Pemuda Umno pakai baju logo PSM gesa Guan Eng letak jawatan

SEKUMPULAN anak muda berbaju hitam dengan logo Parti Sosialis Malaysia, PSM hari ini dilaporkan berhimpun di perkarangan Kompleks Tun Abdul Razak (KOMTAR) menggesa Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng meletak jawatan.

Aku diberitahu kebanyakan peserta himpunan ini adalah dari golongan penganggur yang tidak ada kerja tetap. Sebab itu mereka boleh berhimpun seperti ini walaupun pada hari bekerja.



Aku tak kisah pun kau nak berhimpun, nak berarak dan nak minta sesiapa pun letak jawatan, itu hak kau, hak yang dijamin dalam perlembagaan negara. Selagi kau tak berhimpun bawa senjata dan mencederakan orang lantak kau lah nak berhimpun sampai pagi esok sekali pun.

Cuma aku pelik kenapa kumpulan berbaju hitam yang diketuai oleh Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Rafizal Abdul Rahim ini gunakan logo PSM pada baju mereka?



Takkanlah tak ada 'design' lain? Atau memang kamu ni otak kosong nak hasilkan idea untuk buat logo t shirt pun tak mampu?

Rasanya mustahil jika mereka tak tahu bahawa logo penumbuk diacung ke langit itu adalah logo Parti Sosialis Malaysia, PSM yang berpengkalan di Malaysia.

Lebih menarik, kumpulan baju merah ini turut membawa banner bertulis "DAP simpan MO1 perasuah dalam kerajaan negeri Pulau Pinang".



Semua orang tahu bahawa MO1 perasuah 'kleptokrasi' yang ditulis dalam dokumen Departmen of Justice, DOJ adalah Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak tapi nampaknya mereka ini tak tahu apa pun tentang MO1, datang berhimpun mungkin hanya sebab dapat upah RM30, lepaslah kalau nak beli rokok sekotak.

Orang kalau ada otak, tak sanggup pegang banner yang terang-terang membawa mesej tidak benar. Sejak bila DAP simpan Najib Razak dalam kerajaan Pulau Pinang? Pengikut seperti ini tidak hairanlah mudah dibeli untuk buat kerja merapu walau hanya dengan upah yang sedikit.

3 Comments

  1. Orang bodoh bangang je yang tak tahu MO1 tu adalah Najib Razak.

    ReplyDelete
  2. Tu gang baju merah nak buat onar dan fitnah..
    Nak pakai baju merah malu...

    ReplyDelete
  3. bukan kata pendemo tu bangang..termasuk sekali dengan boss dia orang..
    sakit perut ketawa tengok orang bangang berdemo dengan sepanduk yg sebangang orang mereka cipta ayat ayat itu
    jadi la..janji 50...tp 20 dah kena kebas..tinggai la 30
    beli dunhiil sekotak tinggai la 12...makan kat line clear...ranap 30...
    makan dan rokok tu ada harga j:ga..berbanding menjual muka.maruah kat komtar tu...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan