Monday

MINYAK SAWIT MENTAH MALAYSIA UNTUK PALESTINE, ATAU ISRAEL?


Tulisan Terbuka
21 Julai 2014

MINYAK SAWIT MENTAH MALAYSIA UNTUK PALESTINE, ATAU ISRAEL?

Banyak pihak yang melenting apabila SAMM secara konsisten mendedahkan bahawa ekonomi Israel telah dibantu dan diperkasa oleh sebuah negara islam munafik bernama Malaysia. Namun sehingga hari ini belum ada dakwaan terhadap SAMM di atas pendedahan yang dibuat.

Jika SAMM membuat tuduhan melulu tanpa fakta dan bukti, kerajaan Malaysia harus mengambil tindakan undang-undang demi membersihkan nama negara.

Paling menonjol di antara pelbagai pendedahan ialah berkaitan dengan penghantaran minyak sawit mentah ke Israel. Ini kerana kita adalah pengeluar minyak sawit mentah terbesar di dunia, pengeluar nombor dua ialah Indonesia yang juga sebahagian besarnya dimonopoli oleh syarikat dari Malaysia. Apatah lagi bila memikirkan rangkaian Felda adalah pengeluar utama, konglomerat milik melayu.

Apakah ini bermaksud Felda secara langsung telah menjana ekonomi Israel dengan penghantaran minyak sawit mentah? Tidak! Felda hanya mengeluarkan sawit sahaja, manakala yang berurusniaga hingga ke Ashdod itu adalah syarikat lain namun ia dibenarkan berlaku tanpa sekatan. Itulah sebabnya jika anda menuduh Felda menjual minyak sawit mentah ke Israel, pastinya anda akan disaman. Pokoknya, melayu keluar sawit, akhirnya sampai ke Israel. Tahniah!

Mereka cuba memberi alasan kononnya minyak sawit ini hanya 'tumpang lalu' di pelabuhan Ashdod sebelum dihantar ke Pelestine. Ini diakui sendiri oleh Mukhriz ketika menjadi timbalan menteri MITI melalui akaun twitternya yang berbunyi "Benar kerana minyak sawit yg diexport ke Palestin terpaksa dihantar melalui pelabuhan Ashdod, Israel."

Pertama, apakah dunia nak kiamat apabila Israel begitu baik hati membenarkan pihak Palestine 'share' pelabuhan mereka? Kedua, apakah ada industri sawit besar di Pelestine apabila sawit mentah yang dihantar itu berjumlah satu kapal kontena (lebih 100tan metrik sekali penghantaran) ?

Malah yang terbaru sekali ketika Israel mengebom Gaza, penghantaran minyak sawit mentah dari pelabuhan Tanjung Pelepas pada 3 Julai lalu telah sampai ke Pelabuhan Ashdod tepat pada hari ini (21 Julai) mengikut jadual. Tanpa rasa sensitif urusan dagang diteruskan walaupun Gaza dibedil, ini meniaga cara Malaysia.



Minyak sawit mentah dengan jumlah yang besar ini sebenarnya diperlukan oleh industri Israel. Tidak banyak negara yang berdagang dengan Israel maka mereka perlukan bahan mentah seperti minyak sawit untuk produk keperluan seperti minyak masak, bahan makanan (aditif) pembuatan, bahan kosmetik, ubatan dan vitamin, krimer dan banyak lagi. 

Jumlah penghantaran yang kerap ini juga bukan sahaja cukup untuk kegunaan domestik Israel, tetapi menyebabkan Israel mampu memasarkan semula minyak sawit yang telah ditransformasi kepada pelbagai bahan keperluan ke negara serantau seperti mana pengedaran kurma buatan Israel. Ia sekaligus menjana ekonomi Israel untuk membeli peluru yang membelah dada anak Palestine.

Hakikatnya, Israel akan jauh lebih lemah tanpa minyak sawit mentah yang dihantar oleh Malaysia. Sedar atau tidak, kita sudah menghantar nyawa kepada zionis Israel, maka mengapa perlu pergi jauh untuk berjihad?

Edy Noor Reduan
Aktivis Blogger
Pengarah Propaganda SAMM

20 comments

Bertan2 Kelapa sawit anta kat Israel tuggu Allah letak bertan2 bars api neraka kat dada saudagar Tu. Kita tengok sapa yang kena

takut nanti kite semua yg kena

Apa nak heran. Tanah negeri di selatan semenanjung tu pun sikit demi sikit tergadai kepada negara sekutu kuat Israel atas nama pembangunan. Sejarah kehilangan Singapore nampaknya tidak pernah nenginsafkan pimpinan negara dan negeri berkenaan. Israel yang menzalimi Palestin, kerajaan kita buat tak kisah dan tanah di selatan yang hilang sikit demi sedikit ditelan Singa pun kerajaan kita buat bodoh semuanya kerana duit. Peduli apa Islam ditindas di Palestin dan peduli apa Melayu selatan terusir dari tempat asal. Janji masyukkk. Tak ke begitu?

Kenapa letak tanda ?....
Klu berani menuduh...buang tanda ?...
Biar berguling2 menjawab atas highway...:)

Umno babi yahudi celaka





Umno babi yahudi celaka





Umno babi yahudi celaka




Umno babi yahudi celaka





Umno laknatullah.

Tidak tertolak doa dari hamba Allah yang d zalimi pemerintah umno & keturunan mereka akan Binasa, berakhir dengan nista & kehinaan menjadi musuh Allah yang Nyata.

peminat milo suam delete 22 July 2014 at 18:04

Kalau setakat nak tunjuk sebahagian surat rekaan sendiri tu kononnya bukti import eksport tak payahlah broooo,tak baik buat fitnah dibulan yg mulia ini...

Israil guna minyak masak kelapa sawit...
Kahkahkahkah.... Nampak macam terpelajar tapi bodoh..

Bodo sungguh milosuam ni. Xabis abis melaga sana sini. Bwk2 la tobat milo. Hari baik bulan baik ni better ko pi bual amal. Besar pahala ko dapat

Mcm bodo jak baca blog ni.
Ada akal simpan dalam jubor.

Israel tak perlu import minyak sawit mentah kalo nak buat barangan industri.

Mana2 kompeni sabun ka kosmetik ka apa ka tak akan beli minyak sawit mentah sbaliknya beli pati atau minyak sawit yg sudah diformulakan.

Hanya kompeni yg jual minyak masak ja akan beli minyak sawit mentah.

Israel pngeluar minyak masak ka?

SAMMdol tak da isu lain ka?

Sultan aljubori anu brahi yang menaungi negara PgayR telah memperkenankan isteri nya Jijah omegah sepat kering menjadi menteri besar selangor darul sampah..

SAMM xnak buat blog misteri jam omega ke?

Habisla parti ank beranak dh tapau selangor. Cikgu BAD apa citer. Senyap mcm tikus. Dh mcm Stopa. Tuihhh

Samm nak buat belog misteri altantoyo ngan si nazak bersama mak semah badak air bantot 3 kaki 2 inci. Haha

Ape cerita altantoya ? Dah dijubo dipuki pulak dah tu dibunuh dah tu takut ada buti diletupkan. Nazak (najib razak ...singkatan nama polular) dah tak lama dah ooi.

Samm xnak buat blog misteri foto edit najib atlantuya ka?
Atau blog mistri atlantuya disahkn xpernah jejak kaki ke perancis yg disahkn krajaan prancis?
Atau blog msteri lelaki kebal xmati wlu disuntik racun arsenik?
Atau lelaki kebal yg masih idup sihat walafiyat wlu dsuntik hiv?
Atau blog misteri pngunduran bramai-ramai pjuang reformasi 1998?


- to be continued -

Sebab tulah kena bala itu ini.kerana tolong yahudi..!

Haram mengikut parti yg mencintai yahudi.

Kita hantar milo suam dekat gaza mesti milo suam keluar taik punya, bingai milo ini...

Ntah mane punya krtas P.O ko jupe niii milo suam..mniaga mnyk bbilion2 tp ketas P.O cm lap bontot..ptut lah gng2 pkr ni snang dBONTOTI oleh nuae brhim..pngikut dungu smueny. Ptutny lama da d borodai smueny mcai2 pkr hehehe


EmoticonEmoticon