jika terlalu banyak ahli, habuan perlu dikongsi. Dan habuan yang dikongsi tentulah tidak sebanyak sebelum berkongsi

4.Yang boleh menyertai hanyalah yang kurang berkebolehan dibanding dengan yang sudah ada. Oleh kerana penyertaan dalam Umno mestilah melalui cawangan, yang boleh masuk Umno ialah yang kurang berkebolehan dari ketua cawangan

5.Calon payung terjun yang berbakat akan dikalahkan. Dengan itu pemimpin Kerajaan juga akan terdiri dari yang tidak berkebolehan,”

“Di mana pergi mereka yang berbakat ini?. Mereka pergi ke mana mereka di terima, tentunya parti lawan,” tambahnya lagi.


Banyak lagi ni sila baca,
Apa lagi macai nak spin

Sumber
http://chedet.cc/?p=998#more-998

Blog mahathir.

Nurul izzah tak datang sabah pon tak apa ! nak jual temberang bapak dia boleh la , lain kali tak payah datang lagi , kami merasa selesa dengan bn , bapak borek anak rintik , untok apa lagi dia datang , muka tak tahu malu ..

Jom macai umno komen kata mahathir ni

Jom macai pkr kitta lihar komen nik abduh kepada fuckatton.cam ni .dia kata penyokong pkr ni dh kena sakit kencing manis sbb dh terebanyak termakan janji manis bergula dari anuar brahi.orang kuart pas yang cakap tu.cer komen plak.ada te..r ke?

Oh yee.lupa plak saya .apee citer si 2 ekor mahasiswa bingai tu sjak kluar jamin diam jer ...

Spin lah bn spin huhuhuhu kerja macai spin aja.

Umno pejuang kan apa pun tak tau lah semua penipu mahathir katalah kui kui kui

ko selesa dgn bn ko punya pasallah.yg penting aku rakyat malaysia,mana pelusuk aku nk pergi aku punya pasal.knp ko nk halang pulak. Ko tau ke orang tu nk buat kacau.dgn pompuan pun penakut.bodoh nye orang..

Yu dia tang puak dpa kata dpa diam jawab lah apa yang nik abduh kata tu awat x dak te--r ke

Mulut kkalahkan longkang

Aik aku tgk mamat tu tanya dulu hang pusing tang mana ni sayang???

Guling umno parti bangsat negara ni
Baru cite hudud ye sayang

Ha suka telur ke???
Ada telur takde punai takut bini pun tak guna bro macam orang tertentu tu.

Gua pusing belakang la bro.sbb ada t...l....r ada p..n...I caei belakang gak

Tanya sama jijah
Apa sebab pening
Nanti jawab jijah
Anu-war meroyan nak jd PM

Macai pr dah meroyan...kena syco sikit komen dah merapu...
Kui..kui...milo yg x berapa nak suam ni dgn macai pr yg buat komen dlm ni sume kaki hancing.sume sudah kena kencing dgn bang nooonnnn.....

Bapak gay buat org sabah sakit hati..
Bagi autonomi kpd org sabah jika pr menang...juak2 gay yg sokong!!!!
Kemudian hasut sos kiram ambik sabah balik....sos kiram terbayang daulatnya di sabah....seronok bukan kepalang....
Komplot dgn nor misuari sewa org dan senjata sokong sos kiram....apalagi teruja si lanun dgn kencing manis bapak gay!!!
Maka meluap semangat menawan sabah dlm 2 jam sblm pru13...malangnya pm blm bubar parlimen.....
Mcm cacing kerawit dihujani mortar....aduss menyesal terminum kencing manis bapak gay...bapak gay dah tak nyanyi lagu kebngsaan soa kiram lagi..
Tak sabar babi chua nak memperlekeh umno bn lalu dia dihina seluruh rakyat kecuali golongan lgbt....sandiwara babi chua dan shitvarasa anjeng bapak gay.....
Akhirnya rahsia dalang dan konspirasi bapak gay terbongkar dan babi chua dan shitvarasa jadi cacing kerawit pulak....

Apa2 pun...yg telah bersubahat membunuh wira negara....aku dan seluruh rakyat khususnya rakyat sabah ingin melihat dalang2 babi sial nie ke tali gantung hingga mampos!!!!!!!

MANA DIA 40,000 ORANG PENGUNDI HANTU DARI BANGLA TU ? MANA ? MANA ? MANA ? ...MANA DIA PENERBANGAN YANG MEMBAWA PENGUNDI HANTU DARI SABAH ITU ? MANA ? MANA ? MANA ? SAYA DAH BILANG KELUARGA ANWAR JANGAN DATANG SABAH LAGI , SEBELOM INI TIAN CHUA CINABENG ITU KENA HALAU DARI SABAH , MEMANG PUAKA BETOLLAH PUAK PUAK PKR INI LANGSONG TAK ADA MARUAH , SEKARANG KITA NAK TUNGGU SIAPA DISEBALIK PENCEROBOHAN PENGANAS DILAHAD DATU ...NYANYI PANDAI ' SABAH DAH HILANG YA ' ...SIAP SIAPLAH ENKAU , TUNGGU MASA SAHAJA LAGI !!!!!!

Dulu aku hormat dan jatuh cinta dgn dia nie....skrg rasa nak aku ludah mukanya....

Bapak dan anak babi nie hanya berani kawasan kk je...
Klu sblh semporna dan lahad datu gerenti kena tembak oleh lanun kiram yg dah kena tipu oleh mrk....
Ingat sedara mara mrk duduk diam je dgn penipuan mrk tu!!!!!

Benci dalang lanun....

Sebab lu didik umno lah lu bodoh macam ni

Satu lagi barua najib

Ape2 je la..
Kate2 aku ko buat kemungkinan..
Kate2 ko kemungkinan ko ni macai tegar umno bn....


Sah..kompom..

Jgn ckp barua bang..kesat sgt..

Cukup sekadar macai..
Macai mmg lagu tu..
Dulu kini n forever

Anwar hak melayu pkr..hak pendubor dan pemuki....selama2nya sial golongan gay dipuja oleh puak lgbt...

OH YA SEBELUM TERLAMBAT SAYA NAK TANYA PADA MACAI MACAI PAKATAN.

KENAPA JENAMA "BLACKOUT 505" TELAH DI TUKAR KEPADA JENAMA "BLACK 505" KENAPA YA !!! MANA PERGINYA *OUT* ???? TOLONG JO BAGI PENCERAHAN

OPOCOT....KEJUT BOBOI..... delete 4 June 2013 at 21:00

Memelihara lembu perlu permit ke dak...aku pun dah lupa dah...lama tak rujuk perhilitan......kalau perlu...berapa had perlu dijaga dan bagaimana...kalau tak..soalan yang sama juga...tapilah kan...setahu aku...takyah kot...kan lembu tu binatang jinak jinak.....disergah pun tak lari...taik boleh buat baja...kulit boleh buat gendang..daging boleh masak mcm mcm...tulang boleh sedut sdut.guna straw...panjang kata kata...semua yang ado dalam badn lembu bermanafaat.....SOALANNYA ialah...boleh tak kita samakan MUSA AMAN KHAN AL PAKISTANI dwngan LEMBU.....yahhhhh.....aku akan pangill semua lemu betina sharizat dan semua lembu jantan MUSA AMAN KHAN AL PAKISTANI ATAU nickna embu.....dan semua lembu khunsa macai....hahahahha.....ehhh ado...aku pernah lihat lembu khunsa....dia main panjat jer.....heheheheh...lepas ni aku nak jadi doktor gigi lah..senang sikit cabut gigi.....

OPOCOT.......KEJUT BOBOI...... delete 4 June 2013 at 21:11

Hehehehe...nak jadi batu api...dapat bakar apa batu api begini yah...spark nya mengecissss je...habuk poket pun takleh marak......aku tengah membuka kelas menghasut dan membatu api....anon...kau telah kompom batu...masuk kelas aku...aku bagi api.....nak secawan.heheheheh.....tiada siapa melayakan sesiapa membodohkan sesiapa...doktrin satu agama..agam itu doktrin.....umno agama.....pas agama....semua parti politik itu agama...kerana apa ku panggil agama...kerana setiap darinya ada doktrin......yang paling dasyat kebejatan manipulasi agama itu didoktrinkan oleh anak iskandar kutty....pewarisnya anak aman khan al pakistani...rakyat bukan melawan sentimen sebenarnya....rakyat melawan pakistan sebenarnya disabah......masa kok orang pakistan aka anak khan jadi pengarah imegresen di sabah....orang tempatan enggak ada kok....berapa sangat pakistani di sabah dan kenapa ini terjadi......halau semua pakistan balik...halau semua pati balik...lepas tu...barulah tunjuk kuasa imegresen turrrr...barulah betul skrip yang cuba diolah...apalah punya tak telitinya mengarang drama......hehehehhe...aku sakit gigi ni chowwww.......

Black out ....hitam keluar.....black....hitam......itu barangkali me spek no inglish macai macai ni.....kang ku sebut metafora...keluar kang hinggus dari telinga...ingat free ke nak mengajar...pegilah sekolah belajar..janganlah simpan bodoh tu sampai ke tua....jangan warisi beb...kang anak ko sumpah laknat kau kat masjid saidina ottoman kat cheras tu...heheeehhheh...macai macai...semunya nak free.....

Itulah buktinya puak macai PR ni bodoh tak boleh diajar... tak reti mengkaji. Apa je Anwar cakap terima bulat2..langsung tak nak guna otak utk berfikir ttg logiknya. Tak skeptikal langsung dengan apa yg bakal berlaku. Tak tahu sejarah dan tak mahu belajar daei sejarah. 13 Mei dah berlaku dan kalau dibiarkan Anwar melacurkan bangsanya sendiri demi kepentingan diri, maka tak mustahil 13 Mei akan berulang. Kena tipu bulat2 pasal 16 September, Sabah jatuh ke tangan PR, 40 ribu bangla sbg pengundi hantu...pun masih gigih nak percaya. Ko ingat org Sabah bodoh macam ko yg tak boleh baca apa yg Nurul nak buat di sini? Sudahlah... kalau kamu mau buduh sorang, itu nasib kamulah.. Jgn heret org lain.. Sabah tolak Anwar!!

Aku suruh bagi pencerahan aot nya dh pi mana atau dh mmg x ada black out pasal macai macai pun dh tanya kat mana out dh pergi yg ko ni sapuabis merapu apani ko ni dh mabuk ker.apa yang ko cakap langsung x dak point.

OPOCOT.....KEJUT BOBOI...... delete 4 June 2013 at 21:57

Apo....aot...apa turrrrrrrrr....AOT......apaturrrrrrrrrr.....me spek mongolia...me spek no inglish......OAT KOT...OH...oat tu gandum yang telah dikisar....paham dah...ok....sesi ni free...sesi nanti BAYARRRRRR.....l

Ada point....anon tak perasaan kot.....semuanya nak free...itulah point dio.......

Sapu jalanraya ke?

Macai pun macai lah

Pemilihan umno nanti tak,lama lagi sebab tak ramai pemimpin berbakat, sebab umno cuma tempat orang bodoh.

Jadi nak menang pemilihan
Siapa yang bawak isu jubor akan menang.

Sebab macai2 sini suka cakap pasal jubur kalau tak sentuh bab jubor saiful tak layak pimpin UMNO

jap2 apa cerita org yg konon nya mirip anwar yg kena tahan tu dah senyap jer wei! anwar mana dia tunjuklah! ni penyokong anwar yg bangang kau x pikir ke anwar ni penipu

Bukan ker puak puak ko yang nak semuanya free ptptn.tol dan sebagainya.dasar bangang suh blajar pi politik dh banganf semua nak free.patutnya senang je kena kencing

Nak buat cam ner dh puak bangang senang jer kena kencing tu yang dh x dak keja pasal dh bodoh suruh belajar pi politik jadi dh bangang keja sapu jalan lah jadinya walaupun x dak gaji jadi barua pun x pa.

Ahli umno terbuka utk org bodo mcm lembu je.

Sedarla rupa lu hodoh mcm babi nak ludah org pulak?pui!!

Aku ade jmpe blog baru best gak..http://intimelayu.blogspot.com

buat undian..org luar dlrg masuk sabah..dan sebaliknya..di slgor berlambak sabahan cari mkn..suruh org2 sabah sendiri undi..tengok sapa menang..

Orang sabah datang selangor untok bekerja bukan untok disuroh jadi penganas ! anwar datang sabah membawa segala radikal yang ada dalam dirinya , perlu diingat kisah lahad datu belom habis lagi ! sendiri mahu ingatlah !

Pondan darai bapok....puak ko lah tu doj meroyan apa.

Dan sattu sapa yang suka panjat belakang bro

Ko ni bkn sakit gigi tp dh melarat dh kena kencing manis baik ko pi rawat cpt nnt kena potong lidah plak.

Tak lah sampai kena kencing yang baunya hancing satu dunia tak hilang baunya bacin

Habis sartu malaya kena kencing...

Agak2 ko lah beo muka sapa seakan akan babi

Tgk puak umno bodoh fitnah kata Anwar terbabit dengan kes Sabah.

Apa punya cakap lah ni rileks sudah tak payah lah tunjuk korang tu barua sangat.

Masing2 baruakan diri bila masa pulak Anwar terlibat???
Ada bukti ke nak tuduh ni.

Wei tak payah jadi barua sangat lah wei, kalau beria nak sokong umno pun.

Pergi,mampus lah korang nak sokong apa pun tapi tak payah nak macai sangatlah.

Ya ada bukti ka anwar terlibat? Tunjuk bukti dulu la! Tunjuk bukti kes 40,000 bangla dan blackout!

Bau bacin tu yg lu suka bau.

Jgn ingat mudah ludah org.ko gaduh2 dpt apa?so jgn emosi sgt nk bela mana2 pemimpin parti.habuk pun tak dpt!

Nurul tu pontianak hisap darah kah.sampai pemimpin sabah takut.cuba cerita sejarah 13mei yg lu tau.

Ni cerita sin chan ke?mcm katun la lu bro!

Betul bro!!

Ko lah teramat bodoh.belajar politik dgn org umno je.pemimpin ko dn kroni kaya raya tp rakyat yg terhimpit.

Apa cerita Deepak yg kena kencing?

Hrp muhidin pulak jd PM.

Tu lah pasal orang gila,lagi waras dari macai meroyan cakap macam,orang bodoh.

Oh lupa mahathir,memang kata umno cuma tempat orang bodoh.

Tulah hang bodoh baca utusan memang tak tulis. Bagi bukti pun bukan kornag percaya.

Tak payah lah barua sangat bro,
Lu nak,macai lu macai sorang2 lu bising sini macam bodoh ada apa semua benda sama ulang.

Kau tgk aja berapa ramai pendatang bodoh berapa ramai aja ic indon myanmar kemboja berapa ramai ada ic.

Berapa ramai pendatang dulu ada ic kat Sabah. Pasal silent riot Sabah apa lu tau.

Dakwat padam pun lu salahkan pakatan apa punya bingai bodoh tak faham maksud dakwat kekal ke apa.

Pasal tu umno suka korang sebab korang bodoh pemimpin main sentimen sikit mula lah meroyan mahathir pun kata umno cuma nak kekal kuasa orang atas bukan melayu ada faham Ka???

Orang suruh sekolah malas kan dah sokong umno benak betul macai umno.

Bila pulak rakyat Sabah tak suka macam bodoh aja cakap ni contoh macai tegar

Antara tanda macai tegar bn ialah:
1.bodoh
2.emo yang bodoh
3.cakap macam orang bangang dan melalut, takde fakta
4.bila sentuh bab pemimpin dia, dia akan spin isu lain.
5.suka eja pakatan dengan ejaan yang pelik2
6.suka mengejek macam orang bodoh

Satu lagi projek barisan nasional
Menghasilkan macai tegar

5.08 dh makan ubat belum?

Balik makan ubat dulu bang.lepas tu baru mai komen.nnt pwnyakit berjangkit hang berjangkit kt orang dalam blog milo ni sbb pwnyakit kebcing manis ni bahaya bpleh potong mulut nnt.bkn potong kaki jee tau.

Baliklah lah bang makan obat dulu yer

Aik geli aku.puak pakatan yg suka hehehe

Tp aku suka mat sabun jasi ketua pembangkang sbb dia raja lawak mcm three stoogers

Yang terhimpit tu puak ko lah yang tunggu semua free jer x mau usaha.bodus

Yang malas belajar tu puak ko dh x lulus minta ptptn free bangang lol

Kau tak habis2 ngan kencing manis,
Banyak minum kencing umno.
Nak fikir jauh pun tak dapat dok ulang benda sama

Macai2 kelakar sungguh macai bingai

Haah
Tak apa itu tak perlu dimalukan pun macam brim orang kutip jugak malu apa.

Tapi bila kepala kau sendiri kata dalam UMNO takde tempat orang pandai aku kene sokong pakatan rakyat.

Tahniah masih ada ruang untuk korang dalam UMNO korang Istimewa,
Kobodohan korang diidamkan pemimpin.

Tahniah macai2, anda seperti yang dijangka memang bodoh.
Sebab tu umno suka sebab orang bodoh mudah percaya.

Hehehheh...kesimpan dia....pihak radikal menang mengatasi pihak bacacikal.....dengan undian 6-5....aik..mana datang 1 tu...oooohhhbh...aku lupo...ada pengindi hantu belah bacacikal....aikkk macai...undi main main pun bawa hantu ke...hahahabaha...gian ker........????.

Anwar redikal gila , anak buah mustapa kamal atartuk ..

Cikgu bad didakwa , apa kata anda ?

Kerap sangat ko kena kencing tu yang aku suruh jo pi makan ubat tu

Aku tanpa partisan....cadang nak undi pr tanpa kesah anwar ibrahim seorg gay sebab aku pun gay...
Tapi bila dia jadi dalang pengganas kiram...aku jadi takut apa yg dia mampu lakukan utk menyekat musuh dan lawannya jika dia jadi pm...

Bila di tanya di mana pengundi hanttu yang di hebohkan dalam blackout 505 ops sorry lupa plak dh tukar black 505. Dpa pun jawab lah dh namanya hantu maka x nampak lah hantunya rwpot pun dh buat tp tak nampak gak sbb rpt hantu gak lah.heehee

Byk dah usaha dgn kedrat sendiri.tiap2 tahun byr cukai lhdn tp kroni bn yg senang lenang sapu ikut suka.manusia mana tak suka free bodoh!kalau tu dah hak kita.bodoh teramatla bodoh!

Steady pihak risikan malaysia dan filipina serta amerika.....kumpulkan maklumat utk gantung sampai mati mrk tu!!!!
Barua besarnya jangan digantung di leher....gantung kat kepala kote bengkoknya...biar dia mati perlahan2...banyak sgt dosa kote tu kat tuhan dan anak bininya.....
Dgn para macainya...kote tu ler kekuatan mrk..tanpa kote itu...tak merasa kencing manis empunya nyer!!!hihihi

Selama hidup ini...tak pernah aku jumpa pemimpin sehebat anwar ibrahim....begitu teguh dan serius beliau memperjuangkan kuasa rakyat untuk rakyat dlm kempen 505 nya...
Belum pernah ada pemimpin melayu di dunia ini yg berani dan sehebat beliau dlm melawan penipuan pihak spr hingga yg datang dari plbagai kaum dan keturunan..
Sungguh terpegun aku dgn hujah2nya yg tidak akan mampu dibalas oleh pihak lawan...hebat sekali!!!

TAPI SAYANG...DIA SEORG PELACUR AGAMA...PENGAMAL KRONISME...PERASUAH...DALANG LANUN...PENDUBUR...PEMUKI YANG HEBAT ERA MILLENIUM MALAYSIA!!!!

Peewitt

Lu punya statemen mcm org hilang akal.

Aik ko bayar cukai ke? Berapa? Piiiirahhhhh

Ya beb...lu sperti baru kematian kekasih beb...kurang kasih dan sayang....minum milo sebelum tidur beb..agar tidurmu lena sampai ke subuh....subuh bangun beb..semayang...pas tu ulang lagi apa yang kau tulis hari ni tuk besok beb...jangan susah hati beb...kami terhibur dengan yang bodoh bodoh je..barang rare ni...yang intelek kami dah koman beb.......ceria sikit hidup kami...senyum dan panjang umur lah kami hendaknya.....caymon beb...pi tidur cepat gi...besok ulang lagi yer...i sayang u...we all sayang u...mudah mudah u dapat reda sikit beb.....

Ko mmg tersangat bodoh!ko ingat brg yg ko beli hari2 tak kena sales tax ke.bangang nak mampos.semua brg krjaan dah tetapkan cukai ngok!

Ni apa cerita?meroyan ke?

Aik mare abih ko sorang ke bayar berapa sen sangat lah ko bayar ada ko bayar I/tax rasanya x kot.

Panjang belakang tak kelakar bro kalau duduk kat tgh masa,orang buat majlis macam mana pulak

Kalau tak pandai boleh ajar tapi kalau dah bodoh boleh masuk umno.

Bodoh tak boleh ajar sesuai dalam umno

3 stoogers macam trio sumpah tarik balik tu bodoh

Baru lah 3

Macai detected hahahaha

Biasa lah nama pun macai UMNO tak tahu hujung pangkal meroyan.

Biarlah depa biasalah bodoh bab kata orang kuat UMNO

Dakwa lah bawak bicara apa susah itu kata aku.

Pemimpin UMNO masih bebas bila nak dakwa???

Sultan Johor pun sound beli kereta sama tapi harga lagi tinggi berkali ganda baki tu gi mana???

Pelacur agama??

Kelakar bro,
Tahniah kalau bodoh macam ni memang orang UMNO wa cakap memang lu layak.

Masih banyak ruang dalam UMNO untuk macai bodoh

Bayarla tiap2 tahun sbg rakyat yg taat kpd negara yg tercinta wei!

Terima kaseh lah klu ko byar

Para macai pr...wa tambah satu lagi...dia hebat MENGENCING pengikutnya....hancing wa cakap sama lu.....
Blackout tak ada...dakwat kekal yg tak kekal jadi bahan lawak korang!!!!!
Amekaw si pendubor tu sbg pm korang....org yg ada agama tak akan terima cai....cina harbi tak kesah gay...tak ada istilah halal haram asal kantung penuh.....hahahahaaaaaahaaaaaa

SAPUABIS....pemimpin ko mmg rare dlm dunia....
Mana ada pendubor dan pemuki di dunia ada gambar dan video besi bercita2 nak jadi pm KECUALI BAPAK GAY KO....
Aku yg selalu semayang tolak gay n lgbt jadi pm aku..NOKTAH.

Ko cari org lain barulah aku berminat undi pr!!!!!!!

Xreformis 98

Ngko apek cina jgn babit sultan johor pulak....
Klu tak suka sistem raja berpelembagaan lu boleh cari negara lain....
Tak sedar diri!!!!!

Depan org islam...dia adalah pejuang islam...
Depan org kristian...dialah pejuang kristian..
Depan org yahudi...dialah pejuang kental yahudi
Depan org melayu..dialah tok janggut..
Depan org cina..dialah shoalin hebat...
Depan org india...dialah mgr...
Depan golongan lgbt...dia pejuang setia...

Depan amoi chinadoll...dia pemuki hebat..
Depan...opsss..belakang jantan gay...dia pendubor hebat!!!!!!!!hahahaaaaahaaahaaaaaa

Mamat nie korang nak angkat jadi pm..?????????
Nak MAMPOS!!!!hahahahahahaaaaaaahaaaAaaa

SAPUABIS...baik ko sapu abis najis2 yg ditinggalkan oleh pemimpin2 ko....lap sekali k3ncing2 manis mereka...

Mana lagi rare.....pembunuh atau bernaluri sex...mana lagi bahaya.....pembunuh atau bernaluri sex......oh ya...SIRUL DAN AZILAH nak challenge court verdict....kita tengok apo yang terpancut keluar statement terkini ternowwwwwww dio yer.....hehhee...pokok reflisia berbunga besarrrrrr....bau dio kuat....hidulah sepuasnya.

Klu benar.....bn bukan kurang pemimpin pon...
Aku pon tak kesah jika benar najib ker...rosmah ker yg korang kata bunuh altantuya pon...
Hidup hanya nak kayakan cina harbi mcm ko....
Jgn jer komplot puak korang dan dikaitkan najib dan rosmah....
Mcm insiden lahad datu....puak korang bawak masuk kemudian tuduh mrk nak ic pulak!!!
Tak heran mainan membunuh karektor musuh atau lawan korang tu!!!Patut pun BALA kena bala....

Pemimpin rare mcm pendubor tu hanya sekali jer di dlm berpuluh2 tahun di malaysia.....
Baik korang suruh dia bertobat sblm mampos!!!!!

SENTAP KER!!!!!Tunggu bukti utk digantung sampai mati jer lagi!!!!!

Kesian puak lanun tu...mati sia2 demi kencing manis yg hancing!!!!
Yang rakyat geram dan marah bila rakyat malaysia yg mati angkara pengkhianat negara!!!!!

Itu di panggil silat pulut.kalu yang satu lg dok kt belakang di panggil silat kemut

Pasal ko terlalu pandai Lh terlalu kerap dan banyak kali keba kencing.bokeh buat moto "kencing mu harum menghancing"

Kencing mu kencing ku jua hancing mu hancing ku jua.hehege hege!!!!

Bkn susah ludah hhaaakkkkk...tuuuihhhhh.

Silat pulut ke???
Bro macam mana kau tahu kemut bro???

Kau fantasi lebih ni bro hahahaha
Kau baca utusan sampai trbayang sangat hahahaha

Macai2 kalau dah umno confirm cakap pasal jubo.
Takde jubo takde umno

Potong lidah ok dari potong kote takut bini bro kan kan kan

Harga kereta dah turun wooo
Brim 1000
Rumah rakyat wooo
Rasuah kurang woo
Negara berpendapatan tinggi wooo

Kelakar lah hahahaha

Oh rupanya janji dulu baru fikir,
Hanya mempu dibuat jika ramai ahlinya bodoh.

Oh lupa memang semua bodoh bab kata mahathir

Jadi kau pun tunggu dari menggila cakap takde bukti.

Ni bising banyak baca utusan kau ni pun. last2 orang yang polis cari tu orang umno sendiri.

Macai2 tak payah tunjuk sangat lah kau tu macai

Sultan Johor tegur kerajaan pembelian kenderaan tentera lah lagi mahal dari yang dia beli untuk askar dia.

Lu membaca ke tak ni??

Lu derhaka lah macai

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0911&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

Banyakkan membaca tau

Perkauman di kesan tak kisah rasuah ke bro???

Asal kaya tu melayu,
Ini otak tkde ke bila cakap

Siapa kayakan genting bagi kelulusan???
Lu cakap tak tgk kiri kanan.

Kecoh lah UMNO macai detected

Puak ko yang ajar

Yang melilau tu yang patut kena potong

Ceemin diri puak pakatan dulu lah bro samada jnji dh tunaikan ker.kata manifesto bkn jnji.lol

Bkn pontianak tp penyanyi heheheh pegang mike

Bukan ker mamat tu bergambar ngn ambiga ngn bavani listen listen...

Klu bodoh dan suka tadah mulut dgn kencing hancing dan tadah lobang jobor...main depan belakang..korang tau masuk parti mana????jwb sendirilah....

Aku tahu.rahsia hehehekah kah kah kah.

Aku baling bom asap...kelamkabut korang padam yer...pedih mata ke macai......heheheee...seluar dalam yang dipakai tu pun dah kena tax der...kuar kuar perut ibu semua dah kena tax der...taknak untung ke..kalau nak ...tolak umno lah der......senang...

LGBT TU.........LAGI GILA BUNUH TANTUYA KERRRR......HEHEHEHHEHE....LAGILAH GILANYA BUNUH TANTUYA YAAAAA.....SIAN MACAI....serial cococrunch di santap hari hari...serial killercrunch di minum hari hari.....minum milo.
der...badan jadi sihat dan kuat.

askar2 kiram djemput msuk,mkan mnum plindungan akan dsediakan

Helo bro sapa yang jemput

Sluar dlam stopa ker yang ko ckp tu ehh

Aik sapu abis bru mai ke ? Aku rasa ko ni baru lpas abis keja kot .yalah keja sapuabis najis dan ayaq kencing yang berterabur.sbb keja tu separuh hari patut baru mai .

Ntah2 puak korang yg bunuh altantuya...lepas tu kenakan org lain mcm insiden lahad datu....aku tak heran jika ia satu kemungkinan besar...
Puak korang yg tahu habis jln cerita altantuya tu dlm blog2 korang sampai lanun kiram yg mendarat berapa org..korang yg lebih tahu jumlah dan hebohkan dlm blog2 korang....dasar red pork army n pendubor army!!!!
Nak bunuh karektor dan menjatuhkan kredibiliti mmg hebat sehebat nenghenjut chinadoll atas tilam spring....

Aik marah betul lah tu,

Janji dulu,baru fikir

Aku janji konon kene kencing lah semua puak UMNO macai.
Konon nak ada rusuhan pelbagai mana dia.
Konon Anwar terlibat askar kiram mana bukti.
Korang semua kene kencing tapi orang atas dok korek duit.
Hanpa hidup sampai mati macai umno

Bro kau sihat ke tak bro???

Wow gila dasyat komen macai sejati habis semua dia spin.

Tgk kehebatan hanya dalam UMNO semua spin, gila lengkap lah lu sebagai macai.

Pusing sini sana tapi sayang hanpa takde modal nak bantai parti pakatan

Isu sama aja kebanyakan semua melalut. Cakap ekonomi masuk jubo cakap rasuah masuk jubo cakap hasutan masuk jubo

Umno dan jubo semakin dekat dihati macai UMNO

haaahahaha penyokong umno pengundi BN mmg sah bodoh...senang2 je diperbodohkan..hahaha

najib n che det ksygan ko yg jmput


EmoticonEmoticon