Loading...

SPR CABAR KUASA RAKYAT, MAKA RAKYAT TURUN BERAKSI 22 JUN HINGGA SPR LETAK JAWATAN

Kenyataan Media
Suara Rakyat 505
14 Jun 2013

SPR CABAR KUASA RAKYAT, MAKA RAKYAT TURUN BERAKSI 22 JUN HINGGA SPR LETAK JAWATAN

Minggu lepas, Suara Rakyat 505 telahpun menyeru kepada SPR supaya letak jawatan dan bertanggungjawab kepada Parlimen. Gabungan ini berpandangan bahawa jawatankuasa khas bagi memantau Suruhananjaya Pilihan Raya tidak akan membawa apa-apa perubahan signifikan dan kata-kata kami terbukti apabila Pengerusi SPR berkata bahawa dia tidak mungkin akan meletakkan jawatan.

SPR telah mencabar kuasa rakyat, maka seperti dijanjikan Gabungan lebih 50 NGO 'Suara Rakyat 505' menggembeling segala kekuatan untuk membawa rakyat beraksi pada 22 Jun 2013 di Padang Merbuk, menuntut demokrasi yang digelapkan dan mengembalikan kemenangan rakyat yang dirampas. RAKYAT TURUN BERAKSI 22 JUN HINGGA SPR LETAK JAWATAN.

Bagi memastikan mobilisasi terbesar dan sebagai aksi akhir membangkitkan kesedaran rakyat tentang penipuan PRU13, Gabungan 'Suara Rakyat 505' akan mengkoordinasi sebuah Jelajah untuk mengira detik (countdown) menuju 22 Jun.

Tirai Roadshow akan dimulakan dengan sebuah aksi flashmob pada 15 Jun dan kemuncak jelajah, satu aksi 'kira detik akhir' (final countdown) bertempat di Dewan Perhimpunan Cina KLSCAH pada 21 Jun. Pada malam kemuncak tersebut juga, hadirin akan diberi pedoman akhir bagi menghadapi hari besar 22 Jun 2013, hari rakyat menolak penipuan PRU!

Dilampirkan juga di sini, Jadual Jelajah #SuaraRakyat505 Countdown Menuju KL22JUN.

Dalam masa yang sama, Kami juga akan mengembangkan inisiatif sukarelawan Gabungan Suara Rakyat 505. Pasukan sukarelawan ini akan dimoblisasikan pada masa yang tepat khususnya ketika masa untuk beraksi samada di himpunan atau protes.

Akhir sekali, Kami menegaskan bahawa hak untuk berhimpun secara aman adalah hak rakyat yang diperuntukkan oleh perlembagaan, khususnya bagi menyuarakan kepincangan yang berlaku dalam Negara. Hak ini tidak wajar dicabuli dan tidak boleh dihalang oleh pihak berkuasa termasuklah DBKL. Justeru, kami tetap akan teruskan perhimpunan di Padang Merbok walaupun mendapat halangan DBKL.

Sekian

GABUNGAN # SUARA RAKYAT 505

1. Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
2. Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)
3. Tindak Malaysia
4. Suara Rakyat Malaysia (SUARAM)
5. Parti Sosialis Malaysia (PSM)
6. Parti Rakyat Malaysia (PRM)
7. Gabungan Menuntut Royalti ®
8. Asalkan Bukan Umno (ABU)
9. Gerakan Mansuhkan ISA (GMI)
10. Jaringan Rakyat Tertindas (JERIT)
11. Gabungan Tanah Rakyat (TANAH)
12. Kill The Bill
13. Malaysian For Beng Hock
14. Mama Bersih
15. Kelab Bangsar Utama
16. Radio Bangsar Utama (RABU)
17. Mahasiswa Keadilan Malaysia
18. Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden (KAMI)
19. Malaysia Youth and Students Democratic Movement (DEMA)
20. Indipendent Student Front (INSTEF)
21. University Malaya Association Of New Youth (UMANY)
22.Gabungan NGO Pengerang
23. Angkatan Pembebasan Bangsa (APB)
24.Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independent (KAMI)

25. Pro-Mahasiswa Nasional Aksi Mahasiswa Peduli (AKSI)

26. Pertubuhan Kemajuan dan Kebajikan Rakyat Selangor (Pro-Rakyat)

27. Angkatan Rakyat Muda (ARM)

28. Anak Bangsa Malaysia (SABM)

29. Unit Ehsan Malaysia
30. Anwar Ibrahim Club (AIC)
31. Agent of Change (AoC)
32. Revolusi Anak Muda Malaysia (RAMM)
33. Kami Anak Muda Menenatang Umno (K.A.M.U)
34. Gagasan Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT)
35. Pertubuhan Kebajikan Rakyat Perlis (PKR Perlis)

36. Kumpulan Aktivis Media Independent (KAMI)

37. Gabungan NGO Kelantan
38. Solidariti Anak Bachok Daratkan Minyak (CABAR)

39. Majlis Permuafakatan Kampung Warisan KL/Selangor (MUAFAKAT)

40. Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Hak Pendaratan Minyak dan Gas Ke Kelantan (ROYALTI)
41. Gabungan Menuntut Royalti Terengganu (R Terengganu)
42. Selamatkan Teluk Rubiah
43.  Selamatkan Pantai Port Dickson
44. Selamatkan Pasar Payang
45.  Jaringan Sepadu Rakyat Malaysia (SEPADU)
46.  Angkatan Warga Aman Malaysia (Warga AMAN)‪
47. Malaysian Indians Progressive Association (MIPAS)‪
48. Federation of Malaysian Indian Organisation (PRIMA)‪
49. Malaysian Indians Transformation Action Team (MITRA)
50. Angkatan Nasional India Malaysia (AGNI)
51. Comuniti Front (CF) Seremban



JELAJAH #SuaraRakyat505 COUNTDOWN MENUJU #KL22JUN

 

JUN 15 | KUALA LUMPUR | JALAN TAR / SOGO | AKSI 'FLASH MOB' FASA 1 | 2pm

SAMM | ABU | SMM | JERIT | KILL THE BILL | RADIO BANGSAR | UBU |

 

JUN 17 | PERAK | IPOH | PIDATO PERDANA | PADANG AWAM, HALAMAN MERU PERMAI, MERU RAYA

CHE'GUBARD | ISHAM RAIS | ADAM ADLI | SAFWAN ANANG | SITI AISYAH

 

JUN 18 | SELANGOR | SG BESAR | PIDATO PERDANA | DATARAN TONGGAK 10

TIAN CHUA | CHE'GUBARD | AZIZ BARI | ISHAM RAIS | ARUL PSM | ADAM ADLI | SAFWAN ANANG | KHAIRUL ANWAR

 

JUN 19 | KUALA LUMPUR | JALAN TUN PERAK / PUDURAYA | AKSI 'FLASH MOB' FASA 2 | 6pm

SAMM | ABU | SMM | JERIT | KILL THE BILL | RADIO BANGSAR | UBU |

 

JUN 20 | PAHANG | TEMERLOH | PIDATO PERDANA | TAMAN MUHIBBAH (DEPAN PPD TEMERLOH)

CHE'GUBARD | TIAN CHUA | ISHAM RAIS | ADAM ADLI | SAFWAN ANANG |

 

JUN 21 | KUALA LUMPUR | DEWAN KLSCAH | MALAM KEMUNCAK KIRA DETIK | TAKLIMAT AKHIR

MAT SABU | TIAN CHUA | CHE'GUBARD | ISHAM RAIS | ARUL PSM | ADAM ADLI | SAFWAN ANANG |

Post a Comment

126 Comments

  1. Bro.....jgn meghasut rakyat la...
    Kena cerminkan diri kenapa pkr makin susut kerusinya....sebab rakyat khasnya yg beragama tak sanggup berPMkan gay!!!!
    2008 dulu pkr hebat krn rakyat belum kenal dan blm tahu disebalik sapa pak sheikh....skrg rakyat dah tahu dan tak mampu nak terima gay jadi pm...

    Cadangan aku...sbg bekas reformis keadilan....baik jgn lantik atau isytihar anwar sbg pm.Gerenti pr kena tolak pru14 nanti jika msh dia jadi pm....
    Harap korang faham dan harap korang terima pdngan peribadi aku dan sbhgian besar yg pernah undi pkr tolak pkr krn tak ingin anwar jadi pm!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan gelabah bro, !
      kau sekor je yg tidak dihasut..
      220613 kau duk rumah jer...
      Malaysia tak perlukan cukong spt. kaaauuu

      Delete
    2. MANCHURIA CANDIDATE14 June 2013 at 15:48

      APA BILA KAMU MEMAKSA RAKYAT DIAM..KAMI SEDIAKAN UNTUKMU PERLAWANAN........melekat der....melekat.....

      Delete
    3. Lor bro kerusi pakatan makin banyak lah bro apa lu sembang ni 1435

      Kau mengarut apa bn yang kian jatuh sebab rakyat dah jemu dengan permainan rasuah salah guna kuasa kroni ketirisan dan pembaziran

      Lu gua dah kata dah membaca tu banyak sikit.
      Siapa kerusi susut pun lu tak tahu Ka.

      John jo
      Kau punya hujah masih sama

      Delete
    4. Depa ni mmg buta la john.....terkedu aku...terkejut dgn kebodohan depa....

      Delete
    5. Aku cuma bagi nasihat jer.....klu korang rasa mat gay tu mmg layak jadi pm malaysia...alamat mengidam ler gamaknya...
      Hakikat nyata...dap makin kuat krn sokongan 97% cina tapi pkr makin merosot angkara penolakan org beragama dgn pm gay korang....
      Rilek lar...hanya nasihat dan pandangan jer...
      Nak terima...terima
      Nak tolak...tolak
      Tapi selagi gay tua tu diangkat jadi pm....mengidam ler...

      Delete
    6. Bro nasihat dulu bn bro jangan jadi buta bro.

      Kes apa pun satu pun belum disabit.

      Kes liwat pun takde,
      Dari zaman awal reformasi mana pernah sabit apa2 pasal liwat ke apa.

      Now game still,dimainkan,jemu lah bro yang ada cuma pengakuan sumpah.
      Ini kita as Muslim diingatkan tentang golongan munafik bermain sumpah.

      Aku bukan nak bela annuar tapi semua benda menyebelahi dia, aku tak boleh ingkar tuntutan agama aku.
      Kalau syara tak bagi siapa aku nak persoalkan. Kalau itu ketetapan syara pasti kita turut.

      Kau kene faham pr memang tak ramai sebab kebanyakan kami adalah ahli pas.
      Kalau ketua kami percaya annuar kenapa bukan kami.
      Perjuangan pas berbeza dengan UMNO.

      Ini yang kau tak faham pasal perjuangan, hapuskan halangan dulu bila ini dah terhapus baru kita fokus pada benda lain.

      Satu ketika dulu memang umno lebih kuat tapi tgk semua orang besar umno masuk pakatan.
      Aku guna perkataan pakatan secara umum. Tanpa membezakan mana2.

      Tamrin, bekas menteri besar, semua dalam pakatan bekas general semua masuk pakatan.

      Why????
      Sebab semua tahu siapa umno.
      Dah semua tahu taktik umno pada annuar.

      Kalau sekali menipu mungkin rakyat terpedaya. Tapi taktik mainan kotor ni dah berkali2 dan dah berzaman.

      Aku tanya gentle lah bro video sumpah kaabah asli atau tidak???

      Tak payah beria nak nasihat lah kalau kau sendiri mudah percaya benda bodoh.

      Kalau kau nak diliwat pun confirm kau fight balik lah bro guna logik akal pun faham.
      Pakar kata dengan keadaan annuar mustahil dia mampu buat seperti apa yang diceritakan.

      Delete
    7. Ang pusing punya pusing smpai kusut...xdak hujah len ke selain cina dap dn gay....ang ni mmg la....

      Delete
    8. Tulah pasal,bro,depa takde,modai

      John jo
      Bosan,lah layan,puak ni

      Delete
    9. kot depa ni bangla kot....xreti apa kita ckp john...dari td lg pusing punya pusing......merry go around....spining to the hell...cemuih dok ada la lyn sakai mai mana ntah...

      Delete
    10. Minta maaf cakap lah.. Aku sebenarnya malu ex-umno yg dah tak boleh pakai tu masuk PR.. Tak membanggakan langsung. Dulu aku cukup benci dengan depa.. Tapi sekarang.. Macam jilat ludah sendiri rasanya.. Tolonglah.. Org PR celik sikit sejarah diaorang..

      Delete
    11. Aku pun malu gak bila x PR join umporno.aku minta....Pls...ahli be end bukak la minda.PR bagi free je kat hangpa.ape citer zul kulim hah.brape puluh majoriti dia dpt.he.he.he.lawak bodo bro.tak memberangsang langsung.

      Delete
    12. Apa2 pon....gay sbg pm hanya sesuai dgn cina babi dap.....tak perlu spin pjg2...
      Gay tetap gay dan aku tolak gay....bukan org malaysia....risikan sgapore tahu anwar gay...dan satu dunia dah tahu.....
      Aku malu jika pm aku gay.....

      Delete
    13. Untuk membersihkan anwar sbg pendubor dan pemuki...korang mtk dia bersumpah laknat...MUDAH DAN TAK PERLU SPIN MCM2....
      klu ust din ayub mampu bersihkan maruahnya dgn bersumpah laknat kenapa bapak gay yg hebat berhujah bacuuuuuuuuuuul bro???????
      Klu dah bacuuuuuuuuuuul....ganti dgn org lain...melayu pas dan melayu pkr ramai yg lebih hebat...

      JANGAN JUGA PEMIMPIN YG MELANCAP DEPAN PC....RAKYAT TOLAK BRO.....

      Delete
    14. Alo bro.. aku bukan jenis hipokrit.. walaupun aku aokong PR, seriously aku rasa ex-PR yg masuk BN lebih berkaliber banding dgn ex-BN masuk PR. Sebabnya masa dia dlm PR dulu pun aku ouji sanjung dia bagai.. tak macam Tamrin.. Dari dulu masa dia dlm UMNO pun aku dah menyampah kat dia pasal dia guna kuasa sbg anak TPM berlagak bagai nak rak.. tup2 masuk PR !! hancus...

      Delete
    15. Hahahaha sebab tu bila masuk umno terus ada jawatan hahaha

      Kes rasuah yang lompat parti kat perak terus tak ada

      Punya lah berkaliber depa ni hahahaha

      Kau aja buta wahai sang UMNO

      Delete
  2. Kalau marah sangat dengan spr kenapa masa mengundi tempoh hari kertas undi itu dipangkah , lebih baik kertas undi itu dimakan sahaja !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 14:56
      kau ni bodoh kaa bangang kaa ?

      Delete
    2. anon 1456
      ang merapu apa....ang mmg bg umno malu la...xyah la jd macai klau cmni..nk fight pun mluat....p main jauh2....

      Delete
    3. Hehhheh...dio ni spesis makan kotak kot.....lipas....tu yang stim je kalu nampak kertas tu.......jo...amik ridset...sembur cikit....cikit je tau...membazir kang.nampak di pening pening mengiring....KITA PIJAK..hehehehe....nampak usus putih....buang ikut tingkap..biar dia melayang tanpa roh......hahahaa...kesian macai....lipas pun ada cerita hidup.....ko cai....kecian...nol...nol alway la lu...nol.

      Delete
    4. hahaha......lawak ah ampa....cai umno ni dari spesis lipas...bos dia katak...time hujan bunyi la...monggol...monggol....

      Delete
    5. Sana sini aku ingat blackout....rupa2nya otak dah blackout..
      Litar pintas kena kencing manis pendubor dan pemuki...hahahahhahahahahaaaaahaaaaa

      Delete
    6. Hahahaha

      Bantahan dah dibuat bro tunggu aja bukan 50 tinggal 21 tau itu kencing

      Delete
    7. Otak ang la blackout.....hitam..kotoq....ang kena kencing dgn bos ang awat diam...isu hrga keta bila ang nk jawab?masa pusrawi bg bukti yg anuar xbuat...bos ang kalut ckp tu ni...tau pun tkt...last courts pun ckp anuar xbersalah...bos ampa ckp undang2 kt malaysia ni elok....mana lg bukti ampa yg anuar gay?stakat video saiful tu ckup ka...awat bos ampa xkecoh dh...xdak duit dh nk bg kt saiful.....pk la cai....wat malu bos ang ja hujah cmni...

      Delete
    8. Kadang2 aku pelik dengan manusia ni.. Bila kita tak percaya PM terlibat kes Scorpene, dia kata kita buta... Walaupun pihak luar sendiri nak mengesahkan benda tu.. Tapi, bila mahkamah kata liwat berlaku tapi atas dasar suka sama suka. dia pulak buat buta dan tak mahu percaya..tak nak mengaku pulak tu.. Takpelah..kita doa ramai2 agar Allah tunjuk kebenaran.. Tapi nanti, bila Allah dah tunjuk.. Jangan la pulak buat2 buta lagi ye... Jgn dengan Allah pun korang nak cabar dengan boicott bagai!... By the way uncle Jo, baca dulu, kunyah, telan dan cernakan apa org tulis.. Ko kalau komen macam semua org lain tak bijak.. Malulah sikit dengan Allah kalaupun tak dengan manusia..

      Delete
    9. Aku lagi pelik.tak nampak kejadian dengan mata kepala sendiri masih setuju dengan aksi liwat meliwat tu berlaku.berat nih.jgn bro.berat hukum Allah swt tu.jika faham hukum pasti tak berani nak bersetuju dgn aksi liwat meliwat tu terjadi.

      Delete
    10. Sumpah saiful kata apa bro 2102

      Dia suka sama suka ke???
      Just tanya aja.

      Delete
    11. Aku tanya sapol...sekali anwar jerit lalu londeh....
      Mcm budak2 kena ragging cai....

      Apa2 pon....kita layan jer gay tu jadi pm...cina babi dap suka...
      Apa boleh buat....gay pon gay lah....

      Delete
    12. Masalahnya mata kepala hotak ko nampak ke najib buat sume benda tu dan bunuh Alhantuya? bijak sungguh!..

      Delete
    13. Kan bapak minah tu dok kata dia kenal ada saksi ma,

      Jangan risau sirul dah kembali bersuara kata kes silap bicara mari lihat siapa yang kene

      Depa pernah cakap kenapa tak cari yang mengarahkan mereka

      Huhuhu adoi umno

      Delete
  3. Umno nak kalah....anwar is great. Tgna is great too. Umno and their leader is stupid banggang . Apa Umno mahu......?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina babi dap rasis...suka makan sup janin bayi..
      Mgkin babi dah kureng sedap....otak monyet pun mrk pelahap jugak...hidup2 mrk makan...
      Dasar tak ada halal haram...

      Delete
    2. non 17:20
      ENGKAU telah dapat didikan yg salah dari umno dan mak bapaK Kau.
      Nauzubillah

      Delete
    3. anon 1720...ang kalut pasai apa depa nk mkn lagu tu...biaq p la...kita ni yg islam xleh mkn dok diam...xtau la.kot ang nk rasa..soh la soi lek msak....kalut la ang ni.....depa kn cina....ang ni sakit otak sngguh la...cai mcm ang ni layak mkn nestum tak x....xbesaq2...hohoho..mkn nestum smbil tgk tv3 la ang..

      Delete
    4. The,blues,

      Aku pun mcam kau jugak simpati pada anon tu

      Mana dia letak akal agaknya
      Ini ke yang umno didik aduh perkayakan bangsa macam ke hasilnya sedih lah

      John jo
      Ps,blues ke gua manchester United wooo hahaha

      Delete
    5. kih..kih..kih...
      ~stil got the blues~

      Delete
    6. Apa umno mahu? Mahu selamatkan aqidah dan bangsa melayu dari hancur di tangan yahudi zionis.. Apa kamu fikir kamu sahaja punya niat baik terhadap negara? Perjuangan konon... "Menghapuskan halangan sebelum fokus pada yg lain"... Teknik perjuangan mana yg ko belajar? Sampai dah hancur bangsa semua baru ko fikir nak bangunkan semula? Ko fikir mudah membina tamaddun semudah ko bercakap? Dasar manusia yg tak pernah kenal kesengsaraan dan penderitaan! Lahir dalam segala kesenangan sehingga buta makna kesyukuran! Pada korang meruntuhkan itu lebih dari memperbaiki kan? Tunggu sajalah.. Kalau itu yg ko minta dari Allah...wallahualam..

      Delete
    7. Umno~Akidah
      ??? cam pelik jah..

      Delete
    8. Gay sebagai kalifah
      ?????gil3r agak nyer.....

      Delete
    9. mau selamat aqidah...hahaha..bapak raja lawak....ampa tolak hudud...nk selamat aqidah ang ckp....undang2 kita pun ikut yahudi....ang ni bajet bijak.....sapa la nk msnah mlysia ni....msnah la
      g elok dari kena gadai...klau tergadai nk dok tang mana kita ni...pulau putih?tu pun ang dh bg free...

      Delete
    10. Itulah pasal mamat tu gila poyo
      Itu confirm hidup mati umno tu hahaha

      Udah lah tu bukan parti,umno bangsat yang mempertahankan melayu lah bro

      Kau baca tak apa mahathir kata ni???
      Ha anon 2119

      Teknik perjuang management by objective tau nama dia.
      The enemy of my enemy is my friend.

      Dan bro apa buat kau rasa kami dalam pakatan nak hancurkan negara???
      Apalah bodoh kau ni,
      Kau buta ke kau tahu tak hutang negara dah berapa??
      Simpanan negara ada berapa???
      Aduh benak cakap berapi tapi takde isi.

      Ye betul sebab tu aku tak nak keturunan aku nanti dijajah UMNO bangsat pembelot bangsa.

      Apa kau bodoh kau tak faham ekonomi ke apa.
      Aku belajar ekonomi lah bro.

      Apa jadi kat duit negara???
      Berapa banyak,hutang???
      Berapa duit kroni???

      Jangan cakap macam budk bodoh
      Nak cakap dengan ilmu faham sikit pasal ekonomi
      Fiskal policy monetery policy

      Faham sikit tentang tatacara perbelanjaan negara baru kau faham siapa bangsat dalam negara ni sebnarnya.

      Kau cakap macam berapi,
      Tapi cakap kau macam orang bodoh,
      Tak tahu apa2 kau mudah bersyukur sebab tu kau jadi bangsat.

      Ikat dulu unta baru solat

      Faham lah kau usaha dulu baru tawakal bukan,main serah aja pada umbo.

      Pemimpin umno kenapa tak istihar harta semua takut konon kene rompak apa alasan kau bagi ni.

      Aku bersyukur atas kurniaan Allah pada negara ni dan aku nak ia dikongsi bersama bukan di bolot oleh bangsat2 dalam umno

      Ada kau fahammmmmm???

      Delete
    11. Klu ko jadi ketua mcm gay yg kuat menipu tu...mampu ker dia kongsi harta dgn rakyat????
      Blm pegang putra jaya dah kaya raya...kronie kaya raya...wang guna utk henjut china doll dan byr jantan gay video terkam!!!!
      Sponsor lanun kiram dan mganjur 9 blackout 505 tu guna duit sapa????tak membazir ker????

      Jgn harap aku nak percaya dgn pendubor dan pemuki pujaan hati korang tu!!!!
      So...gantilah si gay tu....aku janji akan undi balik pkr dan aku bawak ramai undi pkr...
      Korang boleh mng tanpa sepenuhnya bantuan cina!!!!!
      TOLAK LGBT SEBAGAI PM!!!!

      Delete
    12. hangpa ni dah terminum ayaq rendaman paper utusan kot !?

      Delete
    13. depa ni klau luka pun darah kluaq warna biru...hahahaha

      Delete
    14. bole guna buat dakwat tak kekal...!!

      Delete
    15. Itu aja hujah dia si 2229 hahahaha

      Yang merogol entah apa pendapat dia agaknya kan???

      Delete
  4. tet....macai umno spotted....alert..alert....alert...alert...get ready for 2nd wave....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko buat banyak2 wave pon....anwar cuma kuli cina babi dap sampai mampos!!!!
      Cina babi dap mng bosat...alih2 anwar nak dijadikan ketua anjeng penyalak cina babi dap....hihhihi
      Mmg cina babi dap pandai kasi melayu pkr hanya balaci dan kuli mrk selama2nya....
      Cina babi dap akan angkat sumpah....yb2 pkr sibok nak boikot....ntah..giler kot tersedak kencing cina babi dap....

      Delete
    2. Hahaha ini mangsa dakyah umno hahahaha

      Kesian meroyan takut cina
      Bro bangkit lah zaman dah berubah.
      Bukan main api perkauman kalau nak menang tiap kali pilihan raya ini aja isu nya bosan lah bro.

      Kata satu Malaysia,
      Semua kene kencing sebab umno perkauman kuat sangat lah bro.

      Kesian aku tgk kau mangsa provokasi UMNO ini aja kau takut sampai kau tak nak berubah.

      Cina kalau buat bangsat pada melayu tak pelik.

      Kalau melayu main bangsat sama melayu ini kita kata celaka, kau faham ke tak???

      Bagi lah royaltu minyak pada kelantan,
      Apa lu nak main bangsat pada negeri yang rata2nya melayu .

      Wahai umno pejuang melayu oiiii

      Lu kene kencing pemimpin haloba lagi kau nasihat orang, maaf kami tak terima nasihat orang bodoh.

      Delete
    3. anon 17:14
      DS Anwar kuli kepada rakyat,
      tapi lu kuli pencacai kpd penyamun dan penyangak BN

      Delete
    4. Kuli kpd gay...giler agaknyer???!!!

      Delete
    5. BODOH ler ko nie...kita nak bantu pr menang dgn jangan meletakkan gay jadi pm...dia kata kita macai umno!!!!!
      Wallahi...wabillahi watallahi aku bukan org umno!!!!
      Cuma aku dan ramai org melayu islam tolak gay jadi pm!!!!!
      Tak payah spin...dah melekat dlm hati anwar tu gay dan aku tolak gay jadi pm!!!KO FAHAM!!!!
      Org pas dan sebilangan besar pkr yakin anwar gay tapi kerana ABU mrk tolak bn...KO FAHAM!!!
      DAN RAMAI TELAH MGHARAMKAN DIRI MRK UTK MENERIMA GAY JADI PM DI NEGARA ISLAM.....
      KO FAHAM TAK!!!!!!

      Delete
    6. jangan nanti keturunan korang jadi gay....
      anwar juga disalahkan.

      blajaq 'hukum' sikit

      Delete
    7. menjerit org sumbat dlm jail anwar pulak x nampak muka wei bodoh tu ustaz azizan pun anwar x dtg jenguk ni kan ko klu kena tangkap anwar bior jer buat jadi umpan api bakar kemarahan rakyat utk cita2 nak jadi PM ke 7

      oi pk bg org cerdik menjerit bg org yg hilang akal oi

      Delete
    8. Anon 23:26

      Firman Allah SWT: "Mereka menjadikan sumpah-sumpah mereka sebagai perisai." (Al-Munafiqun: 2 & Al- Mujadilah: 16)

      Bro kau rasa Anwar gay kenapa???
      Sebab apa???
      Bukti apa yang kau pegang???

      Semata2 sebab dia tak nak sumpah ke???

      So bagi kau wajib bersumpah???

      Aishah isteri nabi, bila dituduh dulu ada nabi suruh dia sumpah bersih nama???
      Sedangkan dia mampu buat benda tu???
      Adakah sepatutnya aishah bersumpah???

      Kenapa tak di ajar begitu???

      Kenapa diajar menuduh dengan saksi???
      Kenapa di ajar kita hukum dan syarat dalam islam.

      Adakah nabi pendusta, semata2 sebab abu jahal bersumpah depan kaabah????

      Apa jawapan kau bro???

      Oleh sebab kau pun kaki sumpah,
      Kau boleh sumpah tak video depan kaabah tu asli.

      Aku nak tahu aja, sejauh mana kau akan pergi.



      Sila lihat gambar siapa ini
      http://politiktaikucing.blogspot.com/2013/05/firman-allah-swt-mereka-menjadikan.html?m=1

      Delete
  5. Nabi kamu dihina.agama kamu dikeji.
    x rasa hina?

    -pak harun-

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu... che det kata nabi tak cukur janggut sbb tak ada pisau gelette..

      Delete
    2. Tak kiralah siapa pun.baik che det,kaum kafir waima org islam sekali pun.sesiapa yg menghina nabi kita harus perangi mereka.
      -pak harun-

      Delete
    3. pemimpin umno cakap hudud tak sesuai d msia w/pun ada org islam..

      Delete
    4. Pemimpim umno tu buta agama.
      Ada juga kafir dap kata langkah mayat dia dulu jika hudud nak di buat.ni lagi la teruk.kayu api neraka esok.takkan kita pun nak jadi kayu api.
      Hudud harus ditegakkan!!...
      Ikut al quran..

      -pak harun-

      Delete
    5. Mmg hudud pas tak sesuai krn islam jer kena...jika kafir tersenyum bebas
      Apa2 pun...aku respect dgn cina babi dap yg mampu buat melayu islam berpecah belah....

      Delete
    6. Ang msti kapiq gak ni....jap td kutuk...ni respek plak....soi lek pun buat islam berpcah..awat ang xrespek dia.....bos ang pun bacui..org kutuk islam pun diam...tkt no kt hudud...tkt kroni ampa mampuih sbb xleh wat kerja jahat....ampa bacui..hujah dari tumit dari smlm lg..xleh jwb ampa mula la serang peribadi...

      Delete
    7. Saudara.
      Allah dah tunjukkan pd org melayu islam betapa kita bangsa melayu harus bersatu.
      Allah tak menjadikan sesuatu perkara itu dgn sia2.melainlan kita berfikir apa yg allah sedang tunjukkan.
      Bersatu bukannya mudah.ketepikan idealogi polotik. bila sudah bersatu, nikmat itu sungguh besar.

      Delete
    8. Soi lek hina hudud umno tak bising oiiii pak harun

      Lagi kau cakap ke???

      Umno cuma berkepantingan politik aja,
      Perjuangan umno untuk kuasa bukan sebab Melayu tapi kuasa segolongan aja.

      Mahathir cakap tau pak harun

      Delete
    9. Soi lek tu pun kayu api neraka.dia pun sama lah dgn dap tu.selagi namanya kafir laknatullah selagi itulah islam nak dihancurkanya.
      Umno pun dah makin gelong.baliklah pada asal.tujuan dan matlamat ditubuhkan.
      Jgn jumpa duit gelap biji mata.pemimpin PR pun sama.jgn jd hamba duit.rakyat mahukan pemimpin yg jujur dan ikhlas.

      -pak harun-

      Delete
    10. Pak harun aku cakap jujur lah.

      Kau punya pendirian nampak macam tak kukuh,

      Tapi macam nilah jangan kata dap tu kayu api ke apa dineraka nanti.

      Bagilah depa rahmat Allah yang pengasih penyayang. Doakan mereka masuk islam.

      Pakatan mana yang jadi hamba duit???

      Kau cuma kata umno gelong tapi pakatan kau serang???
      And cakap pasal kesatuan melayu ni kebanyakan umno aja.

      Apa pendirian kau???

      John jo

      Delete
    11. john...aku rasa pak harun ni org hasan ali kot...hahaha..aku pun sngsi....pak harun...awat xp nasihat umno..pak harun kenai x apa tu umno..?hahaha...

      Delete
    12. Hahahaha biasalah macai menyamar

      Itu ajalah depa ni tak gentle.

      John jo

      Delete
    13. Terus terang sy cakap.sy x belah mana2.baik umno ataupun pr.sy cuma mau lihat melayu bersatu.
      Mengundi pun sy tak turun pangkah.blh dikatakan sy ni atas pagar.
      Sy bkn pro hassan ali.sy tau sapa dia.lalang!!...sana sapu sini pun bedal.
      Sy jalan solo.mana rasa x ok sy tegur.mana yg baik sy sokong.itu matlamat sy.

      -pak harun-

      Delete
    14. budak tadika je yg tak gi pangkah..
      mesti ada pendirian,
      lama sangat duk atas pagar, takut tesangkot telur plak nanti.

      Delete
    15. Pendirian aku mudah wlpun duk atas pagar....
      No gay as pm!!!!

      Delete
    16. pak harun kntoi oiii....hahahaha......hebat ah pak harun blakon.....mcm zed zaidi...smbilu kasih...ohhh....

      Delete
    17. Wah.. tahniah ustaz Jo! kalau kafir, kau siap doa bagi rahmat bagai ye... tapi, bangsa se agama ko maki hamun hina dan adakalanya ko kafirkan sebodoh2nya.. Tahniah3x.. semuga kau berbahagia menerima penghakiman Allah pula nanti..

      Delete
    18. Wah.. tahniah ustaz Jo! kalau kafir, kau siap doa bagi rahmat bagai ye... tapi, bangsa se agama ko maki hamun hina dan adakalanya ko kafirkan sebodoh2nya.. Tahniah3x.. semuga kau berbahagia menerima penghakiman Allah pula nanti..

      Delete
    19. Sebab bangsa aku dalam umno bodoh piang aku bukan pejuang bangsa.

      Aku realistik,
      Aku lebih melayu dari kau kalau kau kenal aku lah.

      Tapi bila puak UMNO terus nak bebal maka bebal lah mereka tapi aku still bagi pencerahan sewajarnya.

      Tapi bila puak umno bertindak bodoh maka aku kata dia bodoh.
      Bila pemikiran dia bodoh sekadar itu maka aku panggil dia bodoh sebab itu pendapat aku.

      Seumpama puak macai anggap aku salah

      Dan aku tak pernah kafirkan orang,

      Penghakiman,Allah tu tetap bro tak payah kau mintak benda tu adalh tetap.

      Dan kau pulak cuma pandai nasihatkan aku,
      Kenapa kau tak nasihat macai umno lain dalam ni???

      Tahniah3x
      Hahahahah
      Yang buat ghibah yang bawak fitnah yang bawak cacian kau tak kritik.

      Asal umno semua halal tanhiah lah bro kau pun sama macai.

      Ps aku bagi pencerahan supaya si bodoh dalam ni sedar jangan jadi macai,bodoh.
      Kan itu cukup membantu, kan itu tanda kasih sayang aku pada semua.
      Kan itu cara aku yang kau tak nampak.

      Sekian nasihat lah jugak macai UMNO ye
      Si tanpa nama yang menyorok bacul

      Delete
    20. menjerit org sumbat dlm jail anwar pulak x nampak muka wei bodoh tu ustaz azizan pun anwar x dtg jenguk ni kan ko klu kena tangkap anwar bior jer buat jadi umpan api bakar kemarahan rakyat utk cita2 nak jadi PM ke 7

      oi pk bg org cerdik menjerit bg org yg hilang akal oi

      Delete
  6. perempuan arab tutup muka che det cakap utk elak masuk pasir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che det dah jadi sejarah.zaman gemilang beliau sudah berlalu.
      Biarlah allah tentukan tempat che det tu sama ada syurga atau swbaliknya.
      Islam haruslah ditegakkan.melayu harus bersatu jika islam mahu ditegakkan.

      -pak harun-

      Delete
    2. Ko bias la pak harun...

      Delete
  7. Tolak gay....angkat nik abduh sbg pm!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Didlm pas byk pemimpin yg berwibawa.harun din contohnya dll.golongan ulamak ini banyak dlm pas.tp dlm umno pun ada juga yg boleh berceramah ttg islam spt khir johari.x sua dlm umno itu busuk dan xsemua dlm pas itu busuk.
      Bermuzakarah antara 2 parti ni akan menguatkan lagi bangsa melayu.
      Bersatulah...

      -pak harun-

      Delete
    2. Setuju....ust nasha pun ok....boleh letak sampai peringkat dunia...speaking very well...

      Delete
    3. Salam.. pak harun. terserah kat pah harun la nak dok atas pagar. niat pak harun mmg bagus. pada pandangan saya, islam tak prlukan melayu bersatu pun untuk kuat. bala atas bngsa melayu ni sbb tolak islam. simple dan jelas. allah dah bg rahmat islam kat orang melayu tapi kbanyakkan dari mereka tak brsyukur dan amalan jangan kata la.. semakin jauh dari Islam.. pndang sekeliling dan lihatlah brangkali diri kita sndiri yg mnyumbang pada punca bala ni.
      sbb tulah tok2 guru nak ubah pemimpin sbb pemimpin yg ada tak bagi kerjasam untuk selamatkn akhidah umat islam kat malaysia. lagi mnghalang kebenaran ada la. sbb apa nak ubah kerajaan? sbb kerajaanlah tunggak utama untuk memandu seluruh pelusuk negara. ulama kita perlukan pimpinan yg boleh bekerjasama bukan talam dua muka. tak mngkin sama sekali kerjasama dengan pimpinan umno. mereka hanya takut hilang kuasa sbb dgan brkuasa saja mereka dapat menutup segala kesalahan mreka. media dikawal dan fitnah berterusan secara terus ke tv disetiap pelusuk negara. adilkah pntadbiran macam ni.. pengecut saja pimpinan umno ni. klau pak harun kagum dgn ktokohan tg haron din, pak harun harus tahu sbb apa tg haron din pilih untuk brjuang brsama PAS dan bkan sbagai pndakwah bebas. apa pun sama2lah kita doakan agar kita diletakkan brsama mereka yg bertaqwa dan dijalan kebenaran. semoga harapan yg baik mndapat prtolongan Allah s.w.t
      Buat mereka yg suka maki hamun, hentikan tabiat yg mmbinasakan hati. gilap hati dgn ilmu agama dan tngkatkan amal serta ibadah. tanpa cahaya rahmat Allah, hati yg gelap tak mngkin dapat lihat kebenaran. cukuplah dgan banyak dosa yg dah mnghitamkan hati. semoga Allah selamatkan kita semua. apa pun syabas pak harun sbb bersabar mnghadapa hujah yg penuh emosi. Teruskan perjuangan.

      Delete
    4. Terima kasih...

      -pak harun-

      Delete
    5. Bro....tolak umno
      Tolak juga gay.....haram jadi pm!!!
      Ust harun din....aku sokong penuh!!!!!!

      Delete
  8. Turun lah ko punya psl nak turun...bw bantal tilam sekali.....duduk n jgn berganjak smp 10 julai (1 ramadhan)....atau smp 1 syawal....klu berjaga sepanjang ramadhan blh dpt mlm lailatul qadr kat padang merbok tu....hihihi. org lain dah prepare sambut kedatangan ramadhan bln penuh berkah dan keampunan korang x habis2 himpun menyusahkn org lain. Himpun pi jauh2 dlm hutan ke....biar sejuta org...nak melalak ke...tak kisah. Ni buat tengah bandar pusat aktiviti KL...ko tak fikir ke menyusahkn org lain yg nak berurusan....org ramai lg benci lah. Yg menang terima yg kalah bantah. Yb ahli parlimen PR tak jd pulak nak boikot angkat sumpah...terima pulak kemenangan yg diisytiharkn oleh SPR....kompius aku prinsip korang ni...apa prinsip korang pegang ni....prinsip yg tak berprinsip ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup babi najis hitam nie klu tak susahkan org lain bukan sedara lanun kiram namanya....pendubor dan pemuki....mmg dah sewel sejak remaja....

      Delete
    2. Lah ini aja ke kau kecoh2

      Lu ok ke bro macam sewel,aja aku baca ni.

      Ini jarum umno masuk dalam sangat dah ni.

      Mcm mental pun ada lu ni

      Delete
    3. Mental aku diblackoutkan.....huhuhu

      Delete
    4. menjerit org sumbat dlm jail anwar pulak x nampak muka wei bodoh tu ustaz azizan pun anwar x dtg jenguk ni kan ko klu kena tangkap anwar bior jer buat jadi umpan api bakar kemarahan rakyat utk cita2 nak jadi PM ke 7

      oi pk bg org cerdik menjerit bg org yg hilang akal oi

      Delete
  9. Pendapat akulah...kalau korang sungguh2 dan serius cabar SPR letak jawatan....TOLAK KEMENANGAN korang. Kosongkan semua kerusi yg dimenangi....barulah ada MERIT cabaran tu. Ini tidak...jawatan dan gelaran YB terima...elaun dan kemudahan sapu....pastu cabar spr letak jawatan atas alasan x telus la...x amanah la...mcm2 lg. Tak masuk akal lah......akai ada ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama lah bn patut bantah seluruh Malaysia punya keputusan kalau anggap azhar idrus antara puncanya

      Sebab ceramah azhar idrus tersebar di mana2 satu Malaysia effect tau.

      Akai ada ka bro hahahaha
      Kene kencing
      Bantahan kene kencing
      Harga kereta kene kencing
      Dakwat kekal,kene kencing

      Tu lu tak bising
      Dasar macai UMNO

      Dan kami bantah bila kawasan tu ada bukti lagi kuat,
      Hang ni bodoh ke apa kang permintaan suruh ketua spr letak jawatan maksudnya spr ni teruklah.

      Nak pilihan raya semula jom lah lai mai boleh aja bro.

      Guna dakwat kekal ada bran ke???
      Bukan dakwat tipu tau ada faham

      Delete
    2. Hang yg bodoh...17.46. Knp tak ulas YB hang yg terima keputusan yg menang. Kan spr yg yg sama jg yg handle...susah la mcm ni klu bertanding...time menang je br nak terima. Time kalah nak bantah....tu yg akai takda tu

      Delete
    3. Bodoh piang macai UMNO

      Benda boleh bantah,
      Bantah aja.
      Dakwat dah dibantah sebelum pilihan raya.

      Bn pun bantah ma apa kau bising,
      Kita sudah bantah ma

      Kalau menang bantahan bye bye lah umno dan macai

      Delete
    4. Ko tu bukan shj bodoh tp baghal. Bn buat petisyen bkn bantah di jln raya. Yg bantah d jln raya tu puak ko tu hantu raya....kikiki

      Delete
    5. ang la baghal...cai mcm ang xbg duit..mati hidup balik ang xturun....awat la cai umno ni merapu mcm dh mngaku kalah..teloq mana...p kutip la..

      Delete
    6. Anon 1819 bila bodoh dan buta hasil dia mcan hang lah bodo.

      Dah mintak izin belum???
      Siapa tipu???
      Kalau nak harap bagi zaman berzaman lah.

      Media siapa kontrol bagi guna sama lah tv hak rakyat bukan umno bolot sorang

      Bodoh banggang bahalol macai UMNO,
      Kalau ada channel,nak bersuara mudahlah macam umno nak tabur cerita semua media akan digunakan.

      Pakatan sangat limit, depa nak buat kat jalan mintak,izin jugak.

      Cuma masalah bila sang bacul, yang ketakutan sekarang ni dok halang.
      Halang guna penipuan tu masalahnya.

      Umno nak berhimpun tak pernah kene halang bro buat mana pun dapat sebab masing2 buat harta negara macam dia punya.

      Hang nak cakap tgk situasi lah sebab tu hang bodoh masuk umno hang tak faham dan hang bodoh lagi buta.

      Bantahan tetap bantah,
      Depa nak himpun tunjuk sokongan bukan nak bunuh orang.

      Apa punya bodo lah macai UMNO sorang ni, cakap pandai tapi tak faham dan tak tgk situasi.

      Bodoh benak tak boleh diajar tak faham2 lagi tak tgk situasi.
      Tak faham dan tak nak faham

      Orang macam hang dalam umno yang dikatakan menyokong membawa rebah.

      Delete
    7. ko ckp la ngan nuar ko tu dlu sma bn nape diam media kne kontrol..skrg suku sakat dok jerit2 lak...hikhik keldai2 pr bodo..hikikhik

      Delete
    8. Umno berhimpun tak ada la sampai kena sembur fru...rempuh fru...rosak harta benda...
      Yang pelik demi mgangkat pendubor dan pemuki jadi pm....patut ler cina babi dap ramai sokong dan ramai melayu bumiputera tolak!!!!

      Delete
    9. Siapa bumi putra tolak bro kami semua melayu tau hahahah

      Umno aja tolak

      Umno bukan melayu tapi
      Umno ciptaan Yahudi

      Delete
    10. Cina babi dap serupa yahudi...
      Pemecah belah org melayu...buat islam benci org kristian...buat cina benci melayu....

      Delete
  10. Pemimpin pr kenalah adil.x usahlah menghasut rakyat utk buat onar.ikutlah saluran yg betul.
    Menjadi pemimpin yg baik utk rakyat.bkn menjadi pemimpin yg menghasut rakyat.jika rasa diri di aniaya, mohonlah pd allah.mintak petunjuk n pertolongan dr allah.Allah adalah sebaik baik tempat mengadu.

    -pak harun-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai detected

      John jo

      Delete
    2. len mcm ni john.....spin punya spin kantoi jugak...kak jaaaat....awat ang xkurung2 lg nih.....pak harun punya melayu tebai sgt..melayu tebal + umno=macai biru totok...takat ni ja macai intelek ampa ada?sedih woo..nk gelak pun xjd...

      Delete
    3. Setakat nak lantik gay jadi pm...baik aku undi bn!!!!

      Delete
    4. Hahahahaha....pendubor dan pemuki nak jadi pm...
      Klu banyak duit...baik aku blah negara lain...

      Delete
  11. Aku nak tanya korang macai pr lah...kita andaikan lah pr menang 130 kerusi parlimen pru13 lalu...dpt majoriti mudah dan bjaya ke putrajaya...ada ke korang nak himpun2 desak spr letak jawatan....? Dakwat tu jg...lain2 isu pun sama jugak....x bantah kan sbb dah menang....ni yg tak da akai ni....masa ni ke br korang kata spr lah yg paling telus dan profesional....di dunia...hahaha memang lawak....politik taik kucing korang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lah pagi2 pilihan raya pakatan dah bising dakwat tak kekal.

      Bro, umno dalam kata terima keputusan pun buat bantahan jugak bro apa punya benak lah kau ni.

      Spr patut Telus bukan memihak,
      Sebab tu khalid sanggup bagi duit guaman untuk buat bantahan tak kira dari parti mana pun

      Hahahaha apa lagi kau tak faham macai oiiiiiii

      Delete
    2. Aku setuju bro bantah ikut saluran yg betul. Bukan himpun sana sini yg menyusahkn org lain....apatah lg bantah guna jln raya. Tak bertamadun dan tak profesional berpolitik. Ko tu yg benak dan bengap....kikiki

      Delete
    3. Saluran mana yang dimaksudkan???

      Hang pandai sangatkan
      Bagi sikit saluran nak sampaikan pada rakyat.

      Akbar kene sekat,
      Tv langsung tak dapat,
      Radio puihhhh tak ada

      Internet??
      Tak semua ada
      So bagi cadangan sikit bro.

      Nak,tgk kau punya bijak
      Sampai mana jangan cakap aja

      Tunjuk,kau punya bijak aku nak tgk.

      Sila bagi cadangan kau...

      Delete
    4. ni menunjukkan media skrg brat seblah...dn dlm masa sma mmbuktikan umno bn tkt...bukti dh ada...cma kami nmpk..ampa org umno dari dulu buta...ampa pk la..klau kami xbuat cmni..ampa nk dgr ke ckp kami?nk mntk berdebat brapa tahun dh bos ampa xlyan....anuar debat dgn saberi pun saberi serang peribadi....mmg terbukti yg bos ampa..ampa pun macai totok...suka benda yg off topic...ni bkn bnda main2...selagi undang ampa pegang...org mcm kami xdak pluang nk ckp...mcm john ckp..ampa sekat kami....awat ampa tkut sgt dgn kami ni...?????? awat ha....jawab aku nk tau....sume bnda ampa buat nk jatuhkn anuar..GAGAl!!!!!

      Delete
    5. ko nye nuar dh gagal x dpt putarjaya...hikhik..bodo keldai2 pr ni...hikhikhik

      Delete
    6. Gagal tak gagal tunggu bantahan lah bro hehehehe

      Delete
    7. Kesian....tak dpt jadi pm...melalak satu malaya...
      Meroyan giler...kuat sangat berangan mat gay nie!!!
      Para macai pulak serupa anak2 babi yg kelaparan nak menyondol ubi kayu...kesian2

      Delete
    8. Kau ni belum betul2 rasa kerajaan yg byk sekat rakyat... ko jgn banding dgn negara maju.. depa semua boleh.. tu sebab depa hancur la ni! banding la dgn negara yg sama membangun.. sama menjaga tamaddun bangsa dan agama. Msia ni kira baik lagi.. bagi korang demonstrasi, mengutuk kerajaan sampai dalam uitm pun berani sumpah seranah pemimpin.. kalau kat negara lain.. korang kaji sendirilah! Bila Allah suruh bersyukur, tak de syaratnya. Malah kalau ditadbir dgn baik oleh bkn Islam pun bersyukurlah kita, selagi dibenarkan beramal kpdNya. Ini negara yg membangun bersama Islam kau nafikan... tapi, kelantan yg memundurkan Islam...ko bangga kan.. Mungkin bila cina dah dpt Malaysia ni, baru kau nak terngadah! masa tu tak payah.. dah terlewat!

      Delete
  12. Tuan punya blog milosuam. Ustaz jo dan para penyokong bn yg Islam di sini... Kalau betul kita semua sayang Islam.. Marilah kita ambil jiwa ramadhan ini untuk mendapat keberkatanNya dalam memaafkan dan memberi kemaafan. Segala apa yg berlaku di negara kita ini adalah dugaan Allah atas keimanan kita semua. Kalau Allah nak jadikan kita semua org PAS, PKR atau semuanya BN pun... KUN FA YAKUN.. kan? So, mengapa kita jadi macam ni? Sudah2lah.. Janganlah kita menghina dan mencalarkan hati kita sesama Islam. Dah masuk bulan Ramadhan yg mulia nanti, kita berdoa kpd Allah agar di limpahkan kita kerahmatan penyatuan sesama Islam.. Namun tugas kita untuk bergerak ke arahNya. Marilah kita sama2 mula muhasabah diri.. Tak ada yg sempurna. Kesilapan dan kelemahan yg lain kita terima.. Namun kelebihan mereka juga kita kena akui.. Adilkan kalau semua kita begitu? Sayangkah kita kpd Allah? Pada rasul yg menjadi lambang akhlak terbaik? Kalau jawapannya ya.. Mari kita tinggalkan perbalahan ini. Milosuam.. Haruslah kita sedar.. Blog ini dan tentunya blog2 yg lain adakalanya menjadi landasan perpecahan ummah.. Bersediakah kita menrima sahamnya di akhirat kelak? Nauzubillah..

    ReplyDelete
  13. ko dah gtau ke kt aakj dgn papagomo?hahaha.....ni macai sapa ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bukan anon di atas....
      Anyway aku dah bgtau pendubor dan pemuki utk sama2 mgimarahkan masjid sempena bulan ramadhan nie.....
      Malangnya dia kata nak bawa pengikutnya mgimarahkan jalan2 raya di malaysia....
      Imamnya kalipah lim si cina babi dap......hahahahahaha.....kaninei...macibai lu....

      Delete
    2. Aku pun bukan anon 12.36 di atas, tapi aku tahu anon 12.55 adalah spesis iblis yg sentiasa menolak kebaikan dan memperlekehkan kebesaran Allah! Allahu Akbar!!

      Delete
  14. Indah kata datang dari hati.
    Buruk kata juga dtg dari hati.
    Kata2 melambangkan sesorg.
    Apa kata kita komen dgn kata2 yg baik dan membina tp mengena.
    Kalau maki hamun cam ni x syok la sahabat-sahabat sekalian.

    -pak harun-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak harun terima gay jadi pm tak????

      Delete
    2. Terus terang sy kata sy mahu pemimpin pas jd pm.x kira hadi awang atau pemimpin lain dlm pas.
      Anuar bg sy dia harus diletakkan ke no 100 utk sinobatkan jd pm.1-99 pemimpin pas.
      Ini adalah pendapat sy.mgkin pro pkr x setuju dgn sy.minta maaf...

      -pak harun-

      Delete
  15. Memandangkan kerusi pas paling banyk diSelangor ni hari jumaat dijadikan cuti hari minggu dan sabtu.start sekolah n kerja hari ahad.buat cam kelantan n terengganu.
    Kita muliakan hari jumaat.xdelah kita terkejar kejar lepas solat nak pi kerja n anak2 kelang kabut nak pi sekolah.
    Ada yg setuju?...

    -pak harun-

    ReplyDelete
    Replies
    1. P K R dluuu P K R dluuu P K R dluuu..baik kite dok rumah makan karipap bersama anak2 lg baik...

      Delete
    2. P K R dluuu P K R dluuu P K R dluuu..baik kite dok rumah makan karipap bersama anak2 lg baik...

      Delete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda