Loading...

Anak syarikat Kerajaan Negeri Sembilan dikuasai kroni dan wakil rakyat Umno



MENTERI Besar Negeri Sembilan, Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hassan diberi tempoh seminggu untuk mendedahkan pemilikan 49% saham syarikat Negeri Roadstone Sdn Bhd, sebuah anak syarikat milik kerajaan negeri.

Dalam satu kenyataan kepada MiLo SuaM, Ketua Penerangan Parti Islam, PAS Negeri Sembilan, Nor Azman Mohamad mendakwa Negeri Roadstone Sdn Bhd, NRSB sebuah anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri, Negeri Sembilan, PKNNS turut dikuasai oleh "orang kuat Umno dan BN".

Kenyataan itu mendakwa kehadiran orang-orang politik Umno dan BN termasuk wakil rakyat yang berselindung di belakang beberapa syarikat yang menguasai 49 peratus pegangan saham NRSB.

"51 peratus pegangan saham NRSB dimiliki oleh PKNNS manakala selebihnya sejumlah 49 peratus dikuasai oleh beberapa syarikat, seperti Pembangunan Bumi Sdn Bhd, Cekap Sejagat Sdn Bhd, Koperasi Pekebun Kecil Getah Nasional Bhd, Nestin Sdn Bhd dan Ahmia Sdn Bhd".

Norazman menyifatkan ia sebagai satu jenayah tadbir urus yang berat apabila kepentingan individu berselindung disebalik nama agensi dan anak-anak syarikat milik kerajaan negeri.

"Sebagai rakyat biasa saya mohon Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hassan untuk mendedahkan siapakah pemilik-pemilik dibelakang Negeri Roadstone Sdn Bhd sebelum pendedahan dibuat pihak kami" tambahnya lagi.

ReJaM© "Tak payah dedah pun, kita tahu Umno memang kaki sapu... "

Post a Comment

17 Comments

  1. Sapu jgn xsapu..yang dpt kroni bn,peyokong nye dpt apa ek??

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai Umat Melayu Naif Otak habok pun tarak.. mreka cuma jdi lembu!! bila dh montel2 apa lagi.. semblih la hdup2 oleh tuan punya gembala nya!

      Delete
    2. kah kah kah.. mane g caii2 ubn ni meragut plak.. x nampak pon dorang meragut kat sini.. wakakakak...caii ooo caii... mane korang sume ni caii ubn.. x dpt habuan rumput segar ke hrni.. senyap je dlm post ni.. meh la caii.. spin gasing kat sini.. ada isu ni caii..
      sian caii..

      Delete
  2. raso raso den mentori bosa ahmad hasan nak bertanding dokek paroi pulak ...koba eh macam itu lah !

    ReplyDelete
  3. Silap2 bwah kopiah ketua pnrngan ni ada duit tabung crmah kot hehehe mesti ada selit skek duit tin milo ni huahuahua

    ReplyDelete
  4. Ye ke.lu nampak ke?byk lagi duit bawah karpet Deepak.kah3

    ReplyDelete
  5. Gua x kisah Bwah kapet ke bwah kopiah ke dlm serban ke dlm kocek ke yg pnting fulus hehehe

    ReplyDelete
  6. Kroni? Jawatan pkr, dap n pas pun kau tak dpt. Pooodaaah. Jadi cai je.. Kutip derma. Pastu songlap.

    ReplyDelete
  7. Aik?..kate diri sendiri ke yop pasiorrr?..hahah

    ReplyDelete
  8. Kalau ada lebai lebai pas yang tak ada lesen naik motor tu bolehlah cuba ambil lesen 1malaysia , dapat jimatkan duit sikit ...kihkihkih

    ReplyDelete
  9. Promote lagi....paham dah...dah dekat pilihanraya kan...

    ReplyDelete
  10. Da nk kalah byk plak umngong bg..bgs2 xrugi rkyat..tapi dpt nk pru je pn hahaha..

    ReplyDelete
  11. Bkan mcm slangor, rkyt nk basuh berak dgn debu br MB tehegeh2 nk amik alih syabas...biase le 2 da dkt pru ni.

    ReplyDelete
  12. Ye ke basuh berak ngan debu...cam tipu je...kot yempun nak tipu...sket2 dah laaa..

    ReplyDelete
  13. Tunggulah kemarau dah nak toba ni. Kebiasaanya N9 selalu terputus air. Jangan tak mandi hadas besar dah lah. Takat basuk punggung guna kertas tisu biasa lah kat N9 ni bila sampai musim kemarau.

    ReplyDelete
  14. Hahaha...yg ni nmpk jujur sket statement die tu..bang,ade peruntukan tu...sabar bang kuatkan gelakkk..hehehe

    ReplyDelete
  15. Orang Umno, anak2 dan saudara2 Umno yg berpangkat tinggi di syarikat2 ni produk BTN dan tlh sekat peluang anak2 melayu lain. Tiada berkebolehan, gaji tinggi, pangkat tinggi, belanja dibiaya sykt., kereta mewah, asyik mesyuarat, enjoy sambil kerja diluar negeri, main golf sedangkan banyak kerja2 dikontrakan kpd perunding..dll

    Dana rakyat disalurkan kpd sykt2 persendirian orang Umno melalui Anak Sykt Kerajaan. Patut le tiap tahun asyik rugi.

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda