Monday

Polis terlibat jenayah: Siasat pendedahan Sanjeevan - Anwar


KETUA Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menuntut agar pendedahan Pengerusi badan Pemantau Jenayah, My Watch, R Sri Sanjeevan berhubung penglibatan polis dengan sindiket jenayah disiasat.

Katanya, KEADILAN juga menggesa tahap keselamatan terhadap Sanjeevan ditingkatkan selepas cubaan bunuh terhadapnya pada 27 Julai lalu.

"Kita mengulangi desakan supaya polis siasat secara terperinci percubaan bunuh ini termasuk dakwaan anggota polis terlibat dalam sindiket jenayah dan kegiatan haram,"

"KEADILAN tidak menolak bahawa insiden yang menimpa Sanjeevan seperti yang dinyatakan oleh mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mungkin memiliki kaitan langsung dengan hasrat beliau untuk mendedahkan perkara itu," kata Anwar dalam sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN hari ini.

Sri Sanjeevan, 29, parah di bahagian rusuk kanan selepas ditembak dua lelaki bermotosikal di simpang jalan di Taman Cempaka, Bahau kira-kira 4.30 petang dua hari lalu.

Mangsa kini dilaporkan stabil selepas dipindahkan ke Hospital Tuanku Ja'afar , Seremban setelah mendapat rawatan di Hospital Jempol. Polis mengklasifikasikan kes itu sebagai cubaan bunuh di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan.

Menurut Anwar, Sanjeevan sebelum itu mendakwa menerima ancaman pada 11 April 2013 apabila diserang empat lelaki bersenjata parang di 'basement' sebuah hotel di Kuala Lumpur, diikuti ancaman diekori beberapa lelaki mencurigakan di Terminal LCCT Sepang.

"Insiden tembakan yang melibatkan beliau dua hari lalu turut berlaku beberapa jam selepas beliau memuatnaik tulisan di akaun Twitter miliknya bahawa beliau menerima ugutan tembak dipercayai dari anggota polis," kata Anwar.

"Sehubungan itu, KEADILAN menuntut supaya pendedahan Sanjeevan disiasat serta membawa mereka yang terlibat ke muka pengadilan. KEADILAN juga memohon supaya kawalan keselamatan ke atas Sanjeevan di hospital ditingkatkan," tegasnya.

Jelas Anwar, kes-kes bunuh melibatkan penjawat awam semakin kerap berlaku dan menimbulkan ketakutan kepada rakyat.

"Kekerapan kes-kes bunuh secara tembakan ala 'mafia' kebelakangan ini dilihat menjadikan penjawat awam sebagai mangsa, sebelum ini turut mengorbankan Timbalan Ketua Pengarah Kastam, Datuk Shaharuddin Ibrahim, yang mati ditembak ketika dalam perjalanan ke pejabatnya di Putrajaya tiga bulan lalu," jelasnya.


Sumber: Keadilandaily

39 comments

musa hasan mana dpt fakta tu...

Comments closed for public. All comments will be deleted immedietaly, administration will not take response for all comments, thank you for your support.

Klu benar...dedahkan.Jangan sekadar fitnah....rakyat dah bosan dgn mainan anwar n geng.

anwar ni siapa? mcm dia lak ketua polis negara puiii gila kuasa betul

xheran la klau rafizi pun kena tmbak....malaysia kn makin amn...suka la dok malaysia....mcm kt mexico.......mmg hebat.....best...ohsem....

pada anwar semua x betul sistem kehakiman,polis,jabatan agama islam,SPRM,SPR,tentera,petronas,tnb dan bnyk lagi la yg aku pelik bila menyebelahi dia semua yg x betul tu jadi betul lak bosan la harap PRU14 x der la muka dia umur 66 tahun lagi 5 thn 71 thn

malaysia ku aman selalu.....ppphhhuuuiiiiii......nk perbodoh sapa....lembu nfc bleh la....ayam.....telor ayam....hahahahaha......bodoh....polis pun manusia.....bkn malaikat....hahah...manusia ada nafsu.....hahaha.....apakah polis xmau hidup senang...apakah polis xmau mkn...apakah polis xnk berbini....hahahahahah...terima la....malaysia mkin aman...mana bebudak iklan dlm tv....malaysia aman....xde perang.....hahahahaha....bodoh...bodoh...bodoh.....macai umno jgn plak terasa..xckp pun korang bodoh...tp klau blas komen ni...pandai ko la pk korang bodoh ke x...hahahaha...aman...aman....oh....aman.....malaysia aman....yay.....malaysia=mexico....aman!!

ko msti bukan rakyat malaysia...sbb ko xtau apa2....ko rakyat mana???mexico ke???kesian ko jd pati.......jabatan kerajaan+politik korup=jahanam..aku beli maggi sebungkus rm1....mindef beli maggi sebungkus rm100....hahaha...xfhm baik diam...mkn ayam..

minta di siasat juga macam mana pemimpin umno bersin,penyokong terus bertepuk tangan.hebat tu.

1410 boleh x ko bagi bukti yang ko kata maggi kt mindef rm 100/= sebungkus.
Aku cabar ko ...kakau x ada bukti sah lah ko ni hanya tukang fitnah.ingat duitvyg ko dapat dari hasil fitnah haram di beri makan pada anak bini dan mak bapak ko

Anak babi cina dap nie cuma tahu fitnah...dasar makan sup janin bayi...

Tukang fitnah nie sama standard dgn pasangan babi sundal cina yg hina islam...
Skrg kluar babi yg hina hari raya pulak...mana puak gay samm yg berani mengutuk mrk ini....?

Melayu lagi jahat lo. Bos rogol n bunuh n letupkan lo... cina bnyak bgos lo. Mca kaki cibai lo. Dap tarak itu macam lo.

Dapat drp ketua2 umno babi lah tongong.

Abis ko tu sape kaki sundal ke? Bodo bongok punya umno laknatullah.

Babi dan anon 00:41 berpisah tiada...

Sundallll...terasa abg non..

Betul tu bro..semua org ada nafsu..
Anwar ada nafsu..mad sabu ada nafsu..mustopa ada nafsu.. Yg membezakan 3 org ni dgn yg lain ialah ketiga2 ni nafsu SERAKAH mengatasi segala2nya..
ko ni asyik sebut mexico je..pegi lh ajak abg non berbulan madu kat situ...

Haiyooo...guan eng punya anak lo kasi picit amoi punya betik..haiyooo manyak hamsap..haiyooo...haiyooo..haiyooo...
Ini kaniNAH...

mca presiden punya video hebat woo..hamsap woo...

2358......komen aku x berbayar pun...aku cuma membaca....agaknya ko xfhm apa mksx megi tu....oh man...kesian kt ko....d perbodoh hidup2....xkn la mindef beli ford ranger boh besi skit hrga smpai 500 ribu...hahahahaha...sultan johor pun bising...ko klau macai tegar...ckp la apa pun...ko x percaya...mngkin ko mkn daging byk sgt kot...ikut saranan menteri ayam la tu....koh koh koh.......ssh klau buta nk komen jgak...

ha ah la bro....nafsu najib lg best...lepas je main...tmbak..xcukup...bom lg...pakai mercun c4...kak rosmoh pun ada nafsu...siap beli cincin 24juta bro....beg tgn bapak mahal....nafsu mmbuak2...xtahan...mcm soi lek nk tutuh amoi..ketar bro...tu pun mkn pil kk..sbb dia mnteri kesihatan dulu...macai umngok ada masalah batin silalah jmpa soi lek..gerenti nafsu mmbuak2....mexico la best.....perancis lg best...bleh main kpal selam...bleh main awek monggol...siap main bergilir2 lg bro......koh koh koh....

yg hina tu melayu sendiri la ngok....

best woo.....terbaik.....tajuk dia..akan kantoi bersama gundik...

Wa cakap sama lu...lu punya sheikh anwat lagi hebat....lubang puki dia main...lubang taik pon dia main...
Csl main amoi....lu punya bapak gay main amoi n main burit jantan...manyak hebat lu punya bos lei....
Patut lu org tidak kesah guling2 atas jalan...lu punya bos sudah tidak kenal lobang...
Haiya....bini kawan pon dia tibai jugak lei....

Anon 2042 lu terbaik la. Kaw2 kena mat cacai tu

busuknya komen macai bn.mmg lembu cucuk idung ni.kahkah.lembu nfc pun xsebebal macai bn.kahkah.mat guling xdak ka.kahkahkah

macai pgayr ni happy sakan skrg dh ckup duit byr saman AES..baguslh klu ada kesedaran nk bayar..cepatnya macai Pgayr dpt duit ..jual jubor kurap hang kat nuor ke...ksian macai pgayr mcm2 dugaan d bulan posa ni trdesak sgt sampai jual jubor settlr Aes,nk byr kos guaman naik mahkamah..nk bg anak2 makan ayam....biar jubor sendiri sakit asal keluarga bhgiakn macai..hang beli VW yg pakai diesel ke macai..cian macai..lain x pakai petrol lh macai tk pening kepala pn..pakai aja kereta nk gempak tp minyak guna diesel juga.. nmpk sangat hidup biar papa asal brgaya macai2 ..hang kat luar hati2 macai nti hang nk tunjuk lagak dgn keta hang ntix pasal2 kena peluru sesat jadi yatim dn janda ank bini hang..maklumlh kwn2 macai semua dh keluar penjara..hang janji dgn dia nk tlg bg kerja kat dia lh ni hang spin blik x bg..nti dia cari n tembak hang...tulh macai undang2dh elok hang suruh mansuh isa lpstu hang suruh polis tgkt kan keselamatan..baik diorang jaga keluarga dorang lg baik macai..nk tlg jaga hang nti dia tembak jenayah hang tlg pula pakat nk saman polis baik..mmglh tahap hang ni mcm anjing dh tlg lpskn dr trsepit hang gigit balik..cian macai2 pgayr ni aku tgk hang ni. jenis jasad hang aje yg hidup tk akal dn spritual roh diri hang xda langsung..cam mayat hidup aje....wakakaka......

1734 aku suruh bagi bukti bkn membaca haramkah ngn keadialan daily yang geli2.
Klau takat cakap sapa pyn bokeh mana buktinya.bawa bukti kat sprm.
Dh mmg dasar puak ko ni kuat fitnah

Mmg dasar pyak pakatan ni kuat fitnah.
Bawa bukti kt mahkamah atau kt sprm
Ko ni mmg lol

bodonye macai ameno.kahkahkah

polis...sprm...spr...sume puak ko punya...xkn la nk heboh....pui....nk baca blog puak ko...lucah byk la...hahaha...isu ayam pun diam....ko nk bukti???tnya sultan johor....kosmo....klau ko baca utusex meloya mana nk dpt...asyik mlysia aman je...hahahaha....bngang...

ini aje yg ko blh ckp macai pgayr..patutlh 13x pru ko puak haprak x dpt mmerintah negara...cian2...pmikiran yg msh tahap moroonnnn.....wakakaka....

la.....mcm pun kaw2 ke.....mana best dgn guling2 kt perancis bersama awek mongol...koh koh koh....guling2 dgn lembu ke...guling2 masa pau ke...dgr lagu ank kecil pun menangis...koh koh koh.....bodoh punya org tua....dia yg gadai negara...dia nk menyesal...koh koh koh....xmain c4 ke raya ni....koh koh koh...awek mana plak kali ni....ziana zain?koh koh koh.......

hahahaha....tu dia...kehabisan modal....hahaha...smbut raya kt mana cai???

ha...ko lg...budak pointer rendah....panjang la woi ko tulis.....nk bca pun xlalu....vw mana pakai diesel la ngok....len la vw amarok......

moron la ngok...bape kali nk kena ajar ko ni...ops...lupa..pointer ko rendah...hahahaha...pui..

kahkah.sian macai ameno tulis pjg2 tp apa yg ditulis bodö2 belaka.kahkah.btl tu pointer rendah ntah2 tadika pun gagal.kahkah

apa la bodo org ni,, Kira dah bagus ada pemimpin DS Anwar gesa siasat kes2 begini,, kena ke mak bapak, anak bini ko baru ko agaknya nak melutut kat Anwar minta gesa kes ko pula,, bangang tak bole di ajar...


EmoticonEmoticon