Saturday

Tak tahan kejadian jenayah, keluarga lari dari rumah sendiri


SEBUAH keluarga yang sudah tidak tahan dengan kejadian jenayah yang kerap berlaku di rumah mereka  dilaporkan terpaksa berpindah meskipun sudah 12 tahun mendiaminya.

Apa lagi yang perlu dipertahankan jika rumah yang sepatutnya menjadi kediaman paling selamat sudah tidak lagi boleh melindungi keluarga ‎mereka.

Sifirnya mudah difaham, ekonomi naik jenayah turun, ekonomi turun‎ jenayah naik. Harga barang naik, ekonomi rakyat turun, maka jenayah pun naik.

Maka dari persamaan ini jelas bahawa bila jenayah naik, maknanya ekonomi rakyat turun akibat Barang Naik.

Jika tanya aku, macam mana nak tangani masaalah jenayah, mudah saja:

‎"Trunkan Barang Naik, (BN)"






39 comments

sifir aq lagi rock!
klu rasa teruk + tak reti memberi menfaat..lu pr bole calooo..blah lgi baik ho ho.

Emmmm bagus lah kau sokong umno.

Memang umno perlukan orang bodoh macam kau.

bodoh x per.nkorang tu suma bodoh sombong x leh diikut.

Bodoh tak apa?
Patut lah sokong umno. Memang betul bodoh rupanya

pr kata suma yg sokong pr bodoh+sombong.x ngaku? x per kan.

Maaf pendapat orang bodoh aku tak dapat terima...

So jadi lah pandai dulu...

Kalau orang macam ni lah nak mengaku takluk blog milo ni tak payahlah...

Sah tahu diri bodoh lagi kau nak bising...
Serious kelakar lah umno.

dah agak.lu suma otak air milo penuh cawan.mana boleh tambah2.cawan sompek kah?

Aik marah...
Jangan marah bai lu bodoh aku tegur itu tugas aku.

Kalau tak terima jatuh lah diri kau dari bodoh ke kebodohonan azali dan abadi.

So...
Banyakkan membaca tambah diri dengan informasi...
Agama
Ekonomi
Politik dan sebagainya.
Dan baca lah cerita dari kedua belah pihak.
Jangan jadi macai hidup mati tau

Menyampah aku dengan kebodohan yang korang tonjolkan

Simpan2 lah tak payah tunjuk sangat korang tu bodoh

rkyt yg sokong umno tu semakin hari semakin bahlolll...

Orang pandai tak main lubang tahi, lembu pon kenal jantan betina, siapa bodah siapa pandai ?

Aik kesitu pulak dia aduhhhh...

Aku nak tanya satu lah kan?
Kalau kau betul lah sayang kat lubang bontot mamat tu.

Macam mana boleh ada 5 dna orang kat bontot dia?

Aiiii umno oh umno...
Tanpa jubo saiful siapa lah umno...

Umno patut tukar kepada memperjuangkan hak jubo...

Malaysian opposition leader wins rare victory in long-running sodomy trial as judge rules DNA evidence inadmissible.


Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim has won a rare victory in his long-running sodomy trial as DNA tests on items taken from his detention cell were ruled as inadmissible.


The High Court’s decision, announced on Tuesday, is a major boost for Anwar, a former deputy premier who was jailed on separate sex and corruption counts a decade ago.


Anwar faces 20 years in jail if found guilty of the new charges.


The court found that a toothbrush, mineral water bottle and a hand towel taken from the cell where Anwar was held after his arrest in July 2008 were improperly obtained. Government lawyers had sought to submit the items as evidence in the trial against Anwar.


“I find that in this case the DNA samples from the three items… were obtained by unfair means from the accused,” Judge Zabidin Mohamed Diah said, adding that they were to be “excluded from evidence”.


Al Jazeera’s Veronica Pedrosa, reporting from Kuala Lumpur, said the ruling is seen as a significant blow to the prosecution’s case because “the burden was on them to prove a link between Anwar and the young accuser”.


“Those three items (of evidence) were taken without consent, according to Anwar and his defence team, while he was in police custody in July of 2008.”


‘Persecuted unfairly’


Anwar was in high spirits after the decision, which means the prosecution will now have to rely on the evidence of the accuser, his former aide Mohamad Saiful Bukhari Azlan, who said he was sodomised at an upmarket condominium.


“I am grateful for the verdict and this just further supports what I have said, that I am being persecuted unfairly by the authorities in their bid to silence me,” Anwar told reporters.


DNA evidence from the items taken from the detention cell – which has only been identified as “male DNA” – was intended to be linked with medical tests on 25-year-old Saiful.


At the opening of the trial in February 2011 the prosecution said those tests had found traces of Anwar’s semen.


The trial, which has been punctuated by long delays, recently heard evidence from a government chemist that there were multiple unidentified DNA profiles found in Mohamad Saiful’s anus and trousers.


Anwar has said he is the victim of a plot to prevent him from taking power after the opposition made huge strides in 2008 elections, stunning the ruling Barisan Nasional coalition, which has been in power for half a century.


Human Rights Watch has urged Malaysia to drop the charges, condemning the case as a “charade of justice”.


Sodomy, even among consenting adults, is illegal in Muslim-majority Malaysia.

Baca lah sumber al jazeera...

Aku nak tekankan bab ni

The trial, which has been punctuated by long delays, recently heard evidence from a government chemist that there were multiple unidentified DNA profiles found in Mohamad Saiful’s anus and trousers.

Apahal ada banyak dna kat jubo dia.
Jom kita tunggu pejuang2 jubo saiful jawab.

Aku tahu yg suka ckp main lubang tahi tu sbnrnya mngata saiful..aku setuju

kah kah..kita sama2 bodoh.amalan dan menafsir informasi.bazir karan klu nasihat kakak tua.
meh aq belanja tea.klu sudi! maklumla dah kebas brim.
bodoh lebeh dri aq ho ho
ho

Sorry bro aku bukan jenis ambik brim..

Kalau kau layak faham ajalah benda tu bukan kebangaan sepatutnya.

Aku tak mengharap apa dari umno tak macam lu.

Dah sorry lah yg bodoh kau saja ok...
Jangan samakan aku dan kau yg bodoh.

Jangan lupa cite sama orang kampung kau dapat brim. Bangga tak bertempat.

power la otak lu..x amik brim.patut lu haramkan semua yg ada la ni.supaya lu bersih dari segala hak lu oleh kerajaan.sikap bodoh sombong.
bukan aq bangga tapi aq merasa sikit pandai dari nko kerana malaysiani tanah tumpah darah ku..layak lah 'negaraku.,..bla bla...'

Kau layak bukan sebab tanah tumpah darah lah sengal.

Tapi sebab pendapatan kau kecik..
Takkan tu pun nak cakap apa punya sengal lah mamat ni.

Aku tak layak sebab gaji aku..
Bukan pasal hak kejadah apa semua.
Ni lah dia tak tahu tapi nak.

Sayang agama
Sayang negara
Sayang keluar
Bukan sayang umno

Sah kebodohan masih berterusan

bravo! 0
aq syg mcm negara tumpah darah syg aku..dri kecik mcm2 dapat.sekolah...kesihatan...darat laut udara habis dibuka laluan lari merentas desa la konon2. x lari rumah! Ke kajang pun lalu ja ah.

brim ok.thn depan naik gi ho ho. lu try ,lu buat permohonan try kecikkan gaji k.gerenti lulus.letakkan diri dn rasa syoknya dpt brim. duit dri mereka2 yg buncit dek belaian umno/bn selama ni.umno/bn yg bru aq fahami.

Sayang umno aja lebih...
Habis duit rakyat kene sapu...
Habis hutang negara kene sapu...

Duit kwsp digunakan...
Duit Simpanan persekutuan digunakan..duit petronas digunakan.

Negara ni kaya tetapi sentiasa tak cukup utk mereka yang tamak.

Bagus lah kau happy...
Duit rakyat bukan duit umno...

Ingat tu

tau x per!

1.masia kaya
2.msia pakai duit krjaan
kita mesti enjoy beb.wat per melalak nak kasi bukit runtuh..ong ong..cam ada hantu lalu2.
duit urus minyak.perniagaan/khidmat.duit org kaya sihat laku/brutal.dll tu demi teruskan capaian keperluan malaysian.wwsn 2020 sebagai mata.x buta.hantu tetap hantu.

Pebende la ko ngarut ni macai umno oi. Konon hujah tu nak nampak mcm terpelajar la konon. Point satu pon xleh pakai. Mmg kalo dasar pencacai bongok mmg sampai ke mati la x sedar diri diperbongokkan oleh umnu dan kuncu2nye

tak hairan apa tanggapan anak buah pr.
mana der point kalau x anggok2 pendapat dia.tu kira k gak belum sampai ketahap ketuanya yg selambe ja jadikan diri mcm dajal.
aq mengarut kat kau sebab kita ni sama da...kecuali aku sokong kebaikan bn kat negara/rakyat.bukan nko pr yg masih meminta belas dgn amarah setan.

Sokong kebaikan bn...
Kau ni kelakar lah...

Berhenti jadi bodoh, berhenti hidup jadi macai.
Banyakkan membeca ambik tahu hal ehwal semasa.

Hanya orang buta dan bodoh aja tak nampak apa sebenarnya bn buat.

Bodoh gila kau ni...
Panggil lah otai pulak, masuk.
Kalau takat bodoh2 alang ni memang tak perlu sebab hati buta

terima kasih.kita mcm 1 soalan 'telor ayam ke ayam dulu! pada kebodohanya'

Tak kira lah berapa banyak pun. Mungkin bapak dan pak sedara kau pakai sekali jubo saipul tu mana lah tahu. Macam mana pulak air mani si nuor ada dalam jubo saipul. Cuba kau bagi pencerahan sikit. Adakah nuor suka melancap merata tempat sampai kan air mani dia boleh di dapati. Atau adakah jijah bersubahat dengan membekal kan sempel air mani nuor untuk dimasukkan dalam jubo saipol. Hanya jijah sorang je yang halal untuk nuor melepaskan air maninya.

Ini cara kau nak bercirita?
Macai. Oh macai...

Kesian kau macai..

Bila tak pandai kau mula lah nak mengata berlebihan...

Sebab tu beriman dan amal lah agama supaya bila kau cakap kurang2 macam orang ada Tuhan dan ada agama.

Orang kapir pun cakap lagi elok dan pakai otak.

Kalau orang macam ni lah nak disuruh ajak melayu bersatu dalam umno dan pembela islam..
Baik fikir semula lah..

Ternyata dalam umno banyak orang bodohhhhhhh

Apa kau tak boleh jawab ke mana datangnya air mani nuor dalam jubo saipul. Sembang ja lebih. Tak boleh jawab mulalah berkhutbah bagai. Mengata orang bodoh tapi tak sedar diri sendiri lagi bodoh. Ini lah tahap pencacai lobang taik.. Mempercayai Apa Cakap Anuor Ibrahim (MACAI) atau Brother Anuor Bin Ibrahim (BABI)..

Hahahaha kau ni pelik ada bukti ke air mani atau dna?

Saiful kene jawab jugak mana datang dna yang lain..

Kau faham tak mana sumber dna?
Dari mana kita boleh dapat dna seseorang

Mat KALAU sembang ja lebih. Hidup menderita tanpa subsidi. Kasihan kat kau matKALAU terpaksa jadi pencacai lobang taik supaya dapat menumpang kasih di blog milo.

Kesian saiful orang dok mengata lobang taik dia kena main..

Tu lah sapa suruh heboh kena liwat..kan 1 m'sia dah tau

Yg herannya bg yg liwat tak kena dakwa.. mcm ada yg tak kena jer..lpas liwat boleh join minum lg

Sama lah cakap macam orang takde agama

Salah satu sampel dna yang dijumpai dalam jubo saipol adalah berupa air mani yang telah ditanda sebagai milik Y iaitu sama dengan sempel dna yang diambil dari dalam lokap yang telah dihuni oleh nuor dan di yakini milik nuor si penjubo.. Dan peguam bela iaitu si sing diakhir perbicaraan mengatakan kejadian liwat adalah suka sama suka.. Boleh lah di kata kan disini peguam bela bersetuju liwat memang berlaku.

Dalam kes tu ujian air mani tak pernah dijalankan pun.

Macam mana kau kata boleh ada air mani? Apa kau tolong check ke masa tu?

Dan ada pulak mengatakan ada kesan air mani tanpa koyakan di dubur mangsa...

Ni apa kes ni mana yang betul??

Jadi benda yang samar2 macam ni gua malas nak layan...

Macam ni lah dalam agama aku agama islam..
Bila kita tak tahu kita jangan kata ia berlaku, simple tak?

Dalam ugama kau kata apa pulak?

LUMPUR, 3 Jun — Kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang sebelum ini diperkatakan dengan ketiadaan koyakan, hari ini dimaklumkan oleh doktor kerajaan — kewujudan air mani di dubur pengadu memadai untuk merumuskan wujudnya tembusan.

Dr Mohd Razali Ibrahim, salah seorang daripada tiga doktor yang memeriksa Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 28 Jun 2008 memberitahu, ujian sampel menunjukkan adanya air mani walaupun tiada kesan koyakan atau kecederaan pada bahagian dubur.

Ujian itu dijalankan dua hari selepas kejadian liwat didakwa berlaku.

“Dengan kesemua laporan yang ada di depan saya, saya boleh mengatakan adanya bukti penembusan walaupun tanpa kecederaan klinikal,” kata beliau lagi.

“Dengan kehadiran kesan air mani, ada bukti penembusan (di bahagian) dubur,” katanya.

Dr. Razali berkata demikian ketika ditanya oleh pendakwa raya.

Peguam Cara Negara II Datuk Yusof Zainal Abiden menyoal mengenai laporan doktor itu sebelum ini, pada 28 Jun yang menyebut “tiada kesan kecederaan, tidak koyakan,,, tiada penemuan konklusif tentang wujudanya penetrasi di dubur.”

Doktor itu menjawab bahawa pada masa itu beliau tiada pengetahuan tentang kewujudan sampel calitan yang diambil daripada Saiful, yang mendakwa dia diliwat oleh Ketua Umum Pakatan Rakyat.

Beliau juga mengakui tiada bukti wujudnya kecederaan atau trauma.

Menurut satu lagi laporan sampel-sampel calitan itu menunjukkan adanya kesan air mani.

Laporan itu hanya ditunjukkan kepada Dr. Razali oleh pasukan pendakwa raya hari ini ketika sesi soal.

Ini menyebabkan Dr. Razali mengubah rumusan beliau.

Beliau juga membacakan kandungan laporan yang mengatakan sampel calitan B5, B7, B8 dan B9 yang menyebut tentang kesan air mani di dubur.

“(Dengan ini) saya boleh merumuskan (sekarang) bahawa adanya bukti tembusan,” kata Dr. Razali.

Peguam utama Anwar, Karpal Singh dijangka menyoal balas doktor itu selepas ini.

Dua minggu lalu Saiful memberitahu mahkamah bahawa dia tidak membasuh duburnya selepas kejadian liwat pada 26 Jun 2008 kerana mahu menyimpan bukti.

Saiful, saksi utama dalam perbicaraan kes liwat ketua pembangkang itu berkata selepas kejadian itu, beliau tidak mandi tetapi hanya membilas badannya.

Pada November lalu, pasukan pembela menegaskan dakwaan liwat terhadap Anwar berniat jahat dan tidak boleh diterima memandangkan ketiadaan penemuan perubatan berhubung penetrasi.

Malah sebelum ini peguam-peguam Anwar memberitahu berdasarkan laporan perubatan oleh pegawai perubatan dari Pusrawi yang mula-mula sekali memeriksa pengadu, dinyatakan bahawa dubur itu tidak berdarah, tidak cedera, tidak bernanah dan ia adalah bersih, kering serta kelihatan normal.

Mereka mendakwa perkara itu turut disokong oleh laporan perubatan Hospital Kuala Lumpur yang menyatakan bahawa penetrasi tidak berlaku.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat itu kini dibicarakan atas dakwaan meliwat bekas pembantu peribadinya, Saiful di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara, Kuala Lumpur pada 26 Jun 2008.

Anwar menghadapi hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika disabitkan.

Dia didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan.

Kalau dia tak heboh kita tak tahu pulak sape yang meliwat.
Kih..kih..kih..

Agaknya kalau kau kene liwat kau minum kopi tak dengan peliwat tu aduhhhhh macai...

Lepas kene liwat singgah dulu pejabat pm hahahah

Kalau suka sama suka, knapa saiful tak kena dakwa? kat m'sia siapa tadah bontot tak salah ke? bodohnya..

Kalau aku tak sempat mnum..terus ke hospital sbb dubor pedih sgt

Anon 2145
Bukan air mani tapi hanya dna jangan silap.
Takde bukti kata itu dna adalah air mani...
Sebab apa sebab yg ada cuma dna... Kenapa cuma dna?

Dna boleh datang dari macam2 sumber dari badan manusia. Setiap sel kita ada dna kita...

Tapi adakah dna itu dari air mani?
Masalahnya jawapannya adalah TIDAK DAPAT DIPASTIKAN...
Tiada bukti kata itu adalah dna dari air mani...

Dan macam mana pulak doktor boleh kata takde penetrasi...
Tapi sebab ada dna dikira berlaku penetrasi...

Pelik tak bunyinya?

Islam dah ajar dalam situasi macam ni... Elok jangan masuk campur.

Sebab kau tak melihat.
Kau bukan saksi kau cuma membaca aja pertuduhan dan mendengar dari pengadu.

Aku faham ketaksuban kau pada umno...
Tapi Allah dah bagi kita jalan dalam agamanya bab macam ni diam aja.
Tak payah kau yakin sangat dengan sekadar pengakuan tu...

Kau diam aja...
Berlaku atau tak antara Allah saiful dan Anwar aja yang tahu.

Bukti yang ada boleh dipersoal.
Jadi dari kau dapat dosa free baik kau diam.

Ini ajaran agama aku..
Agama kau ajar macam mana?


EmoticonEmoticon