Wednesday

Bodek Amerika, Rakyat Jadi Mangsa Undang-Undang Drakonian


Kenyataan Media
30 April 2014

Bodek Amerika, Rakyat Jadi Mangsa Undang-Undang Drakonian

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mengesahkan bahawa seorang aktivis kami telah ditahan di bawah Seksyen 4(1), Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas 2012) atau SOSMA. Saudara Saiden Muslimin Ismail telah ditahan dengan pertuduhan disyaki sebagai pengganas yang ingin menjalankan misi jihad di beberapa negara yang sedang bergolak.

Saiden Muslimin Ismail adalah anggota SAMM Muar, juga berasal dari Muar, Johor. Beliau yang berumur 24 tahun, baru sahaja mendirikan rumahtangga pada akhir tahun 2013, ketika ini bergerak aktif dalam menjayakan banyak program anjuran SAMM.  
Mengapa penahanan dengan tuduhan misi jihad ini dilakukan sebaik sahaja Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama selesai mengadakan lawatan beliau ke Malaysia? Timbul persoalan bahawa ini merupakan satu cubaan untuk membodek Amerika Syarikat agar Malaysia dilihat sebagai sebuah negara sekular yang bersekutu dengan Amerika Syarikat.

Apakah penahanan ini menuntut sokongan White House dalam isu kecelaruan demokrasi yang sedang berlaku Malaysia sepertimana yang telah dibangkitkan oleh Obama ketika lawatannya minggu lalu?
 
Mengikut laporan media, kesemua yang ditahan ini merupakan satu kumpulan yang kononnya akan berlepas ke negara bergolak untuk berjihad. Sekali lagi, akta drakonian ini digunakan untuk menahan orang awam diatas satu kesalahan yang belum berlaku.

Penahanan atas satu kesalahan yang berdasarkan kepada andaian dan risikan sedangkan PDRM mengakui ada di antara orang kena tahan ini tidak mempunyai rekod kesalahan lampau dengan Polis. Bagaimana pihak PDRM boleh membuat kesimpulan bahawa mereka ini sedang ingin berlepas ke negara bergolak untuk berjihad?

SAMM tidak menolak kemungkinan penahanan yang melibatkan anggota SAMM Johor adalah satu asakan politik untuk mengaitkan gerakan anak muda yang menentang dasar kerajaan dengan aktiviti militan.

SAMM menuntut perbicaraan segera dan SAMM juga ingin memperingatkan pihak PDRM agar tidak mengabaikan hak-hak Orang Kena Tahan ini sepanjang kes ini disiasat. SAMM akan terus memerhati dari dekat akan perjalanan kes ini dan mengambil tanggungjawab penuh dalam usaha membebaskan aktivis kami daripada pertuduhan ini serta kebajikan isteri dan waris beliau.

Sehubungan itu, SAMM berharap agar peguam-peguam rakyat dan juga gerakan masyarakat sivil yang lain dapat tampil bersama kami dalam membantu membebaskan aktivis kami daripada segala pertuduhan ini.

Aksi penahanan terhadap 'muslim yang memilih jalan berjihad' sempena kedatangan Obama ini juga mencerminkan betapa pemerintah negara ini 'barua' kepada zionis.

che'GuBard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

37 comments

Demo bantah catu air....bila nak buat?

BARUA!!!!!BANTAHAN CATU AIR...BILA NAK BUAT!!!!!!???

Elok ler dia pegi berjihad.....kerajaan lepaskan jer lah dia.....
Dpd dia berjihad berguling2 atas jlnraya tetapi peliwat tua seronok memuki dan mendubor atas katil....

Asyik2 sepol kena liwat atas katil..mcm ni boleh pecah jubo si sepol ni

Ckp bdgar2..suh che gu'bad BERJIHAD plk gnti mamat yg kene sosma ni..BERANI KER.,hehe

klau x ada bukti x kan pdrm nk cekup.da tntu le sb dpt info n follow mamat ni.tk buat salah ape nk risau plk.orng lain relax je lu orng je yg slalu buat kcoh.zionis tu kite nmpk prangainye tpi ada puak n bos dia dpan pnye la baik knon nye tpi dlm diam bsenkonkol dgn yahudi.cra dan taktik same je..pkr...puiii

Betul tu wahai yahudi laknatullah..

Nuar terhegeh2 nk jmpe obama nk watpe? Nk bodek jgk la tu..

Ko jihad lwn peliwat dulu saiden oi..

Sampai nak buat demo krn tak dapat jumpa obama......
Kesian....obama tu ada pegangan....dia jijik dgn golongan gay nie....gay tua pulak tu.....eeeeee....jijik wooo

Chegu bab tu suruh gi jihad lawan pendubor tu....

Hehehe....angkara tak dpt jumpa obama.....

Bagaimana ntah klu dpt jumpa obama...hehehe
Mgkin nak jadi presiden AS agaknya..

Sepandai2 tupai melompat...akhirnya jatuh ke tanah juga...

Sepandai2 nuor meliwat....akhirnya jatuh ke penjara juga....kahkahkahkah!!!

Hihihi...salah...
akhirnya masuk ke penjara juga....
Kahkahkahkahkahkah....

Macai2....nak berdemo jugak ker demi pendubor dan pemuki agong korang tu???!!!
Berdemo tak apa....berjihad utk pelaku maksiat...tak ada pekdah nyer...baik suruh nuor tu bertobat...walaupun berat tapi satu jihad jugak tu!!!hehehehehehehehehe....

19:23 btul tu bro tu dia anwer yg sbenar...puii

Jihad atau jahat, sampai kereta polis pon diterbalikkan, memang kera keluar bandar samm itu...

Kita nak berpolitik ini rilex aje, nak buat apa kecoh kecoh, rakyat tahu menilai, nah pisang main jaoh jaoh...

Dia memuki dan mendubor mak kau juga dlm kandang lembu kan!

Dashyat jugak anwar nie....bini org pun dia sapu....patut la kak wan dan nurul meroyan semacam jer aku nengoknyer.....
Macai2....berjihadlah kita membantu agar anwar bertobat dpd mendubor dan memuki puki yg haram baginya...

Nengok hidung dia tu...mmg muka munafik.....hanya berjuang demi meluruskan kote bengkok anwar jer!!!!
Klu berjihad....muka barisan belakang tu...

Walaupun gua tak suka pkr tp nak tuduh org berliwat dan bermaksiat minta maafla.akhirat kn jaga juga.lu tgk pak lah dan musa hitam serta pemimpim yg warak dlm umno tak brani guna isu ni sb takut dpt bahgian di akhirat sekiranya tuduhan itu tidak benar.ingat balasan yg menanti.so fikir2la wahai umat islam.dan biar kita berpolitik cara yg bermoral jauh dr dosa2.

Bro...harap ko sound jugak macai2 pkr yg suka fitnah najib dgn altantuya...
Begitu juga pghinaan mrk trhdp datin rosmah....
Tak suka pun...nak kutuk biar ada bukti mcm anwar yg dh jelas bersalah!!!!

Syukur Anwar bukan barua Obama..

Betul tu.. ramai2 kita demo dpan pejabat Syabas..

Betul..kita jihad lwn perasuah negara

da smpi x ada modal nk dijawab oleh kldai kldai pkr ni.pling tnggi makihamun n buat cite x ada bukti.kesian kau orng ni.kite bgi can le kldai kldai ni bnapas@jebon

syukur anwar bkn pm.klau x abis jubur jantan kt mlysia ni dijual nye

knape la kau orng ni x leh mnerima hakikat yg anwar x leh jdi pm@jebon

Macai umngok perlu berjihad lwn mca/ gerakan yg anti hudud. Mana dia puak2 umno yg cinta islam. Jgn jd munafik
Cakap jihad mca/ gerakan gertak membisu puak umngok ni pooorrrrah.

Caingok ni klau suruh jilat jubo mca pun sanggup dr pertahankn hukum hudud ...bala..bala

jgn le nk tjuk baik.Allah lbih mgetahui.klau da seruan dan keizinanNye da smpi x kira ape pun pasti tjadi.da lme sgt dgr puak pas bcerite psal hudud tpi x jgk.alasan slahkan orng lain x nk ikut.kuasa pentadbiran ugama terletak ditangan krajaan ngri dan sultan ngri tersebut.so klantan jlnkan dulu tjukkan contoh kpda orng islam lain n mreka yg bukan islam.itu pun jika ikhlas kerna Allah.tpi dlm pr dan pas brsama yg knonye dipngil ustaz x mnujukan satu contoh yg baik pun.maki orng slamba.fitnah orng slamba.kafirkan orng pun slamba.ada plk yg mlkukan maksiat tpi bcerita tntang hukum islam.jgn le smpi agama pun nk digadaikan.liwat sape.pkai sd zaman jepun sape.kne tngkap klwat ngn bini orng sape.aiskrim sape.ada plk ustaz yg famous dlm yuo tube lgi le hncur.bceramah hebat tpi dok maki bodo orng.tu ke contoh contoh yg knonye perjuangkan hukum Allah.yg kawin gadis muda pun ada da msk tiga.alasan sunah n pda mksiat baik kawin.klau bkn nafsu apenye.jgn la asyik salahksn orng je.pas n pr ckp je lbih psal hkm hudud dri dulu tpi tk ada satu pun cntoh nk buat bria ria.hnye stakat ckp je.lpas tu slahkan orng.cube bentangkan secara serius ape itu hudud.biar smue orng paham.ckp mmng senang.hukum Allah jgnla dipermainkan...@jebon

Betul tu.. Allah hukum perempuan yg tak bertudung..jgn main2

1223 gua tye permpuan yg pkai tudung buat mksiat diam diam lgi satu x pkai tudung amal ibadat smue ckup so cmne plk.so tu aku kata jgn permainkan hukum Allah..jgn dipersendakan.ni pkai kopiah x tgal tpi kantoi buat mksiat...@jebon

Solat dpt cegah perbuatan keji dan mungkar. Kalau rajin solat/ rajin pi umrah tapi tudung tetap tak pakai itu tandanya solat tidak diterima. Zahir yadullu alal batin. Benda zahir yg kita buat melambangkan batin dalaman kita. Perjuangan apa yg kita bawak itulah contoh jiwa kita sebenarnya. Kalau perjuang islam itulah naluri batin dalamannya. Kalau perjuang sekular itulah hati dan jiwa dia sebenarnya.

Ada gk yg pkai SERBAN 5kg suh kite bkwan n jd pngikut SETAN..buat plak cite DONGENG nabi MUHAMMAD saw dpilih dr mamat2 d kg dr kelantan,smnnjung malaya n seantorio dunia..ada btul ka bai?

Statement 10:22 mcm org sewel je .


EmoticonEmoticon