Sunday

Suar api bukti ada rancangan awal buat kecoh dalam Forum Tun Mahathir


PETANG tadi berlaku kekecohan ketika berlangsungnya forum Nothing to Hide 2 yang dihadiri oleh bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir di Dewan Raja Muda Musa, Shah Alam.


Rakaman video menunjukkan, ketika Tun Mahathir mula untuk menjawab soalan dalam forum berkenaan, tiba-tiba seorang individu mula membaling kerusi dari arah kumpulan hadirin.


Seterusnya diikuti dengan lontaran kasut dan selipar serta botol minuman dari arah kumpulan tempat duduk penonton. Kejadian bertambah kecoh apabila suar api mula dinyalakan dan dilontar dalam forum tersebut.

Kehadiran suar api ini menunjukkan ada rancangan dan niat dari awal untuk membuat kecoh dalam forum tersebut. Suar api bukan boleh dibeli di mana-mana kedai runcit, atau kedai serbaneka, ia adalah barangan yang sukar diperolehi.

Selain itu tindakan provokasi jahat ini juga nampak tersusun, tidak ada sebarang isu ataupun pertikaian dalam forum tersebut namun tiba-tiba berlaku kekecohan.

Jelas di sini memang ada niat dari awal pengacau yang dipercayai mahu melakukan sabotaj bagi menghentikan Tun Mahathir daripada bercakap dalam forum tersebut, sekaligus memburukkan imej Parti Pribumi Bersatu Malaysia, PPBM yang dipengerusikan oleh beliau.

Rujuk rakaman video berikut.



Forum itu dijadual untuk menemukan Tun Mahathir bersama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi menjawab pelbagai persoalan.

Bagaimanapun Najib Razak tidak hadir, dan memang dijangkakan dari awal dia takkan hadir sama seperti forum Nothing to Hide yang pertama dulu, dia kata nak hadir, tapi last minute tak hadir.

Tiada artikel lebih baru

7 comments

Halo
Saya adalah Aliciana Castelo pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah ia ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Adakah anda memerlukan penyatuan atau pinjaman gadai janji? Tidak perhatikan lagi, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami meminjam wang dari orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan penerima dan kami akan sanggup menawarkan pinjaman kepada anda.

Hantarkan e-mel kepada kami: (alicianacastelo@gmail.com) Terima kasih

Sangka baik. Dia terjumpa suar tu di tepi longkang luar dewan. hahaha

Tun Dr Mahathir yang terlupa bahawa memang dia yang bawa suar tu (sebab bukan senang orang awam macam kita nak beli suar tu kan ?
- tapi dia BEKAS PM tak kan takde geng dia yang boleh dapatkan suar tu dengan mudah ) tapi bila dia terlupa lalu dia nafikan suar u memang dia yang bawa untuk tujuan supaya kalau ada sesiapa yang tanyakan kat dia soalan yang PASTI dia tak dapat jawab dia akan bakar suar tu supaya semua yang hadir akan bertempiaran maka dia tak perlu lah jawab soalan tersebut lebih-lebih lagi kalau soalan yang berkaitan dengan salah laku dia semasa menjadi PM dulu. Teori konspirasi yang memang dirancang dan dalam masa yang sama untuk mendapat simpati dari orang awam yang masih berbelah bagi sokongannya terhadap mahathir dan PPBM kah kah kah memang laknat PARTI PEMECAH BANGSA MELAYU ni

mahathir adalah guru segala lanun pensabotaj sejak dari dulu lagi sampai sekarang apa nak heran, dia adalah sifu pensabotaj dalam UMNO dulu semua orang tahu

This comment has been removed by the author.

http://www.tv14.my/2017/08/16/video-apakah-sebenarnya-peristiwa-memali/

Mahataik bapa kerosakan.


EmoticonEmoticon