Saturday

Berpuluh tahun Rakyat Sarawak sengsara (photo)



Setelah lebih dari 20 tahun berada di bawah pemerintahan kerajaan yang kononnya ikhlas membela nasib rakyat, Kampung Salak yang terletak hanya kira-kira 20 km dari bandar kuching masih berada di belakang kemajuan yang dicanang-canangkan.

Tiada bekalan air disediakan oleh kerajaan yang kononnya membawa kemajuan di sini dan selama ini, perigi inilah yang menjadi sumber bekalan air penduduk Kampung Salak.

Setiap sebuah perigi dikongsi oleh hampir 60 buah keluarga. Jangan ditanya kemudahan lain, bekalan air yang asas sahaja tidak mampu disediakan oleh kerajaan yang mengaku membawa pembangunan selama ini.


Tidak menitiskah air mata anda melihat nasib sahabat kita di Sarawak ini? Ditipu oleh ahli politik yang gila kuasa, menabur janji pembangunan setiap kali pilihanraya. Inikah pembangunan yang digembar-gemburkan? Pembangunan apa ini?

Kerana percayakan janji manis kerajaan Barisan Nasional selama ini, berpuluh tahun rakyat bawahan mengundi mereka, namun inilah balasannya. Barisan Nasional kekal memerintah kerana undi orang-orang miskin inilah, namun inilah balasan yang mereka terima berpuluh tahun.

Berapa lama lagi orang-orang miskin ini harus menunggu? Sudah berpuluh tahun peluang diberikan. Sudahlah mari kita berubah! Tumbangkan Barisan Nasional! Tumbangkan Taib Mahmud si perompak harta rakyat, tanah rakyat!


ReJaM© "Di mana Barisan Nasional kuat, di situ rakyat melarat!"

29 comments

Ya Allah, sampai macam ni sekali mereka dipinggirkan? Tak sangka saya, betul-betul tak sangka. Rakyat Sarawak memang wajib tumbangkan Barisan Nasional. Berpuluh tahun memerintah Sarawak, Kg yg terletak hanya 20 km dari kuching pun tak mampu nak sediakan bekalan air. Letrik jangan ceritalah.

Datuk saya tak pergi sekolah..apesal..mmg takde sekolah masa tu..apa boleh buat.bapak saya pergi sekolah jalan kaki,ala..baru merdeka kut..takpe aku maafkan!saya pergi sekolah pun jalan kaki..aik..sabar je lah..kejap lagi ada la jalan tu..tapi sekarang anak abang saya pergi sekolah pun jalan kaki..alamak..dah melampau ni..nak berapa lama pergi sekolah jalan kaki?!kalau aku dah kawin,anak aku pun jalan kaki jugak ke..macam mana nak percaya lagi.?dasar mmg kau tak boleh dpercayai la.Isap harta orang je.mati kau aku rayakan.!

yo!! wassup bro..hek ele.kat lubnan lagi terok..kat padnag pasir nuh kerin kontang tadak air...bersukurlah..ni nasib baek air tak dirompok oleh firaun taik mamut dan barisan nasional


sabar..sabar..perjuangan blom selesai..relax aaaa..bagi la BNn perintah 20 ke.30 tahun lagik..

sabar dulu dik jubor suam. Kita tnya dulu kat abg jubor suam kaki memantat. Apa yg dia sumbang selaku punaisihat di slgr selain buat benda sumbang. Takpe lah kita bagi masa lagi. Kita tengok bape byk jubor anak dara, mak janda, anak teruna jadi bahan kah kah kah.

hoi pundek suam dah kena kongkek dgn anwar ke blom! Mlm ni abg nuar dah booking bilik kat grand con. Kita main ye syg miahahaha

di mana ada lubang baik, di situ anuwar kongkek

kongkek king

kesian mereka.... ya Allah...

hek.eleh babi amno dua tiga ekoq ni tiba2 lompat,melalak,tak tentu arah ni apahall.orang cerita pasai lain dia sondoi pasai lain terajang sekali apa habok pun tak dapat.ciss.....bangang punya AMNOPORNO.Tu bukan apa takdak modai nak jawab.tah,tah peliaq pun tak kerat lagi.

semoga rakyat sarawak dapat membuat pilihan yag lebih tepat. jgn termakan politik gula2 dah la.

xnmpk ulasan die ke 2-3 kerat orang umno yg comment tuh.? 2-Tolong berikan komen yang berkaitan dengan artikel di atas sahaja, jangan lari topik, nak cerita benda lain pergi tempat lain.

Itu bukan salah BN tapi salah wakil rakyat yg mewakili tempat tersebut. Dah byk pembangunan yg dilakukan oleh wakil wakyat (BN) di tempat saya. Penduduk mintak sekolah baru dia buat, penduduk minta jalan diperbesarkan dia buat, penduduk minta dewan skrg tgh dalam pembinaan dah nak siap dah..

Jgn kerana seorg wakil rakyat yg tak bertanggungjawab, BN yg dipersalahkan. Tak payah la nak terpengaruh dgn janji pembangkang...parti pun dari Semenanjung yg diasaskan oleh satu keluarga.

Org selalu cakap "You cannot please everybody"..boleh kah PR PLEASE EVERYBODY tanpa tertinggal seorg pun???

Kalau PR yg menang kawasan tu kita tengokla nanti diorg akan bagi tak kemudahan air kat Kg tu...adakah mereka akan bangunkan kawasan tersebut?? Selepas 2 thn nanti sila la poskan balik gambar kg tersebut di sini.

TGK ORG2 UMPORNO DI ATAS....SELURUH TUBUH MEREKA DIKUASAI LUCAH..TKDE HUJAH SELAIN BERCAKAP LUCAH.

ITULAH PEJUNG MELAYU UMPORNO SONGKOK HITAM LEGAM, SEHITAM HATI MEREKA

SEMUGA NK MATI SAKRATUL MAUT PUN CAKAP LUCAH LAGI...AMIN

2 -3 KERAT ORG UMNO YG KOMEN NI MULUTNYA KNAPA LUCAH SANGAT.INGAT SEMUA PUAK2 UMNO NI MEMANG MACAM NI KUT.PATUTLH BLH TRBIT FILAM LUCAH.RATYAT TENGOK FILAM LUCAH,KNA 2BLN PENJARA.TP PUAK2 UMNO NI TAKPA PULAK.

Katalah kalau ditakdirkan PR memerintah Sarawak, tapi derang tak buat jugak kerja. Apa susah? Tukar je la balik. Sekurang2nya bagi la peluang dekat derang...

SEBENARNYA KALAU UMNO NI KUAT RAKYAT MEMANG SUSAH TK DIPERDULIKN.TP JIKA DIA ADA TENTANGAN DRI PEHAK LAWAN PUSAT AKAN AMBIL PERHATIAN.CONTOH SELANGOR,PINENG KELANTAN YG TIADA HASIL BUMI YG KAYA PUN AIR NELETRIK PUN MASUK HINGA KE KAWASAN ORG ASAL.JD RAKYAT SERAWAK HARI NI UNDI LAH PR.(PAS.DAP.PKR) UTK MENDAPAT PERHATIAN) HARI NI JIKA BN MENANG 2/3 LG TUNGULH 5 THUN LG UNTUK DAPAT JANJI .JANJI.JANJI...................BARU. FIKIR LAH WAHAI RAKYAT SERAWAK.

Orang-orang BN macam ini lah. Orang cakap benda lain, pi lencong benda lain yang langsung tak ada kena-mengena. Memang selalu lah macam ni, otak dah kena brainwash. Dah bengap. Dah tak ada modal. Memang tak boleh nak buat apa.

apasal ada je komen yg mcm mak bapak xpenah ajor ank bercakap elok2..ke mak bapak mereka pon ckp mc diorg ckp..punya la fanatiknyer sokong bn..bangang

Big Boss kata:
"Orang-orang BN macam ini lah. Orang cakap benda lain, pi lencong benda lain yang langsung tak ada kena-mengena. Memang selalu lah macam ni, otak dah kena brainwash. Dah bengap. Dah tak ada modal. Memang tak boleh nak buat apa."

KAH! KAH! KAH! Betul tu Boss ... barua2 parti haram jadah tali barut Yahudi ni ... bila dia bercakap akan keluar bau busuk .... bau cipap dgn bau lendir bontot Saiful ... KAH! KAH! KAH! Tu jer ... nak harap dorang bagi komen yg bagus2 ... erghh!! Tak tercapai stended otak bengap dorang tu ... mak bapak makan duit haram ... dapat anak tentu ler perangai macam haram jadah! KAH! KAH! KAH! Stupid!

Tengok komen2 penyokong UMNO dah nampak minda mereka kelas berapa....
Sebab tu pemimpin2 mereka senang nak menipu...arah TV1,2,3,7,9 dan Media Utusan/Harian ulang saja cerita2 lama setiap masa...DSAI peliwat,TGHA mengkafirkan orang lain,DAP anti Islam....terbaru video lucah...
nasiblah kau orang...dunia pun terlepas akhirat belum tentu lagi...

dunia belum tentu ahirat psti jawab.kau tngok klu PR menang PRU13 nanti .dengan KPN DG PM DG BINI2 NYA PUN KNA JAWAB.NAK THU LNGIT TU RENDAH K TINGI CUBA.ADA BERANI.

komen2 'dua tiga ekor anjing BN' kat atas tu sebenonye SEKORR je tu kahkahkah

Pencacai PKR anak sundal. Sama mcm Nuar Jantan Sundal. Milo Suam pondan tua. Dah berapa kali Nuar main Jubor kau ?

Kepala Butoh PKR

apa salah mereka???

mereka juga ada hak untuk merasa pembangunan....

KAH! KAH! KAH! KAH! Babi-babi belaan parti haram jadah UMNGOK berkeliaran kat sini laaa ... KAH! KAH! KAH! Syoh! Syoh! KAH! KAH! KAH!

PR dah kalah. Pergi balik main piki atau isap konek Nuar lagi baik lah hoi !

padam muka berpuluh tahun sengsara. undilah BN lagi sampai mampus hehe

Nampak sangat mereka yg cakap lucah kat sini patut mati dari menyesakkan muka bumi ni. Dah nak hampir kiamat pun masih nak maki2 serta ckp2 benda2 tak betul. Bagus dorang ni jadi mangsa tsunami serta gempa bumi. Personally, saya rasa sakit hati dgn kerajaan BN kerana lately ni kita tgk rakyat marhaen yang menjadi mangsa akibat perbuatan serta keputusan yang bagi saya menghabiskan duit kerajaan. Bila duit tak cukup, curi la dari rakyat (kononnya rakyat di dahulukan) dgn tax sana, tax sini, naikkan harga barang sana, sini, kereta, rumah, apa2 sahaja lah sehingga mereka yg kononnya menyokong BN (orang biasa tanpa pengetahuan) akhirnya merana sebab cost of living melampau2. Lagipun, bagi saya kerajaan BN sanggup menggadaikan segalanya hanya untuk duit yg mereka tak bawa ke kubur ttp sebaliknya di persoalkan di akhirat kelak. Saya bukan apa, cuma nak lihat perubahan yang baik utk semua rakyat. Manusia serta alam harus seimbang!!

provokasi je pic ni ........... entah mane dia ambil pic ni .....
muka pun tak macam org sarawak je.....


EmoticonEmoticon