Friday

1MDB: Beranikah Najib saman Tun Mahathir?


‎MEDIA melaporkan Perdana Menteri, Dato' Najib Tun Razak mengemukakan notis tuntutan (saman) terhadap Pengerusi DAP Selangor Tony Pua, kerana membangkitkan isu 1MDB. 


‎Jika Najib sudah mula mengambil langkah balas terhadap individu-individu yang menyerangnya melalui isu 1MDB, beliau patut juga mengambil tindakan undang-undang terhadap Tun Mahathir yang lantang menyerangnya melalui isu yang sama.

Jika dilihat serangan Tun Mahathir terhadap Najib dalam isu 1MDB yang dipetik dari rencana The Edge, ditulis melalui blog peribadinya telah menyebabkan isu itu menjadi 'highlight' dan menjadi buah mulut rakyat jelata. 

Jika Najib boleh menyaman Tony Pua, dilihat sebagai langkah membersihkan namanya, beliau patut juga menyaman Tun Mahathir bagi tujuan yang sama sekaligus menghapuskan persepsi negatif rakyat yang telah terhasil akibat serangan Tun Mahathir itu.

‎Namun persoalannya, beranikah Najib membalas serangan Tun Mahathir?  

Kita tahu, Tun Mahathir sengaja mencari pelbagai isu menyerang kepimpinan Najib kemudian beliau duduk menunggu Najib membalas serangan atau sekurang-kurangnya menjawab serangan itu.

Sebaik sahaja Najib bertindak balas, maka Tun Mahathir akan mengistiharkan perang terhadapnya seperti mana Tun Mahathir mengistiharkan perang terhadap Abdullah Badawi sebelum ini.

Misi "Mukhriz Mahathir to be Prime Minister before 2020" mesti direalisasikan secepat mungkin. Time is running out!

12 comments

Mana berani najiBOROSmah saman madey paria kutty.sebab.semua rahsia najiBOROSmah ada dalam tangan si madey paria keling kutty nih. Drp soal bunuh rogol altantuya sampai tutoh ziana dan tutoh betina siam semuanya ada dalam tangan paria keling cibai tu.

Dahsyatnya keupayaan fitnah pas...tahap x bleh dterima akal yg waras. Itu pun fitnah sesama Islam. Hidup kt donia ni kjap jer...

Eleh...Anwar aka ketum aka peliwat tua lagi nyata dosanya mendubor dan memuki...siap ada bukti 4cm air mani dan video besi, masih ada juga ada babi2 sanggup mati berguling nak angkat dia jadi pm gay.
Yang lawaknya...ramai sidungu ditabal jadi hakim rakyat....hahaha
BODO TAHAP BABI!!!!
Klu najib sah buat maksiat dgn bukti air mani atau video besi serta cuak bersumpah laknat...aku serta majoriti rakyat yg ada agama tolak dia dlm pru...itu janji aku!!!
Tapi klu sekadar fitnah yg kluar dari lobang jobor ketum...ptuihhh aku nak percaya!!!
Jadi...yg msh nak jadi hakim langgar pagar dan berguling2 atas jlnraya demi gay TUA tu..
baik jadi badut kat sarkas atau terjun dlm lobang taik krn korang hanya taik kering ketum jer....
Jadi pembangkang pon tahap suku pro...TAK sampai tahap semi pro pon.....semua yg baik hanya air mani ketum jer bagi korang!!!
Macai2....klu nak jadi hakim langgar pagar atau nak berguling2 atas jlnraya....sial mintak borang dgn China doll atau mat lancap dpn pc atau gay tua TAK sedar diri...
BORANG ADALAH PERCUMA.... :)

1 MDB.......SATU MALAYSIA DI BABIKANNYA.......hehehhe...kalo ajibtun saman kutty tun...kita akan nampak babi terbang...anjing terbang...mudin terbang..hassanlik terbang..zaikumik terbang...dan paling best....badak albino tumbuh sayap...takleh terbangggg.....berat......hehehhee....macai yang baik adalah macai yang dah mati....hahhahah

berapa banyak "teguran" daa...
klu ikut logik pr bolee saman.lawan tetap lawan, tapi kenyataanya pr pilih2 isu yg untungkan kerja buat kejahatanya pada rakyar dan negara.
antara maharhir dan tua puyuh tu mcm langit dan bumi.teguran dinilai leh hati dan akan dijadikan nasihat malah sempadan bila2 kelak.bukan dinilai dengan serakah memperaga kebusukan.busuk laaa.tak tau tua puyuh tu busuk .!

berapa banyak "teguran" daa...
klu ikut logik pr bolee saman.lawan tetap lawan, tapi kenyataanya pr pilih2 isu yg untungkan kerja buat kejahatanya pada rakyar dan negara.
antara maharhir dan tua puyuh tu mcm langit dan bumi.teguran dinilai leh hati dan akan dijadikan nasihat malah sempadan bila2 kelak.bukan dinilai dengan serakah memperaga kebusukan.busuk laaa.tak tau tua puyuh tu busuk .!

berapa banyak "teguran" daa...
klu ikut logik pr bolee saman.lawan tetap lawan, tapi kenyataanya pr pilih2 isu yg untungkan kerja buat kejahatanya pada rakyar dan negara.
antara maharhir dan tua puyuh tu mcm langit dan bumi.teguran dinilai leh hati dan akan dijadikan nasihat malah sempadan bila2 kelak.bukan dinilai dengan serakah memperaga kebusukan.busuk laaa.tak tau tua puyuh tu busuk .!

berapa banyak "teguran" daa...
klu ikut logik pr bolee saman.lawan tetap lawan, tapi kenyataanya pr pilih2 isu yg untungkan kerja buat kejahatanya pada rakyar dan negara.
antara maharhir dan tua puyuh tu mcm langit dan bumi.teguran dinilai leh hati dan akan dijadikan nasihat malah sempadan bila2 kelak.bukan dinilai dengan serakah memperaga kebusukan.busuk laaa.tak tau tua puyuh tu busuk .!

Cai....dlm bn...kena tegur oleh Otai demi rakyat adalah lumrah demi kebaikan bersama.
Dlm pukiR dan babi dap....ada berani tegur ketum atau tokong babi????
Rasa2 blm ada lagi...
Hanya Kapal sing jer yg pernah tegur ketum agar bertobat tapi malang sekali tdk dipedulikan lansung...
Tun tegur najib...umno TAK pecat tun....
Klu pukiR atau babi dap...gerenti kena buang parti atau kena saman....
Cai n admin...cermin dulu lobang jobo tu sblm tadah dpn ketum..

NUAR BRHIM brani ker saman TUN??

smpai skrg diam her...hahaha

Bahasa anda sudah pun menonjolkan keperibadian anda sendiri.

Cai....klu ketum tu btl2 sheikh...no hal...boleh naik tinggi..
Dia sheikh bertopengkan puaka...
Yg heran...ada juga yg sggup jadi bodo krn ketum...Sampai syrup berguling2 dan jadi hakim konon..
Cai...klu najib atau mana2 pemimpin melayu yg kaki dubor dan memuki serta sah dgn bukti...aku tolak mentah2....
Mcm mana nak tadbir negara klu gila lobang taik dan puki China doll...
Fikir2 la balik...jgn sokong bodo sgt...nasihatkan dia agar tobat!!!!


EmoticonEmoticon