Loading...

AC Mizal sertai UMNO kerana selari dengan perjuangannya

Penyertaan AC mizal dan isterinya ke dalam UMNO, memang sangat bertepatan atau dalam bahasa Indonesianya sangat cocok. Perjuangan AC Mizal selama ini memang sangat sesuai diteruskan di dalam UMNO dan Barisan Nasional. Watak dan peribadi artis terkenal itu sangat mirip dengan para pemimpin yang ada di dalam UMNO.


Tahniah kepada AC Mizal kerana memilih UMNO sebagai platform untuk meneruskan perjuangan. Perjuangan meneruskan perniagaan menjual gelang Tungsten ajaib yang mampu menjadikan pemakainya kuat laksana "Badang". Mampu menjadikan pemakainya untung berjuta-juta kerana kuasa gelang AC.

Gelang beli harga 25 Dollar, tapi jual sampai RM1000, dan jual pula kepada anak-anak Melayu dengan umpan kononnya boleh untung berjuta-juta, inilah perjuangan yang akan diteruskan bersama pemimpin UMNO yang lain.




ReJaM© "Teruskan perjuangan menipu anak-anak Melayu..."

Post a Comment

41 Comments

  1. *Perubatan menggunakan gelang namun belum pasti ia mengubat pemakai gelang tersebut.

    ReplyDelete
  2. DUIT yang membutakan mata, memekakkan telinga~~

    setahu sy, selain wanita, lelaki juga ade guna gelang2 nih sume, Nabi kita pernah ckap, haram bg laki2 memakai perhiasan wanita dan gelang adalah salah satu daripadanya..walaupun utk tujuan perubatan tetap haram kerna daa byk cara laen lg selain memakai gelang..

    *perubatan menggunakan gelang??cara yahudi utk sesatkan umat islam..

    ReplyDelete
  3. jangan lah kamu syirik memakai gelang yg d amgap boleh mengubat penyakit.......

    ReplyDelete
  4. mmmm hebat sgt ler dia tu sampai parti pembankang nak oper jwatan tinggiii... puiiii (bak kata jozan hehehehehe)

    ReplyDelete
  5. FARISZ@AZ.Com bawak mengucap..
    agak² la klu nak sokong MLM..
    buang jer ayat² suci Al-Quran kat blog ko tue..
    ko sendiri tak beramal~

    ReplyDelete
  6. Haram pakai barang perhiasan dari besi.. sebab besi adalah bahan bakar api neraka.. pasal aku pernah terbaca artikel yang menyatakan begitu...
    kesahihan harap cari info sendiri...wasalam

    ReplyDelete
  7. AC masuk Umporno nak cari insuran...Bnyak penipuan.Klau ada sijil umporno,adalah imuniti. Tak bleh di dakwa kat mahkamah sivil atau sya.Muka hari2 boleh keluar paper bungkus nasi lemak.

    ReplyDelete
  8. Tahniahlah AC sbb kalau kau masuk parti lain .. mesti kau kena tindakan macam2.. jadi elok kau masuk umno... aku sokong... nasih aku tak mendaftar mana2 lagi... tapi sedang berfikir nak join umno sebab boleh buat duit, buat salah boleh cover dan macam2 lagi....

    ReplyDelete
  9. Hukum lelaki memakai gelang

    Kaum lelaki haram memakai gelang sekalipun bukan diperbuat
    daripada emas, sama ada ianya diperbuat daripada perak, besi,
    tembaga, kayu atau sebagainya. Ini kerana gelang itu adalah
    perhiasan yang khusus bagi kaum perempuan, seperti juga rantai
    atau subang.

    Oleh yang demikian lelaki yang memakai gelang itu adalah
    perbuatan menyerupai perempuan. Hukum lelaki menyerupai
    perempuan adalah haram dan berdosa besar. Ini kerana Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam melaknat lelaki menyerupai
    perempuan dan perempuan menyerupai lelaki......


    ade org kate nak tujuan perubatan gelang nih...yeps mungkin ada kalau tiada cara lain...dalam kes nih dah jelas utk perhiasan dan bergaya je..so, hukum dia haram!!!

    AC Mizal ngan umno same jer...jahil bab agama...kalau xjahil xkan pakai dan jual gelang,rantai,cincin dan sebagainya utk menyesatkan org melayu islam di M'sia...astagfirullahalzim.. bawak2 ar bertaubat... xkan ar sebab bisness sangup gadaikan maruah Agama!! erm..




    -Amri-

    ReplyDelete
  10. Cari aidid muaddib blog. Pembongkaran cerita MLM dan skim cepat kaya, yang buat orang melayu yang kena tipu orang melayu juga termasuklah cerita gelang AC ini.

    ReplyDelete
  11. ooooo...korang ngumpat aku erk..hehehe

    ReplyDelete
  12. ade aku kisah ko nk masuk umporno?aku rs xde org pedulikan pon!do i care?????

    ReplyDelete
  13. sejak bila dia jadi Datuk ni ?

    ReplyDelete
  14. AC Mizal dapat Dato' dari Pahang. Betulkan? Beliau dapat gelaran Dato' bukan Datuk. (Betulkan saya jika salah).

    Sehingga sekarang masih tiada undang-undang dikenakan kepada AC Mizal atas penjualan gelang yang tidak masuk akal harganya. Mungkin tiada siapa yang membuat laporan polis ke atas kes AC ini.

    Baguslah AC memilih UMporNO, Dulu, Kini dan Selamanya kata AC.

    "Hak masing-masing untuk memilih parti mereka, untuk dunia sahaja, akhirat belum tahu, wallahualam"

    -Dr. LatiF-

    ReplyDelete
  15. AC MIZAL berkata...

    ooooo...korang ngumpat aku erk..hehehe
    25 April 2011 10:42 AM


    LOL!

    ReplyDelete
  16. hahah! padan sgt la tuh! remember dia palsukan testimoni kat produk dia sendiri? ambik testimoni dari websiyte orang lain, pastuh tukar skit nama n asal je.. aiyaaa...

    padan sangat la hang joen ameno!

    ReplyDelete
  17. SYIRIK, SYIRIK, SYIRIK....
    kalau Tuhan nak bagi kita sakit, x ada apa mampu menghalangnya.

    ReplyDelete
  18. Nak lari drpd kena saman la tu. Sbb baru-baru ni orang dah mula komplen. haha. Setiap minggu dekat maharaja lawak, si AC ni mesti kena kutuk pasal gelang.

    ReplyDelete
  19. Pilihan mu tepat AC. Jgn ikut pencacai2 puki mak PKR anak sundal.

    ReplyDelete
  20. @Uya Usen

    Fahami ayat penuh

    *Perubatan menggunakan gelang namun belum pasti ia mengubat pemakai gelang tersebut.

    maksudnya kalau belum pasti mengubat maka haram lah dan jika itu salah satu artenatif saja yang ada maka ia menjadi harus (sila rujuk fatwa Malaysia)

    Hukum asal dalam kaedah fekah bahawa memakai gelang haram namun ia menjadi harus apabila ia ada kewajipan untuk menjaga nyawa pemakai.contoh saudara saya ada penyakit teruk,maka ia kena pakai gelang yang ada tulis info jenis darah dan penyakit.

    @Silent Killer

    Tidak salah jika nama GEMPAK tapi tiada guna jika HAPRAK.

    Fahami ayat perlian.

    p/s : study ayat pasif dan ayat aktif dalam bab tatabahasa dan pemahaman.

    ReplyDelete
  21. Gelang adalah dari segi adat di malaysia adalah pemakaian wanita , namun jika di Afrika ia kebiasaan pemakaian buat lelaki dan wanita.

    Bab ASBAB dan SEBAB dalam kaedah usul din. Pelajari sebelum nak menuduh orang lain syirik.

    Bila demam maka makan ubat , maka niat makan ubat sebagai ASBAB untuk berubat dan TAWAKAL , bila sihat yakin ALLAH yang sihatkan dan bukan ubat yang menyihatkan.

    Contoh lagi satu , bila lapar. Makan nasi tapi niat nasi sebagai ASBAB dan keperluan saja dan ALLAH yang keyangkan manusia.Jika yakin NASI yang keyangkan maka jatuh syirik.

    Di jepun ada teknologi perubatan gelang , ia untuk mengira gerakkan nadi di lengan di samping menarik tenaga negatif . Boleh gunakan jika ia terbukti untuk perubatan tapi bukan semua orang dibenarkan guna,jika terpaksa atas darurat baru boleh guna.

    Macam gelang AC MIzal ni belum terbukti lagi malah kajian dan pembuktian secara professional pun belum lagi.Bukan gelang saja boleh jatuh haram selagi belum terbukti berkesan dan tiada darurat malah batu bulat yang konon lava matahari yang dibuat rantai pun boleh jatuh haram digunakan selagi tiada pembuktian dan darurat.

    ~Jadi manusia yang cerdik membaca dan mengkaji sebelum mengkondem comment~

    ReplyDelete
  22. Comment "Teruskan MLM =D" sebab MLM sering dikaitkan MELAYU TIPU MELAYU itu bermaksud perlian sebab berniaga menipu sesama bangsa.

    p/s : Tidak semua MLM Haram namun 1 dalam 100 saja yang Halal (contoh produk MLM yang halal adalah penjualan buku yang panel syariahnya adalah Ustaz Zahazan dan Ustaz Zaharuddin)

    ReplyDelete
  23. Pasal gelang nak heboh sangat. Kalau salah Polis tangkap le. Sampai sekarang takde apa2 pun. Yg Milo Suam jual bontot kat Lorg Hj Taip tu kau org senyap je. Si Pondan tua ni kalau tak jual bontot tentu di isap konek. Pondanlah katakan.

    ReplyDelete
  24. Orang kate mlm haram , korang pon angguk kepala.
    Klau orang kate DSAI lakukan liwat korang geleng plak(puak PR), yang angguk (puak Umno).

    len kali study muamalah baru tahu nape ade mlm yang haram n mlm yang halal.

    bab gelang tangan tu Ulama' pun ade khilaf sebab gelang tangan tu ikot adat.

    yang tanpa nama 25 April 2011 4:43 PM ni jual bontot kat sape plak? jual bontot kat najib?

    ReplyDelete
  25. Jangan mgaku Islam klau tak paham Islam.
    Kalau tak taw bek diam dari bodoh tapi tunjok pandai.

    mlm bukan semua haram,ade lagi mlm yang halal.

    AC Mizal ni pon nak lari dari kena dakwa, da banyak kali keluar surat khabar ada orang report pasal produk niaga dia ni.

    Bagos ar penipu joint perompak.

    ReplyDelete
  26. Memang ar ade mlm halal tapi tak sume halal.
    lagi banyak haram dari halal ar bro.

    ReplyDelete
  27. Di tawarkan jawatan dalam PR???
    memang pelawok AC Mizal ni

    daftar pon belom,ini kan plak terus ada tawaran jawatan.

    ReplyDelete
  28. Tuh... Dato' persembah.... Orang giler gelamer gitu ler... Bini dia pun nok jugok jdi datin... Base bodo..

    ReplyDelete
  29. bole bukak gerai jual gelang kat perhimpunan agong UMNO...

    ReplyDelete
  30. Kalau joint mlm boleh jatuh murtad ke sampai kena mengucap balik? mlm sume haram ke?

    bongok tol sape yang kate kena mengucap balik sebab sokong mlm. mlm ade halal n ade tak halal. kalau bodoh pi study, jgan bsuare.

    jangan jadi ngok cam umnongok suda

    die masok umno sebab nanti senang jual kat puteri Umno.

    ReplyDelete
  31. AC Mizal ni bagus. Sebab banyak tolong lingkupkan orang Melayu ngan tipu sesama Melayu.
    Memang sesuai AC Mizal masuk UMNO sebab perjuangan AC Mizal dan UMNO same iaitu melingkupkan orang Melayu.

    Bagos sebab penyamun kawan perompak.

    ReplyDelete
  32. bagus gak AC masuk UMNO, selari dgn perjuangan AC, dorang xyah solat, boleh minum arak, boleh main pompuan.. tu serba sedikit dan sebahagian dari perjuangan dorang.. dan yg pasti, AC boleh kembangkan bisnes gelang penipu dia tu kalau di dalam UMNO.. perjuang UMNO yang bongok mesti beli gelang bodoh dia tu..

    ReplyDelete
  33. lantak la ac nak masuk umno ka hamas ka hindraf ka,ok la tu,dari Bob Lokman nak taubat boleh plak jadi penganut PAS,kata taubat tapi bagi ceramah dok kutuk2 UMNO,taubat ka apa tu?dah macam stail wahabi plak aku tengok.meluat

    ReplyDelete
  34. Emm, baru tau AC dah pangkat Dato' rupanya.. Ahli Perniagaan yang lebih ramai+pantas dapat gelaran2 ni berbanding Ahli Akademik.. Emmm...

    ReplyDelete
  35. bodo betol la ac ni. ada ka masuk umno, baik ko masuk pas ja dah konfirm ke syurga dah kau skrg ni, hahaha

    ReplyDelete
  36. bodoh nye silet keler 2! budak tadika nie lg kot.

    ReplyDelete
  37. apa makna AC tu? ada org kata Anti Christ..iaitu gelaran puak illunimati kalau tk silap.

    or maybe AC = anak cina kot hihihihihhihi

    ReplyDelete
  38. anak communist la..

    apa la dah Islam galak nk pakai gelang??? jangan lak bg tau Rasulullah pun pakai gelang wei???

    wakakakakaka

    ReplyDelete
  39. Gelang apa ni? Baik le layan Baju Bundle

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda