Tuesday

Bila macai bersembang tentang harga minyak


TIGA orang macai, Abu, Ali dan Ajib berbual-bual tentang isu semasa berkenaan kenaikkan harga minyak RM0.20 seliter.

Abu: Aku tengok dalam facebook kecoh pasal harga minyak naik betul ke?

Ali: Jangan percaya dengan fitnah pembangkang. Tadi aku baca Utusan Malaysia kata subsidi petrol dikurangkan RM0.20 maknanya harga minyak makin murah bukan makin mahal.

Abu: Cis! Sah aku kena tipu! Minggu lepas aku isi minyak kereta RM70.00. Aku tengok kecoh dalam facebook minyak naik harga, jadi tadi aku nak isi minyak RM70.00 masa bayar tu aku bayarlah RM70.20.

Ajib: Cis kalau gitu aku pun dah kena tipu jugalah! Minggu lepas aku isi minyak kereta RM50.00, minggu ni pun RM50.00 juga! Pekerja stesen minyak tu tak pulangkan pun RM0.20 celaka!


123 comments

Ape ler BODO n SENGAL milo suam nii..yg kau bg rm50 tu wt pe tntu pkrja tu x pulngkan duit lebih cuba kau bg rm50.20 tntu dia pulngkn balik 20sen..bahlul tahap gaban..kalo korg pgg mlysia ni almtny telokop n trlngkup ler jwpny hehehe

This comment has been removed by the author.

UMNO HARAMJADAH. MENTERI2 UMNO PEMBOHONG. AHLI2 UMNO BODO BENGAP ADA HOTAK TAPI HOTAK TAIK BABI. PENYOKONG2 UMNO LAKNAT. KESIMPULAN: UMNO LAKNATULLAH KAFIR MESTI DITUMBANGKAN. UMNO LAKNATULLAH YAHUDI SEBAB JADIKAN YAHUDI SEBAGAI PENASIHAT NEGARA OLEH ITU UMNO KAFIR.

Bro.nk marah pon marah ajer laa dgn faktan hujjah.x yah lah lebel itu ini.bnyk lg jenis bahasa boley diguna.malu kat budak2 laa oiiii saper2 yg suka maki n carut x tentu hala nehh.x kira ahh geng mana pon.nak kafirkan org laen tgok dulu diri sendiri.berhujah aje dgn akal yg sehat sbgai manusia.jgn perendahkan tahap otak manusia same or lbih truk dr binatang yg ade otak x ley guna n pkai.bertanggungjwb lah dgn ape yg dikate n ditulis krna pasti akn dicatat n dibls baik buruknya oleh yg maha berkuasa.lainla kalo pakat rasa n yaqeen x mati2.or rasa ok jer aku wat merapu.x kena apa pon.mkin tambah jer nikmat.ketahuolah itu adalah tanda2 individu tersebut telah dipinggirkan n dibiar dlm kesesatan olh allah swt utk diblas dgn lebih dahsyat diakhirat nanti.kalo x percaya akhirat jgak,apo nak dikato.terpulanglahh.allah maha pemurah lg pengasih x mahu mengazab hamnanya.tp hambanya yg sgt2 menginginkan azab tersebut.so rasa hebat teruskan ajer lah apa yg dah jadi kebiasaan tuh.biar mendarah daging sampai ke anak cucu

Ameno pengikut setia YAHUDI oleh itu wajar anon di atas mengatakan bhw ameno itu YAHUDI dan kerana yahudi itu kafir maka AMENO JUGA KAFIR. oleh itu dinasihatkan semua orang MELAYU agar menjauhi AMENO /UMNO dan jangan sesekali masuk atau menyokong UMNO /AMENO.
- MUFTI PERAK -

Air gunung. Taik ko lah apasal nak ampu2 amno ? Ke ada sesuatu ni ? Ameno yg aku tahu memang jahat malah lebih jahat drp setan. Semua sekali termasuk penyokong2 amno. Betullah anon yg diatas tu cakap sebab memang hati orng2 amno memang macam yahudi memang patut dikaknati amno memang lahanat. Ko sebenarnya ahli amno ke? Klu ko ahli amno dah tentu ko jadi kafir waliyazubillah beb. Janganlah masuk amno klu dah masuk keluarlah bro.apa yg mufti perak cakap tu memang betuk bro.

tu la wajah sebenar penyokong pakatan rakyat yg fanatik akhir terserlah jua :)

jwb la kat akhirat kerana mengkafirkan org

apa lagi declare lah jihad ayuh PAS dgn UMNO kita basahkan bumi Malaysia dgn darah

kalau itu yg ada mahu tahniah utk milosuam kerana sediakan platform pergaduhan jwb lah kat akhirat yer kat makhamah pun tetap kena juga

Jika sseorang muslim menuduh muslim lain kafir tapi tidak kafir maka kekafiran itu akan balik pada si penuduh..(ringkasan hadis sahih).

Tak pasal2 sia-sia amalan didunia kerana org yg dituduh sbenarnya x kafir, lain kali guna akal sbelum mnulis, kan dh kekal komen tu buat slamanya slagi ujudnya blog ni.

Bodo x brtempat, bijak langsung tiada.

APA PENDAPAT PNYOKONG TOTOK PAKATAN BKAITAN ISU KALIMAH?

RATA-RATA PARTI DALAM PAKATAN MNYOKONG PKONGSIAN KALIMAH TERMASUK PARTI TUNGGAL ISLAM IAITU PAS.

BLOG MILOSUAM CUBA NAK ALIHKAN ISU KALIMAH DGN BTUBI-TUBI KLUARKAN BLOG ISU MINYAK YG HANYA BSIFAT DUNIAWI, ISU KALIMAH ADALAH LEBIH BESAR, DAPAT ARAHAN KER?

macai omno kalut pasal kalimah allah..tapi peraturan Allah x mau nak tegakkan. hahaha...yg duk kedarah duit haram x pa pula..yg jd toke judi dan arak x pa pula..lawak la macai..hukum Allah pun tentang ada hati nak prtahan kalimah Allah...jenis macai x sdar diri..bangang..konon nak tunjuk pejuang agama la..puithhhh..dasar macai longkang..badan diselaputi najis ada hati nak tnjuk pembela agama..perbetul diri tu dulu..hukum Allah mana dia kalau dah nak brjuang sgt..harap lakon ja lebih..p demo pun terkinja2 yg betina trgedik2..tu pun x sdar diri..macai bodo...kalau betul nak prjuangkan kalimah Allah cuba buat demo suruh krajaan bn laksana hukum Allah..ada brani..harap brjuang nama Allah ja buat pa hukum Allah pun x ikut..x payah la nak prbodo org...ptuihhhh

tak elok kafirkan orang umno , politik itu politik juga , jangan sampai tersunkur dipintu syurga nanti / ....ahli jawatan kuasa umno .

Sebab itu pas susah nak buat hukom hudud , pas radikal , pas teroris !

Sudah lah bro yang dok tuduh fahaman pakatan lah, tuduh syiah lah kau tak tegur pulak...

Inilah umno guna kan agama...
Last2 ustaz umno kata Tuhan yang naikkan harga minyak...

Kau merompak pun kau salahkan tuhan nanti...
Kau mencuri kata ini takdir Tuhan...

Yang mana ianya tak salah tapi dalam menyampaikan maka adil dan tgk pada pemahaman agama seseorang itu...

Jangan lah pulak bila time pakatan kau tak cakap pulak itu takdir Allah...

Lor benda dah bercakap lama kau pusing isu balik...

Soalan aku mudah jawan ye kalau kau tanya orang Kristian siapa tuhan mereka...
Dan mereka menjawab tuhan kami ialah Allah maka apa jawapan kau pada mereka???

Tak payah spin

Hahaha ini lagi macai...

Bila tanya kata umno bawak islam sederhana...

Islam nabi bawak islam apa???
Cuba bagi penjelasan sikit ye...

islam sejahtera , bukan islam ala pas taliban , pas syiah !

PERHATIAN..ahli2 PAS dnsihtkn mmbri SUBSIDI utk tabung tin milo sbnyk 20sen shja..skian trime kasih...refer increasing oil only.tq.

Pas ngok ngek , ikat serban pon tak tahu lagi !

Jo boleh x bg tau aku ssjak bila orang kristian kata allah tu tuhan mereka bikankah jesus

Menyesal aku tak pangkah parti mat jobo...klu pangkah gerenti harga minyak 50 sen seliter...
Sapa tak kenal mat jobo...pakar janji no1 tapi tak ada yg ditunaikan....

Hahaha....jo jobo akan spin kan segala2nya demi mat jobo....
Almaklumlah...gundik mat jobo...ptuihhh

Nak harapkan pas....stopa ali boleh terlepas...
Nak harapkan pkr....anwar memantat dan mendubor diagung2kan....
Mcm mana nak harap korang nak turut ikut hukum sepenuhnya....biasalah...pelacur agama utk politik...

Pemimpin kaki lubang puki n lubang taik....korang nak harapkan mrk?Buat agama lain gelak memanjang jer tengok pemimpin sundal dan bangkai mcm itu....

Kau pun sengal nak tunai yang mana???

Harga minyak naik...
Kereta tak turun...ini lagi kes penipu besar masuk paper
Ekonomi makin teruk..
Gaji minimum belum laksana...
Menaikkan taraf hidup jadi terbalik...

Negeri pakatan kekal air percuma...
Hutang makin kurang...
Investment makin banyak...

Hero kuin mana???
Dah selesai ke masalah kuin...
Bila pakatan memerintah semua masuk media now masalh kuin apa cerita....

Macai oh macai sedihlah tgk lu

Lor bodoh dah lama lah...

Tu lah aku kata...
Perkataan Allah wujud sekian lama...
Dalam,Yahudi pun ada...

Kat indon kau boleh dengar dia panggil tuhan dia Allah...

Dalam Quran pun sebut diorang tahu Allah itu tuhan...

Apa lagi kau nak bagi...

Soalan aku kalau dia kata tuhan dia Allah apa jawapan kau...

Jawab soalan mudah tak payah spin

Btul aku tnya sejak bila plak meewka kata tuhan mereka allah
Setahu aku sejak azali lagi tuhan mereka jesus.
Mereka percaya allah tu ujud tp mereka kata tuhan mereka tetap gak jesus.
Mereka x sebut allah
Mereka cuma sebut alah....

Betul tu.. ramai pemimpin umngok & kluarganya tidak mncerminkn ciri2 islamik.. anak bini brrpakain tp mcm bertelanjang.. tak tutup aurat.. gaya hidup cara barat.. membazir sana sini.. duit krajaan mcm duit mak bapak dia

Bezakan la musyrik dengn kafir... x sama... itu kisah quraisy musyrik... yng kafir sekarang ni bukan kata tuhan dia nama Allah... dia nak terjemah je perkataan tuhan tu jadi allah... tak ke menghina tu.. sebab strategi halus ni kat indon dikata 2 juta penduduk pelok kristian setiap tahun...
Bukan semua benda kita kena taksub... khir toyo naik mahkamah pon xde sapa guling kat jalan...

Munkin ya... tapi ramai juga aku tengok yng makin dimamah usia makin hampir kembali ke jalan Allah.. munkin sebab mereka2 ni masih bersyahadah dan dibawah syafaat Nabi...
Tapi kalo jadi pengikut golongan yng bukan dari umat Nabi... hmmm... jadilah mcam sekarang... lgbt pon oke... melayu patut tak disekat kebebasan agama pon oke... lina joy ada hak tuka agama... nah mutakhir kalimah Allah pon jadi mainan..

Kan najib dah benarkan kalimah Allah digunakan oleh orang kristian. Hang tak baca ke surat tu wahai ahli amno laknatullah kafir? Sebenarnya amnolah yg membenarkan kemudian buat isu. Yg ahli amno pulak jenis bengap tak leh fikir. Haramjadah punya amno kafir nilah. Amno juga adalah syiah antara menteri amno ada yg syiah beb tapi diam je. Apa nak jadi ngan amno laknatullah ni entahlah tak tau nak khabaq lagilah.

Hang tak tengok dalam quran ke wahai amno bengap? Maksud ayat quran barang siapa yg tidak berhukum dengan hukum Allah maka dia kafir. Sekarang amno tak berhukum dgn hukum Allah maka dah terang amno kafir. Hang ni syiah mana? Hang ni ajaran sesat mana? Ayah Pin kut? He hehe.

Anon 13.06. Hang tak tengok ke big bos hang lebih drp teroris dah rogol bunuh and then letupkan apa itu bukan lebih drp teroris ke? Amno selain teroris ialah kafir laknatullah waliyazubillah. Amno kafir harbi.

Anon13.23 apa islam amno laknatullah adalah islam sebenar ke? Hak yg najib mentahkedarah arak ngan rosmoh tu..islam ke? Hak yg tutuh lepas tu bunuh dan letupkan tu islam ke? Jangan nak banyak cakaplah wahai amno sial laknatullah kafir. Hehehe

Isu kalimah Allah nie mudah jer penjelasan nyer.hanya yang dah dibodohkan madey jer yg memperkatakan isu nie.punya ler ketinggalan maklumat hinggakan pemimpin umporno yg membenarkan isu kalimah Allah digunakan pada bible melayu di sabah dan sarawak pun tidak diketahui macai nie.benar ler kata kata blogger APA bahawa macai umporno nie bengap.benarlah kata madey ahli umporno nie BODOH.bodoh tak sudah.cerodik pun cerodik buah pelior.yg macai ni advance hanyalah bab lucah.jgn mare yer sebab itu realiti.MEMANG BODOH.

Anon 13.50. Ada ke ahli ameno pandai ikat serban? Suruh najib atau moiden pandai tak? Lancaulah ko. Ko balik gi tengok dangdut tu lebih baik. Ameno tak yah nak berserban2lah kaki arak kaki puki kaki bunuh nak pakai serban? Dah kafir tu buat cara kafir jangan berpura2 macam orang munafik. Hahaha

Anon 2048....
Kontelah menuduh ahlu umno kafir....
Siapa kamu untuk mengkafolirkan orang...
Ko tahu tak kalau ko berbuat dosa dengan allah dengan ingkar ajarannya maka ko boleh beetaubat dan kemungkinan allah akan mengampunkan ko dan mungkin tidak mengampunkan ko
Tp kalau ko berdosa dengan orang yang ko kafirkan sedangkan mereka2 tu orang islam.
Ko kena bertaubat dan minta pun pada allah dan juga orang2 yang yelah ko kafirkan
Mungkin allah akan ampunkan ko
Tp tidakk pada orang yg ko kafirkan selagi orang yang ko kafirkan tidak memaafkan ko
Bayangkan ahli umno ada lebih kurang 3 juta
Maka neraka jahanam lah tempat ko.insyallah........

Abih yng naik mahkamah rayuan ni pasal anwar dan kuncu2nya x setuju la ye...

Kih.kih.kih.kih.bodo nyer.awat ler sampai tahap tu.sejak bila plak org kristian kata jesus tu tuhan depa.awat ler bengap.nak kelentong pun agak agak ler.bodoh jer.buat malu kat orang kristian jer.depa paham bahawa Allah swt tu ujud dan silap mereka adalah mengatakan Nabi Isa tu anak Allah swt.kefahaman mereka adalah setiap permintaan mesti melalui anak Allah dan tidak terus pada Allah.sebelum buat komen bodopiang buat research dulu.baca bible dulu utk sekadar pengetahuan supaya tidak diBODOHkan.tapi realiti nyer memang bodoh.kih.kih.kih.kih.awat nyer semua ahli umporno madey kata bodoh yer?

Mat kafir n laknatullah dh mai dh.......
Aku rasa ko ni kalau pi belah kepala ni pasti dalam mepala ko ni tiada otak......
Kalau x pon misti ada bangkai babi....

Kih.kih.kih.kih.Islam kunun.dok bersekongkol dengan presiden umporno yg mengatakan hukum Allah swt tu memundurkan Malaysia,hukum Allah swt tu zalim,AlQuran ketinggalan zaman dan perlu diubah isi kandungan nya mengikut peredaran zaman tu aper citer.tak ker kafir nama nyer tu.tu ler suruh mengaji malas dah tu buat komen bodoh.lemah.lemah.pergi balik ngaji dulu.bodoh tak sudah.

2057....
Ko dh lihat sendiri ker najib n rosmah minum arak???????
Kalau tak nampak atau dengar ckap2 jer x payah lah nnt dapat dosa kering jer...
Ko nampak ker najib tutuh bunuh n letupkan ko ada bukti ker.fitnah adalah salah satu dosa besar kalau orang yang ko fitnah x amponkan ko maka neraka jahanamlah tempat ko

2102
Hanya pandai ikat sarban dh kira islam lah ko ni patutlah............
Orang sikh pon pandai ikat sarban.....islam keerr......
Apa kah orang pas n pkr x kaki puki n kaki bontot.
Dh kuar vedeo lg.
Aku rasa kepala ko ni kalau di belahn mata ko di cungkil kuar n telinga ko di gerudi mungkin akan keluar bangkai babi klu x caya ko buat apa yg aku cakap.

Harga getah naik...sawit naik.. Tak kecoh
Minyak naik 20 sen...nk gadoh giler sampai kutuk hina org....
Klu hebat sgt....ketua anjeng pembangkang bagi la ide mcm mana nak kurang harga minyak...
Tu lebih baik dpd main puki chinadoll n lubng taik jantan gay...

Kutuk org bukan main...bapak pemimpin mrk jadi pwlakon video lucah boleh tak nampak....
Hina sgt ler pengikut kaki sundal nie...

Bodoh dah bagi idea lama dah bukan dia tak bagi idea...

Tapi pemimpin kau janji ditepati tu sibk jaga kroni bukan rakyat

Itu lah pasal...

Puak ni memang bodoh...
Aku dah kata dah...

Bezanya akidah...
Itu lah Allah jelaskan dalam al iklas...

Jesus Kristian kata anak Tuhan...
Jadi siapa tuhan tu???

Aduh gila macai umno...
Bab Najib benarkan tu aku dah sound lama dah bro...

Kau tgk macai2 ni spin kemana nanti...

Yup setuju rukun iman termasuk pada percaya kitab...

Kalau kitab kau tolak apa hukumnya...

Jap lagi depa spin lagi tgk lah tak caya...

Mungkin masuk bab jubur or pasal dap...
Yang pemimpin islam tolak Quran tak bising yang cina bukan islam tolak depa marah dah nama pun bukan islam apa ke pelik dan bodohnya macai2 ni

Halo....halo....mana plak anon 2057 ni pergi...

Wah umno punya tazkirah punya islam bila tang umno aja...

Bab ghibah ada baca tak???

A true beleiver is neither vulgar nor immoral when he speak..
Prophet Muhammad...

So sila baca lah and faham yang kata islam and pembela islam melayu ni

Faham hadith tu

Halo....haloooooo...mana plak anon 2102 ni peegi......

Anon 2102 dah kene kemut hahaha

A true beleiver is neither vulgar nor immoral when he speak..
Prophet Muhammad

Hahaha kutuk,pemimpin dia nengamuk bagai nak gila...

Peminat,kaka ros and family,ni hahahaha

Tapi dia tak panggil Allah... ko tunjuk bible dlam bahasa asal atau english ada pakai Allah.. aku rasa allah dipakai dlam bible terjemahan arab je... dan disalahguna kebahasa melayu indonesia...
Susah sangt ke nak terima tujuan mereka2 ini untuk mengelirukan... bukan kita.. tapi anak cucu kita....

Ok lah apa pulak tujuan bila pemimpin islam yg MENGETUAI NEGARA TAK NAK MELAKSANAKAN HUKUM QURAN... IAITU HUKUM ALLAH.

kau yang membela islam cuma diluar umno mcm mana pulak dalam umno...
Kenapa kau tak mintak...

Apa hukum orang islam TAKNAK laksanakan hukum Allah...

nmpk dah start nak spin pencacai PR ni hehe kristian percaya jesus anak tuhan itu jer titik noktah

x ada pulak dia bg tau apa nama bapa jesus

kristian x mengaku pun tuhan itu Allah cuma dia nak guna Allah sebagai terjemahan perkataan GOD

paham x pencacai pakatan rakyat sekalian




Puak pas ni majoritinya skrg dh berfahaman syiah sebab suka mngkafirkn org lain yg beragama islam kononnya dialh islam sgt padahal byk kesesatan..Mulut kumat kamit baca ayat2 suci AlQuran tp dalam hati x sama apa yg dibaca memaki dn mengkafirkn org ln..

Spin aja kau tahu perkataan Allah wujub bukan masa kedatangan islam tapi sebelum...

Allah tu tuhan sekalian alam...

Habis tu siapa tuhan orang Kristian cuba jawab..

Kau gi indon pun dia guna Allah as tuhan...

Najib pun bagi guna hahahaha
Ini kau diam belah lah macai bacul

Anwar yng ko sanjung tu ada mintak hudud ke... yng dia mintak hadi dia lim kit siang keluar gamba setuju kalimah bole diguna... yng dia mintak korang support ambiga lgbt tu sampai bentang banner kat mekah... menyekat lgbt undang2 rimba... sudahnya hadi sendiri kata benda hanya 0.001%(?) disebut dlam quran..
Rukun Islam 5... shahadah solat puasa haji dan zakat...
Rukun iman munkin bleh dipertikaikan level seseorang tu... munkin kurang pd pemimpin umno...
Kalo kata engkar hukum Allah kafir... aku pon bleh spin... munkin hukum allah bole ditafsir sebagai hukum kejadian berpasang2 lelaki dan perempuan... kalo lelaki untuk lelaki terkeluar dari umat ku... itu baru kafir...

Kejadian langit dan bumi siang dan mlam.. ciptaan bintang bulan dan matahari.. masing2 tertakluk pd hukum allah... x sebut dlam rukun islam kena buat hudud... dlam menilai iman munkin.. kurang percaya pd hudud..
Benda ni x susah kalo x dibelitkan PAS... kononnya hudud no 1..

Rukun islam.. dari syahadanya umno telah menyediakan pengajian agama dari pra sampai ke ipt.. jakim jawi jais.... solatnya... prasarana masjid yng indah dibuatkan.. perumahan diarahkan menyediakn sekurangnya surau... prasarana badan zakat dan tabung haji diadakan... adakah PAS yang takbur itu sediakan..?

Tak kan ketua khinzir kerajaan bodoh kot.tak tahu ke mekanisma mengawal harga minyak.apa pun ketua khinzir umporno memang bodoh.harga minyak dunia turun,harga minyak malaysia naik plak.aper ker punya bodoh.pencacai bangang piang pun terus setuju.tapi tu ler otak babi haramjadah.bodoh tak ker sudah.

Ruku Islam dari syahada nyer umporno dah sediakan.ok lah.perlaksanaan mentaati rukun Islam plak aper citer.apa tindakan pemerintah memastikan setiap individu yg cukup syarat berjamaah bila cukup waktu.ini najib kena jawab nanti di alam soaljawab.aoer guna surau dan masjid tersergam indah jika dimakmurkan hanya separuh saf sahaja.pelik cer citer berapa banyak peruntukan kerajaan pada sek agama persendirian?bab zakat usah citer ler.menteri agama bole sapu duit zakat utk bayar yuran guaman.bayaran balik dibuat semula bila kecoh.jika senyap.....habis disapu.aper punya menteri.

Hahaha ini bodoh umno sediakan ke umno tadbir aja duit rakyat...

Silap statement tu itu bukan duit umno tu...
Kenapa bila tanya kenapa umno tak buat hudud kau pusing ke orang lain...

Aku tanya kau tak solat kau pun cakap orang lain pun tak solat....
Aduhhhhh macai oh macai....
Kelam kabut nak bela penentang hukum Allah....

Kau nak spin kau dah spin pun cai...

Kan Anwar menang saman tuduhan kata dia sokong lgbt tu still kau nak sebut ke???

Adehhh kau ni...
Sunnah kan ada....
Hudud tu direka2 aja ke???

Zaman nabi kan ada itu lah panduannya...
Hukuman dalam menuduh, hukum mencuri....
Semua ada...

Sebab ia adil...
Hukuman ni detetapkan siapa???
Undang2 Malaysia pakai pulak ada berapa banyak dalam Quran...

Kau ni spin aja kerja aku tgk lah...

Oh Najib bagi guna tu sampai sekarang macai tak komen...
Dok tunding sana sini....

Biasalh UMNO buat semua boleh tak pulak kau panggil umno pelacur kalimah Allah....
Konon nak berjuang kau cume bela umno je pun bukan bela islam pun...

Najib benarkan sila komen...
Tak payah spin lagi

Emmm aisehhh ada mamat meroyan...

Islam sederhana lah konon...
Nabi bawak ajaran berapa banyak???

Yang aku tgk dok maki ialah korang dok sebut jubo...

Bab kafir tu kau bukak Quran kau bacalah...

Aku nak tanya ada kau bela nik Aziz bila orang kata dia bapak kafir???

Inilah macai umno cakap pasal umno melenting bagai nak gila...

Islam sederhana umno..
Islam yang tolak hudud...
Islam cuma satu dah ada ketetapan semua... Jadi ikut atau tak.

Soalan aku adakah umno yang meminpin sekarang mengikuti apa yang diajarkan dan cara pemerinthan islam yang dibawa oleh junjungan besar kita.

Dan tak payah tuduh syiah sangatlah macai oiiii majoriti lah sangat aduhhhh macai meroyan ni...

Kih.kih.kih.kih.menuduh semborono haq mutlak umporno.andai PAS itu syiah buktikan jer.dari pemimpin sampai ler ke pencacai tak abis isu syiah.apara.tuduhan penyedap mulut busyuk munafikun umporno.kih.kih.kih.kih.kih.lemah.lemah.mainkan isu bodoh mcm nie sebab dah digazetkan bodoh oleh madey.

PAS telah dresapi gng2 mat sabu trpksalah nik ajis mmjuk ahli2 mnykong smule ulama utk mnrajui ranking teratas

Ni lg macai pembela Islamlh kononnya...Aku tk marah pn hang nk maki umno itu hak korang..tp apa hang puak pas nk mgkafirkn org ln sesama Islam ? ..puak hang dk maksum sgt ke.. dh 100% jamin masuk syurga ke?sebab tu org ckp puak pas majoritinya brfahaman syiah hang nk melenting kenapa?fahaman mana yg sesuki mgkafirkn org ln..Sebab apa nk backup nik aziz. dh mulutnya sesuki mngkafirkn org ,sampai Allah pn dikatanya mencarut juga...kalau ikut apa yg hang ckp.. kesimpulannya org islam kat negara ini tkpyh lh amalankn rukun islam..bt apa nk solat,puasa,byr zakat,tunai haji dh tentu Allah tk terima amalan kita sebab kita hnya di pimpin oleh pemimpin yg tk mau laksanakn hudud.
Tp ironinya puak khawarij ni lantik pemimpin yg brmasalah moral sexnya sebagai ketua utk mmerintah negara cara hudud tp dlm masa yg sama mmbenarkn LGBT bebas dn kebebasan utk mnganuti agama ln di negara...Apasal tk berani letak ketua dari pas sebagai ketua PR..pas perintah kelantan pn x laksanakn hudud juga alasannya ikut undang2 persekutuan bodoh pnya jawapan..Islam itu agama yg kita anuti dn amalkn..kalau dh tahu trbukti mmg org itu pencuri tangkap potonglh tangannya dulu lpstu serahlh pada polis pula.Undang2 hudud dh bt lpstu bg sivil pula..Tp ada puak pas bt macamtu..sembang je lebih takut dgn undang2 yg manusia bt dari undang2 Allah..Rakyat kelantan byk hidap hiv pn tk blh kawal....itu baru perintah kelantan kalau perintah malaysia..hbs di telan bumi agaknya...Aku bukan tk suka hukum hudud di laksanakn tapi apa jamin pas yg akan laksanakn hudud bila perintah malaysia sedangkn selepas PRU13 Pas lebih jadi keldai aje dlm PR..Allah dh tunjuk hasil persefahaman pas dalam Islam hanya melemahkn Islam aje bukan bg manafaat pn pd rakyat khasnya yg beragama islam..

Sila baca quran

ٱلۡكَـٰفِرُونَ

"...dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang yang kafir." (Al-Maidah:5:44)

وَمَن لَّمۡ يَحۡڪُم بِمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ

"...dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim." (Al-Maidah:5:45)

وَمَن لَّمۡ يَحۡڪُم بِمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلۡفَـٰسِقُونَ

"...dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang fasik." (Al-Maidah:5:47)


Siapa yang kata kafir...
Quran ke nik Aziz...
Dia cuma petik aja...
Bila kau tak hukum ikut undang2 islam apa kata Quran???

Bab ibadah itu ialah urusan kau ngan tuhan...
Tapi kene ingat...
Yang memilih juga salah atas apa yang dipilih jika yang dipilih itu tak melaksanakan hukum Allah...
Kerana kau pilih dia, maka kau pun ada bahagian...

Isu khawarij ni mainan macai sentiasa malas nak komen lah...
Macam aku kata jangan petik aja fahamkan maksudnya...
Bila puak dinamakan khawarij ni wujud sila faham sejarah...

Aduh macai main sebut aja buat kau nampak extra bingai kali ni...

Bab Anwar sokong lgbt...
Kan itu fitnah... Dia dah menang saman pun...
Kau still nak fitnah dia...
Tak takut dosa ke walau kau nak bela umno sekalipun...

Ini petikan Anwar menang saman dari berita harian sila baca ye cai...
50juta jadi kau faham lah duit dia datang dari mana...
Penuhkah diri dengan maklumat sebelum berbicara...

http://www.bharian.com.my/articles/AnwarmenangsamanfitnahterhadapUtusan/Article/

Bab moral sex jom bincang kes port Dickson... Aku ada saksi hidup kes tu tak payah sembang bab moral lah cai...

Dan kau nak cakap pasal isu hukum hudud potong tangan bawak sivik adihhh cai...
Kenapa lah kau extra bodoh sangat ni...

Hudud tak simply potong tangan cai...
Tgk kes tgk keadaan tgk tuntutan...
Kau nak cakap pasal hukum ni berhati2 sikit cai.... Aku tahu kau sayang umno tapi jangan lah mcam ni...

Perlaksanan hudud bukan takut manusia cai...
Itulah kau tak faham sistem ubdang2 kau ingat negeri boleh ikut suka hati ke???
Kita ada perlembagaan...
Jenayah bawah apa cai...
Kuasa kerajaan negeri apa pulak???

Apa kata umno bagi aja kebenaran bertulis tak susah pun benarkan negeri laksanakan hudud itu aja...

Pasal kes aids tu emmmm .... Agak kau lah bila hukuman penzina tak dilaksanakan mengikut hukum Allah siapa yang salah... Yang buat tu salahlah..
Pemerintah turut salah...

Boleh ke kerajaan Kelantan jatuhkan hukuman rejam sesuka hati???
Jawapannya tak cai...

Jangan jadi bodoh persoalkan benda yang kau tak faham...

Pas jadi keldai hahahaha pas dulu solo cai tak umno kisah pun...
Aduhhhh

Cai kau taksub sangat ni cai sampai cakap benda kau tak faham...

Bro ramli,din,jebat korang tak rasa trrpanggil ke nak tegur-menegur mamat ni...

Kesian aku tgk ni meroyan...
Tak berakal...
Kene betul lah dgn tajuk article ni

Laa.. aku plak spin..
memng la aku backing umno.. aku bekenan ada statement anon tu antara limkitsiang anwar hadi dan umno kita pilih yng paling kurang memudaratkan... nak citer kenapa kang panjang.. ko pon arif hujah2 orng umno mengapa...
Ko tanya apa hukum pemimpin tolak hukum Allah... aku jwab dengn asas mengaji agama yng aku tau je iaitu rukun islam rukun iman... pd aku tak terlucut islamnya selagi ada 5 rukun islam... munkin ia jatuh pd rukun iman najib tak sehebat nik aziz... najib tidak mentaati allah rasul dan kitab 100% mcam nik aziz... so nik aziz yang sampai berjubah bersrban mcam nabi teros masuk syurga firdaus.. najib lepas neraka barula dapat masuk syurga khuldi... iman ada yng lemah dan kuat tapi masih islam...
Kemudian kalau engkar hukum Allah kafir... aku kata hukum Allah munkin juga ketetapan langit dan bumi bulan dan bintang lelaki dan perempuan... lelaki dan lelaki salah satu yng melanggar hukum tabie.. nabi x akan beri syafaatnya jadila ia kafir... so dua2 pd mata kita bersyahadah.. bersolat.. berpuasa.. berzakat.. dan haji (ehh anwar dah hj ke belom?).. tapi sorang dikata tidak kuat imannya kerana tidak menjalankan hudud dan sorang melanggar hukum tabie Allah... yng mana berdosa dan yng mana kafir..
Dan prasarana untuk mengukuhkan rukun islam.. lengkap kelimanya dibawah tadbiran umno... ada ke umno kata ahli PAS PKR tak bole solat di masjid yng didirikan umno.. qariah sendiri la imarahkan.. nak qiam ke nak nikah ke ape ke.. tapi jangn la diguna untuk tempat menanam sifat benci untuk kepentingn politik parti...
Jangn la jatuh standad ko bincang umno ingt duit dia bukan duit rakyat... itu bahas untuk beginner..
Isu kalimah plak kan ni isu lama... apapon hujah aku percaya dlam hati setiap melayu islam x akan merelakannya... benda ni sepatutnya kita bersatu tapi aku x paham hanya kerana politik dicarik jugak hujah yng kata bole...

20 taun bro gua dgor cite hdud n cite air klantan..dari gua kecik smpai da kawin..kalu komit isu ni da lame slsai..skrg ni isu negra brkbjikan plak.20 taun lg kite akn dgor cite kbjikan ni....kalu xl wt hdud ni ttup buku trus n jgn jdkn cite cm harry poter sntiase brsmbung2 tiada ksdhan...jgn jdkan pungguk rndukn bulan kena jdkn pngguk rndukn pokok mmplam...gua suke bnda yg d iusaha itu lojik n brjya bkan pd fantasi steven spilberg..mmg snang brckp guna air liur dr brckp mnggunkan otak..

Macai pr Jo jobo terkedu dan kelu untuk berkata-kata kena bola tanggung anon 2.14am...Terbaekk bro...kita nantikn hujah jo jobo...

Memang tk pelik pun yg bukan islam tolak hudud tp lagi pelik ketua kaki liwat dan zina nak jalankn hukum hudud....Tapi apa nk di hairankan pun masa dia memuki dan berzina tiada 4 saksi pun..So sedaplah memuki dn meliwat lagi lepas ini tapi kalau org ln yang mencuri ke judi ke yg berzina hbs kudung dn direjam..yang dia lepas sebab banyak duit blh check in hotel mahal @ tumpang kedutaan turki..ni yang gajah terlepas yang nyamuk di tangkapnya....Hudud utk orang lain tapi badut pada dirinya

macai bodo..dlm memprjuangkan islam mana penah ada istilah tutup buku...sampai kiamat wajib kita tegakan islam..bkn tegak kan melayu omno yg dah smakin mampus..itu nama dia jihat dgn apa cara skalipun sehingga islam dpt dilaksanakan sepenuhnya..lg x brjaya wajib bg umat islam menyokong prjuangan islam x kira bangsa apa skalipun janji bragama islam wajib sokong..walau dgn hati..x payah la dok perlekehkan hukum Allah kalau x suka..buat dosa ja..tapi memang dasar macai x fikir dosa pahala..dr pemimpin smpai macai trkutuk suka mmprsndakan hukum Allah..taubat la..muhasabah diri dulu..tnya diri sndiri adakah iman kita dah taraf biawak,sabar kita taraf anjing dan waraq kita tahap babi..kalau iman mcm biawak pun x de jgn cuba mmprmainkan hukum..nak jd macai pun biar la ada batas juga..bukan main hentam ja..nampak sgt bodo macai omno ni..

Itulah bro nak puak pr byk yang bangang dari cerdik..Kita dah gunakn undang2 yang ikut perlembagaan dlm Malaysia kerana masyarakat yg majmuk..Kalau hang nk laksana hukum hudud hang boleh halaulh bangsa cina dan india balik negara mereka dulu lepastu laksana hudud lepastu bangsa mereka yang hendak tinggal di malaysia kena terima dan ikut undang2 hudud..ada berani..ckp dgn air liur bolehlh..kapal sing berdehem sikit terus kecut telur sembang macam kat malaysia ni hanya org melayu aje yg tinggal..anak sendiri buat hal belum tentu laksanakan hukum hudud dengan alasan ikut undang2 negeri yg dh termaktub dalam persekutuan..Pirrah..takut dgn undang2 manusia dari undang2 Allah.....

Hukum hudud mmg da trtutup skrg ni 0.0009% yg hnya ada negra brkbjikan..

Bagaiman plak nik aziz 20 thun lbeh peeintah kelantan tp x guna hukum hudud kapir juga kah.
Ajaran sesat mana plak dia bawa
Kata allah mencarut
Boleh berkawan ngn syaitan
Pangkah pas masuk syurga
Ajaran mana plak kerajaan langit ker

2057
Hallo....halooòooo
Pi mana plak ni tak mai pon aku 2123 tnya ko x jawab pon........

Sudah lari kerrrrr....

Atau tngah edit gambar najib n rosmah x siap lagi....

Haloooo anon 2102....hang pi mana ni.....

Aku anon 2129 tanya kt ko niiiii...
X jawab lagi ni....

Halooooo haloooooo 2102 hang sudah lari ke mesir kerrr.....

Dua hari dh aku cari ko ni......

"...dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang yang kafir." (Al-Maidah:5:44)

وَمَن لَّمۡ يَحۡڪُم بِمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ

"...dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim." (Al-Maidah:5:45)

وَمَن لَّمۡ يَحۡڪُم بِمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلۡفَـٰسِقُونَ

"...dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang fasik." (Al-Maidah:5:47)

Bukan hujah aku ini ayat Quran siapa yg kata kafir...

Jawab ni dulu apa maksud ayat ni...

Prasarana aduhhhh kecoh pasal bangunan....

Macam nilah kau mungkin terpedaya kata hudud tu apa kata kita fahami hudud itu adalah hukum yang ditetapkan Allah dalam menghukum pesalah... Atau hukum undang2 jenayah yang Allah tetapkan...

Boleh tak kau solat subuh 4 rakaat???
Boleh tak kau halang aku solat???
Apa hukumnya...

Ok bila pemimpin kata dia takkan laksana hudud dimalaysia umpama dia kata kita takkan jalankan hukum yang Allah tetapkan di Malaysia boleh tak macam tu cai????

Jawab ni pulak

Bab kalimah Allah macam ni aja jawab soalan mudah aku...

Kalau dia kata tuhan dia Allah kau nak kata apa....

Itu aja...

Simple kan jangan spin

Pasal paling mudarat emmm

Jawapan nya umno ke???
Adeh tgk ekonomi lah macai jangan dok cakap aja...

Ku li pun tegur pasal rasuah...

Pas tetap ngan hudud tapi peejuanagn kali ni ialah bersama menentang umno...

Pas kene go step by step balik yang mana aku pun setujup

Aduh kauvpersoalkan kenapa Allah tetap kan kena ada empat saksi ke???

Jawapan aku dia maha tahu...

Kau punya lah macai sampai ketetapan Allah pun kau persoalkan apa punya bodoh lah kau ni...

Maaf serious kau bodoh tolak apa yang ditetapkan...
ALLAH tetapkan begitu tanpa saksi lepas lah tapi itu dunia saja cai apa kau risau...

Serious jangan jadi bodoh nak persoal ketetapan Allah dalam undang2 mahupun syarat...

Ok faham apa kau kata balik...
Sistem siapa yang kau kritik

Ha ini lah kerja umno baca utusan and buat...

Nak cakap pasal kerajaan Kelantan tak buat hudud aduh gila bodoh...
Soalan bodoh aku malas jawab...

Apa statement dia pasal Allah mencarut bagi full speach dia...

Yang nabi takde pisau gillete kau lupa pulak...
Mahathir kata baik dengan setan dikenali dari malaikat yang kita tak kenal macam mana???

Aduhhh umno lupa ke???

Meroyan hahahaha

Baca maksud kebajikan dalam surah Al baqarah...

Nanti kau faham lah...

Jangan baca kamus dewan bahasa...

Macai oioiii

Yang sorang tu lagi bangang hudud,ialah ketetapan Allah pada kesalahan jenayah bukan undang2 biasa...

Inilah macai
Hukum dunia Yahudi kau agungkan...
Atas alasan majmuk...

Ini lah wajah UMNO...

Kecut telur tu bila umno tak tegur mca haahahaha...

Pas pun berani sound karpal bila dia santuh bab islam ...
Tapi umno diam hahahaha nak menang punya pasal

Bodoh nak,mampus

Lawak piang cerodik buah pelior mai dah.pelik kita bila cukup 5 rukun Islam maka tak terlucut keislaman.aper punyer piang.dah tu ader plak yang nyokong.kih.kih.kih.kih.Islam pada rukun asas jer tu.rukun iman melengkapkan lagi.perbuatan tuntutan Islam mencantikan lagi.maka masuk lah Islam tu keseluruhan nye.bukan setakat 5 rukun tu.jika dah menghina hukum Allah dan rasul nya serta kitab nya,aper kejadah Islam nyer tu.kapior ler tu.tak kan yg tu tak reti kut.bangga kut jika setakat tahu rukun Islam dan iman.apara punya dungu.

Dia tak faham rukun iman tu bro...

Rukun iman kita beriman itu pegangan kita sebab tu ada rukun iman...

And rukun islam kita sebagai islam...

Tu kata hujah nak back up umno punya pasal...

Kalau bab nak backup umno sampai mengarut...

Apa guna rukun iman tu... Suka2 aja ke???
Aduhhhhh macai oh macai dah tu spin ayat Quran...
So kita boleh lah tak laksana hukum Allah...
Ikut undang2 kafir tak pulak depa komen....

Nak suruh buat hukum islam macam2 hal yang peliknya yang bantah pun islam jugak...

Kih.kih.kih.kih.bodo tak kesudah nyer.menuduh orang lain memuki berzina macam ler sahih nyer dia nampak.jika setakat tengok gambar yg di rakam yg tlh dibuktikan penipuan nyer masih mau menuduh.ingat ler satu perkara hukum Allah swt......ko tidak bole menjadi wali pernikahan anak ko selagi ko tak memohon keampunan dr insan yg ko tuduh tu.ingat tu.itu hukum Allah.bukan bole dipersenda.ko mgkn pandang remeh dan melupakan nyer tapi Allah swt tidak.kih.kih.kih.kih.sedap menuduh,nah sekarang padan muka tanggung ler akibat nyer.jgn tak mohon ampun nanti anak pompuan ko nikah tak sah malahan berzina plak tu dan lahir nyer generasi anak luar nikah.INGAT TU PENCACAI BODOPIANG YG SUKA MEMPERSENDAKAN HUKUM ALLAH SWT.SENDIRI JARI LASER SENDIRI TANGGUNG LER.

Tu dia komen bodopiang dari pencacai 2131.harga getah dan sawit naik memudahkan tapi minyak naik menyusahkan rakyat.aper ler bodo punyer statement.tah tah nie statement menteri bodopiang umporno.sedap jari menuduh orang pemuki dan penjubo.syok kan.kih.kih.kih.kih.kih.tapi sayang seribu kali sayang.jika pencacai nie percayakan Allah swt dan hukum nye,jika percaya ler.maka andai nyer ko pencacai lelaki maka terlebih dahulu aku ucapkan bravo....bravo.kih.kih.kih.kih.maka ko pegi ler cari pemuki dan penjubor tersebut memohon maaf dan menyatakan bahawa ko tidak melihat aksi memuki dan menjubor serta tiada 4 saksi tidak fasiq.kih.kih.kih.padan nyer muka....ko bole buat lupe...tapi Allah swt berserta hukum nyer tidak.jika buat buat lupe nanti jika,jika anak pompuan ko menikah ko tak boleh jadi wali nyer.kih.kih.kih.jika jo nak juga jd wali nyer sebab malu ler kut maka akan lahir ler generasi anak luar nikah.kih.kih.kih.kih.padan nyer muke.

Orang umporno nie ngaji agama setakat sekolah rendah jer.tak cayer tengok stament pencacai umporno tu.ngaji asas rukum Islam dan iman jer.tu pasai tak reti hukum.statement ikut sedap jari jer.tu pasai depa nie spesis taat Allah swt ikut sesedap rase jer.hukum Allah hanya mainan saja.

Ni macai bodoh tahap keempat dari tiga macai yg diceritakan... Mmg bodoh bertingkat2....

Umno haramjadah.

Amno haramjadah. Hihi

Amnu bongok sial. Hehe

Umno kaki pantat. Hoho

Umno kaki sundal huhu

Big bos umno kaki puki. Hehe

masalahnya dalam pas majoritinya ada 7 rukun iman wajib percaya pada iman 12/ tok guru nya ..takkan org umno nk ikut pula. rukun iman yg ada dalam Al Quran 6 aje tp kalau masuk pas kena tambah lg satu mcmna tu...

Ini macai sejati hahahaha....
Tak habis menuduh orang syiah...

Ini macai tak dapat jawab dia spin banyak kali punya masuk isu lain melompat-lompat....

Masalahnya rukun iman ada dalam Quran tu lah yang umno tak ikut lah bebal oioiii macai ni bebal gila...

Bodoh2 umno xlh sampai sanjung puak2 syiah..Anak sendiri bt kesalahan jenayah sampai sesat jadi syiah pn tk berani nk hukum..takut dgn undang2 manusia dari hukum Allah..sembang je lbh..

masa nurul izah nikah nuor boleh jadi wali ke walaupn dia meliwat kes sodomy 1..cmna tu ya...

Hai macai terasa ke..kalau hangpa dan masuk syiah nk bt lagu mana lg..bertaubatlh macai selagi ada nyawa..janganlh hangpa bertaubat sambil bertaqqiyah dengan Allah dgn orang lain boleh hangpa kelentong. xkn dengan Allah hangpa nak keletong juga kot..mana hangpa tahu yg org umno tk amalkn rukun iman..tapi aku mmg tahu org pad byk yg syiah ini fakta bukan auta..

Ya Allah kenape ler macai sekor nie tak paham hukum.awat ler bangang sangat.TOLONG ! Anak saper ler nie yg bodoh tak sudah sudah.soalan pun dah mempersendakan Allah swt dan hukum nyer.tu ler bila ngaji setakat rukun Islam dan Iman jer.jenis bangang tak boleh di ikut,bodopiang tak bole di ajar.kih.kih.kih.kih.elok.elok.elok tu.spesis umporno memamg kurang ajar terhadap Allah swt.

1308.jahil tak sudah.awat ler bengap sangat.agama lain tak termaktub dgnhukum hudud kecuali yg beragama Islam.mereka boleh memilih hukum hudud atau hukum konvensional sesebuah negara Islam.his.susah ler bila berhujah dgn pencacai BODOH TAK SUDAH.

Ikut kau lah tak boleh belah tak ada modal ke cai hahahahaha.

Kelakar gila

Aku memang tunggu ko guna 3 ayat al Maidah tu... ko amik sebahagian je ketiga tiga ayat ....
Sekejap Allah kata yng engkar hukum kafir.. sekejap zalim.. sekejap fasik... apa berubah2 ke hukum Allah ni...
Tu sebab korang muslimin dengn mukminin pon x tau beza.. musyrikin dengn kafirin pon tak tau beza...
Korang carik sendiri la ayat penuh ketiga tiga tu...
Ayat 44 (kafir) tu la yng sampai ada mengatakan PAS ni khawarij.. mengkafirkan orng sesuka hati... ayat 47 (fasik) citer pasal hukum mengubah kitab Taurat ke Injil x ingt... ayat 45 kot yng relevan pasal hukum hudud.. tapi hukumnya zalim bukan kafir... orng zalim adalah masih orng bersyahadah...
Alaa... kalo mcam korang la jangn la nak kata kuat iman.. nik aziz tu pon nak jadi saksi kes hudud pon belum tentu layak...
Memang payah... ustz nakhaie tu sendiri pon mengaku payah... kat malaysia ni je hudud jadi agenda politik... hadi sendiri mengaku negara islam sikit je disebut dlam quran... yng ada negara negara kebajikan...

Tu sebab ulama kalo ikhlas dengn ugamanya benda ni jelas... bila ulama gunakan ugamanya untuk politik banyk benda yng x kena... benda yng lebih besa ukhwah sesama islam diremehkan... benda yng bole digunakan untuk membenci sesama islam diperbesar2 kan... untuk menang pilihanraya... kutip duit tin milo..

Hahahaha....
Lor Quran untuk semua lah caiiii oioii
Amboi dah ready nak hujah guna surah dasyat....

Meh nak ajar balik meh...
Hudud itu hukum Allah atas ketetapan Allah letak bagi kesalahan kita lakukan...

Maka bila kau tak guna hukum Allah dan kau kata hukum Allah takkan dilaksanakan sebaliknya mengambil undang-undangnya Yahudi apa kes cai...

Kau sebut hudud aku sebut hukum Allah...

Maka mana,lagi kita perlu guna hukum Allah or sivil manusia...

Beriman pada kitab adalah termasuk segalan isi nya boleh tak kita tolak walau satu ayat???
Apa hukum nya???

Jadi adakah kau kata hudud ini tiada nas-nas perlaksanaannya???

Beriman pada rasul juga sunnahnya...
Bukan takat pada amalan sendiri tapi juga mengambil cara pemerintahan yang dibawa baginda....
Bukan nabi reka tapi semua dari Allah...

Jika ada yang mempertikaikan tujuan Hukum Hudud dan menganggapnya tidak relevan, cuba tanya dia balik. "Apa tujuan Allah cipta kau? Adakah relevan mencipta orang yang mempertikai hukum-Nya?". Alahai.. Siapalah kita ni?

Aku tanya lah soalan lagi mudah bagi kau senang jawab...
Kau setuju tak Najib kata hudud takkan dilaksanakan???
Ini hukum Allah...
Apa hukunnya disitu salah atau tidak...

Kalau nabi sanggup potong tangan anaknya fatimah... Kerena hukum Allah kenapa bukan kita nak laksanakan benda ni...

Soalan aku...
1.adakah hudud ini hukum dari Allah... Jika bukan apa nas nya...
2.jika ia hukum Allah... Apa hukum menolaknya... Dan mengagungkan undang2 manusia...

Aku selitkan sesuatu as bantuan

FirmanNya lagi yang bermaksud “Dan telah sempurnalah wahyu Tuhanmu itu dari sudut kebenaran dan keadilan, tidak ada penukaran atau gantian kepada wahyu itu. Allah Subhanahu wa Ta’ala itu Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.” Surah Al-An’aam : Ayat 115

“…….Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka (di saat ini) Allah akan menjadikan peperangan di kalangan mereka sendiri “. Hadith Riwayat Ibnu Majah

Rasulullah S.a.w bersabda: “Siapa yang taat kepada aku masuk syurga dan siapa yang derhaka adalah dia orang yang engkar (enggan).” (Hadith Riwayat Bukhari)

Dalam hadith yang lain Rasulullah S.a.w bersabda yang bermaksud , “Sesiapa yang melakukan sesuatu amalan yang tidak berasas kepada Sunnahku maka amalan itu ditolak (tidak diterima oleh ALlah Subhanahu wa Ta’ala).” (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)

Aik amalan ditolak...
Jadi jika kau menentang hukum Allah dikira beriman atau tak???

Ustaz Abdul Qodir Audah – ( Kitab: Al-Islam Wa Audho’una Al-Qanuniyyah ) : “ sesiapa yang menolak hukum Allah atau menegakkan hukum yang lain, maka ia dikira kafir dan tidak ada walaupun sebesar zarah akan keIslaman di dalam hati mereka walaupun mereka dinamakan dengan nama-nama Islam dan mendakwa bahawa mereka adalah Muslim.”

Ibnu Kathir – ( Kitab: Tafsir Ibnu Kathir ) : “ sesiapa yang meninggalkan undang-undang yang dibawa oleh Rasulullah s.a.w dan berhukum dengan undang-undang yang lain, maka ia telah kufur kepada Allah s.w.t. Bagaimana pula hukum mereka yang menggunakan undang-undang ciptaan manusia yang terdapat di dalam kitab Ilyasa’? Mereka juga kufur kepada Allah s.w.t secara ijma’.”

As-Syahid Sayyid Quthb – ( Kitab: Tafsir Fi Zhilalil Qur’an ) : “ sesiapa pun tidak berhak membuat undang-undang yang lain kecuali Allah s.w.t . Sesiapa yang cuba melakukan perkara demikian, maka ia telah mencabar keTuhanan atau Uluhiyyah Allah s..w.t yang paling utama. Mana-mana individu, pertubuhan dan negara yang mencabar Uluhiyyah Allah s.w.t tersebut, maka ia telah terang-terangan kufur kepada Allah s.w.t dan perkara ini termasuk ke dalam al-ma’lum minad din bid dhorurah.

Dr.Muhammad Abdul Qodir Abu Faris – ( Kitab: An-Nizhom As-Siyasi fil Islami ) : “ wajib ke atas setiap Muslim menggunakan undang-undang Allah s.w.t dan haram sama sekali berhukum dengan undang-undang ciptaan manusia. Sesiapa yang menolak hukum Allah adalah kafir, manakala sesiapa yang menggunakan undang-undang ciptaan manusia dengan keinginan dan redho, maka ia juga dikira kafir bahkan mereka hendaklah dikenakan hukuman bunuh sebagaimana yang dilakukan oleh Saidina Umar.”

Dr.Yusuf Al-Qardhawi : “ diantara perkara yang berhak dihukum kafir tanpa keraguan adalah pemerintah-pemerintah sekular dan pendukung-pendukung parti sekular yang secara terang-terangan menolak syariat Allah s.w.t dan melaungkan pemisahan negara daripada agama. Apabila diajak kepada hukum Allah s.w.t, mereka enggan dan engkar. Lebih dahsyat dari itu, mereka bertindak melakukan keganasan ke atas orang-orang yang menyeru supaya berhukum dengan syariat Islam atau kembali kepada Islam.”

Pendapat ulamak bukan aku tau cai...
Siapa aku nak dengar ulamak atau pun macai umno...
Tanpa keraguan ini kata ulamak bukan ulamak pas...
Tapi kalau,ulamak dalam,umno kata dia khawarij aku tak tahulah....

Emmm
Aku pelik kenapa islam kau dan aku islam kenapa aku nak hudud dan kau tolak???
Kenapa umat islam tolak hudud ni???

Orang zalim tadi orng bersyahadah tapi menzalimi atau berlaku tidak adil.. memng munkin sampai ke hukumnya neraka jahanam...
Zalim kah kerajaan... rakyatnya takde kot yng mati x makan... kemudahan menunaikan 5 rukun islam diadakan... beribu pelajar dihantar mengaji syariah... hasilnya ada la jugak nampak bank islam universiti islam universiti sains islam pusat islam.... step by step la mcam PAS buat sekarang ni kan... pemerintah yng zalim ke pelajar yng zalim bila balik bukannya secara intelektual bersama memajukan islam tapi dimakinya kerajaan kafir...
Itu sebabnya kot berkali2 solat hajat pon nak menang pilihanraya masih x makbul... nak ditunjuk busuknya hati x dapat diselindung lagi sampai doa kat tuhan pon bleh sebut KO...

Wah ulamak kene iklas ke, pemimpin tak payah...

Meh petik kata muhidin sikit
Ini soal politik bila bercampur aduk dengan agama bahaya
Sumber
http://arruhuljadid86.blogspot.com/2011/01/peringatan-para-ulama-bagi-mereka-yang.html?m=1

Bila politik ahli politik nak hukum hudud itu tak iklas lah???
Bila yang tolak secara direct lagi terang kau kata iklas ke???

Ini lagi satu besar punya mangkuk..

Bila pulak guna ugama???
Mintak hudud daari kerajaan itu guna agama kau kata...
Pas sanggup gabung dengan umno asal umno laksana hudud...
Mudah tak???
Kenapa tak nak buat kalau kau betul nak islam bersatu dan kuat???

Kenapa kau susah payah kutuk pas yang nak buat hudud... Aku pun tahu pas bukan sempurna...
Tapi umno yang langsung tak nak korang julang bagai nak gila...

Bila aku soal Najib benar kan guna kalilah Allah oleh orang Kristian kat Sarawak seko pun tak jawab pusing benda lain...

Ini tanda korang punya perjuangan langsung demi umno semata lah cai...

Sorang mamat tu spin suruh maidah Al Quran mengisahkan satu kisah tu untuk semua bro... Adakah kau tak perlu ikut ayat tu sebab ayat tu peingatan untuk puak Yahudi masa tu.

Kira ayat tu untuk ketika itu aja ke???
Pada konteks sekarang kan Quran itu sepanjang zaman...

Komen ulamak mengenai ayat tu

•Diriwayatkan bahwa Ibnu Abbas ra berkata ketika menjawab status kafir bagi orang yang tidak berhukum dengan hukum Allah, sesuaiayat ini, "Kufur yang bukan seperi kufur kepada Allah dan hari akhir."
•Dalam lain riwayat disebutkan bahwa Ibnu Abbas berkomentar tentang ayat ini bahwa ada dua hukum yang dikandungnya. Pertama, siapa yang mengingkari kewajiban untuk menjalankan hukum Allah, maka dia kafir. Sedangkan siapa yang tidak mengingkarinya, hanya sekedar tidak mengerjakannya, maka dia fasik dan zhalim."
•Ibrahim An-Nakhai sebagaimana diriwayatkan oleh At-Thabari mengatakan bahwa ayat ini turun buat Bani Israil dan Allah merelakannya untuk umat ini untuk menggunakan hukum itu.
•Al-Hasan mengataan bahwa hukum-hukum Allah itu turun untukYahudi namun buat kita hukumnya wajib.

Hukum tu Allah suruh laksanakan ke tak soalan akhir aku???

Cek gak ulama2 tu... semuanya ulama fiqh mesir jemaah ikhwanul muslimin.. terlibat dengn revolusi dengn kerajaan dan barat...
Kecuali ibnu khatir riwayatnya sekitar 1300... ko tulis kufur belum kafir... kufur ada besar yng bole menyebakan kafir dan kufur kecil... selari dengn zalim...
Sape yng kata aku tolak ayat al maidah... maksud aku bila disebut hukum Allah x semestinya semua merujuk hukum hudud tu... tapi ada yng bila hujah nampak ayat hukum Allah je guna untuk hukum hudud... ditutup sebahagian asal ayatnya...

Hahahaa tak boleh berdebat macai mula melalut takde fakta...

ALLAH yang jadikan manusia dia tahu apa yang terbaik...
Ikut hukum Dia...

Kalau mengikut syarat terlepas,
Maka terlepas lah...
Yang lain urusan Allah...

Kita buat apa kita boleh aja dalam menjalankan hukum Allah

Tak payah melalut lah macai umno

Lah hukum hudud tu tak termasuk hukum Allah ke caiiiii..

Banyak ayat lain yang penting kau kene amalkan lah apa Allah perintahkan....

Hukum hudud tu ciptaan manusia ke???
Islam cuma merangkumi ibadah aja ke
Undang2 takde ke

Apa daa....
mcam ni punya berhari hari citer ko kluar aku tak tau hudud tu dari mana...
Betul la tu hudud tu sebahagian hukum2 allah.. bukannya hukum allah tu sebahgian hudud...

Jadi kalau sebahagian apa kejadah kau nak bising lagi....

Mintak lah laksanalah apa susah...

Mintak UMNO buat apa...
Apa cerita ...

Kau bising apa lagi...

Hukumlah anwar dan stopa ali ikut hudud dulu baru umno boleh laksanakn nanti..ini dalaman pn tk settle lg nak sembang lebih...

Aiiiiiyooooo makin bodoh kau ni....

Nak hukum pakai apa...
Yang ada sivil aja lah macai sivil ciptaan Yahudi... Yang korang dok pertahankan...

Gila punya macai....
Hudud adalah pengajaran...
Ada kalanya benda tu tak akan jadi hukuman pun...

Ia mengajar manusia takut akan hukum Allah...
Macam berzina hukumannya sebat jadi manusia takut melakukannya...

Hukum Allah tu cai...
Yang terlepas sebab tak cukup saksi tu dah jadinya gitu... Akhirat sana ada balasannya... Allah jua maha mengetahui...

Kau takut sangat kenapa???
salah ke ada sebahagian menuntut hudud waimah dari umno sekali pun...

Kau mencabar hukum Allah dilaksanakan kau ni siapa agaknya???

Maaflah ini lah masalah kau sebagai macai... Kau dok bela umno bagai nak mati kenapa???

Orang mintak hudud hukum Allah sebab kita pejuang agama dia... UMNO pun boleh laksanakan bukan pas aja...

Ini kau tunding jari pada Anwar lah apa lah... Apa guna semua tu???
Kau islam dan bersyahadah kenapa kau tentang sangat ni???

Apa masalah kau dengan hukum islam...
Salah ke mintak dulu kata Johor nak buat mana dia???

http://www.sinarharian.com.my/mobile/edisi/johor/mufti-sokong-laksana-hudud-1.195599

Ini pulak mca ugut keluar barisan kalau laksana hudud

http://duniacacamarba.blogspot.com/2012/07/berani-mca-keluar-daripada-bn-cadang.html?m=1

Korang dok takut jadi macai cina korang tak sedar...
Dok cakap pasal dap lah...
Yang bersama korang tu korang
Tak sedar

Aduhhhhh macai...
Buta seluruhnya

Tetiba bateri fone aku jdi panas baca citer barua2 politik ni

Tetiba bateri fone aku jdi panas baca citer barua2 politik ni


EmoticonEmoticon