110 pelajar dan guru keracunan makanan di Muar

SERAMAI 110 pelajar termasuk guru dari Kolej Vokasional Muar dilaporkan mengalami keracunan makanan selepas mengambil makanan laut yang disediakan oleh dapur hostel kolej tersebut.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Persekitaran Informasi dan Pendidikan Johor, Datuk Ayub Rahmat berkata, majlis yang diadakan pada hari ahad itu adalah untuk meraikan tamatnya tempoh persekolahan mereka.

Katanya makanan laut berkenaan termasuk kerang, udang dan ketam dihidangkan secara "shell out" dimana ia diletakkan di atas meja dan dimakan tanpa menggunakan pinggan.



"Klinik Kesihatan Maharani mula menerima maklumat tentang keracunan makanan bermula pada jam 3.30 petang hari Ahad apabila seramai 30 pelajar mengadu berasa loya, kejang perut dan cirit birit.

Kita telah mengarahkan dapur hostel berkenaan untuk ditutup selama tiga hari sehingga 21 November bagi menjalankan siasatan," katanya.

Menurut Ayub lagi, majlis itu telah dihadiri oleh seramai 380 pelajar dan guru-guru, pemeriksaan sedang dijalankan bagi menentukan sama ada individu lain turut terjejas dengan wabak berkenaan.

3 Comments

  1. Dengan Pelayanan Terbaik, Costumer Servis Yang Ramah Dan Profesional, Dan Siap Melayani Anda 24 Jam NonStop Setiap Hari.

    Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
    wechat : bolavita
    line : cs_bolavita
    whatup : 6281377055002
    BBM: D8C363CA (NEW), D1A1E6DF (NEW), D889B99C (NEW)

    ReplyDelete
  2. Assalamu alaikum..
    Salam sejahtera bagi kita semua..
    Perkenalkan nama saya muliadi asal surabaya seorang mantan tki kerja di changhua taiwan, Mohon maaf sebelumnya kalo saya sharing disini saya hanya berbagi cerita siapa tau bisa bermanfaat kepada anda seperti saya.. Saya tidak perna membayangkan kalau saya bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan AKI BALAPATI saya yang dulunya seorang TKI dengan gaji pas"san hanya untuk menutupi hutang orang tua di bank bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekarang saya sudah punya rumah dan usaha sendiri itu semua berkat bantuan beliau.. Saya sangat berterimakasih banyak kepada AKI BALAPATI atas bantuan nomer togelnya walaupun yang saya lakukan ini hal" terlarang dan halal tidaknya hanya tuhan yang tau apa boleh buat kondisi sudah tidak memungkinkan tidak tau harus bagaimana agar hutang orang tua saya sebanyak 300 juta bisa lunas dan alhamdulillah berkat bantuan dari AKI BALAPATI semua bisa lunas, Bagi anda butuh bantuan beliau silahkan call +6282190534451 siapa tau beliau bisa bantu anda.. Sekedar informasi percaya atau tidak yang jelas hanya beliau yang membantu saya sehingga hidup saya sekeluarga bisa berubah jauh lebih baik dari sebelumnya..




    Thanks




    ReplyDelete
  3. burunglah kamu
    HAPPY NEW YEAR 2018 AYO DAFTAR AKUN ANDA HANYA DI WWW S128AGEN COM
    MARI KITA RAYAKAN BERSAMA - SAMA
    Claim Segera Bonus Natal Dan Tahun Baru Hanya Di AgenS128 org :D
    Nikmati Semua Bonus Yang Kami Berikan, Hubungi Kami Sekarang Juga :)
    Untuk Lebih lengkapnya bos bisa lihat di Link kami :
    www s128agen net / www s128agen com
    Contact Kami :
    BBM : D8B84EE1
    Line id : agens1288
    WhatsApp : 0878-6720-2559

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan