Saturday

Najib kena kutuk selepas ucap tahniah kepada juara debat UIA


UCAPAN tahniah oleh Najib terhadap juara debat UIA, bukanlah satu kesalahan, namun kerana sosok yang mengucapkan tahniah itu adalah Najib, maka beliau menjadi bahan kutuk pengikutnya di twitter. 

Ini kerana beliau sering lari bila diajak atau dicabar berdebat sebelum ini, sambil mengeluarkan alasan-alasan pelik untuk menyelamatkan diri.


"Debat bukan budaya kita" inilah antara ungkapan paling popular pernah diucapkan oleh perdana menteri, Najib Razak satu masa dahulu ketika Anwar Ibrahim mencabarnya berdebat berhubung isu ekonomi.



Lantaran itu beliau kena kutuk selepas mengucapkan tahniah dan meluahkan rasa kagumnya kepada juara debat Universiti Islam Antarabangsa, UIA sekitar minggu lalu.


Kau sendiri berulang kali kata "debat bukan budaya kita," tiba-tiba kau ucap tahniah kepada juara debat, memang minta kena bahan lah jawabnya. 


Najib sendiri mungkin sudah lupa dengan ungkapan yang dia ucapkan itu satu masa dahulu sama seperti dia lupa segala akujanji BN yang dia umum dan war-warkan semasa PRU13 dulu, tapi rakyat tak pernah lupa.

14 comments

Tidak mahu berdebat dan dituduh lari bila diajak berdebat, tidak bermakna YAB Dato Seri Najib Tun Razak seorang yang tidak pandai atau takut berdebat.

Buat pengetahuan semua, Dato Najib adalah juara debat 2 tahun berturut-turut peringkat sekolah semasa zaman sekolah rendah, manakala YAB Datin Paduka Rosmah Mansor juga pernah menjadi naib juara pertandingan debat ketika menuntut di Kolej Tungku Kursiah Seremban.

Lain kali baca sejarah mereka sebelum tuduh yang bukan-bukan. Jangan lupa juga perdana menteri pernaah memberi amaran kepada Anuar Ibrahim, jangan sampai pelbagai rahsia anuar dilondehkan jika terus menerus ajak pm berdebat.

Jika PM mahu, sudah lama beliau londehkan seluar Anuar di khalayak ramai, namun sifat dan akhlak terpuji serta sahsiah yang baik dimiliki olehnya membuatkan beliau tidak mahu memalukan Anuar.

Jadi penyokong pembangkang jangan nak sombong sangat!

sah dedakians

Sure yg komen pertama tu penagih dedak tegar..... 8IPG di mansohkan, 2 di jadikan kolej permata alrosmah dgn budget rm85juta oooooo nnipu untuk balun rm rakyat jeee..

Lisa baiduri, nama berduri tapi durinya ibarat agar2. Debat sebenar dan matang bukan berkenaan melondehkan aib seseorang. Itu debat cara penyangak umno. Bodoh bertimbun timbun.

Lisa berduri......hahaaa..berdiri bulu ketiak baca komen ko!!

Tak payah nak puji sangat la...bila ajak berdebat dah bpe event najib tak turn up...setiap patah yg keluar dari mulut najib orang dah tak heran n pandang dah...yg orang kisah pasal najib kacau bilau kan hidup rakyat...tu je...rakyat sekarang dah pandai nak bezakan mana baik n buruk....dia ni fanatik sangat dengan najib

pale bapok aok

Gagal lah kau Lisa Baiduri, dedak grade A siak ada dlm perut kau

itu dulu, sekarang dha jadi juara lari pecut.. hehe

Bapak klaka statement Lisa Berduri ni.. Budak skolah rendah kot penjilat taik ni..

Itu masa kecik kecik dulu ... masa kecik jadi pendebat ; bila dah tua jadi Perembat .

dulu mmg la hebat berdebat.. skang ni tunggu peluang menyebat


EmoticonEmoticon