Friday

Kereta rasmi jawatan ditukar dari Proton Perdana dan Inspira kepada Honda Accord


SUATU masa dahulu kerajaan Pakatan Rakyat, Perak di bawah pentadbiran Menteri Besar, Nizar Jamaluddin dikecam hebat gara-gara menukar kereta rasmi kerajaan negeri daripada Proton Perdana kepada Toyota Camry.

Tujuan kerajaan negeri Perak mahu bertukar kepada Toyota Camry pada waktu itu adalah untuk mengurangkan kos penyelenggaraan (maintenance) yang mahal terpaksa ditanggung setiap bulan.

Proton Perdana, faham-faham sajalah kos meragamnya yang sangat tinggi dan dilihat sebagai pembaziran terhadap wang rakyat.

Namun begitu, niat baik ini menerima kecaman hebat daripada pejuang-pejuang Melayu yang tiba-tiba bersifat terlebih patriotik.

Nizar dituduh tidak mahu sokong produk buatan Malaysia, ada juga yang menuduh beliau menjadi boneka DAP dan mahu pinggirkan produk Proton.

Baiklah itu cerita beberapa tahun lepas sebelum PRU13 malah sebelum negeri Perak dirampas lagi.

Mulai hari ini, mari kita lihat pula adakah pejuang-pejuang Melayu yang sama akan mengamuk apabila kereta rasmi jawatan akan ditukar daripada Proton Perdana dan Inspira kepada Honda Accord?

Rujuk surat di bawah...



ReJaM© "Pejuang-pejuang Melayu dah kenyang nak jerit tak larat... "

Sumber: www.treasury.gov.my

22 comments

mana macai ameno.senyap je.g bguling dgn mat guling ke.kahkahkah

Tu ler bila gay tak fhm kenyataan.....baik berguling dan melancap depan pc...jgn siang hari....

buruk nye sikap macai bn.tgk bhs dah tau.xpa la.kan bn kaki melucah.kahkahkah

Kepala pukilah Peliwat Rakyat, kaki lancap! ANUwar dapat sedap korang dapat lancap!

nie kapiaq aper ka.bahasa melambangkan akidah.

lari tajuk.bodoh nyer pencacai umporno.bangang sungguh.

Kotor betul politik itu !

DAH LA TU HOI ! DAH DEKAT SANGAT NAK RAYA NI ! KURANGKAN SIKIT BERPOLITIK TU !

Dh mmg puak ko kaki sex sampaikan depan laptop pun melancap

kahkah.cian macai bn kena bantai.haha

Nafsu kuda la tu tak tau mana nak pancut heeeeee........ bini org pun kena sapu

Umno dn macai2nya hipokrit. Munafik!!!

Tun Madey diam je takde untuk dikomen ke pasal kereta rasmi nk ganti lain ni.tanya DS Najib apa sebab nk ganti.mesti bersebab.kerajaan negeri Perak tempoh hari ganti pasal kos penyelenggaraan terlalu tinggi.oleh kerana tidak mahu bazir duit rakyat mereka beli baru.langkah itu betul sekiranya kos penyelenggaraan sama dengan beli sebuah kereta baharu.silap-silap kos selenggara lebih tinggi daripada kereta baru.kalau selalu selenggara mesti material untuk buat kereta Proton tidak berkualiti....

Patutnya menteri2 pakai kreta kancil ... baru nmpak pemimpin berjiwa rakyat

patut menteri naik beskal la baik utk kesihatan ni semua nk mewah sana sini smpi xda bsenam pun tu xda tu yb2 sbb dpt penyakit mcm2

Mana dia yg dok hentam kerajaan perak dulu.gi jilat burit rosmah ka?kuakuakuaaaa

Heheheheh....dh kene truk,mn nk brani.

Politik tidak kotor tetapi manusia yg mengotorkn politik. nabi muhammad pon berpolitik tetapi tidak seperti politik zaman skrg..masing2 mengejar kemewahan sehingga lupe kpd agama. Subhanallah...selamatkn lah hamba2mu..

Burit rosmoh manis campor masam2. Kua kuakuakua heg heg.

Betul pakai kancil 2nd hand.....jimat Wang rakyat.

kesian aku tgk kt blog mana2 pon dan macai umno bn kene bantai. kt blog pro umno pon macai kene bantai gak. tu pon klau xsempan admin dorang delet.. haha

Haha..korang pn samala ngata org..lancap dpan nset..


EmoticonEmoticon