Monday

Hidung berdarah ditumbuk, analisa video bongkar kebodohan Jamal


SEMALAM kecoh betul kisah ketua Samseng Baju Merah, Datuk Jamal Yunos (panggil Jamal Jamban) yang berdarah hidung katanya ditumbuk dalam satu kekecohan di Ampang. Selepas kejadian itu, Jamal Jamban mendakwa hidungnya ditumbuk oleh budak YB Zuraida, Ahli Parlimen Ampang yang memakai T Shirt kuning BERSIH 5.


Di sini aku buat sedikit analisa terhadap rakaman kejadian tersebut. Mula-mula sekali anda boleh lihat pada video sekitar durasi 0:35 hingga 0:50. pada waktu ini Jamal Jamban belum kena tumbuk, tiada kesan darah di hidungnya. 


Selepas itu Jamal Jamban tiba-tiba menjerit dan meracau bagai orang gila kepada pihak Polis yang cuba menenangkannya:

"Kami nak keluar! Kami nak keluar! Kami nak keluar!" Jerit Jamal berulang kali.


Ini adalah permulaan berlakunya pergelutan antara Jamal Jamban bersama pengikutnya dan kumpulan anggota Polis yang bertugas. Kalau lihat dari rakaman ini, langsung tak ada sesiapa pakai baju kuning Bersih 5 di lokasi kejadian.

Kemudian berlakulah pergelutan antara Samseng Baju Merah dan pihak Polis. 

Dalam situasi ini pihak Polis yang jaga keselamatan telah mengepung kumpulan Samseng Baju Merah di dalam pasaraya, Polis telah membina satu 'buffer zone' kalau ada sesiapa pakai T Shirt kuning dalam kawasan ni memang lunyai kena belasah dengan Samseng Baju Merah yang sedang meracau.


Boleh juga dilihat gelagat lucu pengikut Baju Merah mengeraskan badan seperti dalam aksi memukul-mukul badan mereka sebelum ini.

Tidak lama selepas itu, Jamal Jamban muncul dengan darah merah mengalir keluar dari hidungnya sambil menjerit berulangkali menuduh pihak Polis telah menumbuknya.


"Polis tumbuk saya! Polis tumbuk saya! Polis tumbuk saya!" Jerit jamal berulang kali, sambil jari tunjuk pada hidungnya yang berdarah.

Jadi jelas di sini tidak ada penyokong Bersih 5 pakai baju kuning yang tumbuk Jamal Jamban, jika benar ada pun hanya Jamal seorang yang nampak.

Lebih lawak, di hujung video sekitar durasi 4:51 boleh dengar suara dari penyokong Jamal Jamban berkata:

"Datuk, kita bukan nak bergaduh dengan Polis datuk...


Sejurus selepas mendengar kata-kata penyokongnya itu, tiba-tiba Jamal Jamban bersuara kepada media, menuduh berulang kali budak YB Zuraida kurang ajar tumbuk hidung dia.

Akhirnya entah apa bangang merasuk dia, dia kata YB Zuraidah pula tumbuk hidung dia.


Dari sini anda boleh nampak betapa bebalnya Jamal Jamban, gelagat lucu dia menjadi bahan lawak seluruh Malaysia.

Berikut video penuh kejadian tersebut sila klik untuk menonton.



"llmu kebal yang dituntut, tapi ilmu bebal yang menjadi"

32 comments

Pengorbanan yang dilakukan oleh Datuk Jamal Yunos, ketua pejuang Baju Merah saya yakin akan jadi sejarah dan dikenang oleh generasi akan datang sebagai pejuang Melayu yang kental.

Walaupun sakit yang amat sangat akibat hidungnya ditumbuk oleh puak pembangkang yang sedang melaksanakan agenda Yahudi melalui Bershit, semangatnya untuk mempertahankan pemimpin Melayu akan tetap terus berkobar-kobar malah obor perjuangannya semakin marak menyala.

Hari ini mungkin olada segelintir kecil Melayu yang mentertawakan perjuangan Datuk jamal membela YAB Dato Seri Najib Tun Razak dan Datin Paduka Rosmah Mansor.

Namun satu hari nanti mereka pasti akan berterima kasih, dan menyesali kejahilan mereka yang tidak mahu turut sama berjuang dengan Baju Merah.

Bilakah masa itu?

Masa itu akan datang tatkala orang Melayu sudah tidak lagi jadi pemimpin di Malaysia, pada waktu itu Melayu hanya jadi hamba kepada Cina DAP.

Sedarlah segera bangsa ku, sebelum terlambat.

Orang yang buta hati dan mata saja yang mahu ikut cara maknusia begini.

Dah sedar pun. Sumbat j jamban dlm i.s.a

Bos jamban jual negara kpd komunis china..

Kami sedar negara bakal dpt Maharaja Bugis bwrtuankan komunis... Hidup 1mdobi pm najis

nak hadir majlis Amanah kena ugut. kereta vios kena bakar. melayu samseng.

kalau dah kuat sangat pergilah biaya barua2 kamu ke palestin lawan Israel.

Sebenarnya mereka bukanlah benar2 pejuang yang ingin memartabatkan Islam. Mereka hanyalah macai2 upahan.

Polis Tumbuk saya.. polis Tumbuk saya...best tul la kalau TMJ boleh buat parody... hahahahah

Memalukan bangsa melayu..kena tipu kat bugis bg dedak..

Ko bangang ker? Orang bodoh gini pun ko angkat

puki mak ang.
najib jadi hamba cina komunis jual habis aset negara tu kira apa pulak?
bangang

jho low mesti cina dap kan lisa.....ko dah tuka pampers ke lisa...hancing tau dak

Pemakan dedak no. 1 kata atas tu kurang kasih syg....dia suke bile org melayan dia membalas kata2 provokasi dia yg dia sndri taktau ape dia tulis...betul2 mcm otak zero...kasihan sgt.. jommm kita abaikan dia...nti kompem dia sasau sbb org tak balas...

Dato perangai cam budak2

Dia belakun je, dia stanby jus sirap dalam poket, bila jatuh dia lumuq sirap tu ke kat hidung (siasatan oleh ditektif conan)

Meracau mcm org gila.
Bangsat punya Pak Tongkol
Specis sial

Orang yang tumbuk dia ada siku dan lutut dalam jubah. Sebab itu dia tak nampak.

Sebenarnya ada orang upah tumbuk dia sebab kurang ajar hendak ludah Tun Dr. Mahathir. Bukan Tun yg upah.

Kesiannya mamat bebal yg perasan kebal..memalukan dan meng'aibkan diri dan pengikut2 yg tersangat bodoh dan sama2 bebal...

Jamal ni bukan melayu..dia ni barua panglima bugis pengecut..

mana nak belajar ilmu BEBAL yang jamal blajar ni..nak buat kajian national geografi lar...tolong..mana nak blajar.....hehehehhe

Ada juga pendedak yg syg jamal... Bodoh nyerrr

Aku pun nak nuntut ilmu kebal jamal tonkol ni tapi kat hidung tu belum kebal lagi

Hoi bangang..yg si najib pegi ngadap cina mintak tolong apahal..bodo punya analisa

cuba lihat dekat perkataan dkt baju merah mreka nmpak sangat bodoh "demokrasi beperlembagaan"yg betulnya demokrasi berpalimen raja berpelembagaan...org mcm mreka nihh adalah org yg bodoh dalam sistem pemerintahan negara jadi mreka nihh layak ka mmpertahankan kadaulatan negara

sakit mental kot si Lisa nie mcm pesakit2 sy, perlu dpt rawatan segera .

baru keluar hingus berdarah dah meroyan mengalahkan wanita baru bersalin dan bermasalah trauma. ada ilmu kebal konon, prtuii... tahi kucing. pejuang konon, prtuiii... jauh lebih baik maknyah la.

Cik lisa u ni duk zaman kuno kot, ada baca sekolah kah ,macamanalah u punya analisis ini siapa yg akan jadi hamba tolong jangan lah memperlekehkan minda orang melayu ,mereka bukan sokong cina kah atau india mereka nakkan kerajaan yg tulus tanpa rasuah,tanpa cronies tanpa putar belit ,yg gajah depan hang tak nampak ,semut nan jouh u nampakkah , melayu cakap berani kerana benar , tak sokong najib tak bermakna negara dan maruah orang melayu tergadaikah ,u mana belajar agama , tolong lah orang melayu dan anak muda melayu semua cerdik dan pandai belaka kerana kerajaan yg u duk sokong itulah ug nak hancurkan maruah dan martapat orang melayu , hello cok dungu pakailah iq sikit bila nak bagi komen , kalau u nak sokong budak jamban ini itu hak u, tapi kenyataan u amatlah tidak sesuai seolah olah meperlekehkan kebijaksanaan anak muda melayu zaman sekarang , pi sekolah balik lah pi brlajar balik dan lepas tu mai cakap noh cik dungu

Sama je..cerita pasal merah org kuning ckp benda bodoh, cerita pasal kuning org merah ckp bodoh..pendek citer dedua yg sokong color bodoh..tapi yg sokong kuning maybe lagi bengong bertambah sebab dah 5x kena diperbodohkan pun masih tak reti reti nak faham yg diri semakin dibodohkan oleh bangsa lain yg guna cara kotor nak porak peranda demokrasi negara.

Hahaha lawak lawak. Penyokong Jamal lg lah lawak. Ini kes bangang yg tidak berkesudahan!

Lisa ana...betul apa yg dicakap olih Lisana...mesti dia dah buat Analisa mengenai kehilangan duit Tabung haji, Duit simpanan pencen, Duit KWSP dan segala macam kepala butuh duit..semua adala salah Cina DAP..pemimpin melayu semuanya suci dalam debu...Puki hang lah LISA

Saya nak keluar...Saya nak keluar...Saya nak keluar...Saya nak keluar...cam pondan Jamban

Memang lawak giler lah jamal dan geng merah. Nampak sangat otak 3suku. Dah jelas kat video pun nak menipu lagi. Dah jelas tak ada baju kuning kat situ. Ingat hebat sangat ilmu silat geng merah ni, rupanya tok guru dia tak ajar elak tumbukan tanpa bayang baju kuning haha.. apa pun sendiri kacau polis, berdarah hidung tapi org lain pula disalahkan, teringat pula zaman masih tadika dulu, bila berlari jatuh, org yang tak ada kene mengena pula di marah. aku rasa jamal ni umur je tua, tapi tahap iq dia cuma umur budak tadika.

Jamal, rasalah tumbukan tanpa bayang tu, mcm mana sedap tak hahahaha..

lain kali belajar ilmu kebal biar sampai ke hidung jgn takat bawah biji anu tu...


EmoticonEmoticon