Monday

Jika berani samanlah kami kata Tun Mahathir kepada Rosmah


MANTAN Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad sebentar tadi menyatakan kesediaannya untuk disaman oleh Datin Rosmah berhubung dakwaan penyelewengan dana 1MDB bagi membeli barang kemas mewah untuk Rosmah yang didedahkan oleh Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat.


BACA — Rantai berlian merah jambu 22 — Karat dibeli untuk isteri MO1

Tun Mahathir yakin bahawa tuduhan tersebut bukan fitnah malah sedia untuk disaman oleh Rosmah. Beliau turut mencabar Rosmah mengambil tindakan saman ke atas Department of Justice (DOJ) Amerika Syarikat, jika tuduhan tersebut adalah fitnah.

"DS Rosmah kata nak buru pemfitnah, dan saya tidak takut sebab ini bukan fitnah. Berani kerana benar. Jika ini fitnah saya cabar DS Rosmah untuk saman DOJ sekali," tulis Tun Mahathir melalui kiriman Facebook rasmi miliknya.


Dalam kiriman yang sama, beliau turut menggesa isteri perdana menteri agar memulangkan semula duit dan barang kemas yang dibeli menggunakan duit rakyat.

"Saya juga menggesa DS Rosmah supaya memulangkan semula duit rakyat dan barang kemas yang dibeli menggunakan duit rakyat," tulisnya.

Tun Mahathir mengakhiri tulisan ringkas itu dengan mencabar Rosmah agar mengambil tindakan saman.

"Jika berani samanlah kami. Saya bersedia," katanya.

Cabaran sama turut dilontarkan oleh Tun Mahathir melalui akaun Twitter rasmi miliknya. Cabaran itu menjadi viral dan menerima lebih 2,600 retweet.

7 comments

Anak2 saya takpa...tak perlu pulang duit depa kt rakyat2 malaysia

pulanglah duit rakyat dan kepangkal jalan :P

Aku percaya dan kenal sgt dgn Tun M apa yang beliau cakap bukan kosong penuh dengan ilmu...malah beliau pun tau dimana MH370.

Untuk anak2 sendiri ok la....yg pi bagi harta negara kat anak cina jho lo tu buat apa....? Tolol punya powertrain....kah kah kah hebat Tun M, tak takut pun kat bini.....bukan macam pundekau Hj Najib.Poooodah pundekau, kalau ada kasi pulang lah, he he he tak malu ke mau pakai satu donia sudah tahu.

Sibuk suruh orang saman. Kau tua kutuk kalau brrani samanlah Raja Petra Kanaruddin? Penakut punya tua keldai

Betul tu. Ini senua fitnah Mahathir.


EmoticonEmoticon