Saturday

Laporan polis terhadap Ustazah Umno kerana sebar cerita bohong


DUA wanita Melayu, satu Cina dan satu India telah membuat laporan polis terhadap seorang Ustazah Umno yang juga dikenali sebagai ustazah kening nipis kerana menyebarkan cerita bohong dan fitnah, di Perhimpunan Agung Umno PWTC.

Cerita bohong yang disebarkan oleh Ustazah kening nipis ini dilihat sengaja mahu menimbulkan kekacauan dan huru-hara apabila memfitnah, kononnya berlaku tindakan membakar Al-Quran oleh orang Cina di Kedah untuk upacara sembahyang mereka.

‎Laporan Polis dibuat oleh Ahli Parlimen DAP Kulai, Teo Nie Ching, turut hadir Ahli Parlimen Batu Kawan, Kasthuri Patto, Setiausaha Politik Lim Kit Siang, Dyana Sofya dan ahli parti DAP, Syefura Othman.

Kenyataan Ustazah Kening Nipis itu jelas sekali bercanggah dengan kenyataan media, MB Kedah Datuk Mukhriz Mahathir sebelum ini yang menjelaskan bahawa tiada kejadian orang Cina membakar Al-Quran, sebaliknya Al-Quran dimaksudkan telah dikoyak oleh seorang lelaki Melayu yang mengalami gangguan mental.

Di bawah ini kenyataan media rasmi Datuk Mukhriz Mahathir, Menteri Besar kedah.

Kenyataan fitnah Ustazah Kening nipis ni, jelas sekali mahu mengapi-apikan sentimen perkauman dan agama, siap mengajak orang Melayu bangkit pertahankan agama Islam bagai dalam Perhimpunan Agung UMNO tanpa usul periksa.

Sama-sama kita lihat Ustazah Kening Nipis ini akan didakwa di bawah Akta Hasutan, Seksyen 505 atau siasatan mendapati dia tiada niat menghasut hahaha...

"Kalau pembangkang, dah lama tidur lokap..."

8 comments

Mane plk tido lokapny.
Tido ATAS JALAN ler
Hehehe

Tido lokap....klu yg kluar dr mulut adam adli bodo tu memang patut masuk lokap..
Dan pasangan seks kwn nurul geng ketum tu pon patut masuk lokap...ada ker nak ajak org islam makan sup babi waktu berbuka posa....
Tak ada pon dlm blog bingai nie berani tegur pasangan seks tersebut...mgkin tumpang sekali kot...

Akta Hasutan patut dikenakan kepada penulis Blok ni, cuba tengok karangan yg yg ditulis tidak diletakan nama siapa yg menulis seperti sebelum ni, sbb diaorg dh tahu tulisan karangan ini hanya Fitnah dan Pembohongan untuk memanaskan keadaan.. Inilah yg dikatakan Pengecut, dia tak sebut pun lapuran polis dibuat dibalai polis mana.. hanya tunjuk gambar pecacai 4 ekor sedang tunjuk kertas print sendiri... Nak menipu pun agak2lah.

kah kah kah kah!! umporno terbakar

Blogger umno yg bangang...sanjung la sangat ustazah nmpk alur tetek ni....kahkah..

Dah terbakor hati ke?

Dah terbakor hati ke?

Dah terbakor hati ke


EmoticonEmoticon