Wednesday

Teresa Kok terima SMS provokasi babi


AHLI Parlimen Seputeh, YB Teresa Kok dilaporkan menerima sms provokasi berkaitan 'babi' yang dilihat mahu mengapikan sentimen perkauman. 

Mesej itu dikatakan berpunca daripada video Ahli Parlimen DAP itu yang dimuat naik di YouTube ketika Chinese New year baru-baru ini dan disifatkan sebagai penghinaan kepada Datin Rosmah, rujuk sini ~ Video Teresa Kok 

Di bawah ini SMS perkauman yang dimaksudkan.


Antara lain sms itu turut menyebut, "mengikut sejarah orang Jepun, orang cina wujud hasil perkahwinan di antara hamba abdi dengan babi yang terpilih" 

Agak-agak siapa punya kerja hantar mesej perkauman macam ni?

64 comments

Sendiri anta sendiri upload. Propaganda tu cai

Sendiri anta sendiri upload. Propaganda tu cai

Sekilas lembu berjalan aku dah tahu jantan ke pondan.

Ada nombor tu pergi ssm..
Semua nombor berdaftar skg boleh aja tahu pemilik nombor tu.

Apa punya cetek pemikiran, aduh macai oh macai.

Tak habis2 umno hantar macai2 bodoh buat komen.
Bila berkaitan umno cepat aja kau percaya kerja orang lain.
Kalau kene kat orang lain kau kata kerja sendiri.

Takpe nanti ada perhimpunan umno,kau jerit puas2 hidup melayu.

Harap dapat projek punya pasal dah banyak biawak dah dalam umno tu.

Kau tergolong dalam biawak tu ke cai

Suruh la tereso kok kesayangan ko ni buat laporan polis. Upload kt sni sapa dia sendernya tu. Baru kna sindir dgn sms dah gelabah. Blm sindir guna youtube lgi. Hak tuihh

Um......nononono...

provokasi lmnya jugak provokasi.dimana rasistnya tak dilayan sama leh kerajaan yg dikata adil menjulang warisan.umno kebangsaan.mic kebangsaan.dap dimokrat? yg relax2 cam mca yg jua kebangsaa
diatas, layanan dgn erti rasist sememangnya menjadikan dalema malaysia.dap/mca sesuka menuding betapa umno itu rasist dan menjadi hantu untuk mengambil sbrg faedah.ketakutan bukan lakunan bn yg ditunjang umno.sehingga perkasa jadi lindongan agak2 aq la.
sedangkan.sedangkan dap dilihat suci dr dikata rasist memakai aura mca yg telah terkikis nilai ok asal.pun tahaluf cyac.liberalism pkr.serba mcm tak ketahuan semangat juang sekarang menjadikan hanya umno mangsa dirasistkan.
lain kata adakah isu2rasist bermakna? jika x di adili bagi semua.malaysia bergantung sikap diatas.provokasi membahayakan dan rakyat sukakan ke?

Haah kene sindir...
Teresa Kok buat video yg langsung takde hal perkaunan pun
Puak umno kecoh nak,mampus.

Aku pun melayu aku tgk video tu perli baik punya hahahaha kenyataan memang pahit bro.

Kau banyak kahak minum bracol.

Kelakar lah perkasa, ke geng punggung ke semua dok bela melayu sorang tu aja yg kat atas tu.

Itu lah hakikat umno.

Aku tak sokong umno pun makan dan sekolah belajar tinggi syukur semua ok.
Tak nya umno bagi aku duit.
Yg duit ada ni pun duit rakyat, hasil kutipan cukai negara.

Tulah kau orang suruh belajar tinggi tak nak.
Kan dah jadi macai suruhan.
Aduh cybertroopers ni.

Risau sangat tak dapat makan.
Simpati aku tgk,korang buat kerja.

Biawak oh biawak
Hidup melayu hahahahaha
Hidup umno hahahahaha

Dari dulu sampai skg itulah jugak korang dok terpekik
Negara makin teruk jugak keadaan ekonomi dia.

SSDD

Dlm video tu,bukan nak create kontroversi tp benda tu kenyataan,org cam ni xleh jadi leader,leader kena terima teguran

Dlm video tu,bukan nak create kontroversi tp benda tu kenyataan,org cam ni xleh jadi leader,leader kena terima teguran

Yup setuju...
Ini masalah umno...

Yg tegur,kali ni seorang lelaki bangsa India.

Umno dok sebuk terpekik hidup melayu.
Pemimpin atas korup.
Sampai bila?
Nak guna sentimen melayu nak meraih sokongan.
Naik menyampah aku.

Bosan tak kisah lah cina ke India nak perkauman.
Kita islam ada cara dan etika kita.
Jangan sibuk nak jadi melayu terlupa akan kita ini islam.
Dalam situasi begini, islam dah ajar kita cara menghadapi semua benda ni

Islam dah ajar cara jadi pemimpin.. Tak nak ikut.
Islam ajar cara berbelanja... Tak nak ikut
Islam ajar cara bermasyarakat... Tak nak ikut.

Yang pergi ikut umno tu buat apa... Kita ikut islam bukan ikut umno.
Bukan umno yg tolong tolong kita atau bangsa kita akan tolong kita bila kita mati kelak..
Tapi amalan kita sebagai hamba Allah.

Jadi tak payah lah nak hidup melayu terpekik terlolong sana sini.
Amalkan cara hidup islam...
Insyallah negara baik dan mendapat berkat...

Ada macai umno nak bantah tak?

aq melayu jerit hidup melayu!
cina hidup cina!
yg islam bertakbir hidup islam!
yg bukan islam jerit jugak hidup bukan islam!
ini dikata hidtp dlm pejuangan.hidup gumbira.
adalak yg begitu tamak.begitu bernafsu.begitu riak...tanpa akal melolong2 aaa mati aq! sebenarnya aq bersatira ja.malaysia takjub perkara2 begini.yg islam penuh bidaah mengajari aq yg nazak tapi tak la sebegitu..yg lain bungkam ketakutan. he he inilah sebenar ada menjadi dalema masvarakat majmuk bangsa/agama kalau kerajaan x adil melayan hal2 rasist yg tak mencakup agama pun.tepat berani lagi tegas.pinjam sat.

What an uneducated guy, he shud do some research first, the world most highest Muslim population is in China.

Persoalan yang paling utama ialah... SIAPA YANG MULAKAN PROVOKASI PERKAUMAN NI? kalau nyonya tua tu tak mulakan, takkan ade pny Sms mcm tu...think about it! Not with your ass, but with head! Durrhh!!

Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh

Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh
Milosuam bodoh

Siapa provikasi...
Kalau UMNO kutuk bawak isu apa dan bukti kelas A semua boleh.

Dia bagi tahu yg hakikat hidup kat Malaysia tu aja.
Tak,menghina pun bangsa melayu...
Dan langsung tak menyentuh bab umno pun.

Dia kritik pentadbiran negara bukan kritik parti umno.

Kau tu yg sengal tukang menyalak umno

Tulis lagi ke dah penat?
Aduh macam ni punya biawak pun ada ke.

Betul kata orang tu membazir

Betul sangat kau cakap tu.. aku sokong 100%.. Cakap pasal Islam.. tapi berbaur politik.. Islam ada ajar hina orang ke? Ada ajar kutuk orang ke? Cermin lah diri tu sikit.. perfect sangat ke nak buka aib orang lain? ISLAM ada ajar buka aib orang? Ada? Ada ke tak?

Kalau pasal negara kene tegur itu bukan aib... Itu tak amanah.

Kalau pasal peribadi lain cerita.
Itu bukak aib.
Kalau dah guna duit negara buat macam harta keluarga itu bukan aib diri ada faham ke?

Kalau kau lebih faham,
Aku tak rasa kau akan bising pun ini lagi sibuk nak melaga kaum.

Aku tgk tiap hari aman aja.
Bila dekat pilihan raya api perkauman di bakar.
Itu namanya bodoh.
Dah lah bodoh mudah diperbodohkan pulak tu.

Dan bila cakap pasal islam itu saudara bukan sekadar bab hukum hakam aja...
Isu negara isu kepimpinan isu kehidupan dan politik pun islam saudara.

Jangan lah sibuk nak hidup melayu sangat...

Aku bagi kau kes satu ye...
Kau tgk budak2 syarikat syabas..
Kebanyakannya melayu dan apa situasi diorang sekarang.

Aku tak nampak umno nak bela budak2 ni. Yg atas gaji still besar.

Pemandu teksi...
Permit teksi siapa yang banyak pegang?
Berapa untung dari permit ni...
Yang bawak teksi bukan orang kaya tapi bayaran sebulan utk teksi yang disewa aja dah berapa.
Pemegang permit goyang kaki bro duit masuk...

Mana yang dikatakan nak tolong rakyatnya.
Masing2 sibuk cari untung utk diri sendiri.

Dah tu sibuk laung hidup melayu...
Yang korang umno susahkan pun orang melayu..

Terpekik dah bertahun2 terpekik hidup melayu...
Still kosong bro... Nothing special pun.

Melayu still bayar harga beras sama macam bangsa lain.
Semua kita sama aja.
So tak payah perkauman sangat and stop penting tembolok sendiri

Milo suam memang bodoh pon..

Pernah cuba try test meludah ke langit ahaha

Tajuk ni salah gitu
"Teresa Kok BABI terima sms"
hehuhehuhehu

Ye lah what Ever lah umno oiiii

Hidup melayu,
Tanpa umno melayu tak makan hahahahaha

Perasan tak..takde sorang pun yg komen ngadu dia mewakili umno atau menampak kan yg dia pro umno.
Tapi..admin ni asal dia reply je mesti dia provoke umno2

Kau tu lah sengal aku bukan admin...
Aku pelawat...

Sedia dan almaklum lah
Secukupnya...

Kalau video yg dikatakan provoke rosmah takkan orang pakatan nak kisah pulak...

Cuma macai aja yg gelisah.

Tak perlu IQ tinggi utk teka benda ni pun bro.

Perasan tak?

Ps kau agak ada ke yg nak kata dia wakil umno hohohoho
Hidup melayu hahahahaha

Kalo tak ngaku admin maknanya macai ler tew ahakss

Kalau bukan admin nak mengaku admin buat apa..
Sengal betul

saeloknya gi kekelab gb.ada kursus 16 kenapa sokong dap!(baek2 ada gunting) x payah dbt pakai fakta..intai2 dah leh meyakinkan kerana persepsi adalah pakaian munafik sejati.he he .aq pun x da fakta yg leh nkorang yakin.nkorang bukan nak main2 dgnya.mcm aq kata sifat mcm yahudi x kan menimbang2 kebenaran.setahunya hanya merekalah yg betul dan selagi tak ikut yaaabdu bdu.. tanpa pantu/in 'lawank tetap lawank.

Pastikan bn menang dikajang, aku akan turon kajang nanti..

Baik bos..lpas menang nanti kita naikkn tol dgn minyak tau..

Hahahahaha
Lepas tu kita cakap semua demi kepentingan rakyat.
Confirm,orang umno percaya.
And terus sokong.
Lepas tu kita ajak jerit hidup melayu ramai2....

Kita mainkan isu perkauman macam biasa..
Kita wujudkan lagi banyak ngo serang Selangor.

Kita tambah hutang negara...
Bila beli barang pastikan harga barangan tu lebih mahal dari harga sebenar.
Kalau audit jumpa pun bukan ada apa tindakan kita kata aja itu tanda kerajaan Telus.

Jangan risau kita ada ramai penyokong setia.

Hidup melayu...
Hidup melayu...
Takde umno orang melayu nak makan apa...

Melayu nie perasan je lebih. Macam bagus sgt nak kutuk2 bangsa lain. Bukan semua bangsa cina yg buat mcm teresa tu. Die sorg je kan. Yg nak kutuk bangsa cina tu knpe? Korang sedar x cina beragama Islam ni lg ramai drpd bangsa Melayu beragama Islam kt dunia nie.
Bodoh Nye = BN

meh impot cina2 islam di negara laintu ke m'sia.mana tau cina malaysia merentikan sikap buruk tak sedar duduk kat sini.lu kasi makan leh ikut perangailu gak.
kuan tt baik dari kua li t.otak lembu kata cina tak islam ratus2 ganda ada mbaah!

Yg kes namewee tu pn agak2 aku umno gak yg rasist kot. Pas & pkr xda kena mengena langsung bilamana azan pun disindir. Yahoo

Yg kes namewee tu pn agak2 aku umno gak yg rasist kot. Pas & pkr xda kena mengena langsung bilamana azan pun disindir. Yahoo

Wei bangkai. Teresa kok tu cina kapir. Bukan cina muslim. Bangang sungguh ko ni

Dia bukan islam tak pelik.
Pemimpin yang islam ni..
Yang ic tulis agama islam.

Tapi mana pergi islamnya...

Maka bak kata mahathir bergenerasi lah orang bodoh dalam umno.
Pemimpin bodoh lantik orang bodoh.
Jadilah parti bodoh
Jgn marah ini mahathir kata

Ini yang kau bodoh...
Azan dikutuk bukan sebab kaum.
Tapi sebab ajaran islam tak dilaksana.
Kalau pemimpin islam sendiri pun perlekeh undang2 islam.
Kau rasa orang nak hormat agama islam ke.

Kau jangan jadi buta lah kalau kau tak nampak keluarga pemimpin negara.
Nak menjilat sangat pun tak payah jadi buta lah.
Mana nilai islam yang kau nampak pada keluarga pemimpin2 negara kita.
Dalam,keluarga sendiri islam tak dijaga.

Dan lagi bila cina nak kutuk azan dia adalah individu bukan mewakili kaum cina pun kau lebih main api perkauman.
Sebab kau dah terikut amalan umno.

Sumbat kangkung mulut Najib namanya hina Najib bukan hina melayu bodoh punya macai.

Kau ini umno main api perkauman bosan lah Bai...
Umno tak berubah ini aja modal nak sokongan.

Dan kalau kau nak marah orang hina azan marah individu tersebut aja.
Tak payah buat demi ugut semua bangsa cina lah banggang.

Ada faham ka

mcm lu wa x pelik gak..ew x pelik! bila di saygi gitu leh pr rap sikit la broth.!

Hahahaha...
Makin terserlah kebodohan dalam pengurusan negara.

Makin terserlah lah jugak,kebodohan penyokong umno.
Terus menyokong...
Masalah yang sebenar iaitu masalah tadbir urus kewangan negara (again aku ingatkn duit negara ialah duit rakyat jangan pulak jadi bodoh kata itu duit umno)

Tapi rata2 orang umno kalau kita tgk tv dok sibuk isu isu perkauman.
Isu yang bukan2.

Ini lah kerja jadi macai bila masing2 dapat 500 dah rasa macam kaya dan beruntung.
Tapi tak melihat nasib negara.

Kalau happy dapat br1m sedarlah kau sebenarnya orang miskin.
Itu pasal dapat br1m, tak payah melonjak kegembiraan ambik gambar beramai2.

Inilah yang umno nak.
Supaya orang terus miskin terus bodoh supaya dapat diperbodohkan lagi.

Aku nak tanya lah pejuang melayu umno ni...
Apa pendapat tentang keadaan ekonomi negara kita ye

Cakap macam gah kata orang lain tak educated..
Poodah mana kau dapat fakta?

The largest Muslim population in a country is in Indonesia, a secular nation home to 12.7% of the world's Muslims, followed by Pakistan (11.0%), India (10.9%), and Bangladesh (9.2%).[3][12] About 20% of Muslims live in Arab countries.[13] In the Middle East, the non-Arab countries of Turkey and Iran are the largest Muslim-majority countries; in Africa, Egypt and Nigeria have the most populous Muslim communities

U do your homework lah.
And stop acting like u r a genius with just a few english words.

Poyo gila...

semua kalu memerintah akn mcm2 ada ketirisan leh kuasa politikpentadbiranpengurusan lagi parasit2 dan manusia pelbagai rupa.bn separuh abad lebeh mengalaminya dibanding pr yg pendek masa tetapi pun tidak terbendung masalahnya malah lebeh mengelirukan diayakkan momentum pembangunan seperti dirancang oleh negara.
seperti mana2 didunia sistem ekonomi x banyak berbeza.kita melakukan peminjaman cara mengurang resiko dgn pinjaman dlm negeri.keperluan menjana negara melayani semua kehendak untuk kesejahteraan majmuk dan umat satu tabik diberi.siapa x akui?
segala dasar2 bagai berkembg wlu setengahnya mengeciwaan pihak2 terlibat.bukan ketirisan jd soalan utama.tetapi sprti ada yg sebal,tidak mengerti penting semua penyusunan ekonomi dan lain2tu kpd m'sia..sgpore..eh indo'sia..maugthai...world la.
nak ukur brim tak ump bgi yg menyangka hebatnya golongan diatas.tapi ia slh 1 dari ribu2 golongan yg kerajaan nampak.tabik gak.
berbalik ke perkara.klu m'sia leh lebih potong kapla mereka yg bersikap buruk pd negaraku ini..pasti bukan saja ekonomi negara terus ok , yg biadap2pun x hal lah.

Menghukum sebelum jadi sesuatu maka kesalhan yg sedia ada dihalalkan...
Apa pemikiran bodoh semua kalau ada,kuasa akan melakukan yang sama.

Ye duit nk dipinjam utk jana ekonomi macam kita buat pinjaman beli kereta utk keluarga lebih senang.
Tapi kalau pinjam 10juta nak buat jalan yang kos cuma 3juta
Yang lebih 7juta tu masuk poket kroni dan diri sendiri...
Kat situ wujud kesilapan.
Jangan jadi bodoh.
Aku pelajar ekonomi.
Meminjam perkara biasa dalam mana2 negara.
Yang tak biasa ialah pembaziran dan pembelian dengan harga tak munasabah demi nak kayakan kroni.
Siapa akan tanggung beban tu akhirnya adalah rakyat.
Dan ekonomi negara akan jadi makin teruk.
Dan itu yang berlaku skg.
Byk subsidi kene potong kadar cukai makin tinggi adalah tanda kerajaan nak tambah pendpatan, bagi menampung kerakusan berbelanja tadi.
Ada faham tak?

Brim itu mampu bantu berapa lama?
500 mampu tahan berapa bulan.
Kau duduk dibandar rumah sewa pun lebih dari nilai brim tu.

Yang patut kerajaan buat ialah perkukuh ekonomi.
Jangan tabik secara bodoh.

Rakyat tanggung beban hutang contoh kereta.
Atas nama dasar automotif rakyat bayar harga kenderaan yang tinggi.
Sepatut nya cuma 300 sebulan tapi sebab cukai eksais yang dilaksanakan nilai dia berganda menjadi 600.

Kalau dasar ini tiada rakyat akan lebih senang dengan lebih sebanyak 300 pada mereka.

Tapi ada kerajaan peduli langsung tidak.
Malah siap menipu lagi mengatakan harga kereta turun.
Tgk harga proton ajalah bila mana dia ada turun.
Ini kau tabik.

Kalau boleh potong kepala pun agak2 kau dasar yang kau tabik sangat tadi bagus sangat ke?

Sebab kau terlalu terikut kau lupa yang jelas dan nyata.
Segala yang tak amanah segala kecurian dan ketirisan dan jadi kebiasaan.

Hidup bn...hidup...bn...dlm..bn..ada. semua.kaum..dan.dibawah satu parti....tak mcm pembangkang...sape ketua pon tak tahu tp konon pakatan....keje buat fitnah je...lu pk la sendili

Haah dalam bn ada semua ye tak pulak menjadikan dia hebat.
Bn parti perkauman.

Pakatan masuk mana kau nak pun boleh.

Fitnah?
Hahahahaha
aduh kau mesti rajin beli utusan and tgk tv3

Ketua semua bukan urusan korang masing2 ada ketua dalam parti.
But keputusan dibuat beramai2.

Kau sibuk suruh orang fikir tapi kau tak berfikir sebab tu kau dalam bn.

Kne tipu...
Masalah sebenar negara tak nampak.
Kau tuduh orang buat video provokasi.
Entah kau dah tgk belum video tu.
Mana provokasi pada bangsa melayu pun aku tak tahu.
Yang aku tahu dia kutuk keadaan negara sekarang yang sememangnya benar.

So terima hakikat tak payah nak sembelih ayam berbagai.
Tak payah poyo nak macam2.

Kalau
Hidup melayu...umno ucap
Mca ucap hidup cina..
Mic ucap hidup India...

So mana yang bersatu?

Bersatu tang mana kalau mca ugut keluar barisan.
http://www.malaysiadaily.net/2011/09/laksana-hudud-mca-ugut-umno.html?m=1

Apa melayu umno buat?
Hahahaha
Buang hukum tuhan nak menang pilihan raya ke?
Ke takut ngan mca keluar.

Lagi takut hilang geng dari takut Allah.

http://tanjaktinggi.blogspot.com/2013/02/mic-pula-ugut-nak-keluar-bn-dan-tanding.html

Mic pulak...

Hahaha sangat bersatu.

Kau melayu kan hidup dah kaya ke umno bagi kau makan sehari berapa kali?

Ke kau kerja sendiri utk dapatkan duit?
Kau bayar cukai tak?

Cukai kau bayar tu utk poket kroni ke or pembangunan negara?

Kenapa banyak sangat ketirisan?
Kau faham ke tak maksud ketirisan?
Kenapa hutang negara bertambah teruk?

Ekonomi kata makin maju kenapa tarik subsidi.
Kenapa tipu harga kereta turun?

Kenapa rela diri diperbodoh?

Kalau kau cuma mampu cakap pasal parti dalam bn tak payah lah rasa gah banyak lagi isu negara yang tak selesai.

Mari berbincang pasal masa depan negara dan nasib umat islam nanti.

http://m.youtube.com/watch?v=fm82wrLDu48
Renung2kan macai umno & pas. Ambil iktibar

Emmmm
Bersatu tu perkara yang benar tiada siapa pun nafikan bersatu itu tak bagus.

Malas nak komen pasal perangai yg bagi nasihat ni.
Yang tahu tahu lah and nampak sikap dia

cuaca sedikit dingin dari biasa.dipagi ini.akhbar dan siaran tv digital menjadi tatapan santai sambil teriakan anak cucu yg mulai bermain,,nampak ceria tuk ke sekolah.ramai kawan semua bgsa ada kta mereka!songkok di sangkut.sambil menyisir rambut bergerak kelaman.niat tuk sedikit latihan badan yg semakin lisut.membalas lambaian ew.aku merapat andartu yg dari tadi memerhati sekumpulan anak2 cina ketawa riang.ew 'ai ya.tengok manyak babut loo.nasib dulu krjaan bn bikin sekolah.satu sekolah.sama target maa.tengok wa pun tatak fikir malaysia ini macam.aq dilaluan kaki lima rumah.ew memambah.tengok semua babut..babut looo.kita punya agama aa.sudah kuat ikut.curi2 lasuah.satira2.sangka2.itu seks bebas lagi sesama gender.tuduh2..itu sdmua dosa loo..budist..hindu.. lain2 stma kuat agama oo tatak main2 nanti masuk nelaka maa.lu aa islam adil sama kita punya agama aa.ini mcm msia boleh lagi makmot lo.wa mayak soli aa.ew menarik nafas yg bukan kali terakhir tu.udara pagi 01012020 segar dihirup.pun aq mcm selahapnya.benda free.rahmat dari tuhan.aq sujud kesyukuran.sib baek ew tak gelak lalok.ew dah transform!

Takde org ckp hidup melayu pun...aku ckp hidup Barisan nasional....nampak sgt...pengkritik kat sini anti melayu je...pengunjung yg lain ...faham2 je lah....~pengundi atas pagar dah lama sedar....

Aku anti melayu yg jd pengkhianat negara.. bukan pemimpin bn , pas, dap @ pkr.. kalau dpt kita sembelih pengkhianat negara

pene xda peminat selain kelompoknya.pene brguna gak pd mereka yg bukan pene kerana kepentingan. pene apa perduli.ia anggap keujudan sekadar kebetulan.brmain dgn bayg2an.itu kesilapan utama mereka.di m'sia mereka x semestinya melayu.rasist! keh keh.itu seorang pene.pengkhianatnegara.

Pengkianat negara tak semestinya dia jual bangsa.

Salah guna kuasa, dan tak amanah dalam pengurusan kewangan negara.
Itu pun khianat amanah negara kita.

Jangan lah salah faham...

Kerana pemimpin tak amanah dah khianat ekonomi makin teruk sebab duit masuk poket kroni.

Tapi tak semua nampak dan fikir masalah ni

sorry klu kita keliru.aq cakap dlm kontek sistem negara demokrasi.dasar2 negara dihormati untuk dijayakan dgn sewajar oleh setiap warga.disitu timbul pene jikapun diakui ada pelbagai salah laku amanah.undang2 mensabitkanya.dibayar dgn hukuman bersalah-penjara/denda.
kesan dri prbuatan mereka pastinya ada.
pene bagi aq mereka yg sedaya mahu membawa kegagalan atas negara dan umatnya demi kepentingan secara x memperdulikan apa2 persetujuan yg ada.
tentu ykamu ada alasan menyanggah.terutama apa yg pr lakukan sebenarya akan meyokong/membina negara.ya dan tidak.perkara subjektif begini sukar dilihat @zamalakazam ditukarkan objektif.

Best.. best.. macai2.. jom pekena satay dulu..

Jangan salahkan kerajaan kalau gaji kecik. jadi kuli kat syabas. salahkan diri sendiri lah bro. sendiri x mau belajar tinggi2. mau salahkan kerajaan B eNd pulak. ada najib soh jangan pergi sekolah sampai jadi kuli kat syabas. jangan bagi example kurang cerdik lah.
Kau ada bukti ah jib gor gunakan duit negara macam harta keluarga dia? Kalau ada awat tak gi report kat BPR. Buat demo macam selalu. Bersih 5.0 ke? Kalau setakat dengar cerita orang, dan ulang balik, fitnah lah namanya. X dosa ke tu? Kah kah kah..
Awat p hentam kerajaan? P lah tolong sama depa. Kot2 idea hang boleh pakai, boleh jadi wakil rakyat pru 14 nanti.
Apa2 pun. Kau tak di tempat najib. Kalau tak, mungkin lagi teruk. Bersyukurlah bukan kau yang pegang jawatan PM tu. Sebab amanah disebaliknya. Allah sahaja yang tahu betapa beratnya timbangan masa di padang mashyar. Wallahualam......

Sbb tu la ustaz kazim keluar pas. Memaki hamun & mencaci org tanpa ada bukti. Klu org pas kata mana 4org saksi nak sabitkan kesalahan ustaz kazim ni. Pirah macai. Sebuk dok canang pasal hudud. P cari video ustaz kazim definisi mengenai hudud. Baru korg faham apa maksudnya

Yg brader tu maksudkan ialah negara bukan islam yg populasi islamnya paling ramai. Yg ko ni poyo gila nak bandingkan dgn negara2 Islam pulak apehal? Ko ni bodoh tahap otak kat tapak kaki. Stiap kali berjalan, otak d pijak sbb tu le x bleh berfikir dgn betui.

Yg kata Milosuam ni bodoh. Sebenarnya korang lagi bodoh...BODOH TAHAP OTAK KAT TAPAK KAKI. SETIAP KALI BERJALAN DIA AKN PIJAK OTAK DIA SENDIRI. SBB TU LE X BLEH BERFIKIR DGN BETUL.

Ustaz kazim the best...pejuang sebenar....

Iye...
Bukan aku ditempat Najib...
Apa guna Quran dan sunnah..
Apa pemimpin negara tak bukak ke tak faham ke, apa penasihat dalam kerajaan tak baca sirah ke?

Kau tak tahu isu syabas masalah nya kroni makan berjuta...
Yang kene pun bukan orang bawah, tak tahu jangan buat tahu.

Kau tak tahu ke berapa banyak kes rafizi bawak?
Kau ingat sprm tak tahu...
Berapa banyak kes dah kene tutup bro...

Sebab tu nama nya amanah...
Pegang jawatan tu amanah...
Mengundi pun amanah...

Kazim malas nak kritik...
Banyak orang keluar umno jugak...

Sorry lah bro
Dengan crreramah dia pasal kahwin dah lah...

Yang lain malas nak layan lah bukan tak pernah tgk video dia...

Ulamak dunia
Dan ulamak akhirat ada beza

Oh lupa pulak...
Kira kalau kazim ni bersama umno maksudnya umno tu betul islam ke?

Ada peluang jumpa ustaz ni tanya kan pada dia...

1. perlu tak Malaysia mengamalkan hukum Islam?
2. Apa yang islam tentang Malaysia?
3.Adakah kita semua dengan alasan diberi, Allah akan ampunkan kita sebab tak melaksanakan hukum Allah.
4. Hukum Allah ni bila patut dilaksanakn??
5.yang mana lebih berat hukum Allah dilaksanakn atau ikut perlembagaan

Tanyalah ye bagi pihak aku

Dah tak tahu...bertanya lah atau carilah...dlm mencari ilmu bkn pki wakil..atau wakil kan pd pihak lain...kalo sistem Pemerintahan bleh la pki
wakil...utk wakil kpd rakyat....yg pasti kalau semua berilmu pasti islam bersatu


EmoticonEmoticon