Umno bincang : Jika Mca kalah besar Dun Kajang akan diberi pada Umno selepas ini

Kenyataan Terbuka
20 Mac 2014

Umno bincang : Jika Mca kalah besar Dun Kajang akan diberi pada Umno selepas ini

Politik perkauman akhirnya memerangkap Bn. Seperti biasa di kawasan Melayu Bn akan berkempen untuk menolak PR kononya PR ini liberal dan tidak mementingkan agama juga sering mengenepikan kepentingan Melayu untuk kepentingan orang bukan Melayu khususnya Cina. Sebaliknya di kawasan bukan Melayu khusus Cina Bn pula memainkan kompang berbunyi perlu undi Bn kerana PR ini ekstrimes agama Islam dan Melayu.

Di Kajang mereka terperangkap, dalam kelekaan mereka ingin mengepung undi orang Cina dengan berkempen secara terbuka 'orang Cina harus undi orang Cina' mereka kemungkinan akan hilang banyak undi orang Melayu.

Bukan satu yang perlu diselindungkan Umno akar berusaha untuk menghantar calon Umno dalam PRK kali ini. Kenyataan menghantar calon Umno ini turut disambut dan di utarakan oleh pemimpin bertaraf Menteri pada peringkat awal lagi. Tuntutan peringkat akar umbi ini dilihat cukup munasabah jika mengikut sifir politik pengasingan kaum yang diamalkan Bn kerana majoriti pengundi Kajang ialah Melayu sebanyak 49 % dan orang Cina hanya 40 % sahaja. 

Malah jika dilihat pencapaian Bn dalam dua pilihanraya umum kebelakangan ini jelas MCA sudah hilang populariti khususnya kekalahan besar di Kajang. Malah dari segi Jentera MCA sendiri terpaksa bergantung banyak dengan Umno.

Namun Presiden Umno yang lemah (berdasarkan cakap - cakap kalangan Umno di bawah) gagal menempatkan Umno sebagai calon sebaliknya akur dengan MCA yang sedia lemah.

Bukan sedikit ketidak puasan hati dikalangan ahli Umno bawahan rupanya. Beberapa pertemuan telah dibuat ada yang mengikrarkan akan mengundi PKR, ada yang tidak mahu keluar mengundi, ada yang mahu melakukan undi rosak malah ada yang sehingga menjangkau kecewa dengan kelemahan Umno itu membela Melayu hingga memutuskan keluar dari Umno dan memasuki PKR.

Contohnya pada 14 Mac lepas di Pentas Karnival Rakyat Selangorku anjuran SAMM dan Pejabat Exco Alam Sekitar, Pelancongan dan Kepenggunaan, sekumpulan yang selama ini dikenali sebagai tegar Umno telah mengikrarkan sokongan dengan menghantar borang kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim. Antara yang mengisytiharkan kemasukan tersebut antaranya ialah
  • Timbalan Ketua Cawangan Sg. Kantan Peringkat 3, 
  • Ketua Wanita Cawangan Sg. Kantan Peringkat 3, 
  • Bekas Ketua Cawangan Bt. 9, 
  • Ketua Beliau Seksyen 9, Bandar Baru Bangi
  • Ketua Belia Taman Sri Minang
juga beberapa aktivis Melayu yang selama ini tegar Umno seperti
  • Ayahanda Din (Sg. Jelok)
  • Ayahanda Dollah (Semenyih)
  • Ayahanda Mohar
  • Naib YDP Pemadam Kajang
dan kumpulan yang menyerahkan sekitar 87 borang keahlian diketuai sendiri oleh Tn Hj Omar selaku Presiden Gabungan Persatuan Melayu Selangor / Wilayah Persekutuan.

Menariknya selain kumpulan yang telah secara terang menyokong dengan memasuki PKR ini ada ramai ahli Umno termasuk beberapa Ketua Cawangan ketika dalam pertemuan tertutup menyatakan dengan jelas. Mereka dengan persetujuan pimpinan 'atasan' akan melakukan undi protes sama ada tidak keluar mengundi atau undi rosak atau terus mengundi PKR kerana hujah mereka jika Mca kalah besar kali ini pasti kerusi Dun Kajang akan diberikan kepada Umno selepas ini.

Perbincangan untuk mengalahkan Mca ini juga wujud dikalangan Umno yang memang membenci PKR kerana hujah mereka sama ada Bn Menang atau kalah tak mengubah apa, PR masih MB dan Bn masih PM. 

Apa pun bagi SAMM melihat ini sebagai bukti politik perkauman itu sendiri yang selama ini menjadi kekuatan Bn akan memusnahkan Bn itu sendiri.

Dalam perkembangan hampir sama Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Joseph Kurop dalam satu ucapan di depan masyarakat Cina telah membuat ucapan yang berbau perkauman melampau. Ucapan ini lebih parah dibuat dalam program penyampaian bantuan Jabatan Perpaduan dan Integrasi Nasional. Sudahlah menggunakan dana rakyat untuk berkempen lebih malang lagi dalam peruntukkan yang sepatutnya memperkukuh perpaduan tetapi Menteri ini telah memecah belahkan rakyat lagi.

SAMM sendiri telah membuat satu laporan Polis mengenai kejadian tersebut.

Rakyat Kajang harus mengambil kesempatan untuk menunjukkan kematangan rakyat menolak politik adu domba perkauman jahat Bn.

Satu undi untuk Bn ia undi untuk memecah belah masyarakat, satu undi untuk PKR-PR ia undi untuk perpaduan nasional.

Sekian.

che'GuBard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

Post a Comment

162 Comments

  1. Kalah besar mahu pun menang bukan menjadi persoalan buat BN. Yang menjadi persoalan paling besar mampukah PKR dapat mempertahan kan kerusi kajang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mampu selagi kelentit rosmoh tak disunat. Sebab jobo rosmoh masih bagus bro cuma taik je yg banyak. Maklumlah kilang taik si najis tu. Hoho

      Delete
    2. Hoho..ko punye komen agak ganas bunyi nye..hoho..simpan skit kebodohan ko tu..jgn tunjuk semua..malu kat org..

      Delete
    3. 12:31 tu kldai mne dia paham.main ikut je.x caya tgk bila dia blas blk komen ni.jgn marah bhai

      Delete
    4. Betoi tu bro..keldai kaki tutuh puki altantoyo ngan jobo dia sekali. Hajaja

      Delete
    5. betul x gua ckp yg blas komen.00:40 slameni rupenye lu ni kldai ye.tpi pndai bcakap.bberbangga gua kldai lmbb mbalas komen gua

      Delete
  2. Mengikut kedalaman air mani nuor yang di jumpai di dalam lobang jubo sepol amat lah sukar untuk PgayR menang di kajang, apatah lagi nuor akan menjadi banduan di penjara kajang selama sepenggal setelah pendakwaraya memenangi undi hakim dengan majaroti 3 berbalas 0 akibat menyalah gunakan lobang jubo sepul..
    Kah..kah..kah..kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu aku lebih suka lobang jobo rpsmoh drp lobang puki dia sebab lobang puki dia boley masuk dua2 tangan punya lebarnya.

      Delete
    2. Klu ko cina dap...lantak ko ler...
      Tapi klu ko isle....baik ko mintak ampun dgn rosmah sblm ditimpa Bala...amin..

      Delete
    3. Saipol punya jobo lani sangat2 berharga sebab dapat menyelamatkan umno malah mempertahankan kedaulatan bangsa umno dan negara.

      Delete
    4. Ko doalah mintak Allah laknat saiful jika die memfitnah..maka kalau saiful benar mintak Allah laknat sebesar2 laknat ke atas peliwatnye..itupun klu kau percayakan Allah la..klu kau kapir neraka jahanam dh memang tempat ko..

      Delete
    5. Patut saipol dapat anugerah kehormat daripa PM dan Agung sebab kerana jobonya lah najib n bini terselamat. Sekurang2nya dapat tun ke tan seri ke atau paling lekeh datuk seri. Haha

      Delete
    6. Satu lagi bro ...kasi hadiah kpd saipol kerana jobonya dah melecit2 tu ...dgn sekurang2nya duit rm 300.juta atau 100 juta atau sebangsat2nya 50 juta sebab amat tinggi nilai jobo saipol tu bro dibandingkan dgn emas dan permata disisi orang2 umno bro. Haha

      Delete
    7. Mmh..x berani nk doa le tu..

      Delete
    8. Berani aku doakan....doakan kes altantoya disebut balik. Nak tengok habis gugur jadi betul2 botak kepala orang tu. Ko berani ke doakan itu? Berani bersumpah? Dah takut cakap la takut.

      Delete
    9. 00:24 yup btul klau puak pkr ni brani kerana benar ikut nsihat lu.klau dia orng x buat sah puak post dlm ni setan bin iblis.doa dgn niat yg baik ape mau takut@jebon

      Delete
    10. Cai 01:25...
      Najib n rosmah dh bersumpah laknat tak kenal dan tak terlibat kes altantuya....klu mrk masih hidup jika dibandingkan pi Bala..bermakna mrk org yg benar...
      Anwar...kes video besi...cuak
      Kes liwat saiful...cuak

      Jadi org yg beragama mmg yakin anwar terlibat...
      Bukti-video besi 99.99% adalah anwar...pakar forensik asing yg kata tu...
      Liwat..tak mampu anwar n peguam menafikan air mani dia boleh ada sedlm 4cm dlm dubor saiful...

      Nampak.sgt mmg sah bersalah krn bukti jelas dan klu anwar bersumpah laknat...mgkin dia senasib dgn Bala..

      Klu lah anwar berani bersumpah....pru13 yg lepas...gerenti bn tumbang..
      Tinggal org yg beragama jer yg tolak bakal pemimpin no1 malaysia adalah peliwat dan penzina no1 di malaysia...

      Bekas Reformis 98....

      Delete
  3. mcm biasa cite bru.sok ape plk.bos bsar da siapkan skrip.jndul jdul mcm milo ais ni jdi kldai jln tugas syabas.ari ari dpt blasah mlyn dia orng ni.mnang ke klah ke jnji bn mmrintah mlysia.tu yg pnting.puak kki blkang ni lntak dia la nk jdi ape.jgn sok similo ni plk angkat sumpah blkang kne tale.1undi utk bn dpt brim 1 undi utk pkr dijamin depan blkang tgadai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobang jobo rosmoh dah bernanah sebab selalu main ngan toy bantang butuh. Batang butoh najis kat kepala butoh dah ada virus aids bro sebab ari2 tutoh pantat keling paria. Sebab kata najis puki paria lebih lemak. Koh koh

      Delete
    2. Haha..setakat tu je la kemampuan ko..ni la beza org yg ade iman ngan x beriman..memang sesuai sgt tmpt ko dlm pkr..haha..

      Delete
    3. 12:29 apela yg kau mrapu ni.ari jumaat bhai respect skit.agak agak bhai kau ni jdi kldai ke

      Delete
    4. Bro kalu tak caver ngan setan2 umno laknatullah macam mana? Tak kira ari jumat ke bukan. Caver tetap caver lawan tetap lawan jangan jadi bacul bro.

      Delete
    5. Lawan tetap lawan dlm mahkamah diam menikus..

      Delete
    6. Baru nak saman kes altantuya je dah ngelabah tangkap sana sini paksa peguam negara jangan submit ke mahkamah...apa cerita?

      Delete
    7. Ko ni kaki tgk dvd ni..

      Delete
    8. 00:33 bacul ape bnde lu ni.agak agak bhai.smpi cmntu skali bckap.lu ni iblis ke setan.

      Delete
  4. Parti keparat ni memang kerja nya fitnah. Tiada satu pun kebaikan sejak kewududan . Pemimpin dan pengikutnya terdiri dari org2 yg jahat danpengkhainat

    ReplyDelete
  5. Sokong BN harga brg naik, sokong PKR brg lain yg naik. Sape susah. Sepul.juga senang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lesen perniagaan pun selangor dah naikkan.

      Delete
    2. Umno bawah pimpinan najis telah buka banyak perniagaan arak dan judi. Malah sarang pelacuran bertambah 3 ratus peratus.

      Delete
  6. mca pun dh kalah dr segi mslh dlman pati krn mca x tau malu n jg pmbohong dgn org2 cina yg mane mca x nak jwtn d dlm kabinet n slps tu mca nak pulak...

    ReplyDelete
  7. aku nak undi pkr laa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku umno pekat likat bro tapi kali ni aku mesti undi PKR laa..

      Delete
    2. Ade aku kesah..

      Delete
    3. Wa olang jugak undi PKR dulu wa mca tapi ini kali wa undi PKR. Sori brader.

      Delete
    4. umur pun x ckup kecoh nk undi.ok le tu nk jdi ketua kg kan

      Delete
  8. Ape punye lawak la chegubardigol @ chegubastard..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa punya lawak si najis selalu totoh jobo mak semak daaaa.

      Delete
  9. Kurang ajar btol la majlis peguam.. Ade ke patut diorg ckp nuar x salah sebab liwat suke same suke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suke liwat tapi ngan jobo najib..masih ketat beb. Tapi antara puki rosmoh ngan jobo dia aku lebih suka jobo dia sebab ketat sebab puki rosmoh dah luas sangat boley masok kaki. Kih kih kih

      Delete
    2. Haha..aku sonok bace komen ko yg bodohkan diri sendiri..jobo, rosmoh, puki..haha..

      Delete
    3. kau dua orng ni ape pnye bangsa n agama.ari ni jumaat skurang kurngnye hormat la skit.

      Delete
    4. Tak kira jumat ke tidak bro lawan tetap lawan kita hajar umno laknatullah ini cukup2. Dia lucah kita bagi lucah padan muka depa. Amik koo. Cibai punya umno.

      Delete
    5. 00:44 tu je la lu orng mcm nimcm kldai.da smpi x kire ape.ni yg lu ckp islam knon.ptutle bos lu x dpt jdi pm.kldai kldai

      Delete
    6. Klu anwar bukan pelaku lucah...100% aku akan sokong pukiR....

      Delete
  10. Bodoh kan bn nhj suka gaduh sama sendiri dan rebut kerusi.... senang2 nanti dun kajang tu bg je kat mic

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada aku kesah bn nak bergaduh.. ni presiden pas parti isle hadi bawang buat fitnah sampai kena saman sebab berebut kerusi nak bertanding apa hal...

      Delete
    2. Yg rakyat tahu...pru13....pr bnyk berebut kwrusi dun n parlimen sampai bergaduh dan merajuk...

      Delete
    3. Aku tak mau rebut kerusi aku nak rebut puki mak semoh jeh. Haha

      Delete
    4. 00:45 parah btul slera kau ni

      Delete
  11. Dah dibincang juga jika PKR kalah. Parti PAS bodoh macam lembu akan jadi calon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas bukan bodoh, dia cuma tak nak penjual pil kuda menang je.. kalau penyontot lubang jubo dan pemuki tak apa asalkan bukan penjual pil kuda..

      Delete
    2. Kalau najib tu lagi pulak bro memang memuki altantoya sampai pedih. Bahkan jobo altantoya pun ditonyoh sampai melecit bro. Sebab tu doktor kata kpd najib rambut dikepala ko tu takkan boley tumboh lagi sebab ko main depan belakang.

      Delete
    3. Anon 00:16 semoga berbahagia di neraka..

      Delete
    4. Ko ingat ko boley masuk syurga ke dgn hanya menjadi ahli umno laknatullah tu...tobatlah bro drp jadi ahli umno laknatullah tu...istighfarlah bro.

      Delete
    5. Ko pun same, byk2 istighfar..jgn tinggal solat..lame x solat hati blh jd hitam bro..tu yg dok sokong peliwat tu..klu nk tau ibadah kite diterima ke x tgk pade perbuatan & percakapan kite..kalau dh asyik mencarut mcm berzikir kite tau la tmpt die kt mane..

      Delete
    6. 00:16 lu cite psal anwar ye.saje sebut njib kan@jebon

      Delete
    7. 00:59 sape lak ckp msk umno msk syurga.gua tye lu plk klau ikut lu grenty msk syurga ke.jwb bhai

      Delete
  12. Aku klu pas mng....tak apa...
    Jgn parti pecinta lobang taik!!!.hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu aku respect anwar nie masa dia dlm umno krn hebat berkhutbah.
      Malang dia nie nyata seorg munafik setelah video besi dgn sundal china tu..
      Anggapan kisah saiful adalah fitnah dah hilang setelah air mani dia dijumpai sedlm 4cm dari lubang dubor saiful..
      Hanya bersumpah laknat akan mengembalikan keyakinan aku pada dia..

      Delete
    2. Dulu aku juga respek najib sebab nampak alim jah. Tapi selepas dia totoh puki altantoya ...beb...depan belakang ...beb...langsung aku trak respek beb. Sebab rosmoh sendiri ngadu kat doktor peribadinya bhw laki dia selalu totoh jobo je. Puki pun totoh tapi sesekali. Yg kerap ditotohnya jobo aku kata rosmoh mengadu kpd doktor.

      Delete
    3. Ko dh lame x semayang eh? Puase buat x? Ngucap tau? Bpk ko x pernah ajar ke?

      Delete
    4. Ko nak tanya orang, yg ko tu islam ke? Tobatlah bro...istighfarlah drp jadi ahli umno laknatullah.

      Delete
    5. 00:20 bile plk najib nmpk alim.dia biasa je.tpi bos lu tu yg lu idolakan tu sinuer kulit nmpak alim perh cntik tpi dlm hncus.lu cite kt atas ni da fitnah ni.amcm bhai blh jwb@jebon

      Delete
    6. 00:57 ok le aku ikut kau le.tpi bgitau islam kau dan islam umno.tpi jwab lak jgn mcm bdk skolah tadika.jwb bhai@jebon

      Delete
    7. Aku akan tobat dan masuk pgayr jika peliwat tua tak sedar nak mampos sama2 bertobat....hehehehehe...

      Delete
  13. Standard 2 parti pengkhainat dan lahanak tu sama ajee, gila nak kuasa dan jadi PM. Tapi kalah.. Jadi gila meroyan, gadai agama, bangsa. Hidup umno dan BN. Takkan marahhh wahai penyokong LGBT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti umno jual singapura pun nak kata baik ke? Sedar diri la bro. Ketua umno tutuh depan belakang altantuya dan bunuh dan letupkan pun nak kata baik ke? Sedar diri la bro. PM penjenayah berat laaa.

      Delete
    2. 00:22 orng lain yg bkn ahli umno pun da lme sdar yg mne fakta n yg mne rekaan.adoi bro lu yg geng geng jambu lu je x sdsr sdar@jebon

      Delete
    3. Lu bodo bertengkek2 2x5 macam lu punya ketua bro. Lu tarak baca history ke? Bodo punya umno ...bengap.

      Delete
    4. 01:07 ada bca sjarah le kite ptut sdar.tpi mcm lu kldai yg tlbih lmbab n bebal tu jdi mcmni smpi skrng sdar sdar lgi.blk gi skolah lgi ye.

      Delete
  14. Selamat mengundi BN, hidup UMNO..... Takkan mmarrah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..lepas ni siap sedia kempen BN - Brg Naik

      Delete
    2. Siap sedialah tokey cina dap naekkan harga barang..

      Delete
    3. Siap sedia la ada lagi nanti orang kena tutuh depan belakang lepas tu bunuh dan lepas tu letupkan. Hehe

      Delete
    4. Hehe..ko pandai buat lawak kan..tp lawak ko nampak bodo..xpe aku puji smgt ko..

      Delete
    5. 00:24 kau ni orng thailand ke

      Delete
    6. Aku orang mongolia sepupu altantoya. Haha

      Delete
    7. 00:55 ptutle prangai mcm kldai.sory bro jgn marah

      Delete
  15. Milosuam..ko pergi program selawat perdana putrajaya ke program liwat perdana kajang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu aku suka main jobo mak semoh bro. Sebab jobo dia besaq ooo. Ko tak tanya ke mak semoh pergi ke tak kat program tu? Ko tak tanya ke si nazak najis 1Malaysia pergi ke tak? Camon bro...ke ko sendiri pergi memuki putri umno. Haha

      Delete
    2. Haha..nampak sgt ko x pergi..tv ade life pun ko x tgk..ko ni memang patut dok dlm pkr..kebodohan ko setanding ngan pemimpin ko..cepat la ko naek nnt..

      Delete
    3. Baik la memuji rasul dr memuja nuar brahem..

      Delete
    4. 00:27 kau ni buta ke atau kldai ug x tau tgk tv@jebon

      Delete
    5. Ketua putri umno perlis yg kena tangkap ngan jantan 57 taun tu pergi ke tak bro? Hehehe. Nama je umno semuanya sex lucah dllllll. Termasuk ketua umno 1 masia.

      Delete
    6. Aku suka juga puji najib sebab spesial dia suka depan belakang...ini kata altantoya bro bukan aku kata tau.

      Delete
    7. Ko ni mahfus eh? Ke mat sabu? X pun ko ni sam ketot eh..bodoh same je..jgn nk menyamar la..

      Delete
    8. Taklah aku nazri kepala botak...sori bro aku tengoh konkek putri umno ni dua ekoq bro...

      Delete
    9. 01:09 klau btul lu tgh bzina tu.lpas ni wa bdoa pda Allah jika dizinkan trun bala kt lu arini jgk.klau dimakbul kan skejap je bro.semoga lu mdapat pendoman

      Delete
    10. Jgn bro..bala mh370 hilang belum selesai2 lg...lu nak doa tambah bala kat m'sia lg ke?

      Delete
  16. apa dh jd dgn ktua putri umno d selatan tnh air tu, dh pulak dpt rasa mi sedap tp kena cekup khalwat pulak, inilh d namakn umno pati buat maksiat n pati suka berancit..dosa dh d kira blakang yg penting nyamanlh bro..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la pasal..buat malu umno je..klu nk berkhalwat msk pas la..br jd halal..siap ade acai yg akan cuci taik ko..

      Delete
  17. bkn sbelah selatan bro, tp sblah utara lh bro....

    ReplyDelete
  18. Bukan stakat khalwat telah dijatuh hukuman merana main buntut lelaki. Nak muntah dengar . Puak2 lahanak dan gay tua ni tak malu. Macam dajal

    ReplyDelete
  19. Undilan BN, hidup UMNO.. Mampus PKR dan PAS

    ReplyDelete
  20. Ya undilah BN

    ReplyDelete
  21. Hidup BN, parti bodoh PAS dan PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya parti Bodoh Nakmampooos..

      Delete
    2. Haha.. Amboi marah nampak..

      Delete
  22. Bn gerenti.kecundang prk kajang...
    Peduli apa aku anwar tu peliwat mahupun kaki sundal...aku.akan sokong dan sanggup tonggeng jobor ku demi anwar!!?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau sdar ke ape kau ckpkan ni.parah btul kau ni.kat akhirat sok pndai le kau jwb sdiri tpi kat dunia ni nape la bute je kau jdi kldai yg tramat lmbab n tramat bebal.klau ye pun kau ni mnat kne tale kt blkang.aku nk sbut geli.kesian hidup kau ni

      Delete
  23. esok aku dgn geng2 aku dh brsepakat nak undi pkr d kajang n x nak undi pati bnyk maksiat umno mca sial..pkr tetap menang esok hr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup pendubor!!!
      Hidup pemuki!!!
      Hidup cipap bini kering!!!
      Hidup jobo bini lopong!!!
      Hahahaha.....
      Akan aku tonggeng jobo ku buat mu sipeliwat tua nak mampos!!!!
      Hahahaha...

      Delete
    2. Gua kenal lu lah sepol...kaki tonggeng

      Delete
    3. ada orng lain ksah mnang ke klah.yg penting umno n bn ttap printah mlaysia.myalak la puas puas puak pkr ni.cume kesian kt mb khalid.psal sinuer dia sok jdi mangsa.ni pun kldai pkr ni smue x nmpk@jebon

      Delete
  24. sial pencacai umno, pati maksiat, pnipu, penjobo, kaki khalwt, penjudi penyangak n mampuslh c pencacai umno msuk neraka jhnam..aku tetap undi pkr

    ReplyDelete
  25. Anjing tetap aniing tak dapat makan tahi, dapat hidu pun cukup. Itulah prinsip PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sayang dan terima kasih kpd Anon 19:01 dan 22:09 kerana mengundi BN esok.

      Delete
  26. Kesian kpd ibu anon 18:39. Kerana melahirkan anak yg sebegini . Minta kita semua maafkanlah dia, bukan salah ibunya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..mak dia tak ajar rasuah, mkn komisen, fitnah org, kaki carut, mulut longkang, jd barua yg dibayar, suka cerita lucah & porno...dan akhir sekali pengkhianat yg melingkupkn negara..betul tak?

      Delete
  27. PENGUNDI PKR..PASTIKN KEMENANGAN DITANGAN KITA..MUSUH YG KITA HADAPI HARI INI DTG DR PETI UNDI AWAL/POS. YG LAIN MAJORITI MILIK KITA

    ReplyDelete
    Replies
    1. blm ape ape da bgi alasan.awat tkut klah ke

      Delete
  28. Selamat pangkah BN

    ReplyDelete
  29. Alhamdulillah, saya baru tunai tanggungjawab undi BN semoga ayahanda PM ban bonda rosmah terus terajui msia. Jgn sekali2 pengkhianat dan peliwat memerintah msia. T. Kasih penduduk kajang

    ReplyDelete
  30. trimk kasih bnyk2 aku ucapkn kpd ALLAH krn tlh makbulkn doa2 aku krn aku n geng2 kami seramai 62 org ptg tadi tlh slmt mengundi pkr n aku cukup yakin pkr akn menang selesa

    ReplyDelete
  31. aku pun sama jg cm bro krn undi pkr tghri td...

    ReplyDelete
  32. kami sklrga seramai 9 org smuanya undi pkr pagi td x nak undi pati umno bnyk taik2 buih...

    ReplyDelete
  33. Krn anwar pendubor dan pemuki sundal....rasa berdosa aku undi pkr...
    Jadi aku undi bn...hidup bn!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20:00 ptutlh kau ni mcm pngikut tuhan harun krn mengaku smua dlm dunia ni kau yg tau dulu dr ALLAH tentang dosa sesorg..mungkin kau ni dh gila d masuk setan...

      Delete
    2. Klu ko nak puja sgt pak sheikh liwat ko tu..SILAKAN!!!
      Aku hanya akan sembah pendubor dan pemuki agung korang hanya jika dia bertobat setelah sanggup bersumpah laknat menafikan tak pernah mendubor saiful dan memuki sundal china tu!!!
      Cai....klu anwar tu ada tulur lah!!!Tak yah spin2...sumpah laknat jer yg dpt menutup najis2 lobang taik di muka korang!!!chow liow...

      Delete
  34. kite tnggu ape lak puak pkr ni komen.da mnang tu.kite gentle klah ttap klah.pgundi bndar yg majoritinye cina msh myokong grup jendul pkr.tpi syabas kpada pngundi mlayu yg sdar n myokong bn.slamet majujaya kpda wan azizah mjadi ktue kg kajang.bersiap sdia la khalid yg akan dicantas.

    ReplyDelete
  35. Bahasa semua ni jadi haramjadah tersangat lucah...
    Semua ni asal sekolah mana ha... . Ni mesti masa sekolah tak pandai ni asyik dok teropong budak dan cikgu perempuan....
    Akhirnya yg dapat tulis ayat lucah kat tandas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. orng lain tropong bdk n cikgu prempuan n kau lak tropong bdk n cikgu jantan ke....jgn mare

      Delete
  36. jangan bergaduh..keputusan telah ada..rakyat kajang beruntung mendapat adun pr kerana berkhidmat tidak mengira fahaman politik..itu yg sy perhatikan..

    ReplyDelete
  37. Menang pun tak de makna utk org melayu. Stakat semangat aje, tetap jadi barua cina babi dan kepuasan gay tua sja. Padan muka melayu bidoh macam PAS dan PKR. Org2 umno cerdik dan maju kehadapan demi islam dan bangsa melayu.

    ReplyDelete
  38. Sabarlah melayu UMNO, akhir zaman ni fitnah dan org2 yg zahirnya alim ditutup keberkatannya oleh ALLAH demi Kuasa, kebendaan dan dengki. Itulah yg menimpa parti bodoh PAS.

    ReplyDelete
  39. yg bodoh, bhlol, penipu, pnjudi, kaki mksiat, kaki minum, kaki fitnh, kaki duit n bnyk lg, smuanya ade pd c pencacai umno sial babi pati setan n sbb tu laa rkyt dh muak benci dgn c pncacai umno pati setan n ALLAH akn trun bale dgn org n skrg dh trbkti pkr menang d kajang n bn mca dh jd mcm hantu jmbalang tnh n knpa x pkai bomoh?????? g mampusss laa kau c pncacai umno pati jobo setan

    ReplyDelete
  40. Dulu UMNO sombong..ckp klu taruh calon btg kyu pun grenti mng..rkyat dh sdar skrg..tnggl yg buta kyu, tunggul kyu n swktu dgn nya!!

    ReplyDelete
  41. Kesian ibu anon 13:42 kerana melahirkan anak yang amat baik kata2 nya. Itulah hasilnya jika kita hidup tiada agama, ingin bebas dan perjuangkan LGBT. Tengoklah anak muda melayu PKR skrg macam gay dan bukan org islam.

    ReplyDelete
  42. Minta gay tua bagi air jubur sbg penawar kpd anon 13:42, sebab dia dah gila, langsung tiada ciri2 seorg islam. Minta sesiapa ajar dia mengucap kembali. Nak berpolitik biar berpada2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi lu..mak lu tau ajar carut & lucah..tulis tu biar berpada2

      Delete
    2. lu c pncacai umno mmg raja sial setan babi air jobo seipul n knpa prk kajang kau org x nak bwk seipul bg dia jual jobo dgn c pncacai umno utk mng kn mca..g celaka lh kau c pncacai umno jobo...moringai luuu...kahkahkah...

      Delete
    3. 20:08 ape yg lu mrapu ni.nk tye skit je lu tlng jwab.lu ni iblis ke setan ke or kdua duanye skali.sbb mnusia yg dicipta Allah x ckp mcmtu.

      Delete
  43. anon 20:08 aku skong kau 100% komen luu mmg bgus n biar puak2 umno tu rasa bahang kpanasn...kesian puak umno..langkah kajang n tabik krjaan selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. gua tau sbb lu sokong dia.lu setan dia iblis.jgn mare bro.tpi klau mare pun ape ada hal.x rugi ape pun.da mnang kjang ni tpi sape pm eeek.

      Delete
  44. x sbar nk tnggu ape lak wayang sinuer bile nk cantas en khalid kite.tpi syabas siang siang da settle kan masalah ngri slangor ngn krjaan pusat.sakit je hati sinuer.milo ape nk x ada cite tbaru ke.ckp mnhasut dgn fakta.ape lgi.milo da bsi n msam ke@jebon

    ReplyDelete
  45. 20:24 x marah bro.. gua tau lu kaki jobo seipul punye org, sbb tu laa lu mmg raja iblis krn lu kuat support pati bomoh...smpai kiamat pun umno bn x dpt ambik selangor lg...jgn mimpi bn nak rmpas s'gor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2nya....org yg ada pegangan agama dah tolak pelaku maksiat sbg pemimpin mrk....

      Delete
    2. 20:36 pnat bcakp ngn lu orng.asyik nk spin je.x apela sdapkanla hati lu tu.tpi hakikatnye pm msih sape.jgn kcewa ye.dduk diam diam kt penang n slangor.jgn bising bising nnty kne rotan.jgn lupe pkai cawat bsi tau.seetannn

      Delete
  46. Melayu parti bodoh PAS dan PKR bodoh macam lembu, kaki fitnah, dengki, gila kuasa, gila seks, pengkhainat, jahat, tiada satu pun kebaikan yg dilakukan. Cuma pandai cakap habok pun tiads. Cuba bagi satu contoh kebaikan yg pernah PAS Dan PKR pernah lakukan utk kebaikan agama, bangsa dan negara. Hanya melalak macam anjing.

    ReplyDelete
  47. Hidup UMNO DAN BN . Alhamdulillah dijangkakan BN akan memerintah Msia sehingga kiamat. Allah tidak menizinkan kaum munafik dan pengkhainat berkuasa.

    ReplyDelete
  48. sbnrnya kau org c pncacai umno ni menyalak sprt iblis d dlm neraka jhnam d sbbkn kau org x ade dpt rezeki haramjadah yg nak d ambik kat selangor n plau pnang n sbb tu laa c pncacai umno dh cm skit sawan setan olh krn duit x ade n mtk sdkah sane c ni...baik kau org jual jobo je cm seipul, dptlh kau org dpt duit utk byr hutang kau fitnh kau org tu....gua sayang kat pr...hidup selangor pulau pnang smpai kiamat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 06:49 bru ku tau kau setan berbin kan iblis ye.selngor n penang mmng hidup puak lu orng je tdak.jgn mere ye setaaan.....

      Delete
  49. Saipul jual jubur pun sbb ketua lahanak kau yg beli termasuk kau sendiri dari kalangan gay dan tiada agama. Kami x rela specis kamu membiak di msia wahai anjing!!

    ReplyDelete
  50. Kau duduklah dgn specis lahanak kau. Jgn harap org lain ikut. Hidup UMNO dan BN . Takkann maarrahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua tgah marah ni..idola gua tak dpt tanding kat kajang..gua ingat idola gua boleh jd mb..takpa la kak zizah menang dah ok..dpt la idola gua jd suami mb..syukur

      Delete
    2. 16:23 yup btul tu.cntas mcantas mainan idola lu.syok le dia lpas ni nk dpan blkang kt slngor x siape nk kcau.hbis bini da bos sape mau tgur.mcm lu orng ni lgi le kldai ikut je

      Delete
  51. wahhh... raja sgla setan n iblis dh mare...kajang x dpt d ambik olh c dara tua n sbb tu laa king of setan n iblis dh naik sawan babi...betul2 mare laa raja2 setan n iblis n knpa x anta seipul saje yg jd clon d kajang n dpt laa raja2 setan n iblis yg akn bli jobo utk umno pati mksiat....jgn mrh broo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 18:59 x mare bro.sbb gua paham lu sbnarye iblis yg pling bebal.ape ada hal. bos lu blh jdi pm ke.sbnarye dia suke masuk kajang sbb sinonim ngn dia dri dulu lgi.lgi satu kt kjang sok dia snang nk bsontot.ari ni lak bgi stament bramai ngn dap n pas lak komen psal mh370.cmni pun nk poltik jgk.mmng paling bangsat bos lu tu.sianwar.jgn mare plk bro tpi dia mmng sah manusia btopeng syaitan.jwb bro mmng gua tgu.biar gua skolahkan lu smpi tcirit mcmne bos lu sinuer tu buat kt jubur jntan.

      Delete
  52. komen yg bernas....aku pun umno tp x suka dgn pati umno n ttp undi pr...hidup pr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akupun umno juga tapi bila aku tengok orang2 umno komen lucah dan kata2 mencarut dan maki hamun dalam bog ni aku rasa cukuplah ...aku tak suka dgn macam tu...aku akan masuk pkr ataupun pas ataupun dap lagi baik tarak mencarut melucah menipu. Memang betullah umno=untuk melucah no one.

      Delete
    2. ye le tu.sory bro dlm umno x ada kki bontot.elok gak lu msk pkr.simpan lu pnye baik dlm poket je

      Delete
    3. Sape kate umno tak ada kaki jubo..abis yg tarah jubo tuntuya sapa?

      Delete
    4. 14:41 kau le.sbb kau yg tau.jgn mara bro

      Delete
  53. i pun skong anon 2201 krn komen yg trbaik dr sgla yg trbaik dan i pun doakn anon 2201 d pnjgkn umur d murahkn sgla mcm rezeki dan pintu rezeki olh ALLAH SWT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaa sah kau ni stok lmbut.ber i i plk.adoi anwer klau dpt kau hncur dikerjakan

      Delete
  54. Tolong.. Tolong buntut i masih dara abg war.. Kata anon 22:46 . Itulah specis sdg membiak diselangor. Semoga allah melaknati kaum ini. Amimm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..dilaknat juga kaki fitnah & lucah...amin bkn amimm bodoh

      Delete
    2. ini laa keje c pencacai pati umno mksiat sial babi krn bomoh mrk nak timbulkn mayat d dlm pswat yg dh dlm lautn hindi n knpa x timbul kn skli pswat itu, lbh baik TUDM x payah pkai radar bg mengesan mane2 pswat yg trbang d udara m'sia n pkai saje laa bomoh pati umno tu.....sial punye pncacai umno..lbh kau org mampusss....

      Delete
    3. lu bdua ni stock lmbut jgk eek.sotong u

      Delete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda