Sunday

Bukti, Duit BR1M cukup untuk belanja selama setahun!


DIPERCAYAI untuk mempertahankan kenyataan Perdana Menteri, Najib sebelum ini yang mendakwa bahawa duit BR1M cukup untuk belanja selama setahun, satu info grafik disebar di laman sosial facebook dan twitter.

Info grafik tersebut mendedahkan fakta bahawa duit BR1M yang diterima sebanyak RM650 cukup untuk perbelanjaan berhemah selama setahun. Malah masih ada baki RM22.10.

Berikut info grafik yang dimaksudkan.

Namun hasil pengiraan aku, sebenarnya duit BR1M RM650 itu sebenarnya cukup untuk perbelanjaan selama 17 tahun, malah masih ada baki RM29.20 jika dibelanjakan sehari "seposen"

"BR1M RM650 kalau tak belanja, boleh tahan sampai kiamat"‎

23 comments

Sampai mati pun duit br1m tak perlu d belanjakn

Hanya pandai komen sja, habok pun tiada. Malulaa sikit, blajar bersyukur. Tahulah awak orang yang banyak duit. Hasil pemerintahan Pakatan dari sebelum merdeka hingga skrg.

Bersyukur cerita lain..

Yang tak amanah tu nak cerita macam mana pulak?

Dia bagi rakyat itu hak rakyat tak salah pun syukur.
Yang ketirisan berlaku macam mana pulak?

Itu pun kalau kau faham maksud ketirisan...

Hutang negara meningkat disebabkan pembaziran nak katakan kroni ini semua apa cerita?

Jangan jadi orang tak waras dapat sikit lain kesalahan kau halal kan.

Bersyukur pada Allah tapi yang tak amanah tu kita kene tentang.
Jangan jadi macai sangat dapat habuan sikit mulut tutup.

Ini utk negara supaya negara tak rugi...
Demi,negara dan rakyat..
Itu perjuangan.
Bukan berjuang pertahankan parti dan pembesar

ui..ui duit sudah mali.meh kasi cair.kasi banjir sesekali.mau jimat ke tepok dada tanya selera.milo kata dia berjimat 17 tahun.lama tu.kedekut taik hidung masin!

Itu brg2 nak masak kena pakai matahari sbb tak masuk gas memasak..

Woiii..!! MatKALAU cerita tentang ketirisan lah.. Berjuang untuk rakyat lah.. Hebat lah matKALAU.. Koh..koh..koh.. Hidup pun menderita hanya bergantung pada subsisi nak kira hutang negara lah konon.. Kih..kih..kih..

Berjuang untuk rakyat kepala hotak lu la.. Nuar berjuang utk nafsu dia sja. Kamu dan beberapa ekor sja yang ikut membuta tuli. Sedarlah 2/3 darah daging kamu sekeluarga hasil dari kerajaaan BN dari dahulu hingga kini

Lg kepala hotak kau.. hasil bersama2 rakyat la bodoh

Jenis "Penyakit gila baru dikesan oleh pakar2 sakit jiwa sedunia. Disenarai dan diwartakan nama " GILA NAK JADI PM" setakat ini hanya dikesan dimalaysia. Pesakitnya dirahsiakan. Jika anda tahu cuba teka...

Pesakit "Gila nak jadi PM" ni kalau x silap aku ialah Rosmah. Sbb kalau jadi PM bleh la dia songlap duit banyak2 utk beli rantai leher. Cincin tu tak cukup lagi. Jgn marah...

Tak marahh, terbukti kau memang salah seorang dlm proses jangkitan virus gila ini..

Beli jackpot pun x cukup

Subsidi tukan sebab itu hak rakyat bukan harta umno tak salah pun kerajaan nak bagi...

Yang salah ya ambik duit rakyat beli kondo...

Apa ke bodoh kau ni...
Yang haram kau nak pertahankan yang halal kau kritik.

Malaysia ni Allah kurniakan banyak anugerah untuk rakyat...
Bukan untuk umno...
Bodohhhhhhh

Yang salah kau pertahankan
Yang halal kau kecoh..


Kau ni sebenarnya agama apa?

Susah bila berdepan macai umno bodoh.... Kebodohan tanpa kesudahan.
Sentiasa mencuit hati

Hasil kerajaan bn???

Sah memang bodoh...
Itu cukai...
Duit rakyat...
Bukan duit bn

Konsep mudah ni pun kau tak faham ke anon 2206

Sah memang dasar bodohhhh abadi.
Bodoh tanpa kesudahan

Duit diurus oleh BN la bodohhh, org gila pun tahu dr sumber cukai, itu sbb kau hidup spai skrg, jika tidak lama dah klurga kau mampus x cukup mkn. Sbbb kau bodoh nak cakap tentang ekonomi

Wahai manusia, dengarlah baik-baik pesanku ini, aku tidak tahu sama ada selepas tahun ini, aku akan bertemu lagi dengan kamu. Oleh itu dengarkan apa yang akan aku katakan kepada anda baik-baik dan ingatlah pesanku dan sampaikan kepada sesiapa yang tidak ada di sini pada hari ini




Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini, hari ini dan kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Jangan menyakiti sesiapa supaya tiada siapa yang akan menyakiti kamu.




Ingat bahawa kamu akan bertemu dengan Tuhan kamu, dan bahawa Dia akan menghitung segala amal-amal kamu. ALLAH telah mengharamkan riba (faedah), maka segala urusan yang melibatkan riba akan dibatalkan sekarang.




Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikuti dalam perkara-perkara kecil.




Wahai Manusia Sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu mereka juga mempunyai hak di atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka keatas kamu, maka mereka, juga berhak untuk diberi makan dan pakaian dalam Susana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah-lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai kedalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.




Wahai Manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini, sembahlah Allah, dirikanlah sembahyang lima kali sehari, berpuasalah di bulan Ramadhan, dan tunaikankanlah zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah Ibadah Haji sekiranya kamu mampu. Ketahui bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama; tidak seorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan beramal saleh.

Ingatlah, bahawa, kamu akan menghadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggung jawabkan diatas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu Awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaaku.




Wahai Manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan ada lain agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, necaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah ALQURAN dan SUNNAHKU.




Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dariku. Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya telah aku sampaikan risalahMu kepada hamba-hambaMU”.


jangan layan macai umno ni.kalau umno masuk rumah dorg amik harta semua pun dorg tetap bersyukur kononny umno nak selesaikan masalah ekonomi. dah nama macai umno,otak di lutut.

dan akhirnyaaa. anugerah macai umno paling bodoh hari ni diserahkan kepada anon 2206!

Taik palat rosmohlah brim boley belanja setahun. Beli obat taik palat rosmah beleylah beb. Butohlah umno . Babi punya najislah pm bodo hotak lembu.

Taik palat puki mok semoh la najib ko tipu rakyatlah.

Boley juga bagi belanja putri umno ngan tido hotel...dapat tutoh puki putri umno. Haha

Umno berak merata2 dan kencing sana sini lepas tu nak beri rasuah rakyat konon berjiwa rakyat bantu rakyat. Puki rosmohlah bosok. Kelentit rosmoh tak basohlah banyak taik puki.

X pyhlh gduh2 nk bri komen tu.msing2 dpt dosa je.komen bkn2 nnti x psl2 kna smn.


EmoticonEmoticon