Friday

Menteri keluar kenyataan bangang!



Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz memberikan alasan bodoh di dalam menjawab persoalan mengapa kerajaan tidak mahu melaksanakan sistem pendaftaran pemilih secara automatik.

"Jika dilaksanakan sistem pendaftaran pemilih secara automatik, ia akan memberikan implikasi yang besar kepada mereka yang terlibat memandangkan keadaan mobiliti penduduk yang sangat tinggi ekoran berpindah alamat kediaman, pertukaran tempat kerja dan sebagainya," katanya. [Harakahdaily]

Nampaknya menteri di jabatan perdana menteri ini sekadar menjawab soalan sambil lewa apabila jawapan itu dilihat adalah jawapan bangang! Jelas sekali tanpa pendaftaran automatik juga penentuan alamat tempat mengundi sememangnya berdasarkan alamat yang tertulis pada kad pengenalan pemilih. So what's the point?

[Sila klik untuk membesarkan image]


ReJaM© "Kalau tak tahu jawab janganlah nak melalut mencarut!"

7 comments

aritu dah daftar
tp check on9 kate x dafter2 lg..
brape lame proses daftar tu?

em biase dlm 6 bulan kot....

6 bulan. tah hapa pasal lama sangat tah nak daftar. zaman it macam neh pon kebebalan terserlah. sampai makan 6 bulan utk proses.

Bukan kenyataan yg bodoh, menteri tu yang bodoh. Menteri malaysia kan trdiri dari sibodoh2.

jgn lupa....hari tu jgk nazri ada ckp,"andaikata kita buat automatik dftar ni, rkyat m'sia yg yg telah didaftar tetapi tidak mengundi akan marah pada kita",..HUH?!!.xpham aku sbb apa rkyat m'sia nk mrh even dia x mengudi pun...adoihh~~

Umno ada yang cerdik ke??

nazri satu family minum arak macam minum teh, kat umah siap ada bar, bartender.


EmoticonEmoticon