Tuesday

KENYATAAN MEDIA DAN JADUAL JELAJAH #BantahTPPA


KENYATAAN MEDIA
10 SEPT 2013


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) tidak putus usaha untuk terus menggesa semua pihak bersatu menentang perjanjian TPPA yang disifatkan sebagai satu bentuk penjajahan baru. Lebih malang apabila penjajahan baru ini dihalalkan oleh pemerintah di atas kepentingan tertentu yang tidak menyebelahi rakyat.

Semua rakyat harus disedarkan betapa perjanjian TPPA ini adalah 'keganasan ekonomi' yang bukan sahaja bakal menyebabkan rakyat ditindas oleh konglomerat bertaraf dunia yang bersifat 'samseng antarabangsa' secara terus, malah maruah kedaulatan negara turut tergadai.

Kerajaan sebelum ini telah mengumumkan bahawa Perjanjian TPPA tidak akan ditandatangani ketika kedatangan Presiden Obama di Kuala Lumpur seperti yang dijadualkan pada bulan depan. Namun ramai yang tidak sedar proses metrai perjanjian TPPA hanyalah satu penangguhan. Ia tetap akan berlaku setelah pasukan perunding mencapai 'kata sepakat' yang dinafi dari pengetahuan umum.

Maka satu Jelajah #bantahTPPA anjuran SAMM bersama Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dengan kerjasama Gabungan membantah TPPA (BANTAH) dengan pendokong utamanya Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) akan dilaksanakan bermula 17 September.

Jelajah #bantahTPPA yang berbentuk ceramah umum ini akan merangkumi 13 lokasi di seluruh Negara dengan agenda utamanya menggerak mobilisasi untuk satu demonstrasi besar di KLCC pada 11 Oktober depan. Jelajah ini menampilkan wakil dari parti politik PR dan BN selain aktivis BANTAH dan wakil MTEM untuk sepentas menerangkan bahana penjajahan TPPA.

SAMM dan rakan sekutu sekali lagi secara rasminya mengundang dua tokoh utama tanahair DS Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir untuk bersama dalam satu pentas raksasa pada aksi kemuncak Jelajah #bantahTPPA bertempat di KSS Kampung Baru pada 10 Oktober 2013, iaitu sehari sebalum demonstrasi besar #bantahTPPA menyambut Presiden Amerika, Barrack Obama di KLCC.

Kedua-dua tokoh ini dilihat begitu lantang menggesa kerajaan Malaysia menolak Perjanjian TPPA. Dalam masa yang sama, Tun Mahathir dan DS Anwar juga pernah saling menuduh masing-masing pro kepada US. Maka kita sediakan ruang dan peluang kepada kedua-dua belah pihak untuk mengenepikan tuduhan, lantas mengenepikan permusuhan politik domestik demi mempertahan kedaulatan negara. Rakyat juga sudah tentu ingin melihat sama ada tokoh-tokoh ini semata ingin pertahan ego politik domestik atau tampil mempertahankan negara dari dijajah ekonominya.

Dikepilkan bersama, jadual penuh Jelajah #BantahTPPA yang akan singgah ke seluruh negara membawa penerangan demi kesedaran umum, betapa tanahair sedang dalam proses dijual jika rakyat tidak bertindak keras dan radikal dalam perlawanan ini.

CHE'GUBARD
Ketua Penyelaras
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
MEWAKILI SELURUH SEKUTU BADAN BERTINDAK BANTAH TPPA


JADUAL JELAJAH #bantahTPPA MENJELANG DEMONSTRASI ANTI-TPPA | KLCC | 11 OKT 2013

SEPT 17 | TAMAN MELATI | WANGSA MAJU | K.LUMPUR (KICK-OFF) | 012-2231239

SEPT 19 | BUKIT GEDONG | BAYAN BARU | P.PINANG | 017-4760274

SEPT 20 | DEWAN KG BERJAYA | ALOR SETAR | KEDAH | 017-5568557

SEPT 21 | DATARAN RAKYAT DUN INDERA KAYANGAN | KANGAR | PERLIS | 019-4342244

SEPT 24 | MERU | IPOH | PERAK | 019-3039240

SEPT 26 | KOMPLEKS PENDIDIKAN ISLAM, BADAK (KPI) | BACHOK | KELANTAN | 019-9317608

SEPT 27 | JALAN GONG PASIR | DUNGUN | TERENGGANU | 019-9809974

SEPT 28 | PADANG BALOK MAKMUR | KUANTAN | PAHANG | 017-9140090

OKT 1 | PUSAT KHIDMAT DUN KUALA KURAU | PARIT BUNTAR | PERAK I 012-5595258 

OKT 4 | PUSAT KOMUNITI BAKRI-BENTAYAN | MUAR | JOHOR | 013-7133652

OKT 5 | TAMAN ASEAN | BANDAR MELAKA | MELAKA | 012-2478016

OKT 6 | TAMAN TASEK JAYA, SENAWANG | SEREMBAN | N.SEMBILAN | 018-3510949

OKT 8 | DEWAN SERI SEKINCHAN | SELANGOR | 012-3312364

OKT 10 | GRAND FINALE | KELAB SULTAN SULAIMAN KG BARU | 010-2675872


23 comments

Minyak naik pon korg jlajah gk ek..sape yg sponsor ni bro?kaye guh org tu.

yg ni aku setuju cuma aku rasa x perlu bergerak bersama sbb kita x iktiraf SAMM nie dan chegubard ni bukan sape2 pun nak sediakan platform konon huhuhu dgn kenyataan Mahathir sudah mencukupi utk mempengaruhi pemimpin UMNO

Mahathir ada cara sendiri

Chegubard nak guling atas jln itu dia punya pasal

ek eleh poyo chegubard ni dia sape nak sediakan ruang bagai huhuhu dia sendiri dah x ada tmpt di sisi Anwar huhuhu x lama ikut jejak ezam la... Anwar dah ada boboi baru rafizi hehehe

Mahathir dgn anwar x perlu khidmat chegubard sedia ruang mereka berdua ada penyokong masing2 klu dia org ckp apa2 ramai yg share kat internet dan laman sosial direct terus pada ahli parlimen blok masing2

jelajah tu sebenarnya utk survival politik chegubard jer

mat sabu nik aziz dah x back up chegubard pun sama Anwar x backup tu yg dia wujudkan jawatan baru ketua penyelaras SAMM hehehe sama mcm Anwar la jugak ketua umum

sendiri wujudkan jawatan dan lantik diri sendiri

berair mata aku tahan gelak tgk geng gila nak jadi pemimpin

aku ingat milosuam ni pun kena tubuh NGO pastu lantik diri sendiri bukan apa Anwar dah x amik pot pun pasal kes mahkamah ko huhuhu ko jer yg sukarela jadi pencacai

loser......

Che gu bad gua nk ikut jlajah ni naik beskal bole ker sbb gua xd duit nk tuang mnyak moto....

Mahathir pengaroh kuat lagi , pemimpin umno masih dengar cakap dia punya , chegu bad dan samm apa kaki ....hahaha

Aku akan ikut jelajah bro..sori lah sebab yg sponser moiden mat sembablah bro..sebab mat sembab ni nak lawan najibultuya untuk jadi presiden ameno laknatullah lah bro. Aku orang moiden jadi aku kena patuh taat perintah moiden. Haha

Aku tak macam lu lah bro. Aku nak ikut jelajah sebab madey paria keling pundek lahanat yg suruh aku ikut. Sori lah bro. Lu tak nak ikut ke? Dapat duit. Madey beri sorang 5 ratus beb. Sape tak nak? Lu tak nak lu punya pasal. Klu lu nak melalak tunjuk perasaan kat chow kit aku rasa itu jalan terbaik buat lu bro.tapi asalkan jangan terlalak2 macam anjing sudahlah bro nanti orang kata lu orang gila pulak. Hihihi

Madey paria tua tu bro wa rasa bagus juga lawan berdebat ngan Nuar berahim. Sebab selama ni paria kafir tua tu belum pernah bertentang mata lagi. Wa agaklah mesti paria tua kafir lahanat tu terkencit keluar taik cair punyalah. Sebab paria tua lahanat tu mana pandai berdebat bro. Wa rasa kalu najib pun lansung terus masuk agin satu badan bila berdebat ngan nuar lah bro. Wa rasa boleh sekali lagi suruh sabri chik berdebat tapi jangan sampai sekali lagi mulut berbuih ketam bro..buat malu je. Hihahaha

Aku teringat juga sekarang ni najib dah bagi rasuah kpd bagian2 dan cawangan2 agar undi dia di pau nanti. Tengoklah laknat punya big bos awal2 lagi dah rasuah beb. Yg ahli2 amnu bongok semuanya bahlol terima rasuahlah beb.tengoklah najib gila kuasa dahlah tak tahu memerintah hutan mencecah lebih setengah trilion nak lagi jadi pemimpin inilah yg dikatakan gila kuasa orang tak lantik rasuahlah beb supaya orang lantik beb.

Madey paria tua tu ke beb? Keling paria hindu tu ke beb? Hahaha wa tahu beb sekarang madey paria tua bangka tu dah pakai pempeslah beb. Berak pun dah cirit beritlah beb. Hahaha

Wa ikut jelajah tapi naik proton suprim jenama tuala wanitalah bro.kereta barulah beb. Tapi wa rasa ada macam bau benda tu lah busuk2 bacin je. Hahaha

Nuar al juburi nk brdbat ng madey ker,pegi dahhh nk setle hal mtawang jtuh pon trhegeh2 nikn plak nk brdbt..hingus mleleh lg nk brdbt ng madey kehkeh

Kn ke baik kalu gng2 che gu bad ni wt jelajah 20sen smbil mngutip drma utk tabung PAS...yg aku tau ada sorg murshdoll tu mmg da pkai pmpers..hehe

Anon1802. Wa juga suruh berahim ali ngan zol kulim ikut jelajah sebab disamping tu boleh juga pamer wawasan 20sen 20sen kan biar hati madey sejuk sikit. Tapi najib ngan bini 3 kaki 3 inci tu pulak yg marah. Sebab wawasan 20sen dah dibuat najib dgn naikkan haerga minyak.

Anon 2204. Sekarang menteri2 amno terlalu sangat cakap sombong ku nan badak berendam tu cakap kalu rumah naik 10 peratus tak payah beli rumah. Sombong betul ku nan badak berendam. Dahlah muka macam setan beranak 10 mulut macam longkang pulak.hahaha

Emmmm ye ke biasalah dah tua...

Kau pun akan tua...
Silap2 tak sempat tua...
Tak perlu aibkan orang...
Kalau benar sekalipun....

Mungkin mak ayah kau pun nanti kene pakai jugak...

Kau tak tahu jangan sebab kau menghina Allah membalas dengan menggunakan kau semula...

Aku pon ikut jugak brok...aku dgr pendubor dan pemuki agung pakatan akan ikut sekali....mgkin dia akan rasmikan istiadat angkat sumpah berguling2 ke2.
Aku akan rela berguling kali ke2 nie demi pendubor dan pemuki agung kita..meh ramai2 kita sokong bakal pm(pemantat mesia) kita nie...
Pelancap depan pc dan muka lawak mat sabun juga ikut serta....syiah pon syiah lah....mutaah...seks giler....hihihi

Cai....aku msh bekerja dan tak merempat pon dgn hutang bertrilion2 tu...

Aku nak ikut bawak tilam spring...boleh ker...
Lepas anuwat berucap..dia boleh mendubor atau memuki atas tilam spring tu...tak leh buat arab spring...main atas tilam spring pun ok...
Klu ada macai nak buat video besi...silakan lah...hihi

Anon 1030 ape ler tolol sgt kau ni..kau igt 10% drpd 20sen ke..ni mnyk naik 20 sen pon kau da klam kabut apth lg arge rmah..xtau le plak kalu rumah kau dbuat dr buluh cm cite p rmlee sua suwei ke moning...haha

Aku pun ikut juga sebab rosmoh pendek 3 kaki 3 inci rasuah aku suroh berguling2 tepi jalan. Ko anon 1959 janganlah terkejut nanti sebab ko melancap depan pc tengok filem porno tapi aku guling2 je tepi jalan. Ko tak pergi iran ke jumpa big bos ko nanti boleh mutaah dan seks berjemaah? Yg macam selalu ko biat tu. Agaknya dah beratus kali ko lancap depan pc. Samalah macam nazri botak tu...memang kaki lancap anak dia nadim lagi lak kaki puki kaki botol. Ko tak tengok ke najib n rosmoh mentahkedarak arak dalam u tube? Tengoklah dulu beb. Beb apa cerita rahim tambi yg tutoh puki budak bawah umur? Ko kan kawan baik dia? Hehe

semua orang akan tua , jaga lidah masing masing la.., lagi satu kalau sekali dah tabor fitnah ia akan menjadi satu ketagihan pula , main politik main juga , nak pandai jaga lidah juga !


EmoticonEmoticon