Loading...

Risalah perang saraf bodoh untuk burukkan DAP disebarkan

SEORANG sahabat menunjukkan sebuah risalah "perang saraf" berbentuk buku kecil untuk memburukkan DAP disebarkan di Kampung Baru semalam. Difahamkan barangkali berpuluh ribu cetakan risalah ini sudah diedarkan seluruh Kuala Lumpur.

Gua sempat belek lebih kurang seminit, untuk snap risalah ini. Apa yang gua perhatikan risalah ini dipenuhi dengan fitnah yang terang-terangan kantoi. Contohnya, risalah ini ada memetik salah satu laporan berita yang disiarkan oleh Utusan Malaysia bertajuk "Tiada lagi DEB".




Si pembuat risalah ini masih memasukkan laporan bertajuk "Tiada Lagi DEB" yang tersiar di Utusan Malaysia sebelum ini meskipun akhbar itu sudah diarahkan oleh mahkamah untuk membayar RM220,000 kepada Guan Eng kerana laporan fitnah tersebut.



Laporan yang terang-terang disahkan oleh mahkamah sebagai fitnah pun boleh dimasukkan dalam risalah ini, nampak sangat si pembuat risalah ini memang nak buat fitnah.

Tambahan pula, risalah ini sama seperti risalah memburuk-burukkan Anwar Ibrahim sebelum ini rujuk sini ~ Anwar sembah mayat Teoh Beng Hock, di mana tiada identiti orang-orang yang terlibat menghasilkannya.

Namanya pun nak buat fitnah, mana berani nak tulis nama, kalau tulis nama takut kena saman.


ReJaM© "Baling batu sembunyi tangan, sudah berak sembunyi punggung... "

Post a Comment

146 Comments

  1. Dah terdesak apa pun dia sanggup buat

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..Walaupn jadi balaci utk mempertahankan dap..

      Delete
  2. Syaitan yg dikenali..

    ReplyDelete
  3. Apa yang ko orang bangga sangat dengan DAP?? Kalau kena saman berjuta ringgit untuk meningatkan orang Melayu musibah yang akan berlaku sepertimana di Singapore, aku rasa berbaloi. Banyak lagi orang Melayu yang perlu dibantu untuk tingkatkan taraf kehidupan mereka dan DAP sememangnya lebih berminat untuk gunakan meritokrasi yang pastinya membrri kelebihan kepada bukan Bumiputra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gaya mcm tak yakin dengan kemampuan kaum sendiri tanpa bantuan kerajaan. Umpama berenang di olimpik menggunakan pelampong. Buat malu sahaja!

      Delete
  4. Kami bukan bangga dgn Dap.tetapi dap ada parti yg pernah menghina islam seperti Mca dan Mic.Yang selama ini hanya mainan berita untuk mengfitnah Dap.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong kenyataan ko.. DAP memang x pernah sekalipun hina Islam.. Tapi diorang letakkan Islam kat tapak kaki utk di pijak2... Isu hudud, kalimah Allah, baca ayat Quran masa ceramah.. Itu bukan hina Islam kan???? Sokonglah DAP!!!! Takebeerrrrrrr!!!!

      Delete
    2. En rodzi jgn lupa klu puak DAP suruh takbir lu jgn tak takbir ye heeee......

      Delete
    3. Tak de masalah kalau nak takbir bro.dosa ke?

      Delete
    4. Mungkin lu dh boleh terima takbir jika dap kristian suruh lu takbir sbb lu org dh terima kristian boleh guna kalimah Allah. Ok. Bgai mana pula dap budha@ hindu.Apa perlu dia guna kalimah Allah utk lu org bertakbir. Sedangkan nama tuhan dia bukan Allah. Kawan cina wa pernah bertanya" boleh kah tokong aku, aku tukarkan kepada nama Allah?"(kna tanya ustaz anakin)

      Delete
    5. Ko ni rozi cuba sesekali ko mnyamar rakyat biasa pegi duduk dgn ahli@penyokong dap tengok apa diorg kata pasal bangsa kita agama kita..
      Nk jdkn malaysia malaysian bukan hina ko ckp.. klu lh atuk nenek kita dgr benda ni sedih kecewa diorg. Lainlh klu dr baka pengkhinat/ talibarut mmg lh tkda semangat cintakan bangsa dan tanahair..

      Delete
    6. Ye ke.ko dah dgr apa mca,gerakan dan mic ckp pasal bangsa kita.tak sedar byk hak bangsa kita mereka sapu dgn izin umno.Buka mata lu bro.hukum hudud pun diperlecehkan.

      Delete
    7. Dalam hal ni aku tau tu tugas luorg macai2 utk bg provokasi dan bermain ngan isu agama...walaupun dah diberi penjelasan,tapi macai2ni still bermain ngan isu dan melaga2kan puak pr..so senang saje...kite lihat rakyat bangkit pru13 ni...

      Delete
    8. Ustaz anarkin belajar dri tok guru ajis. Gi belajar lagi la bro

      Delete
    9. Ok je..nko nk berguru ngan sape lak mahathir ke?haha

      Delete
    10. Taklaa... Dgn Badrolamin dia lh tok guru yg terbaik di malaysia ni anarkin..

      Delete
    11. Klu badarolamin pas la heeeee..... habis bini org kena sapu heeee....

      Delete
    12. Yee kee?ke nko buat cete nii...cm xcaye je..

      Delete
    13. Cintakan agama lg pnting dri cintakan bangsa....sekian

      Delete
    14. Cintakan agama lg pnting dr cintakan politik...sekian

      Delete
  5. Dap dapat malaysia orang islam kena anyam , contoh terdekat penang dan s'pore , sudah terang lagi bersuloh ! Jangan jadi boneka dap seperti pas pulau pinang itu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. islam kena anyam dgn dap??? keh keh keh.. lawak apakah ini?? kah kah kah.. bkn ke mca mmg dah persendakan islam tp puak caii2 ubn ni sume pale masuk kedalam??? kah kah kah..

      singapore tu dap juga ke?? kekekekke..

      a ah.. mcm kat penang... aku stuju.. xpatut dap naikkan elaun or peruntukan utk agama islam d sana.. mmg x patut.. abis la caii2 ubn ni punah harapan nak mengkrontrovesikan dap... wakakaakak...

      sian caii2 ubn ni..

      Delete
    2. pahlawanan sapu wang rakyat30 January 2013 at 16:59

      Sokong2..mca hina islam,dok wt dek jew,mcm xda apa berlaku..najib xda telor nk tgur,dgn bini pn tkt..tgur ttp aurat je pn da tkt ahaha..blm tgur bli cincin juta2,beg puluh ribu,hotel puluh2 ribu..wang sapa? Wang 1 malaysia jgk hahak..tu idea najib sbnrnyr kod hahahah..1 malaysia,wang rakyat,wang najib jgk hahahaha..

      Delete
    3. Aku gi Singapore tak nampak pun org melayu merempat.Yg dtg merempat kerja kat sana ramai org Johor cari makan.Bro mesjid2 kat sana lagi besar dari mesjid di msia.Org melayu di Spore mcm org kaya kalau dtg ke negara kita.lu ada apa...

      Delete
    4. Asraff hitam yg kuat ketawa tu rupanya budak bodoh tak tahu sejarah persamaan dap dgn pap..
      Anon 4:59 eje pahlawan pun terabur ada hati nk kutuk orang perrrg daa!!!

      Delete
    5. Anon 11:26... Kat kelantan masjid mcm mana bro besar2 tak???
      Terkenal dgn patung besar adalah bro..

      Delete
    6. Patung besar dia buat pakai duit sendiri.Peduli apa gua.lu nak buat kondo lembu pun tak de hal.Jgn belasah duit rakyat sudah!

      Delete
    7. Khalid gereja makan duit tax arak.

      Delete
    8. BN dah lama makan duit haram sejak merdeka lg.kah kah kah.tak sedar ke?

      Delete
    9. Hahaha, kutuk bn, tapi buat jugak. Putar Alam Semesta tul lah

      Delete
  6. Sekarang D.A.P , apabila roket dapat .perintah malaysia buang D pakai P , makan jadilah P.A.P , orang lain main politik juga tapi tak sampai buta politik macam parti pas itu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah wah wah... Lepas tu P.A.S. dapat perintah buang S pakai P, jadi P.A.P. jugak begitu? Otak tu janganla letak kat lutut ooi!!!

      Delete
    2. Knp org melayu singapore boleh berjaya? Melayu johor yg merempat ke sana banyak pulak.

      Delete
  7. Pena hitam kau pergi seberang tambak johor itu , cuba kau bercampor dengan orang islam disana ! Kalau kau nak pergi kita orang boleh bawa , jangan asyik main politik kampong kau itu , buka minda sikit !

    ReplyDelete
    Replies
    1. lue yg patut buka minda skit der.. wakakakak.. ape lue ingat klu dap wat camtu org2 islam sume mcm perangai parti lue ke caii ubn? klu geng sendiri sound islam terus sume jadi penyu.. kah kah kah.. hilang la yg gagah perkasa pe sume.. kah kah kah... klu stakat islam kat ic je slalunye mmg mcm tu la perangainya... tp x tau la lue camne... mungkin lue seorang islam yg sejati or mungkin lue just islam pada ic... wakakakaka..
      sian caii ubn ni.. sabar la ye caii..

      Delete
    2. Ko sindir hadi awang ke bro..guan eng dgn hadi gurau2 jelh bro psl kalimah ALLAH tu..sebab tu dia ckp mcm pusing2,
      ko dh tngok youtube UFB pasal sok lek tu tak pena, ada masa g lh tngok ni asyik layan video china doll je..

      Delete
    3. UFB tu sapa?tumpang tuah yek?pegi tnya mashitah tu die pakai mazhab mane salam tanpa lapik n siap cium tgn pm nkorg lg...

      Delete
    4. Mazhab mana badrolamin ko pakai berdua2 dgn bini org pkul 3 pg..

      Delete
    5. Pergh cover tu..huhu..macai2...

      Delete
    6. Mesti ar cover kata ada 20org dtg belasah. Hik hik hik Penipu Kuat Rakyat

      Delete
    7. Cover jgn x cover...huhu,nanti pg cukur kening lak ekk...20dtg belasah?alaa tu betl ke?bukan macai2nko yg edit ke?

      Delete
  8. Orang melayu di Singapore telah diasak secara halus macam apa yang bakal berlaku di Malaysia. Mentor DAP adalah PAP yang amat berminat utk mencorakkan sistem politik Malaysia terutama di Penang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. same gak melayu malaysia d asak oleh umno bn.. klu x sokong dia abis la kena mcm2 tindakan.. dah la akses media tv mmg berat sebelah.. byk kes rasuah atau salah guna kuasa yg x d dedahkan.. ajaran yahudi apco la tue kot.. hari2 hadap dia je yg betul.. yg salah sume sorok diam2.. coi la...

      Delete
    2. Apa ke bodoh nk banding dgn melayu Singapore.Org disana hidup senang lenangla bro.Yg susah org melayu Johor.Hari2 ke Spore cari mkn.kesian..kubu kuat umnogok.

      Delete
    3. Oii bangang..yg g keja singapura tu byk cina& india lh bebal, ko ingat senang2 ke diorg nk amek org kita bekerja kat sana..
      Yg orang kelantan merantau cari mkn mcm mana plak?..
      Lain kali ckp tu berpada2 bukan ikut sesuka politik dunguuu..

      Delete
    4. Kau la bangang.Tggu pagi2 kat tambak tu tgk bangsa apa yg msk cari mkn kat spore.Bodoh tgk sendirila bangang.Gua duduk Jb memang melayu jd kuli kat sana.kau kalau layakla jd kuli kat sana.

      Delete
    5. Memang ramai org melayu JB ke Spore wakaupun jd kuli.Yg penting gaji besar dan halal bro.alhamdulilah.

      Delete
    6. Kesian melayu johor.cerita je gah.kah kah kah.

      Delete
    7. Diorg jd kuli gaji double bro..lu jd kuli pasang bendera roket dpt apa..??? dpt title balaci jelh..

      Delete
    8. DAP tentu ketawa tengok melayu gaduh untuk tegakkan cina- habis kampong tergadai.

      Delete
    9. MCA dah lama ketawakan kita.tak sedar lg ke bro?

      Delete
  9. Kehkehkeh... Geli ketiak aku sampai guling2 dengar maamat cai ubn ni cakap...kalau UMNO tambah g ngan k jadi UMNgOk kan...Bodoo

    ReplyDelete
  10. Pengalaman saya bekerja di s'pore selama 20 tahun serta bercampor dengan pendudok islam disana mengajar saya betapa peritnya orang islam disana apabila kuasa politik orang islam sudah hilang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke bro.blh pulak lu cari mkn kat sana sampai 20 tahun.Tak ada mesjid ke utk org Islam di Spore?

      Delete
  11. Masaalah sekarang ni hadi dan aziz dah termakan nasi kangkang dap ! hudud entah kemana , kalimah allah entah kemana , sedih rasa dihati apabila nik aziz dan hadi awang dicerca kerana kesilapannya itu , nik aziz dan hadi awang kalau mati tanam kubor benggali lagi baik , tak guna pakai serban itu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. No point!xbest cete nko nih...

      Delete
  12. Umno parti tamak haloba dan gila kuasa ia sebuah parti untuk golongan bangsawan, sibuk cerita pasal singapura tapi lupa ia terkeluar dari malaysia berpunca dari kebodohan org melayu dalam umno, jadi pencacai tolonglah baca sejarah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dalami sejarah dulu beruk..kenapa Tun lepaskan singapura!! G study skit jd jd balaci tak barakal..

      Delete
    2. tun lepaskan singapura pasal die xde ilmu nk handle cine. . .tuk play safe die lepaskan cine. . . .tp kenape tun nk merdeka dr british. . . sepatutnya kite merdeka ikut rashid maiden. . .

      Delete
  13. Nasi kangkang ....hehe , tamak sangat nak putra jaya ! sampai makan nasi kangkang kapal singki ! apa punya ulama macam ni ! cuba kita tengok karekter ulamak pas ! memang kena reject punya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi xbest...bg yg best sket n mencabar...

      Delete
  14. Umno tak bodoh umno itu cerdik , tengku abdol rahman keluarkan singapura kerana perkauman ketika itu sangat kuat disingapura , di kuatiri merebak seluroh malaysia , tetapi perlu diingat tengku keluarkan siingapura dari malaysia kita dapat dua buah negeri iaitu sabah dan serawak ....sejarah membina jati diri !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengku je cerdik yg lain lm umno tu ngahlaa...

      Delete
  15. debat takut,rompak hebat30 January 2013 at 16:46

    Kah kah kah lawak gile tgk ayat2 cinta umngong nie,dah la buto,bodo lagi tu..kalo didik binatang lg bgs,dr nk didik umngong nie..mkn nasi jdi taik jew,lngsng xley fkr..amereka pn debat live,umngong nk debat pn kecut batang..tv3suku sume sblh umngong..dr situ da brt sblh..apa ke takut debat,kalo umngong jujur,kasi debat la,stkt ckp dpn puak sniri brni la..puak yg ikt tu buto..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak yg takut sumpah laknat lg butooo....

      Delete
    2. Meh aku nak tgk nko lak sumpah laknat lak samada nko percaya ke tak cete tu?

      Delete
  16. gua rasa ulama umno lebih hebat sebagai contoh lihat bagaimana tuan guru hj najib tarbiah mca&mic hingga kedua2 parti 2 mengikuti nilai Islam dengan cra memberi contoh bgaimna isteri beliau hajah rosmah yg menggayakan berbagai jenis fesyen rambut yg terkini...lihat kejayaan tarbiah ini dan gua pasti tuan guru dlm PAS tidak pndai guna teknik tarbiah tersebut...syabas tuan guru hj najib!!!

    ReplyDelete
  17. gua bru perasan dr merdeka smpai 2008 ketua menteri penang adalah melayu hinggalah apabila diambil oleh DAP bru lah cina jd KM iaitu lim guang eng...maaf tan sri koh tsu kun kerana selama ini ingat kamu cina...rupa2nya kamu melayu dan kamulah presiden GERAKAN keturunan melayu terhebat!!!

    ReplyDelete
  18. Tak lama lagi haron din kena pecat dari pas ...hehe ..yang tinggal dalam pas ulamak makan nasi kangkang , jangan harap kita orang nak undi pas lagi .

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau je yg x undi.. aku tetap undi pas..

      Delete
    2. Walaupon aku pas priksa IPTA tp aku ttp xkn undi PAS..mcm kimak pati ni..milo suam ,yg kau bkak cite dap ni ape ke jadahny kan lbih baik kau bkak cite ustad nasa dpcat..hehehe ada btul ke pena htam yg bjiwa hitam..

      Delete
    3. Undi pas?xde mslh,dap lg xde mslh..undi pkr,lagi xde masalah....BN..cukuplah...lain kali lak aku undi nko..kene kerja keras sket..

      Delete
  19. Bro.. Blog ko xbest la.. Kupasan xmenarik.. Bye

    ReplyDelete
  20. Buka cerita khawarij ke , liwat ke , tabong memali ke , pulau memulau ke ! Ini cerita dap milo suam buka , tak mengancam langsong , cuba ambil contoh blog gerakan anti pkr antara top ranking !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boring..cete basi..

      Delete
    2. Heee.....org tak ada otak bercakap

      Delete
    3. A,aa..nasib baik aku taip je...huhu

      Delete
  21. Blog ni kena tkar nama dr milo suam ke "air kosong" lg baik...byk cite n fakta2 yg kosong...zerooooooo

    ReplyDelete
  22. Hit n run...baru aku perasan,cai2umngok ni ada masalah kefahaman..dari dulu smpi skang dok ulang mende yg sama....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bile kene hit cai2 PR pning kepla nk jwb.kehkeh aku suke tgk cite p ramlee ulang mende yg sama hahaha

      Delete
    2. 'alif mim nun wau.. sarkis' kata si sudin.. dlm filem pendekar bujang lapok... arahan arwah p.ramlee..
      wakakakaka.. keekekkeek...

      Delete
    3. "Alif nun wau ra" jubooo kata karpal hehehe

      Delete
    4. Alif mim nun wau...sarkis.terbaek bro.

      Delete
    5. Sarkis?.patut depa dok ulang tgk...huhuhu

      Delete
  23. Buka minda..perubahan yg dibawa oleh Pr ada lah yg terbaik kita perlu sokong..beri peluang 5th @10th .tak ok kita tukar pula..fikir2 ada kebaikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. caii2 ubn mane ade minda.. susah nak suh dorang berfikir kalau xde imbuhan terutama wang ringgit... sume balaci balaci duit je..

      Delete
    2. Ntah...per lagi pegilah wak claim tu...haha

      Delete
  24. Dah kasi peluang 5 tahon dah pkr selangor perintah , tak ada apa yang menarik , mb kalid bertambah gagap adalah , jom kita unda bn balik , cukoplah tu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi rakyat bijak31 January 2013 at 14:27

      Tu kerajaan negri,bg la persekutuan..nie sekat krjaan ngri..mcm ner tu,royaiti,sybas sume bn bole kwl..mcmne nk bkti kn..bka sikit minda,bn da bg undi 50lbh taun apa yg kte nmpk,sume songlap duit rakyat..rasuah dan kpntingn kroni..aku dlu bn,aku nk cube pr pru13 nie kt pr,kalo xbgs aku tkr bn blik..jom2 kte cube 5taun jer bg pr tgk apa prubhan..buka minda buka hati

      Delete
    2. Saya sokong.kita bg Pakatan Rakyat prntah prrsekutuan.tgk mcmana.tak ok kita tukar cap lain pulak.

      Delete
    3. Siapa yg jadi pm?

      Delete
    4. Mamak dari kerala,india...die pun leh jd pm...hahaha...

      Delete
    5. Apasal ko spin anarkin..diorg tanya tu siapa nk jd pm nnti???
      Mamak dr india tu sheikh kadiaq ke?

      Delete
    6. X ...PM nko paling lama,mahathir iskandar kutty...huhu

      Delete
  25. Ciri ciri khawarij dan persamaan dengan ahli pas ! Siapa nak ulas isu ini dipersilakan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. KITA NAK BAKAR LINE NI !!!! NAK KASI PANAS BUNTOT PENCACAI PAS !!!!

      Delete
    2. Tak panas lg.Yg panas bontot umnogok.

      Delete
    3. Buang mase je duk ulas...cai2ubn kanye paham pun...

      Delete
  26. Macam mana boleh jadi parti islam pas pulak ? dalam al quran atau hadis ada atau tidak disebutkan islam pas itu ? Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni memang ! Kau jolok sarang tabuan , nanti stress lebai pas !

      Delete
    2. Jemput lah masuk,ulas dari dalam kan lagi terang dan jelas.?xnak!duk luar diam..nyibuk je...

      Delete
    3. taubat,jgn tahu buat je2 February 2013 at 16:34

      Parti islam semalaysia-pas..dlm al quran suh bnda wajib pn tak ikot.mcmtu umno ada jgk ker dalam hadis dn al quran..pas tegk kn islam nk ikot hukum al quran..tu parti islam..mcm umno dlu dok sebar islam hadari,islam apa tu..islam moden ker..ya Allah taubat la umno..

      Delete
  27. Husam kata kelantan dah jumpa petroleum dekat kota baharu ! kalau macam itu tak payah mintak royalti minyak lagi ! Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bg kelantan gali myk dan urus sendiri.tak payah bg petronas.blh ke?

      Delete
    2. Boleh je...xde masalah..

      Delete
  28. Kelantan apa tahu ! mana ada teknologi macam petronas nak gali minyak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelantan ramai org cerdik yg mampu uruskan.jgn bg org politik msk campur mcm Petronas.Nanti kaut puak2 dia.


      Delete
  29. Kota baharu jumpa petroleum ? mimpi basah lebai menjelang pru ini ! kalau dekat sarawak saya percaya lah , kerana telah disahkan oleh pihak petronas dengan penemuan telaga minyak baru , tv3 pun ada keluar berita , wah kayalah petronas macam ni ...hehe ...sudah tentu sarawak dapat royalti lebih !

    ReplyDelete
  30. Ye ke?patut la najib turun kelantan baru ni...psl teknologi?xde mslah...kalau cfm ada ada lah pelabur dtg...small matter bro...

    ReplyDelete
  31. UMNOGOK mmg bodoh.. Melayu UMNOGOK pun sama bodoh bin bangang.
    DAP kata langkah mayat aku sblm.buat negara Islam..nie hina ISLAM ke??? Ko tanya prof bodoh dlm UMNOGOK nie ayat menghina or tak.
    MCA kata Negara yg amal hudud..negara islam adalah negara yg mundur.. Nie HINA ISLAM ker?? Yg ni hina ISLAM la umnoGOK Bodoh piangg!!!! Tp mana PEKASAM PEKIDA N UMNOGOK??????xder telo takut kt MCA.

    Mahathir kata kalau buat hudud maka ummat islam akn mundur..xmaju..xder daya saing sbb tangan org islam yg mcuri akn dpotong..yg nie MENGHINA ISLAM tak?? Bkn stkt hina ISLAM..tp HINA ALLAH.
    Mana ahli PEMUDA nGOK?? knapa ko org xbrani bangkit tegur mahathir?? Sbb iman ko org cam sial.. Sbb telo ko org kecut.. Bodoh punya umnoGok!!!

    ReplyDelete
  32. Ehhh..ehhh...relaks bro jgn jd beruk meroyan..relaks ok..

    ReplyDelete
  33. ora kuat bn la sgt1 February 2013 at 03:05

    Aku sian kt caii umngong nie,buta haty btl..sume citer basi,lg nk laga kn org..umngong perintah slma nie,aku tgk yg kaya kroni jer..tgk org melayu byk lg mskin dr cina india..siap masuk besama mu lg..

    ReplyDelete
  34. Saya bersamu bn , jangan lupa pangkah bn nanti , menuju era baru dan negara maju menjelang 2020 !

    ReplyDelete
  35. Bn?pegi mampos lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn kali ini memang menang besar , perang saraf bn cara halus hingga keakar umbi , kita nak menang tak payah maki maki orang !

      Delete
    2. Bab maki memaki tu kasi kat anarkin je. Ckp ttg agama mengalahkan ustaz tapi mulut dgn taik sama je busuk.

      Delete
    3. Aku tak nafikan,nko memang arif bab2 jenis najis ni..hahaha x mcm pemimpin nkorg bab najis pun fail...hahaha keje pencacai nkat najis ke?

      Delete
    4. Anarkin ni putar alam..pakai kopiah tp buntot berekor!!
      Kejap2konon fakta..kejap2 auta..

      Delete
    5. Haha,..sian,letih ye menyalak..terjelir jelir da lidah tu...nah..!! Mbik ni,makan...jap lagi pegi buat keje balik...

      Delete
  36. PR k.o PR k.o PR k.o PR k.o.pegi JAHANAM dgn PR..amin.

    ReplyDelete
  37. Kalau cai2 UMNgOk ni masuk raja lawak, agak2 bole menang tak? Aku rasa bole tapi raja lawak BANGANG la. buat lawak sendiri yg gelak. Cian nye. Emmm..bila la agaknya spesis ni nak pupus ye

    ReplyDelete
  38. Kalau nik aziz , kapal singki , dan al jubor 3 orang ni buat lawak mesti menjadi punya , sebab 3 orang ini manyak mingung punya olang , kalau umno buat lawak memang tak menjadi punya , saya paling suka al jubor punya lawak . Lawak 16 september sampai sekarang jadi bahan jenaka umno !

    ReplyDelete
  39. Lepas liwat lari dekat kedutaan turki , dia kata ada orang yang ugut dia , dia buat lawak dekat kudutaan turki pula , pening dengan maklok 2 alam ni !

    ReplyDelete
  40. Lembu kak jat pun tahu yang itu jantan yang itu betina , time undi kita pangkah umno , pilihan kita itu saja , tak ada pilihan lagi !

    ReplyDelete
  41. Jom join umno , orang orang alim dah ramai pro umno , tinggalkan parti pas itu , pas dah macam tongkang pecah !

    ReplyDelete
  42. Hahaha...ye ke tongkang pecah?mitos ni kot?xcayelah...

    ReplyDelete
  43. Karamlah kau pr....hehe

    ReplyDelete
  44. Bagi saya kalaulah bn tu ok sayanak yg best barulah ada kemajuan. Bukan ubat gigi cap colgate je dipasaran. Duit pun duit pun dr poket sendiri. So ada iman dan akal gunalah baik2..

    ReplyDelete
  45. Bab singapore pula umno terlalu bodoh utk megawal cina spore .jln mudah pisahkan. Padahal spore yg tiada hasilbumi dpt maju dan kaya.

    ReplyDelete
  46. Anon 1.33 pm ... Agak agak aku kau jenis manusia kanibal yang makan orang itu ! rasa rasa aku hutan mana yang kau dudok sekarang ini ? takkan kau tak nampak kemajuan yang dicapai hasil pemerintahan bn selama ini !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahha...ni kira janji ditepati la ni?peduli hape?makcik kat kg bolehla nko nk sogok berita kemajuan tu...kami sorila der...simpan je bende tu...

      Delete
  47. Bab singapura itu umno memang cerdik dan bijak untok jangka masa panjang , dengan terbinanya pelabuhan tanjong pelepas itu bakal menjadi saingan kepada pelabuhan singapura pada masa akan datang , saya dulu pun kerja dekat pelabuhan jurong singapura , sekarang ni pun banyak syarikat kontena dipelabuhan jurong singapura berpindah kepelabuhan tanjong pelepas johor kerana kos operasi di tanjong pelepas agak murah sedikit , tengok cara umno berfikir memang bijak , macam kisah hang nadim itu !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijak sgt ,tu yg rumah api pulau batu putih dpt ke sgpore..then malysia pun kene bayar caj lighthouse ikut prosedur maritim...then international maritim border bg singapore pun bertambah,die pun boleh la letak psukan maritim die lg dekat ngan sempadan malaysia..then x mustahil satu hari nantimdie akan kenekan caj pd setiap kapal yg lalu lalang dan juga kerajaan malaysia atas perlindungan keselamatan kat laluan kapal...then lai senang die nak korek pasir n tmbak bg luas lagi singapore,laut die makin dalam n lautbkite makin cetek,then die pun bwk la masuk supertanker yg besar n boleh la kapal pengangkut perang parking kat situ,maka sgapore jd la negara superpower rantau asia...kite pulak hanya megah ngan kapal kapal kontena yg silap gaya pun leh sgkt kalau time low tight...then tggu la kt anchorage tu smpi h/tight...lame2shipper n owner rasa rugi sbb buang masa..port cost jd mahal.diepun cari alternative lain...dahla berthing lmbt,delay cost meningkat,port schedule delay,shipper bising,owner pun bising,karenah birokrasi lagi...immigressen,health n custom...tu lom masuk shahbandar lg nak release port clearance...jd pegi sgapore je la senang... Bijak tak strategi bn?bijak saaaaannggaaaaaaattt....Captain of mt stolt avocet,this is agent speaking sir....please cfm ye eta to ensure BOA...tq...

      Delete
    2. Ko ni anarkin klu nk burukkan bn ada aje benda ko reka2 ikut tekak ko errk..jgn lh mcm tu bro.

      Delete
    3. Bro,dulu aku ni shippimg agent,then aku tau undang2 maritim siot..aku selalu deal ngan owner yg francais die kt sgpore,so aku x reka la der...ape kelebihan kite rebut pulau atau structure kt tgh lautan?kite dpat sempadan maritim kite sendiri...so pulau batu putih tu aset kite yg sgt berharga,mgkin nko nmpk cm bodoh je umah api tu kan...kalau tak xkan lepas dpt kt sgpore,kite sibuk2pg tanda batuan tgh yg tenggelam bila air pasang?then nk bg reda bg win win situation...haha

      Delete
  48. Dekat johor kita orang ada legoland antara yang terbesar didunia , lupakan politik pakatan rakyat itu , bawak anak bini lepak lepak dekat legoland , rehatkan minda ! jangan asyik nak maki hamun orang sahaja , ubah sikit cara berfikir itu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorg tunggu projek mega memorial park pelancongan dkt gua musang tu bro..mana main legoland!

      Delete
  49. Kita ada pelabuhan tok bali dekat kelantan ...hehehe , kapal kontena dari sungai golok membawa mercun seludup berlaboh dipelabuhan tok bali ..hehehehe..kihkihkihkihkih

    ReplyDelete
  50. Pelabuhan tok bali saya tak dengar lagi ! tetapi limau bali saya suka makan ...kekkekkeke

    ReplyDelete
  51. Pelabuhan tok bali...tgguuuuu.....

    ReplyDelete
  52. Anarkin kau baca harakah dah terlampau , kau pun nampak senget sebelah macam kapal nak karam dekat tanjong piai itu !

    ReplyDelete
  53. Aku nak anarkin ulas jambatan bengkok ..sila ...

    ReplyDelete
  54. Hahaa.marah siot..cete fakta la beb...ckp merapu,time nkomtido mengigau xdpt claim leh la..huhu..jmbtn bengkok?huh! Mencabar tu...xtau lah...ce nko lak cete...nanti nko ckp aku cedok lm harakah lak...

    ReplyDelete
  55. Mahathir marah cete bab tu beb...itu projek timbal balas berpakej...haaha...ada sgkt ngan RSAF dan pasior...yg pasti malaysia rugi tak teruskan,tapi lagimrugi dan merbahaya kalau teruskan sebab sgapore xnak pun projek tu..die impikan ruang udara johor Dan pasior je yop!!ni aku cedok lam internet...senang cete..nkorg leh surf sendiri...huhu

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda