Luis Suarez dibayar RM7 juta jadi Duta Pelacongan Malaysia

BINTANG Bola Sepak dunia, Luis Suarez dilantik menjadi duta Pelancongan Malaysia dengan bayaran sebanyak RM7 juta. Tindakan itu berbaloi kata Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz.

Menurut Menteri Pelancongan dan Kebudayaan itu, walaupun permain bola sepak kelab Barcelona itu mempunyai kontroversi, namun popularitinya di media sosial boleh menggalakkan pelancongan negara.

Luis Suarez

"Ahli Parlimen pun kadangkala bermasalah tetapi masih ada pengikut, kita kena rujuk statistik," kata Nazri.

"Kalau dia (Suarez) jahat, bagaimana boleh mempunyai ramai pengikut di laman-laman sosial." soalnya.

Bintang kelahiran Uruguay itu mempunyai seramai 25.3 pengikut di Instagram, 18.9 juta pengikut di akaun Facebook dan 12.4 juta pengikut di Twitter.

Menurut Nazri, bekas pemain Liverpool itu juga akan mempromosikan Malaysia kepada pelancong asing terutama 400 juta peminat Liga Sepanyol.

Tourism Malaysia dilapor telah menandatangani kontrak dengan Mediapro, wakil kepada Luis Suarez untuk pasaran Asia awal bulan ini.

7 Comments

  1. Najib yang kaya dengan skandal menjijikkan seperti kes Altantuya dan 1MDB itu pun ramai yang menjadi pengikut, sebabnya sama ada pengikut-pengikut itu terpalit juga dengan kejahatan Najib atau memang mereka spesis bodoh piang atau kedua-duanya sekali.

    ReplyDelete
  2. Permainan menarik dan seru bisa anda temui di B*O*L*A*V*I*T*A* jangan sampai ketinggalan daftarkan diri anda sekarang juga BBM: D8C363CA (NEW), D1A1E6DF (NEW), D8DB1C57 (NEW) whatup : 6281377055002

    ReplyDelete
  3. Hadi Awang dan Pas dibayar 200juta untuk tangguh bahas RUU355?

    Bila nak bahas RUU355 Hadi Awang oii? Ponteng memanjang? Gaji dan elaun tak berkat. Tak dapat redho Allah.

    Nak masuk syurga... Luis Suarez ni lagi layak masuk daripada kamu Hadi Awang. Menipu saja kamu dari muda sampai ke tua. Tangguh dan ponteng tak kira malu dan segan.

    Elok kamu jangan bertanding PRU14. Rakyat hantar kamu ke Parlimen kamu bergurau senda dengan bini2 di rumah? Bodoh dan jahil Hadi Awang.

    ReplyDelete
  4. miskin ilmu nazri sekor ni....duit rakyat di buat macam atuk dia punya.

    ReplyDelete
  5. 7 juta tu..nazri buat macam 70 hinggit ja..apa yg org kampung dpt kalo industri pelancongan maju sekali pun

    ReplyDelete
  6. Bodoh, kera dihutan disusukan,"hotel-hotel dimalaysia dicukaikan, branch tourism ditutupkan, tapi ada duit pulak sponsor "pendatang asing" ni!

    ReplyDelete
  7. RM7 juta... boleh bantu rakyat Malaysia yg tak cukup duit ni.... dari bagi kat org luar tu.... Cuba pikir mcm mane "Orang tu" nak bantu pelancongan Malaysia? Statement menteri pun tak logik....habiskan duit rakyat je...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan