Wednesday

Siapa dalang Akhbar palsu Selangor Terkini?


Sebuah akhbar palsu yang menggunakan logo Kerajaan Negeri Selangor dikesan diedarkan secara percuma kepada orang ramai semasa sambutan Maulidurasul baru-baru ni.

Akhbar ini direka hampir serupa dengan akhbar rasmi kerajaan negeri Selangor bezanya adalah isi kandungannya menghentam kerajaan Negeri Selangor. Pelbagai isu disiarkan di dalam akhbar tersebut.

Ada isu penyelewengan Kerajaan Negeri Selangor, penyelewengan ADUN dan MP Pakatan Rakyat, dan pelbagai isu memburukkan Kerajaan Negeri. Kalau semua isu ini ada bukti yang sahih, bukan fitnah, mengapa si penerbit tidak mahu menerbitkan akhbar ini dengan jalan terang? Mengapa pilih jalan gelap?



Akhbar bodoh ini, lagaknya seperti pejuang kebenaran, kononnya mahu menyelamatkan rakyat Selangor dari penyelewengan Pakatan Rakyat. Tapi diedarkan secara curi-curi, lesen pun takut nak mohon. Maka akhbar ini boleh melemparkan fitnah sesuka hati "baling batu sembunyi tangan". Berani keluarkan kenyataan, tapi tak sanggup tanggung akibat.

Sifirnya mudah, kalau dakwaan dalam Selangor Terkini ini betul dan ada asasnya, isu ini takkan keluar dalam akhbar haram. Isu begini akan masuk dalam akhbar halal. Selangor bukan kawasan orang bodoh. Shah Alam kawasan orang bijak pandai, kawasan banyak universiti banyak orang celik tak mudah ditipu. Tapi ada penerbit dan pengarang akhbar bodoh cuba nak perbodohkan orang pandai kah kah kah.

Apa yang menarik, setiap pembaca yang menerima akhbar Selangor Terkini akan diberikan sebuah kalender percuma 2011 yang terpampang gambar Najib Tun Razak. Nampaknya akhbar ini mahu pembaca menyokong Najib Tun Razak. Jadi siapa dalang di sebalik akhbar palsu yang penakut dan tidak bertanggung jawab ini?

Kita boleh tanya gerombolan songkok tinggi tiga jengkal yang suka bawak keris ke hulu ke hilir tak tentu pasal, cium keris di khalayak ramai nak tunjuk hero, nak gertak biar orang takut. Sekali tengok akhbar bodoh ni, kalau boleh bercakap, kambing pun boleh jawab siapa dalang buat akhbar bodoh mengarut mencarut ini.

RentaP© "Gerombolan songkok tinggi kata tak tau, kah kah kah..."

31 comments

Lu tak ada bukti jangan main tuduh bai...
Kerajaan Pakatan Haram, nama pun haram
Parti pun tak daftar ada hati nak cerita pasal
akhbar haram... bodoh! Bebal!
blogger bodoh!

eh, ada org yg perasan dia geng gerombolan songkok tinggi tiga jengkal bawa keris ke hlu ke hiliaq MACAM ORAG GILA...

kah kah kah kah

baru aku tahu, songkok tinggi tiga jengkal cium keris merata2 tu geng2 pemuda UMNO, N9 ni haa...

kah kah kah

woi..
marah ke..
hahahhaa

lu tak usah la lotak N9 kek namo ko tu Pemuda Umno N9 oi...!
buek malu den yo ha....!
pasal eh pemudo umno kek nisimilan pun dungu..... ngikot bontot KJ yo....! tak dapek KJ, assistant KJ pun jadi yo korang nak himpit asal dapek pojek... macam la den buto mato.. byk si Azly tu ceghito pasal lifestyle pemudo nisimilan haaa...! mengampu membabi buto yo...!
osah bangang amek

Bro lu jangan jadi bodoh...
Jangan jadi lambat pick up...
Adik gua pun paham apa yg die tulis
Atuk gua pun sakit ati bai
kalau cakap mcm ni...
UMNO bersusah payah prjuangkan
kemerdekaan, tapi anak muda sekarang
jadi bangang hentam kerajaan...
Apa lagi nak kata? Memang tak tau bersyukur!

UMNO bersusah payah perjuangkan kemrdekaan.... yo bro, xstady sejarah ker????? blajar balik sejarah, blajar balik sapa yg berjuang n blajar balik sapa UMNO punyer BOS time dapat merdeka tuh...merdeka betul ker? atau merdeka bersayarat?????? jgn cakap klu xda ilmu bro....... besyukur UMNO makan duit rakyat buat apa......

to pemuda Umno n9.. Umno skrg bkn Umno dulu..ni Umno baru yg Mahathir daftarkan lepas Umno yg perjuangkan kemerdekaan diharamkan..mahathir punye keje gak tuh..hrp je jadi pemuda Umno..tpi x tau sejarah parti sndiri..ko nih mmg bebal tahap gaban la weh!! lgi satu kalo pakatan haram..diorg bukan setakat x boleh menang pilihanraya..nk bertanding pon xboleh la kalo parti diorg haram..sah2 bengap ko neh..

kahkahkahkah..sape yg x bersyukur dpt merdeka beb??umno dlu yg merdeka kn malaysia mcm umno sekarang ni ker beb?org nye same ke beb? pemuda umngok n9...kekekekeke..anak mude skarg ni dh bijak pndai..x mcm ko..bengap mengalah kn tuttttt..hehehehe

UMNO = kerajaan? hak tuih!!!

helooo...pemuda bodoh n9!! apsal lak kami nak hentam kerajaan?? ko ni reti fikir ke kerajaan tu sape...bukan mak bapak umngok ko tu punye...bodoh!! kami bagi mandat kat umngok tu utk perintah kami...tapi kalau kami kena tindas ape cerite?? weh...ko paham ke demokrasi tu pemende?? sape raja dalam demokrasi??? bapak ko ke??? dasar bahlol buta sejarah!!! bangang lagi bangsat....banyak makan benda haram sampai buta hati....kalau umngok tu dah tak larat nak perintah kami yg memang bebal,tak reti bersyukur ni...HAH TURUN LAH!!! bagi je org lain...ni idak siap ngaku takde yg buleh memerintah selain Be End....fcuk up!!! bodoh!!! lagi membodohkan!!! bangang!! lagi membangangkan!!! bangsat!!! lagi membangsatkan!!!

Aku mencadangkan agar Kerajaan Selangor menghentikan penerbitan akhbar rasmi mereka tu dan menggantikan dengan nama baru serta imej baru serta-merta. Lepas tu , kita tengok samada ada tak penerbitan baru yg meniru. Klu ada sah, ianya diterbitkan oleh parti melayu yg nama masih menggunakan bahasa penjajah tapi dok kecoh pasai bahasa kebangsaan.

Agak-agaknya, berapa upah Pemuda Umno N9 ni dapat hinggakan ada mata tak mampu melihat/membaca, ada otak tak mampu berfikir (ada otak ker dia ni?)..

Cuba fikir kenapa anak muda jadi bangang menghentam KERAjaan um-NO-ngok kalau tidak kerana ahli parti tu sendiri yg bertindak bodoh cuba nak perbodohkan org lain. Bodoh sorang2 dah ler...

Perlu diingatkan di sini, Ketua awak tu adalah seorang perasuah, dpt jawatan kerana rasuah di mana ianya dilantik oleh org yg makan rasuah.

Kalau dah anda tu seorang perasuah yg melantik ketua yg disahkan rasuah, jangan dok bercakap pasal perjuangan di sini...

Wakakakakakka......... kerana sgt hina di dalam Islam sekiranya anda seorang perasuah maka anda tidak layak bercakap soal perjuangan.

Oh ya!!! Aku lupa. Org um-NO-ngok ni lebih meLAYU dari melayu dan lebih Islam dari Islam serta lebih tuhan dari Allah S.W.T

Pemuda UMNGOK N9 tu terencat akal sbb termakan gula2 cap DACING.

Yg merdekakan Tanah Melayu tu UMNO, yg perintah, rompak duit rakyat (Saman ekor, IPP, subsidi, kroni), tipu dan perbodohkan rakyat skang ni UMNGOK.

UMNO tu Onn Jaafar yang tubuhkan.
UMNGOK ni Mamak Mahathir yg tubuhkan selepas meruntuhkan UMNO yg asal.

Pegi balik blaja smula sejarah parti ko tu, bongok.

Alif tendang Wau, UMNGOK.

hhahaa...amk ko pemuda umngok..skali kene bidas...membisu...ahahhaha...pegi mampus ngn umngok!!!

1 sokong umno...10 sokong pr...cth spt diatas..hehehe

Biasalah.... Di Selangor kan UMNGOK dah jadi PEMBANGKANG... Tak sedor diri sebab UMNGOK ni dulu kini selamanya perasan bagus rasa 'best'...hahahah....Wahai pemuda umngok n9, kalo rasa blogger ni bodoh, hati ko tu dah buta nak terima kebenaran, x payahlah susahkan diri buang masa baca blog camnih... Gi la jilat blog BINI rosmah nu... heheheheh

Pemuda Umno N9
Sila baca http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/35825-was-merdeka-taken-or-was-it-given. Jgn cepat megah2 dgn kisah dulu2 tp semuanya bohong

Aku heran dgn pencacai-pencacai UMNO ni.Kata Malaysia merdeka lebih 50 tahun,dah maju dll tapi otak masih ngok.Mungkin kurang baca,kalau baca pun Utusan dan tengok tv 3/4 saja.Sebab tu otak terbantut.Pasal apa sibok suruh org terimakaseh dan terhutang budi kat UMNO:
1)UMNO hanya satu nama yang tak hidup macam nama kita.Yang menentu buruk dan hebatnya org itu sendiri.Nama tak boleh buat apa-apa.Zaman Tun Razak bagus kerana Tun dan kebanyakkan org UMNO masa tu berjuang secara ikhlas.Tapi sekarang jauh beza,walaupun Najib anak TUN,tetapi dia dam majoriti org UMNO adalah korup dan pengkhianat bangsa walhal partinya tetap sama.Sejarah mengingat kita kepada Umar Abdul Aziz,Harun Al Rashid tentang kehebatan mereka bukannya Bani Umaiyah ataupun Abbasiyah.Kalau ini pun tak dapat beza bangang sangatlah kita
2) Segala kerja dan usaha pemimpin bukannya FREE tak dibayar oleh duit dan keringat rakyat.Sepatutnya pemimpin perlu menghormati hak rakyat dan berterimakaseh dgn rakyat bukan sebaliknya.Apa UMNO ingat dan pencacainya ingat rakyat Malaysia Ni bingai dan hampeh sangat macam mereka?

The British wanted to deal only with the Alliance Party because most of its leaders were educated in England and had demonstrated not only pro-British tendencies but were also more English than the Englishman in their ways, lifestyle and mentality. ermmmm patut larrr.

bodoh!
x kan la x leh beza umno dulu ngan umno skung..
banyak beza bai..
kalo umno zaman tunku abdul rahman tu aku caye lagi..
skung umno da bnyak xleh pakai..
konon nk bela bangsa melayu tp kat belakang kroni2 ko dok perhabis harta rakyat wat buncitkan perot korang..
rakyat bukan bodoh xtau beza umno yg dulu ngan umngok yg skung..
x tau la kalo ade yg bodoh kan x habes2 crite pasal umno yg dulu..
wakaka..ksian..dasar manusia xde pendirian dan x habes2 ngan cerita lama...
BODOH!

Apa je korang nak beteh dia ni... Pemuda UMNO N9 OK jer.. pasal N9OK tu jadi ngok... wakaka
Pemuda UMNO N9OK... kah kah kah

hahaha....UMNO skunk...x leh pakai ah skunk...aku anak muda kenapa??...knpe aku x suka umno?? sbb apa faedah nye undi UMNO...melayu je lebih...islam jd ALAT SOKONGAN...LAGIPUN...yg jadi ahli umno bukan melayu pown....banyak mamak je....x caye...cube tgk...muke pemimpin umNONOK PP....wakakakaa..

parti bn pun tak daftar nak kata parti org lain kalau berani masuk atas tiket parti sendiri la..umno ke mic ke mca ke..

da lah pengampu..penakut plak tu..ingat takde umno nasib org melayu pun tak terbela ke..

BANGANGGGGGGGGGGGGGG

tak paham aku ngan pemuda umno n9 tu...klu hentam kerajaan je..tak bersyukur..banggang ke hapa...jadi nak bersyukur kena bodek2 kerajaan je la,, jadi yes man je..esok kerajaan buat kandang babi kat sebelah rumah ko pun ko jgn hentam kerajaan..tak bersyukur tu namanya.malaysia negara demokrasi,rakyat bebas bersuara dan memilih kerajaan yg mereka suka.tak kira la sapa yg perjuangkan kemerdekaan..

alif mim nun wau = sarkis daa

aku rasa n9 tu lelaki Y,dlm kes sondol blakang kluar DNA dpn,powerrr der,aku teorikan panjangnya anu si Y tu sama tingginya dgn songkok 3 jengkal dan keris yg tak berbaju,jd aku rasa DNA yg byak ada dlm jub... si spol tu kePUNYAAN org2 yg memakai songkok 3 jengkal dan yg selalu mengusung keris tak berbaju tu?ah.. aku nk cau dulu lah der,nk jumpa KARPAL nak usulkan teori aku ni,manalah tahu teori aku ni hakim leh terima wasalam.

Pemuda Umno ,N9 ckp

"UMNO bersusah payah prjuangkan
kemerdekaan, tapi anak muda sekarang jadi bangang hentam kerajaan..."

ak nasihatkan ko pgi masuk skolah balik, jangan nk merapu kat sini dan memalukan diri sendiri.....kene gelak je ko nanti der....kahkahkah

sekali mca ke dap ke mic ke yang buat? ape macam? nak tengok melayu bergaduh. seronok korang bergaduh mcm budak kecik ni kan.

internet ni medan perjuangan alternative..so xde tempat utk org BN utk
membodohkan pengguna internet. sbb majoriti pgguna internet celik n bijak2 belaka.
satu statement org BN keluar, seratus statement membangkang bole org PR keluarkan
kalo statement tu salah.. =)


EmoticonEmoticon