Harga rumah terlalu mahal, dasar kerajaan "flip-flop" titah Sultan Johor

HARGA rumah terlalu mahal untuk majoriti rakyat, mereka tidak mampu membeli hanya mampu tengok titah Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.



Baginda mahu bangsa Johor jadi masyarakat yang memiliki rumah.

"Saya mahu rakyat semua bangsa memiliki rumah, bukan sahaja Melayu. Tapi harga rumah sekarang terlalu tinggi untuk kebanyakan rakyat. Mereka tak mampu beli," titah Sultan Johor yang turut disiarkan menerusi laman facebook rasminya.

Baginda turut menyebut tentang dasar kerajaan yang disifatkan sebagai "flip-flop" telah menakutkan bakal pelabur-pelabur.



Baginda meminta kerajaan mempertimbangkan insentif khas untuk Johor kerana keadaan negeri itu  yang berdekatan dengan negara jiran Singapura.

"Kamu tak boleh hanya mempunyai dasar perumahan satu untuk semua bagi seluruh negara. Bagaimana kamu boleh bandingkan kami dengan Pahang atau Kedah, kerana mereka tidak mempunyai jiran besar seperti Singapura," titahnya.

The Star pula melaporkan, Sultan Ibrahim bertitah pihak pemaju tidak dapat mencari pembeli walaupun sebilangan rumah dikhaskan untuk bumiputera.

"Saya tahu banyak yang kononnya dipanggil skim rumah mampu milik dalam pembinaan besar yang bercampur, namun rumah-rumah lebih murah ini pun di luar kemampuan orang-orang Melayu," petik The Star. — 25 November 2017

2 Comments

  1. Halo, Adakah anda sedang mencari pinjaman? Pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang dan lain-lain jenis pinjaman. Adakah anda telah dinafikan pinjaman oleh bank atau institusi kewangan atas sebarang sebab? Ini adalah peluang untuk anda mencapai impian anda. Puan Henrietta Fernando pemberi pinjaman swasta lesen menawarkan pinjaman yang dijamin kepada perniagaan dan individu dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%. Untuk maklumat lanjut, emel kami hari ini untuk memohon dan mendapatkan pinjaman segera. Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. E-mel kami: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. dasar kaliann kurang ajar gabung ke sini aja
    HAPPY NEW YEAR 2018 AYO DAFTAR AKUN ANDA HANYA DI WWW S128AGEN COM
    MARI KITA RAYAKAN BERSAMA - SAMA
    Claim Segera Bonus Natal Dan Tahun Baru Hanya Di AgenS128 org :D
    Nikmati Semua Bonus Yang Kami Berikan, Hubungi Kami Sekarang Juga :)
    Untuk Lebih lengkapnya bos bisa lihat di Link kami :
    www s128agen net / www s128agen com
    Contact Kami :
    BBM : D8B84EE1
    Line id : agens1288
    WhatsApp : 0878-6720-2559

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan