Wednesday

Akhbar Taiwan dakwa Malaysia bohong tentang maklumat #MH370


‎PORTAL berita Taiwan, Want China Time menyifatkan Malaysia sebagai berbohong mengenai maklumat tentang pesawat MH370 yang didedahkan oleh kerajaan kepada umum. 

Portal itu memetik pendedahan bercanggah oleh salah seorang pegawai Malaysia yang terlibat dalam misi mencari pesawat MH370 yang hilang pada 8 Mac 2014.

Pegawai yang enggan dikenali itu mendakwa, pihak tentera sebenarnya mengetahui malah mengekori pesawat MH370 melalui radar lebih sejam selepas ia terputus hubungan dengan menara kawalan. Pada 8 Mac lalu.

Pegawai itu dilaporkan telah mendedahkan kepada sebuah portal China, Tencent bahawa walaupun dakwaan asal mengatakan mereka tidak pasti, pihak tentera Malaysia sebenarnya benar-benar tahu bahawa pesawat yang dipantau oleh mereka adalah pesawat MH370‎.

‎Pihak tentera dilaporkan turut memantau ketika pesawat Boeing 777 itu naik secara mendadak kepada ketinggian 43,000 kaki  melangkaui ketinggian dibenarkan dan membuat lencongan tajam ke arah barat sebelum turun mendadak kepada ketinggian 23,000 kaki ke arah Pulau Pinang.

Pesawat tersebut kemudiannya naik semula kepada ketinggian 35,000 kaki sambil menuju ke arah barat laut menuju ke Lautan Hindi, dengan bacaan akhir radar menunjukkan bahawa ia berada di atas ruang udara daratan kecil Pulau Perak yang berada di Selat Melaka sekitar jam 2:40am.

Meskipun mengetahui kesemua maklumat ini sejak dari awal, pihak berkuasa Malaysia dilaporkan enggan mendedahkan maklumat penting ini sehinggalah pada 15 Mac lalu, seminggu selepas kehilangan pesawat kata pegawai tersebut.

‎Ini bermakna Malaysia sejak dari awal lagi mengetahui bahawa jika pesawat tersebut terhempas, lokasinya tentulah di kawasan Selat Melaka bukan di Laut Cina Selatan di mana berpuluh kapal dan pesawat dari pelbagai negara membuang masa berhari-hari tanpa hasil, kata pegawai itu lagi.

"Orang nak tolong, tapi kita tipu mereka?"

35 comments

Hahaaaahahahaaaaa....
Oi..macai oi....
Ko hantar ler pendubor dan pemuki kote bengkok ko buat pc khas ttg mh370 utk mrk....
Seluruh rakyat sedih...korang pulak mmg pukimak sggup jadikan isu nie sebagai mainan politik lobang taik korang....
Ada fakta...ada bukti...buatlah pc atau bantu pihak dlm SAR mh370...bukannya buat tuduhan luar tabiie mcm pendubor dan pemuki pukimak korang tu!!!!

Video dan majalah anwar memuki chinadoll heboh di jepun...tak ada pulak korang nak masukkan dlm blog korang...hi hi hi

Anwar Pukimak! Anwar Pukimak! Anwar Pukimak! Anwar Pukimak! Anwar Pukimak! Anwar Pukimak!
Anwar Pukimak! Anwar Pukimak! Anwar Pukimak! Anwar Pukimak! Anwar Pukimak! Anwar Pukimak!

Anwar babi!

Anwar babi! Nik Aziz kafir!

Gambar terbaru Wan Azizah kulum kote sahabat baik Anwar ko taknak post ke Milo Babi? Sial menyampah aku dengan ko ni pondan sotong!

Wall street jurnal kata kepten kapal terbangmh370 ponyokong taksub nuor. mungkin ada hubung kait kehilangan mh370 selepas nuor dijatuh hutum.. jijah kate nuor tak kenal keptan zari, tapi nuor kate kenal.. mana satu ni milo.. ada tak pencacai boleh terangkan..

Hahahaha..
Rilek lah bro... Nak buat mcm mana dah nuor tu mcm tu.. otak nuor ni banyak dah rosak akibat kemutan lubang jubo jantan.. ni lah bahana nya kalau main lobang bontot.. hahahahaha...

heii babi babi macai semua..ko org semua ne patut duduk bawah kelengkang rosmah hisap keleitit rosmewah mcm hisap susu baru betuiii...bodoh punya macai umgok..banyak makan tahi babi lah ko org ne semua....

Meroyan tak kena jubo lah ni agak nye.. hanya mat saburit dan seangkatannya yang buat kerja menghisap keleitit bini orang sampaikan tak basuh muka.. oh ya.. mat saburit ni timbalan presiden pati isle, dia jugak yang telah menggelarkan nuar dengan gelaran aljuburi..

Anak dia lah bukan dia.. tak baik ko, jijah ni baik orangnya setia pada suami, berlakon pun pandai.. kalau tanya mana jam omega dia cakap dia ade simpan, tapi dia tak boleh tunjuk jam tu.. jijah ni dapat payung emas di syurga nanti sebab rela dimadu kan oleh jantan2 dan betina.. sian jijah di sepat keringkan nuor...

Kalau macai dah GILA....

Nasib kerajaan kita nie bersahabat baik dgn negara2 seluruh dunia dlm membantu SAR mh370....
Apakan jadi klu sikote bengkok pendukung yahudi zionis laknat jadi pm???
Hanya negara2 sahabat zionis jer yg dtg membantu....

Kecuali israel...negara angkat bapak nurul...laki kak wan!!!

Nak dibersih dgn 7 air lautan....anwar tetap pukimak krn mendubor dan memuki hingga rakyat jadi huru hara olehnya...

Aku nak tunjuk gambar Wan Jijah kulum kote kawan laki dia, Datuk Kamarul, kat mana nak upkoad? Tolong beri tunjuk ajar, gambar ni kena keluarkan sebelum PRK Kajang!

astarafirullah....mana iman km smua...jgnlh trus mcaci antra satu sma lain..islam agama kita...islam adalah bersih suci dan murni...akidah kita mnunjukkan keislaman ssorg itu...tolonglh hentikn smua ini..aku pun org umno tp ada pendirian hidup..lihatlh apa yg trjadi pd negara kita..bala mnimpa2..takutlah dgn kkuasaan allah .

Tak perlukan 7 air lautan. Hanya dengan 7 jubo teruna jantan boleh mengubatinya...
Kahkahkahkahkah.... Baru lh dia boleh bertenang dan rakyat tak huru hara..

beginilah rendahnya akhlak umat islam Malaysia..masyaAllah..

aku bg gelaran kpd yg sllu memfitnh klrga dsai gelaran raja sgla syaitan babi n trgolong d dlm klrga iblis n hidup mrk pd stiap hr x mendpt kbrkatn dr ALLAH n aku doakn agar mrk2 yg suka buat fitnh tu akn trkna dgn klrga mrk

Masyaallah!Bawa mengucapla dgn komen anda.tak takut dgn dosa kerana emosi.sy pun anti Pkr tp bab dosa dgn statement lucah dan tuduhan kita kn jaga utk dibawa keakhirat.tak takut tuhankah?kita dok hentam menghentam tp org politik ni mcm tu juga.kita tak psl2 tanggung dosa.Renong dan fikirla wahai saudara islam ku.

Ke gambar mak hang yg kulum?

Umngok + fitnah = berpisah tiada

betul bro 20:53 jgn kite mlampau sgt smpi makihamun n mcerca mcmtu.jgn trikut ikut puak dlm pkr.biar stement kita ada isinye.kite skolahkan dia orng dlm pkr ni supya sdar tpi bkn makihamun cmtu.itu gaya dia orng.relax bro

15:55 ape yg lu mrapu ni.x ckup umur ke.mrepai x tntu arah

20:25 lu kot raja iblis tu.sbb syaitan n iblis je yg mdoakan mnusia bgitu.lu dan orng lain pun dicipta oleh Allah tmasuk orng kafir.ptut lu nmpak ada yg x betul so doa pda Allah terangkan hati meraka supya brubah.tu bru btul.tpi klau lu yg iblis x tau la plk

pkr+blakang= berpisah tiada

Sah pencacai umno menatang yg paling tak guna hidup diatas bumi tuhan...jenis otak cabulmcamtu keluarga memang hancurlah...mudah ceta mcam keluarga lembu.ayam dan itek.. ...silap2 supa babi makan najis..

ni yg brcakap ni bkn ke anak najib harmjadah...???

0138 sptut nya kau tu yg ptut brubah n brtaubt n mtk mf smua org krn kau ni mmg kaki fitnh n kaki ampu pencacai2 umno n sblum ALLAH ambik nyawa kau raja sgla setan, lbh baik kau smbhyg wajib n sunat bnyk2...kau ni mmg sial punye org..mf bro...

Konek bengkok sebab selalu masuk lubang taik n kena kemut lubang taik....hahahaha

Bangang abadi....

Sepatutnya pandangan drp pembangkang menjadikan kita pemikir, pengkaji benar @ salah. Pandangan kerajaan juga diambil kira. Buat penilaian matang. Nak sokong mana tu terpulang. Pandangan negara asing juga ambil kira mungkin betul.

Macam ni ye semua. Dgr berita dari awani bernama shj. Jgn tgk blog blog neh. Bg pdrm siasat sudut jenayah. Ada kptsn nati kita trima

Astagfirullah..korang ni smua xpatut hidup kt zaman nisebenarnya..makin maju kita,makin xseda dri korang ni..bek duk utan la..xde t.v,xde internet,xde blog,pesbuk,twitter dan sbgainya..klu korang duk utan xdela perbalahan,caci maki mncarut bagai kt sni..korang xtau guna kelebihan dan kecanggihan teknologi sebenarnya..kang aku kata kturunan sakai jakun tau plk marah..


EmoticonEmoticon