Netizen ni bodoh, buat apa semua tak kena kata Nazri Aziz

"Tak usah peduli apa netizen cakap. Netizen bukan cerdik pun, buat apa semua tak kena. Netizen ni bodoh, buat apa semua tak kena, semua cuma tahu merungut," itu kata bekas Menteri BN, Nazri Aziz seperti dilaporkan oleh Malaysiakini.

Nazri Aziz

Nazri yang juga merupakan bekas menteri pelancongan, dilapor tampil membela kerajaan Pakatan Harapan dalam isu logo mempromosikan tahun melawat Malaysia 2020.

Menurutnya, menteri yang bertanggungjawab bagi port-folio berkenaan wajar mengabaikan sahaja kritikan yang dibuat oleh pengguna media sosial, sebaliknya menumpukan perhatian bagi meningkatkan promosi untuk menarik lebih ramai pelancong ke negara ini pada tahun depan.

Katanya lagi, logo hanya memainkan peranan kecil sahaja untuk menarik pelancong berbanding langkah yang diambil melalui kaedah promosi lain.

Nazri turut berharap kerajaan melakukan tugas yang sepatutnya bagi membawa pelancong asing mengunjungi Malaysia.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kritikan pengguna media sosial terhadap logo tahun melawat Malaysia 2020 yang baru dilancarkan oleh Perdana Menteri pada 22 Julai lalu.

Logo ciptaan Alfred Phua Hong Fook, 23 itu dituduh menciplak idea orang lain serta mempunyai kesilapan tatabahasa.

Menteri pelancongan seni dan budaya, Mohamaddin Ketapi pula dilaporkan berkata logo tersebut dihasilkan oleh pereka berkelulusan ijazah seni reka grafik kelas pertama dari institusi pengajian tinggi.

"Graduan ijazah kelas pertama tidak akan melakukan perbuatan tiru meniru kerana dia tidak berminat memalukan dirinya sendiri.

"Hanya orang yang tidak pandai lukis akan meniru," katanya.

Berhubung penggunaan bahasa Inggeris dalam logo berkenaan, Mohammaddin Ketapi berkata ia sudah betul dan hanya dianggap salah jika seseorang tidak mendalami bahasa Inggeris.

Dalam pada itu Nazri turut menegaskan bahawa tidak timbul isu beliau menyatakan sokongan kepada kerajaan walaupun statusnya ketika ini seorang anggota parlimen pembangkang.

Sebaliknya katanya ia dibuat sebagai menyatakan kesetiaannya kepada negara.

"Pendapat ini sebagai tanda kesetiaan saya kepada Malaysia," tegasnya.

9 Comments

  1. Hang Jebat Derhaka Jul 26,2019 3:25 PM
    Salam Tun dan semua,

    Memanglah semuanya bermotifkan politik Tun. Bukankah kesemua yang terlibat adalah ahli politik?

    Ok lah. Barangkali semasa pemecatan DS Anwar dahulu memang Tun ada kebimbangan tentang soal moral. Memang agak jijik jika sorang Perdana Menteri terlibat dengan kegiatan luar tabii ini. Tetapi yang hairannya, mengapa pula persoalan moral saudara Azmin Ali tidak penting? Adakah kerana politik lebih utama dari moral. Atau adakah pemecatan DS Anwar dahulu pun bermotifkan politik juga?

    Ataupun kali ini ianya lebih bersifat politik berbanding moral kerana Tun sudah nampak perpecahan yang akan berlaku jika Tun bertindak sama seperti dulu?

    Politik sifatnya memang selektif, berat sebelah dan selalu berubah-ubah. Kes yang dilemparkan kepada DS Najib Tun Razak dan ahli sekutu BN juga bermotifkan politik. Beliau telah lama dihukum bersalah sebelum keputusan mahkamah dijatuhkan. Walhal kes terowong, rogol dan semburit, ahli politik akan mengatakan mereka adalah tidak bersalah selagi belum didapati bersalah. Kena tumbangkan PH dulu baru boleh nampak kes-kes mereka akan pergi ke mahkamah.

    Saya tak mengatakan politik yang diamalkan BN itu lebih baik. Tetapi PH yang mendabik dada mengatakan mereka lebih baik dari BN. Hakikatnya mereka juga ahli politik yang megggunakan helah politik yang sama. Setidak-tidaknya BN lebih bijak mentadbir negara dan memberi keselesaan hidup kepada rakyatnya.

    Bahkan dari satu sudut, PH telah mula menampakkan bahwa mereka juga mengamalkan politik kotor. Cuba kita lihat memang telah timbul beberapa bukti bahawa wang GST tidak ‘dirompak’, wujudnya konspirasi memasukkan wang kedalam akaun DS Najib tanpa pengetahuannya, cukai yang dikenakan keatas wang derma RM2.6b untuk menjadikan DS Njib Razak muflis, menggugurkan kes terowong dan banglo yang masih dalam siasatan secara serta merta, mungkir janji manifesto atau dalam kata lain menipu rakyat, dan macam2 lagi.

    Saya memang takjub dengan ahli2 politik zaman sekarang. Mereka2 ini seolah2 tidak ada kehidupan selepas mati.

    ...PETIKAN DARI BLOG MAHAKUTTY....SYABAS JEBAT...

    ReplyDelete
  2. mamat ni pun bukan baik sangat
    masa matjib ada kuasa jilat bila hilang kuasa
    mamat ni kutok pulak matjib
    cari makan tak cukup cukup lagi
    dengar cerita mamat anak orang kaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg nie cuba jilat bakal pm ke8.
      Maksudnya dia nie 2x5 dgn laki umie aida tu. Tanpa politik maka kuasa dan kemewahan akan hilang. Mmg tak layak jadi pemimpin. Harus dikuburkan.

      Delete
  3. SIAL betul lah lu si JANTAN nazri HOMO BANGKAI ANJING-si PENJILAT DUB*Q2 guan eng ANJING sampah PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael/anwar PARIA HOMO!!

    Si puaka2 LIBERAL bangkai2 ANJING, khairy dan nazri HOMO-galak BERPELUK/berPEGANGAN TANGAN dgn. guan eng bangkai ANJING DAPpembunuh ni, serta PENJILAT2 anwar PARIA HOMO ni patut diNYAHkan sj. dr. UMNO! Mendatangkan SIAL aja pd. UMNO si dua EKOQ tak guna ni! Lihat di -

    https://www.thethirdforce.net/umno-now-has-reason-to-sack-nazri-to-prove-the-party-isnt-with-anwar/

    UMNO now has reason to sack Nazri to prove the party isn’t with Anwar

    By Raggie Jessy

    The Third Force net
    July 16, 2019

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa bawah si BANGKAI ANJING Nazri-KULI DAP PENGGANAS/PENJAJAH yg. amat BANGANG dan HARAM JADAH nilah - RISALAH2/MAJALAH2 PELANCONGAN, masa tu dan mungkin juga SEKARANG, telah MENIPU, kononnya hanya bangsa ORANG ASLI adalah bangsa ORANG ASAL di SEMENANJUNG kita, seolah bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita pula, adalah 'pendatang'!!

      Si BETINA tipah koya/SPRM bangkai ANJING patut buka balik KES2 RASUAH si ANJING nazri-PENJILAT DUB*Q guan eng ANJING ni, yg. terus SENYAP - sbb. mcm. mana dia dan anak PENGANGGUR-TAK guna dia begitu KAYA, mcm. JUTAWAN?!!!

      Delete
  4. AZMIN SEMBURIT SEMENJAK UMUR 24 TAHUN,

    ReplyDelete
  5. Azmin semburit for PM 8.

    ReplyDelete
  6. Netizen yang bijak akan bantu Azmin semburit kekal jadi Menteri Madey.

    ReplyDelete
  7. Dearest Esteems,

    We are Offering best Global Financial Service rendered to the general public with maximum satisfaction,maximum risk free. Do not miss this opportunity. Join the most trusted financial institution and secure a legitimate financial empowerment to add meaning to your life/business.

    Contact Dr. James Eric Firm via
    Email: fastloanoffer34@gmail.com
    Best Regards,
    Dr. James Eric.
    Executive Investment
    Consultant./Mediator/Facilitator

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan