Tuesday

TPPA: DEMO DAN PERARAKAN DARI MASJID WILAYAH KE PEJABAT MITI 19 JULAI 2013


Kenyataan Terbuka
16 Julai 2013

TPPA: DEMO DAN PERARAKAN DARI MASJID WILAYAH KE PEJABAT MITI 19 JULAI 2013

Demi memastikan tanahair tidak lagi dijajah dalam bentuk yang baru, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) bersama pelbagai NGO dan kumpulan anak muda menyeru orang ramai khususnya warga kota bagi menyertai satu protes bantahan terhadap Perjanjian TPPA pada 19 Jun ini di Masjid Wilayah, Jalan Duta.

Protes demonstrasi turut merangkumi satu aksi perarakan dari Masjid Wilayah ke Ibu Pejabat Kementerian Perdagangan Luar Negeri (MITI) bagi menghantar sebuah memorandum bantahan.

Perjanjian TPPA yang telah dibincangkan secara rahsia selama ini, harus disekat kerana didapati bakal memberi kesan negetif yang besar terhadap rakyat dari pelbagai sudut termasuklah soal kedaulatan negara. Maka SAMM ambil tanggungjawab mobilisasi dan menggesa semua anak muda ayuh bersama dalam aksi kali ini, dengan maklumat berikut;

Tarikh: 19 Julai 2013 (Jumaat)
Masa: 2.00pm (lepas solat)
Lokasi: Masjid Wilayah, Jalan Duta
Perarakan: Masjid Wilayah - Ibu Pejabat MITI

SAMM mengalu-alukan penglibatan lebih banyak pihak dalam demonstrasi yang mencabar ini, semua pihak harus bersatu mempertahan kedaulatan negara dari penjajahan baru ini. Kita harus tunjukkan kepada dunia satu signal penolakkan yang besar terhadap perjanjian yang menjadi 'jerangkap samar' kepada negara yang menyertai TPPA.

Justeru itu, semua harus main peranan untuk menjayakan demonstrasi dan penyerahan memorandum ini. Hebahkanlah aksi 19 Julai ini, perhebatkan proses kesedaran mengenai TPPA secara agresif kerna kita tidak punya banyak masa. Pihak media juga dimohon supaya turut membantu mobilisasi dengan kelebihan masing-masing.

Rakyat bersatu tidak akan dikalahkan. Jumpa 19 Julai di Masjid Wilayah, Jalan Duta.

CHE'GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

115 comments

Bangsat melayu nie hanya pandai buat demo bodoh jer...pasangan cina sundal yg hina agama islam langsung tak disanggah dan dikutuk puak bangsat melayu nie..
Mgkin pasangan cina sundal nie kawan nurul anak anwar ibrahim dan chegu bard org kuat pgayr maka segala kelucahan dan pghinaan pasangan cina sundal dibiarkan berleluasa...
Simpati dgn perjuangan munafik korang....patut pon sial!!!

pencacai abdi berjiwa wasatiyah delete 16 July 2013 at 16:17

komen mcm nie banyak masuk.brape upah dapat der?der.....dari dok maki hamun dan sialkan orang baik periksa diri tu dulu.entah entah ko lebih haprak dr tu.apa tindakan ko terhadap cina dua ekor tuu.ko dah buat report ker.jika setakat sembang jer lebih tak payah ler.

Macai pkr is detect...

Tu ler...berguling2 atas jalan...berkhemah tgh padang...merusuh tumbuk polis....
Pasangan sundal cina hina islam hanya mampu bangsat melayu pgayr buat ialah diam dan membisu....alih2 suruh islam lain buat dan kutuk...
Sapa bangsat melayu dlm pgayr berani nak kutuk pasangan sundal cina si kawan baik yb nurul anak kpd anwar brahim nie???Ada bangsat melayu pgayr berani??!!!!Atau berani depan bangsa sendiri atau tumbuk bangsa sendiri...

Mrk cuma berani depan melayu jer...depan bangsa lain yg hina melayu dan islam...mrk hanya ibarat babi panggang...jadi santapan cinabeng..

macai umporno hati kecik delete 16 July 2013 at 16:36

detected?apa ra punya bodoh macai nie.ko rang dok tanya apa kita buat,korang dah buat aper tindakan.menyalak jer kat sini.pirah.korang nie spesis sembang degar tapi hati kecik jer.ader hati mau komen hal orang.

seruan bodoh macai umporno delete 16 July 2013 at 16:43

woit!dah berjaya ker kempen bodohpiang ko orang tu.brape banyak tokey cine dah bangkrap.kah.kah.kah.sembang besar jiwa halusssssss.

SAMM telah dilembukan oleh anuar ibrahim sewenang2nya... mereka x peduli.. janji umna-bn tumbang.. walaupun agama dan bangsa tergadai..

-black cock-

Sekurang2nya bangsa melayu lain tak sehipokrit bangsat melayu pgayr yg tunduk bila dahi ditenyeh bangsat cinabeng..
Berani hanya depan bangsa melayu dan jadi bodoh depan cinabeng yg hina bangsa dan agama sendiri.
Patutlah hanya layak jadi hamba dan jadi anjeng penyalak cina babi dap...kesian...hanya mampu menyalak bangsa sendiri..hanya mampu mghina bangsa sendiri...itu jer kehebatan bangsat melayu pgayr..
Benci2 pun org pas dgn umno...mrk lebih berani bila agama islam dipersenda dan dihina...tak spt bangsat melayu pgayr yg hanya diam membisu dan paling hina golongan lgbt nak dijadikan pm...

Mrk bukan shj lembu...mrk umpama daging babi panggang yg jadi lauk santapan cina babi dap...bangsa dan agama sendiri dihina pun mrk boleh buat tak tahu....mmg munafik bangsat melayu pgayr..mcm pemimpin mrk juga..

Ingat mrk nak berarak dari masjid utk menunjuk rasa sakit hati dgn pasangan sundal cina tu...rupa2 nya nak memprotes sesuatu yg blm tahu hujung pangkal...bodoh..
Tak dpt ker bawak berdiskusi????Pasangan sundal cina tu jelas hina islam....tak nak berdemo..merempuh atau berguling2 atas jalan ker???

Mrk nie hanya ngo bodoh yg bacul bila agama sendiri dihina...konon nak tiru arab spring...agama sendiri dihina tak mampu pun buat arab spring.Mcm mana nak harap majoriti melayu nak sokong perjuangan korang??
Bila kalah pru13 nak salahkan spr tapi klu begini rupa perjuangan korang...jgn harap rakyat nak hormat!!!!
Sheikh konon??!!!

Macai pr bkn setakat senyap seribu bahasa isu pasangan sundal sial tu...siap backing lagi tuh.....maki hamun org umno pulak....ish ish ish....tak berani keluar statement kutuk 2 ekor babi tu....jgn harap lah nak guling2 atas jln utk agama. Guling2 atas jln tu utk parti blh la. Utk agama islam sory lah.....sbb macai pr ni xtau lah agama apa. Meragukan.

Sisipan akhbar dalam The Star (milik MCA) yang mempromosi hidangan babi untuk berbuka puasa tahun lepas.apa korang buat.lepas itu apa tindakan KDN selaku pemberi permit akhbar,apa tindakan dan siasatan POLIS selaku penguatkuasa utama negara menjaga hati dan perasaan rakyat pelbagai kaum,apa tindakan lain-lain badan penguatkuasa.semuanya tiada pasal MCA itu BN.setakat ini tiada apa yang mampu dilakukan.semua ini hanya tinggal cerita yang akan dilupakan kerana yang melakukan ialah MCA.MCA ialah parti komponen BN sama macam UMNO.....

lawakla komen2 umgok.sikit2 guling..xda modal ke woi.mesti x skolah ni kan.hahaha

Asyik asyik demo sahaja , tak malu ke asyik buat benda yang sama , ini malaysia bukan mesir , peluang kerja banyak dekat malaysia , hanya sedikit usaha sahaja kita pasti senang dekat malaysia walaupon tak kaya , banyak peluang ekonomi dekat negara ini direbut oleh pati , hanya orang malas sahaja suka berdemo , rugi rasanya ada orang malas macam ni , pergi jabatan tenaga rakyat pasti akan dapat kerja punya , jangan cari alasan , orang pemalas sahaja suka cara alasan , orang lain buat duit tapi kamu buat alasan !

btl bro.puak2 bongok ni mana ada skola.tgkla dgn spm je jd bos tbg haji.hahaha.pastu menteri bn kata ayam mahal,sö jgn mkn ayam.hahaha.mmg x skolah.macai bn lg teruk ntah2 tadika pun fail.hahaha

apa la punya bodo otak anön 22.07...p la skola.jgn tjuk ko bodoh sgt.hahaha

btl bro.mmg umporngok ni otak dlm tempurung belaka.taraf org asli je.hahaha

pencacai umporno harbi kantoi delete 16 July 2013 at 22:19

bukan ker cine pompuan tu bergambar dgn tubuh badan bogel dan hanya bendera be end menjadi penghalang pandangan.lawak aper pencacai umporno cuba ketengahkan.

vivian adalah penyokong be end.berbogel dihadapan bendera be end.pencacai cuba ubah fakta atas dasar munafikun tegar.

2 org cina tu adalah penyokong umno....rujuk blog ank sngai derhaka..ada gmbar cina tu dgn bendera bn pastu poster muka najib yg diorg buat sendiri.....ni macai umno...sebelum korang nk tuduh..membaca la dulu....jgn jd barua sgt..aku baca komen sama je..korang ni budak2 habis spm yg xnk smbung blajar kot....dh la komen tu rasis..mcm bangang..babi pngang la...dapig la...cina mkn babi bg korang pelik agaknya....korang marah la sndiri...geng korang kn.....xpayah nk tuduh pr plak....ckp mcm pendekar...beli barang kedai cina gak..keyboard korang guna wat komen made in cina gak...sudah la woi...hishamudin pun tnduk la dgn cina.....hahahahahaha....puuuiiii...

AKU ADA ANAK LELAKI UMOR 20 TAHON , MASA ADA BLACK 505 DULU DIA MINTA IZIN DEKAT AKU SUPAYA IZINKAN DIA MENYERTAI BLACK 505 , AKU KATA DEKAT DIA KALAU KAU PERGI BLACK 505 ITU AKU HAMBATKAU DENGAN PENYAPU INI , LEBIH BAIK KAU TOLONG PAKCIK KAU BERNIAGA DIPASAR MALAM , DAPAT JUGA KAU BELAJAR BERNIAGA DISITU ...HEHEHE / KAKAK NORA .

pencacai abdi lidah cabang 8 delete 16 July 2013 at 22:27

ish.ish.CSL dan Samy Velo hina Islam aper tindakan ko.habis kuat ko tersengih jer.begitu juga vivian sipenyokong be end.lagi mau pusing cakap.tu ok la.agama asing.tu mantan piem kata Al Quran ketinggalan zaman,apa tindakan ko.tersengih lagi.pirah.

betul tu.jangan jadi pencacai hamba abdi hanya kerana RM2500.00.banyak kerja yg lebih halal lagi yg boleh dilakukan.

puak minoriti cuba berlagak majoriti.

yeah....gmbar pun ada...macai bodo nk spin lg...aku rasa diorg xramai pun....sndiri komen sendiri support ni.....sama je ayat....dh la macai...tppa ni bangsat....umno pun bleh jd bangkai tau x klau perjanjian ni jd......ni la d sbbkn menteri korang bodoh..statement pun bangang...jgn mkn ayam...duit rm500 bleh pakai setahun....logik ke cai....pak cik kedai kopi cerdik lg dari menteri korang.....bukak la mata cai..nnt bini korang masak xde lauk ayam jgn marah plak...menteri korang yg xbg beli ayam........hebatnya menteri korang.....mcm bangang....sma mcm lembu nfc..

tu dia mak jenis umporo.hambat anak dgn penyapu.kesian aku dengan.makcik nora nie.meh makcik,saya ajar kat makcik cara Islam mendidik anak anak.meh makcik jgn malu.

habis klau ko islam knapa korang x anjur perhimpunan bantah cina tu?korang menyalak bersahutan dlm ni pun xde guna gak......p la ambik keris...tngkolok...mngamuk la...aku rasa klau pr buat..msti korang ckp kami ni rasis....korang nk sokong?aku rasa lg korang kutuk......tppa masalah besar lg dari cina tu....tppa bleh buat yahudi pijak islam atas alasan perniagaan.....mmbaca la cai....jgn komen ikut isi perut korang yg berulat tu...

yang berdemo tu ada yang kaya dari abang oi.minoriti berlagak rajin pd majoriti.sape yg biarkan pati berlambak.sape yg bagi mykad pada pati.

bukan la der...otak diorg macam jakun...sakai.....batak....pakai je nektai...tp bngang mngalah org pangang.......pakai cawat sesuai la....pastu sngkut tai...baru la well educated sakai....sama la mcm mnteri tu...pppuuuiiii...sma bngang x kira umur dn pangkat.......

aku tau....umno la yg bg....bodoh jual negara.....bkn lg 1malaysia.....1dunia ada kt malaysia.....kerajaan pura2 heran....imegresen sapa yg jaga....pr ke...bodoh sngguh umno bngang ni...

Mana yb nurul rakan se foto dgn pasangan sundal cina nie tak buat statement mgutuk mrk??!!Mgkin yb nurul takut hilang sokongan dan undi golongan lgbt dlm pr kot??!!!

Bangsat pgayr hanya tahu kutuk bangsa sendiri dan demo jer...Lain2 tu hanya jadi bahan terajang pasangan sundal cina jer....diam membisu!!!tak ada tulur...bacuuul

Mrk sokong bn????Sapa yg happy bergambar dgn mrk klu bukan yb nurul anak anwar gay....
Klu org bn...kenapa tak ada sekor bangsat melayu dlm pgayr tak buat statement mengutuk mrk??!!!
Mgkin korang takut yb nurul marah korang kacau penyokong lgbt pgayr tu???

Anwar ajar anak isterinya supaya menipu ttg jam omegay video besi....para macai ikut gila menyokong penipuan tersebut...gila mmg gila!!!

Pakai tie berbaju tak apa....jgn bogel sambil henjut amoi china atau bogel salam butuh jantan gay...
Hanya penyokong pasangan sundal cina yg tak nampak kelucahan mrk sendiri.
Yang melancap depan pc tu kwn dan vip bangsat melayu pgayr juga termasuk yg kena asskrim dlm jamban...steady ngo samm yg setia dan tabah sokong mrk nie...

Biasalah klu dah ketua lgbt dan anak buah juga sokong....pasangan cina babi sial tu cuma hiburan seks bagi mrk...nothing sgtlah bagi bangsat melayu pgayr nie benda2 mcm tu...Satu kebanggaan krn ketua mrk 2x5...

Jadi lembu atau jadi babi panggang mcm bangsat melayu pgayr....hanya tahu kutuk bangsa sendiri dan biarkan pasangan sundal cina babi hina bangsa sendiri....
Woi bangsat...mana yb nurul???kenapa tak kutuk mrk??

Mrk tak berani...takut cinabeng tak undi mrk pru14 nanti...tu yg buat cinabeng pr mudah kutuk islam krn bangsat melayu pgayr dah bagi lampu hijau...
Sapa ketua mrk???Korang jawab la....
Melayu pgayr munafik nyata yg hanya berani kutuk bangsa sendiri....tu jer kehebatan mrk....bangsat cinabeng kutuk dan hina islam mrk boleh diam...

Samm tak mampu mengutuk pasangan babi cina nie ker?

keris dan tengkolok.kah.kah.kah.nak wat drama purbakala ket der.

mula mula ngate cine dua ekor tu dr PR.bila pecah tembelang nak suruh demo plak.apara punyer pencacai.

sendiri bikin sampah sendiri cuci ler.

dah dia pusing citer jam plak.

dah babitkan YB Nurul plak.

pencacai abdi haprak umporno dah mula meraban serta meroyan.

itu ler standard komen paling bernas dr pencacai harbi umporno.tun faisal takder ker pencacai umporno yg skit cerodek yg boleh diketengahkan.stok yg ader ni boring ler.

knapa la macai umno suka ulang benda sama........mmg mcm bodoh....terencat agaknya..sma dgn menteri ayam dan lembu....blah la wahai setan yg dikenali....

he.he.he.pencacai harbi spin kot nie plak.he.he.he.macam merajuk jer pencacai harbi nie.tak tahan kena komen jgn jd pencacai.jiwa halusssssssss.sahih spesis dlm hati ada taman.sahabat sahabat ku sekalian,meh kita KUTUK pencacai umporno harbi nie.nampak nak nangis tu.he.he.he.bapok.

pencacai umporno harbi sudah panas.kita kasi panas lg.

bkn xnk kutuk la bodoh....ko nk ke ketegangan antara kaum....jgn jd barua sgt....ko apasal xmarah soi lek dgn sami belu?tu madey ckp nabi xguna gilette apasal x marah.....ko ni mmg la macai berbayar...tau komen tnpa pk apa akn jd...stakat nk main bngsat aku xkisah der..dlm ni ko berani la....agaknya klau cina mngamok ko yg mkn telur ko sendiri....nk komen agak2 la...ni bapak punya spin dh jd...aku nk ckp najib liwat altantuya...ko nk marah?stakat komen nk dpt duit baik xpayah....pg la masuk tadika balik...cerdik smpan bodo tunjuk..ni la ko...macai bngang lg xberguna...

2 X 5 = 10.

tu dia.panas.panas.dlm kain suda cerita.mcm kak ijat jer.ops....sori....lupe plak.satu kapai.patut ler.

hahaha...ni bapuk telur ada...tp haaluuuuussss......sperma pun xtau la cmner...aku rasa diorg ni budak lg der......jenis malas smbung blajar cari mkn kt sini....bleh la beli rokok....bapok pencacai harbi telur halusssss

menteri bngang gaji mahal xmkn ayam

aku setuju.pencacai harbi haprak umporni nie memang bangang lagi tak berguna.

setuju.setuju.setuju sesangat.

dah.sunyi dah.pencacai harbi udah merajuk lali nangis.

betul la der...bila dh xleh mmg meroyan tahap bngang dh...mula la bukak cita lucah...sah la diorg pegang kitab utusex....tgk porno utama kt tv 3 suku..... cmni la jd......bangang tahap haram jadah.....jom kasi panas lg.......umno macai harbi totok haram jadah wasatiyah pemusnah ummah masuk neraka berkwn dgn setan dgn setan madey yg dikenali.....

Macai pakatan tak puasa detected, beware!

Macai pakatan kaki tonggak detected!

Macai pakatan penganggur terhormat kerja mengutip besi buruk detected!

Macai pakatan gone! Semua lari bila aku masuk comment.

Macai pakatan termenung detected!

tu jer boleh komen.ha.....haha......ha

lebih baik hasil besi buruk yg di cari dari hasil RM2500.00 sebagai pencacai harbi umporno.

DAM DAM DUM BUNYIK MERCON! SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI PADA SEMUA PENGHUNI SETIA RUANG KOMEN MILOSUAM, LUSA KAWAN NAK OFFSHORING, SERONOK LE KORANG BRAYA NGAN FMILY, KAWAN PULAK DILAUTAN MEMBIRU, SABO JE LA.. MAAF ZAHIR BATIN.

Ala.....jam je?kapal selam xmau ke...cincin ke....klau jual bkn stakat lembu...ayam bleh beli...awek monggol...bom c4 skali dapat.....pakej plak dgn keris sama tngkolok...spin la der...aku tau ko panas...pencacai bapuk telur haaallluusss......

ops.pencacai 2nd shift mula berkerja.

selamat bro.janji rezeki halal.

satu pencacai harbi je yg ader.ko komen ler sorang sorang yer.hati jgn ader taman yer.jiwa jgn halusssssssssss.telo pun jgn halussssssssssss.

Ok bro,slamt pegi dan kembli.

Aauuu....terharunya aku bapuk telur halus komen......komen plak mcm setan yg d kenali dhaga todi.....bapuk x mkn ayam dh skrg??

hang lh bodoh x faham maksud menteri..dh tentu majoritinya ayam ni cinabeng yg control maksudnya suruh boikot tp bahasa halus bangang..seluruh hidup hang dn puak2 hang mkn ayam yg dsembelih entah halal ke tidak tu yg jadi meroyan hati hitam akal benak nk mampus tk blh brfikir. n. d ajar lngsung..hang blh mampus ke klu tk mkn ayam...

klu sokong bn tkkn lh 93% tsunami cina bodoh piang..macai2..

Ko la termenung bapuk x laku.....ni je komen yg paling ganas?dh la.....baik pg ambik spm kertas julai....xpun main konda kondi dgn rosmah.....intelek la macai bodoh harbi...

Macai umngok takda tulur.

Macai pakatan with puyuh eggs detected!

Macai pakatan with puyuh eggs detected!

La....kesian kt ko...baru masuk shif...boikot otak ko...dulu pun menteri bodoh ko bg alasan sama gak....ko tau x brapa harga ikn dgn daging sekilo?agaknya ko ni xpakai duit..nk daging nk ayam ko sumpit je....nnt lektrik naik menteri ko nk cadang apa?pakai pelita?ko la yg hitam kelam....xbleh pk menteri ko punya statement mcm jakun...

Alahai....kesian la kt ko ni bapuk...dh la ulang 2 kali.....hahahaha.....dh la woi...boring la nk lwn dgn bapuk bebal ni...sama mcm menteri umno jugak...telur ayam naik beli telur puyuh ke....?hahaha....

mungkin kah menteri pun terpengaruh dgn dakyah lunyai macai nyer supaya memboikot perniagaan cine.apa stadard menteri mcm tu.dakyah busyuk mcm nie pun terpengaruh.

lah statement nie mcm pernah dilihat.idea sendiri tiada.otak halussssssss rupe nye pencacai harbi haprak umporno rupe nye.

TUN FAISAL..........TOLONG LER.MINTA TOLONG SESANGAT.ANTAR LER PENCACAI YG BIJAK BERHUJAH.YANG CERODEK SKIT.YG ADA SEKARANG NIE SUME NYA PENCACAI BODOHPIANG.DAH TU KUAT MERAJUK PLAK.PENCACAI YG HATI ADER TAMAN BUKAN LAH TANDINGAN KAMI.YG JIWA HALUS BUKAN SAINGAN KAMI.DAH TAKDER KER PENCACAI HARBI YG BERJIWA KENTAL.TOLONG LAH TUN FAISAL.

terpulang apa tafsir macai..yg penting mencari dn memakan yg hal itu fardu...sebabtu macai2 pr ni hati hitam dn phd bila. org melayu yg bragama islam cuba hndk memecah monopoli cina dlm pasaran ini.tgk aje cnth NFC bila dipolitikkn sebab yg dpt kroni klu dh tahu knp macai2 tk usahakn spt Kak jat tu dr mjadi macai yg tkda nilai..so klu bangsa cina yg bt NFc ini adakh macai2 melalak juga tk mgknkn sbb babi pn macai snggup bela tukar hak tanah melayu..macai2 pr nilah musuh islam krn mjadi tali barut bangsa kafir utk musnahkn agama islam sndri.

Boleh jadi ketegangan kaum ke klu macai2 ni membantah. skerasnya dn tidak mmberi sokongan pd mrk yg mghina islam..tk boleh bg pndirian ke klu nk brpolitik dn krjsama atas dasar politik shj tp bab agama jgn dipermainkn..tulh macai klu hidup brtuan kn ketua songsang agama pn dn akidah pn jd songsang..sedih aku tgk macai2 ni..semoga Allah bukakn hati2 macai2 ini utk menerima hidayah Islam..

puak2 pr nikn pemalas punya org semua klu blh nk free kne suapkn sekali smpai dlm mulut bru nk hidup..tkda hrga diri..patutlh hidup x setia keruan lps tu slhkn krjaan import pati..gaji nk tinggi tp mutu kerja hancus..pati brlumba2 myambung nyawa nk tongkang nk keja sini...yg dorang hdup nk brdemo aja.. upah rm50 melalak n brguling2 tepi jalan..kena tangkap minta hulur tin milo kat masjid minta derma nk byr ikat jamin..apa pnya banganglh...

btl tu.pencacai umporngok hujah mencarut je.xda fakta.cian tgk.xda fight.mcm bdk tadika je bro

btl tu,maybe diorg ni mmg xda pelajaran atau pun tcicir dlm pelajaran.tu sbb bebal sebebal utusan

Hahaha...setelah macai bangang diam...ni je komen terbaik dari korang??ppuuuiiii......blah la woi...boring la....ni nk gtau ko...xkira la aku sokong apa...kerja ttp kena krja..bkn komen dpt duit...nk kena mkn...aku rasa puak ko la pemalas...undi umno nk brim..brim kn byk..bleh pakai setahun plak tu....kaya la ko.......untung dpt pm otak genius math.....pakar ekonomi plak tu......hahaha.....jakun pun bleh jd pm cmtu....puuii

Haha...nk harapkn ko nk bising bangkit isu ni??aku rasa xkot....macai mana berani nk komplen kroni sndiri....telan je la...walaupun macai tau benda tu salah....umno mmg la bangang..nfc..pkfz..perwaja steel...ada ko komen x??ckp bleh la....klau xde pr aku rasa hncur malaysia umno gadai...tppa pun rakyat xleh tau apa isi perjanjian.....apa jd kt malaysia ni xtau la...dlm umno sendiri pun ada msuh islam....najib ko p melawat pope untuk apa?madey ckp nabi xguna gilette.....soi lek ckp hudud memndurkan negara....sami belu ckp al quran bleh buat....tu la musuh nyata..ni satu lg..madey penah ckp hukuman rejam xde dlm al quran..yg tu pas buat...bngang x??mcm jakun....tp ko macai mana nk percaya....sume elok.....sbb tu la komen sama mcm haram.....jgn la tunjuk sgt bodoh ko cai.....

Habis ko buat apa kt sini....p la perasap keris....jgn lupa cium ya...jgn lupa pakai tngkolok.....sonsang x sonsang....dlm umno pun musuh islam yg nyata pun ada....klau xnk guna keris..ambik la c4.....bab babi haram.....pusat judi tnggi pada msjid xnk bising??melayu minum beer xpa??ppuuuiiii.....umno yg bg halal sume ni...

Sesungguhnya kami brpuasa bkn hanya menahan diri dari lapar dn dahaga tetapi mnjaga tutur kata dn tingkahlaku kami..semoga Allah menerima amalan kami..Dah solat zohor ke macai...

Jangan marah pasangan sundal cina tu...mrk adalah ikon pkr selepas anwar brahim..

Anwar apa cerita sekarang ?....hehe

cian mäcai umporngok.komen yg bongok2 aje.hahaha

Biasa la der....macai xsekolah...xpun sakai baru dpt knal dunia politik...sbb tu jd cmni...meroyan.....

Kesian dgn melayu pgayr...dari ketua pemimpin sampai anak2 buah..... sundal2 belaka.Baik buat motivasi membetulkan moral di bulan yg mulia ini...

Hak alah...kopipes ayat org la plak macai bongok ni........xmalu...

cian tgk macai umporngok.asyik tgk utusan je.otak xbkembang sama mcm lembu nfc.hahaha.pastu ulang ayat guling2.cian tgk umporngok dahulu kini selamanya böngok

Cuba ko orang hayati bulan Ramadan dan jaga tutur kata dan tingkahlaku.
Kalau menang sorak pun takkan bawa ko orang ke mana. Orang lain berebut rebut nak tingkatkan amal, ko orang pula berebut menambah fosa.

Kepala bapak ko TPPA lg masalah besar dari kes cina hina Islam..memang dh jauh sangat lh dia punya bangang pr ni..
Bukan soal cina tu penyokong bn @pr lh bodoh..tp soal penghinaan keatas kita ni yg beragama Islam!!!
Sedarlah bro..

Bro..walaupon kami penyokong umno tp kami tak ungkal@hipokrik bro..mana yg salah& kekurangan pd kerajaan kami tiaw pemimpin kami, nk2 melibatkan agama dan bangsa contohnya pasal cina 2 ekor tu.bukan mcm korg sanggup buat bodoh je Islam di hina atas sebab mungkin berdendam dgn majoriti melayuIslam kerana tak memilih pr tempoh hari. Aku berani cakap lh klu pemimpin umno tak berani nk buat himpunan bantahan tp ada pemimpin pas yg berani buat ramai orng melayuIslam akan turun silap2 org umno akan turun jgak atas dasar kesucian Islam kita ketepikan fahaman politik..InsyaALLAH.

Tulh lain kali jgn baca harakah je..pegi goggle cari sape vivian tu..selain gambar dgn nurul tu cari apa kaitan dia dgn aktiviti pr, jgn tadahhhh je org bg info try survey dlu bru nilai..

fosa tu apa.hahaha

Anon 16:43...kempen boikot tu dapat jgak hasil@kayakan pada org melayu antaranya org melayu pas yg berniaga..ko mmg lh tak heran sbb jd kuli batak cina dh sebati dlm diri.

Habis ko melalak kt sini jd apa?nk buat demo??ko kn pembela melayu.....usahakn sesuatu la...

hati2 makcik nti di nikah mutaah nya anak makcik..habis madu sepah di buang..inilh puak2 syiah ni..

umno+porno+BONGOK=UMPORNGOK.KAHKAHKAH

Umno taik babi. Keh keh keh

Jangan marah pasal tutuh pu..i altantuya ye

Apa cerita altantuya pembunuhnya

Najib jumpa vatican siap cium tangan. Umno tongong

Najib senang hati tutuh altantuya bunuh letupkan dapat terlepas..tunggulah pr bkuasa kita potong anunya koh koh koh


EmoticonEmoticon