Wednesday

Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen


Kenyataan Media 
26 Mac

Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen

Solidariti Anak Muda Malaysia Sarawak (SAMM Sarawak) mengecam keras ke atas penafian pimpinan PR yang dihalang untuk memasuki salah satu negeri di dalam Persekutuan Malaysia. Hak sebagai anak watan telah dinafikan dengan angkuh oleh seorang ketua menteri yang memerintah di atas mandat yang diberikan oleh rakyat demi kelangsungan politik yang sempit.

Setelah kita merdeka dan bersama dalam satu gagasan persekutuan, undang-undang dracornia masih dikekalkan oleh rejim pemerintah dengan alasan dangkal. Di dalam masa  yang sama, rakyat di seluruh negara di arah bersatu hati dalam menghadapi pelbagai maslahan yang kian meruncing namun, rejim penguasa begitu angkuh menggunakan undang-undang di zaman penjajah.

Tindakan pengusiran terhadap tiga pimpinan PKR iaitu Setiausaha Agung Dato Saifuddin Nasution, Naib Presiden Tian Chua dan Pengarah Strategi PKR Rafzi Ramli yang datang untuk bersama dalam Pilihanraya Kecil N51 Dun Balingian. Tindakan ini adalah jelas bahawa pihak rejim kini ketakutan setelah banyak kepincangan dan kelemahan yang didedahkan bagi membendung amarah kebangkitan rakyat setelah menyaksikan kebangkitan rakyat yang berlaku di PRK  N25 Kajang yang baru saja melabuhkan tirainya.

Sekali lagi, pihak SAMM Sarawak mengutuk dengan keras hak demokrasi yang seringkali dilaungkan oleh rejim pemerintah berlandaskan semangat demokrasi berparlimen yg didokong oleh seluruh rakyat negara ini.

Norazarizah Rahman
Penyelaras Bersama
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Sarawak

68 comments

klau dtng nk mnabur fitnah n mghasut lbh baik tranjang kluar.mcm kancer jgk jgn biarkan smpi mrebak.syabas orng srawak.pduli same puak pkr ni.mreka bkn orng mlysia tu pasti

Demokrasi hancur ko kata?.kalau hancur camner plak pkr leh bertanding prk Balingian nie?...ni ke namanye demokrasi hancur yg ko laung2kan?...macai pr lembab cam lembu blh la ko kencing.pasal diorg akan hangguk aje statement yg ko buat.

Berckp mcm org x de otak.ko ingt sarawak tu depa yg punye ka..karang aku ckp org sarawak bongok mrh plk..dasar org2 umngok mmg cm ni..bongok2

NANTI KITA BERKUASA KITA SUMBAT DALAM PENJARA PEMIMPIN BN TERUTAMA MAT MONGOL PEROGOL TEGAR DAN PEMBUNUH...SATU DUNIA TAHU. KEDUA KITA SUMBAT TAEB DAN RAMPAS HARTA RAKYAT YG DIA SAMUN. 3. MAHATAIK KITA HUKUM GANTUNG SAMPAI MATI DAN HARTA USD 44 BILION TU KITA RAMPAS DAN BERI KPD RAKYAT.

Bn umno haramjadah. Babi negara busok negara bahlol negara bangsat negara bongok negara ....barisan neraka. Bn lancau cibai pundek ayoyo cunnek ayya katanni la lu bisol negara.

Be end dah pupus daaà. Si najis nak lari mana china dah sekeh kepala hang. Lantik orang bengap jadi pm macam nilah jadinya. Ko si najis pegi balik monggolia la tempat bini ko yg ko bunuh dan letupkan tu. Haramjadah punya baghal si najis ni.

Puak2 ni sedar ka negara ni bkn umno punya. Pkr pun bkn parti haram. Jd guna akal sihat. Sape2 boleh bertanding. Tanda akhir zaman pemimpin jauh kayaraya berbanding rakyat. Kesian rakyat serawak.

Haha..ko punye angan2..mcm gampang..haha..

Haha..takat tu je la kemampuan otak ko nk komen..msti makan mase nk pikir..haha..

Jgn marah..keldai dadah pun x blh masuk inikan pulak keldai nuar..lagi la x lepas..

13:21 n 13:41 rupenye same bngap.n bebal.jgn mare bro

Masalahnye yg nk msk sarawak tu akal x sihat..haha..

Bila agaknya si najis mughallazah nak bunuh diri...aman malaysia. Kalau boley laki bini sekali arong bunuh diri. Di jepun orang2 mereka ada maruah kalau silap2 sikitpun bunuh diri sebab malu. Tapi di masia sampai dunia ketawakan sampai dunia maki hamun selemba je muka si najis mughallazah tu muka tebal kulit babi 2 inci bro.sayangnya rakyat masia masih bongok2 terutama umno 47 peratus.

Najis lagi akai dungu khaaaak putuiiii...celaka punya orang. Muka taik ayam punai. Akai si mat mongol ni agaknya letak kat kepala butoh dia gamaknya. Kome fikirlah cam hal kecik tupun tak tau...akai keldai baghal beb.

Yg bebal tu ketua omno cilaka. Yg bongok tu mak semoh terkedek2 macam jobo badak berendam. Babi punya omno laknatullah.

Memang gampang pak...kamu ngak ada butoh ke pak? Iya kalu ngak ada berambus dari malaysia ni pak sebab menteri2 di masia ni kaki puki pelacur pak terutama ketuanya kaki puki altantoya ngan jobonya sekali pak..

Dilaporkan mak semah(Losimah) mengidap penyakit siplis menurut pakar sakit puan di HKL. Hal ini telah heboh dalam internet dan bologer2. Menurut HKL pangkal rahim Losimah (Mak semak) bernanah termasuk di pinggir mulut kataknya serta bibir puki. Tapi jangan terpengaroh sebab ini baru spikulasi jahat drp bloger2 umno yg tak sukakan najib.

Macai pr dlm nie nak tulis ikut lah akal bukan ikut nafsu perasaan hati.
Tulis berfakta lah...mencarut maki hamun, tu yg jd akal sempit.

Pkr masih boleh bertanding di prk Kajang.
Pkr masih boleh bertanding di prk Balingian.
Inikah dinamakan demokrasi terus hancur?...
Sudah2lah nak bodohkan org lain.

ape la kau kau orng ni mrapu x tntu pssl.apunye bodo bin bebal kau orng ni bila bca komen.nmpk btul kau orng ni x ksekolah.adoi kldai sbnarnye kau orng ni

kesian bdk bdk pkr ni mmng sah kldai bebal.sdap mulut kau nk lknat kan orng.jgn bro agak agak sok blk kat lu plk.ingt ye kldai kang msk kndang blk bos kau sinuer da tgu kt kndang tu.paham paham ye ape nk buat

ya btul tu 13.55 1contoh antara terkaya anwar ibrahim.kenal x siapa dia

15:06 kau bnuh diri dulu.aman blog ni.jgn mare bro.

13:38 parah da skit kau ni.gi jmpe milo lpas dia bwa kau jmpe sinuer bgi dia tale kau skali.pasti lpas ni kau ok pnye@jebon

15:13 ya pak butuh utk prmpuan tpi sinuer msih mau yg jantan pak.tpi mkn kamu ni pnyedapnya ya pak.@jebon

13:34 diatas jsabaik anda itu anda dihadiahkan cuti slama 3hari 2mlm bersama idola anda sinuer tnpa digangu.smoga anda bgembira n ........?

Puak penyontot lubang jubo dah hilang akal.. virus akibat disontot telah menular sehingga ke otak...

Barua lu..gua sumpah jubo lu berlubang smpai bila2

Jgn biarkan golongan pecinta lobang taik dan sundal agama dtg ke swk....
Kdtgn mrk hanya jadikan swk spt smnjung...24/7 hanya cakap politik dan fitnah jer...Aku selesa di sini...tiada politik hari2..
Baik haramkan terus peliwat tua..waris2nya serta pecinta lobang taik berguling2 di swk...
Biar mrk berguling2 di tgh hiway di smnnjung atau mampos terus di penjara kajang tu...

Anak Selangor

Harap pemimpin Sarawak fikir masak-masak membuat sesuatu tindakan. Kalau sudah fikirkan Sarawak boleh berdikari& mampu menyediakan segala peluang pendidikan& pekerjaan ramai lg anak watan yg perlu dibawa balik dari kota2 disemenanjung. Jgn nanti mereka yg di semenanjung menekan anak watan sarawak. Kalau benar mereka menghasut org Sarawak bukannya bodoh & senang untuk di hasut.

ngapSayop

Betul...balik smnjung...24 jam cakap hal politik...tak habis2...bosan.Tak ada benda lain selain politik dan politik...Bosan!!!
Apa yg samm dpt perjuangkan??Hanya politik...politik...politik..Tak giler ker?Hanya krn nak naikkan anuar jadi pm...

14:35 klau jubo x blubang cmne nk bersk.ape pnye bebal lu ni

yup ni dinamakan kldai bebal yg diarahksn oleh bosnye dinuer tu.similo lgi ksian da le jdi kldai kne jdi pyedap plk

mamat nuer lu pnye milo sudah basi la.x ada ccite bru ka.olang ksi hemtam dia kne cri crita balu.kcian kcian.ni yg kau mjoriti rkyt sokong kau.puiii@jebon

Basi2 milosuam, lu jugak trtunggu2 nak bg komen lucah..mentel punya org

betul bro sbb x sbar nk skolahkan lu orng yg bebal cm kldai dok ikut sinuer.x kan mare bro@jebon

Lu kata keldai, anwar tetap idola gua sbb family dia tutup aurat. tak mcm pm idola lu, jgn2 family lu sama tak tutup..tu sbb lu suka fitnah & lucah memanjg..lu tak marah kan?

x ada hal bro.sbb mmng sah lu kldai yg tramat lmbab.ckp ape pun lu ttap ngn idola li.x ksh la bro suke lu.psal aurat lak klau bttup smue tpi prangai mcm setan ape bezanye.hukum Allah jgn dipersendakan.stakat lu ttup aurat luar je tpi dlm lu mcm setan je buat ape.stakat nk myedapkan mta orng mmdang je.lu kne btul btul paham aurat ape yg trpenting lu kne jga.klau x pham lu bgitau k.@jebon

Sumbat jer najib sekarang klu dh cukup bukti cai....
Nie korang hanya.fitnah jer lbh....
Ntah2 komplot mat jobor n the gang mcm lanun sulu tu...
Tak heran lah....bkn tak ada vvip dlm kerajaan yg sokong korang....lagipun ilmu yahudi durjana tu dah suma dlm kepala si peliwat tua tu utk propaganda segala isu...ambik segala peluang utk jatuhkan org....
Agar neraka jahanam menanti mrk...

Aku tunggu si peliwat tua tu bunuh diri selepas 4cm maninya dlm dubor saiful dan 99.9999% muka dia memuki sundal china.....
Mmg dasar yahudi zionis....tak akan malu dan tiada malu...
Harap tuhan cabut segera nyawa dia yg tak sedar diri....
Heran....anak bini pun tak pernah rasa malu sikit pun dgn perangai bapak/suami mcm tu...
Nie yg dinamakan kluarga lobang taik!!!!

Salah satu tanda akhir zaman ialah pemuki dan pendubor diangkat sebagai pemimpin agung!!!
Yang aku musykil....kenapa kakwan...nurul dan suma waris si peliwat tua tu sanggup bersekongkol dgn dia???
Sapa yg gila kuasa???
Atau waris si peliwat tua tu turut gila kuasa hanya nak menakluki putra jaya.
Maksudnya kak wan gila nak jadi 1st lady dan nurul gila nak jadi anak bakal pm....
Sedarlah wei....rakyat beragama tolak 100% pendubor dan pemuki sbg pemimpin no1 malaysia!!!

Di kalangan rakyat dan di kalangan pemimpin bn dan pr yakin anwar seorg pemuki dan pendubor agung.
Boleh tanya lah dgn dap..pas dan dlm pkr sendiri..semuanya yakin!!!
Yang samm sibuk nak bela dia seolah2 samm 2x5 dgn peliwat tua tu..tak malu ker korang...apa yg nak disembunyikan maruah pelaku maksiat korang tu??!!!
Klu betul2 nak berjuang...ambik mana2 isu dan masalah rakyat di malaysia nie dan ketengahkan...buatlah mcm aduan rakyat....baru ler korang dihormati!!!
Nie tidak....politik bodoh yg matlamat utama nak angkat pendubor dan pemuki tu sbg pm!!!
Sampai bila2 pun korang tetap dihina krn perjuangan korang hanya objektifnya adalah utk membela kote bengkok yg tak sedar dah nak mampos...klu tak sempat bertobat nasuha....agak2 la mana dia nak pegi slps mati!!!
Jadi korang nak bersubahat dgn terus2an membela dia....sedarlah!!tak akan ke mana2 selagi msh ada rakyat yg berpegang pada agama!!!!

X Reformis 98

Klu nak tahu sapa munafik....si peliwat tua tu!!!Berdegar2 berkhutbah atas mimbar...terpegun aku!!!
Akhirnya dia menipu kita semua dgn kealimannya dan kehebatan syarahan agamanya...dgn jadi pendubor dan pemuki sundal!!!!
Syukur dia sekarang bukan pm kita...
Terima kasih buat ummi hafilda yg 'berani mati' demi membocorkan rahsianya dgn bantuan kapal sengh..

Jadi perjuangan suci aku skrg....jgn biarkan munafik pendubor tua tu jadi pemimpin no1 malaysia...klu dapig nak jadikan dia anjing keparat mrk...lantaklah!!!

Dulu Pr juga yang hasut supaya sabah dan serawak mempertahankan keistimewaan 20 perkara tsb.
Bila depa kuatkuasakanya pr jugak yang kata tak adil.
macam munafik je.
Kalau tak suka , saman dimahkamah supaya diubah.
Atau bangkitkan diparlimen.

Anon 15:28....
Jgn heran dgn puak lobang taik nie...
Apa2 yg tak kena dgn lobang taik mrk akan dibantah....dh nama bosnya mat liwat!!!

Kpd org2 swk...pedulikan mrk tu!!!
Agenda mrk hanya nak bangkitkan huru hara di kalangan rakyat....
Bukannya sibok nak dgt masalah kemudahan dan infrastruktur pon!!!
Kami di smnjung dah huru hara krn peliwat tua tu....jgn swk dijangkiti virus lobang taik pulak....
Klu tak caya....dtg lah sendiri ke smnnjung nie....hari2 cakap hal politik....tak habis2....
Tak ada satu hari pun di sini yg tak bincang hal politik...semuanya angkara si peliwat tua nak lari dari kenyataan mendubor dan memuki serta gilanyer dia nak jadi pm!!!!
Aku rasa mamat jubor nie dah psiko sejak pendedahan maksiatnya didedahkan dan hasrat nak jadi pm terbantut!!!

yes 14:03 btul.x heran la puak milo n the gang entah ape yg diorang pjuangkan.slgi ada anwar ni slgi tu la prngai dan sifat dia orng mcmni.bila nk sdar entahle.

Aku tetap berdoa DSAI jd PM satu masa nanti..semoga bala yg menimpa negaraku sejak akhir2 ini akan berakhir nanti

Nuor kaki jubo, boleh jadi PM(Peliwat Malaysia)..

Hidup DSAI..langkah ke putrajaya semakin hampir

Hidup DSAI...langkah ke pnjarakajang semakin hampir

BN perintah neg ini byk masalah yg tak diduga mndtg..satu cara nak betulkn keadaan dgn mnyerahkn pntdbirn neg kpd PR

Ini semua poyo


Liga super Pahang vs Perak mlm ni. Harap ramai ramai pergi stadium darul makmur. Kedatangan Fan Perak dialu alukan.

Oraitt bos..

Bukan ke kajang ke...

Siapalah nuor si pencinta lobang jubo, kalau jubo tak berlobang..
Kahkahkah...

Ada satu lagi cara, serah kan jubo kau kat nuor..

Hahaha.....hanya golongan lobang taik yg sedia menyerahkan lobang taik mrk kat peliwat tua tu....

Betul tu bangsat..

01:52 x kan marah n kcewa bro

01:52 x kan marah n kcewa bro

Kahkahkah..
Tak kan ada masaalah kalau nuor di benarkan sontot lubang jubo jantan.. anon 8.43 untunglah ko bila dapat di jubo nuor bila nuor jadi pm nanti..

Poyo semua ini..

Semua ini poyo...

Mmg untong..minyak turun, ipt free, air & letrik murah, hg kereta murah, tol free dll..

Kote nuor satu dunia dah tengok.. kote stopa ali satu dunia dah tengok.. norul isap iskrim satu dunia dah tengok.. mana lagi hina yang tak tutup aurat ke atau yang tak bermoral.. tapi aku rasa pencacai lobang tahi lagi hina...

I'm not sure why but this website is loading extremely slow for me.
Is anyone else having this problem or is it a issue on my end?
I'll check back later and see if the problem still exists.


Here is my blog; modern ranch homes plans ()


EmoticonEmoticon