Tuesday

Bersih sokong Himpunan Pekerja 1 May


‎LAMA sebelum tercetusnya himpunan-himpunan BERSIH, sudah wujud himpunan Hari Pekerja yang berterusan tahun ini seperti biasa pada Hari Pekerja Sedunia, 1 Mei.

BERSIH 2.0 menyokong penuh himpunan Hari Pekerja yang akan datang, yang bertemakan "GST: Gasak Sampai Tumbang", anjuran sekumpulan badan bukan kerajaan dan parti politik di bawah Jawatankuasa Mei 1.

BERSIH 2.0 mengambil kesempatan ini untuk menyatakan solidariti kami bersama para pekerja. Hari Pekerja sudah berkembang daripada satu acara untuk memperingati perjuangan untuk keadaan bekerja yang baik kepada peluang untuk menangani dasar yang mempengaruhi keadaan hidup pekerja, yang turut menjadi kepentingan kepada pengundi seperti anda dan saya.

Ini dapat dilihat dalam rangkuman isu yang meluas yang dibangkitkan oleh Jawatankuasa Mei 1: daripada penentangan terhadap Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dan ketidak telusan Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik kepada desakan yang lazim untuk hak wanita, Orang Asal dan Orang Asli, pelajar dan pekerja asing serta gaji minima.

Di samping itu, tidak dilupai bahawa pekerja turut merupakan pengundi. Maka himpunan tahun ini juga akan mendesak untuk pilihan raya yang bebas dan adil serta kebebasan asas lain, terutamanya kebebasan media, yang merupakan antara isu teras BERSIH 2.0.

BERSIH 2.0 juga melihat isu yang dibangkitkan oleh Himpunan 1 Mei sebagai manifestasi pilihan raya yang tidak adil yang telah memberi kuasa kepada kerajaan yang tidak mempunyai mandat rakyat. Maka BERSIH 2.0 akan menyertai masyarakat madani yang lain untuk berhimpun pada 1 Mei di KLCC, 2 petang, sebelum berarak ke destinasi rancangan kami - Dataran Merdeka.

Kami menggesa semua orang, sebagai rakyat Malaysia dan sebagai pekerja, supaya turun padang untuk himpunan ini dan mendesak supaya hak pekerja dimajukan.

Kami ingin mengingati pihak berkuasa bahawa kebebasan berhimpun ialah hak yang dijamin di bahawa Perlembagaan Persekutuan dan adalah menjadi tradisi bukan sahaja di Malaysia tetapi di seluruh dunia untuk meraikan Hari Pekerja dengan menggunakan hak sejagat ini.

Hidup Pekerja!

Salam BERSIH!

Dikeluarkan oleh Jawatankuasa Pemandu BERSIH 2.0, yang terdiri daripada:

Maria Chin Abdullah (Pengerusi), Dr Farouk Musa (Timbalan Pengerusi), Masjaliza Hamzah (Bendahari), Farhana Halim, New Sin Yew, Jannie Lasimbang (Naib Pengerusi Sabah), Ahmad b. Awang Ali (Naib Pengerusi Sarawak), Abd Halim b. Wan Ismail (Naib Pengerusi Semenanjung Timur), Thomas Fann (Naib Pengerusi Semenanjung Selatan), Simon Lee Ying Wai (Naib Pengerusi Semenanjung Tengah) dan Dato' Dr Toh Kin Woon (Naib Pengerusi Semenanjung Utara).


64 comments

Gasak sampai tumbang????
Hahahahahaaaaaahaaaaaa.....

Aku ingat lagi himpunan blackout konon pru kita penuh penipuan...hehehe....
Sampai mat liwat ajak yb2 pkr sabotaj angkat sumpah di parlimen..
Apalagi anjeng2 pr yg jadi budak suruhan dapig terdiri majoritinya melayu islam dgn dangkalnya berduyun2 berguling atas jlnraya....rupa2nya telah dikencing mat liwat yg gelak sakan selepas angkat sumpah sbg yb....

ape yng bersih nye aku x tau.balik balik puak puak kldai bebal ni nk hnvurkan ape yg ada skrng ni.ape isi perut dia orang.x ckup ckup ke ape yng da buat slama ni sehingga mmalukan mlaysia ke sluruh dunia.oooi jendul bangang ni ckup la mada da tiba sdarlah x yaj lgi mdengar n mgikut sinwar tu.dia da tdesak tu.kawan karib dia da x ada.stakat kit siang.guan eng.hj hadi tu smue sayor je.sudah la klau btul la kau orng ni ikhlas knape x buat kt stadium je.cube jawab pngikut jendul anwer.apasal smpi nk brarak.mat gay.mat gian.lisbian,kki homo n bise sja yg sngup ikut kau orng ni...ckupla anwar da nk kekjang.heeei puiiii bangang betul sape yg mngikut...Puiiiiii

ooiiii ape yg bersih nye jawab le...puiiii

PKR pukimak! Pergi jahanam Anuwar sial! Wan Azizah anjing!

Aku akan dedahkan video seks Wan Azizah dengan kawan baik Nala Karuppan pulak. Sial keluarga kaki seks!

Anjing2 umnongok dh mula bsuara..kahkahkah..jd lah pencacai Dulu,Kini dan Selamanya

Siapa bersih??? Stakat anjing2 tua yg kecewa dan gagal dlm kerjaya dan rumahtangga. janda2 tua yg serabut, gay, specis ahli seni yg kecewa dan akhir sekali ahli politik yang korup. Mereka ini layak digelar anjing saja.

Aku hrp anom 7:19 dedah segera. Klau x dpt bukti kita jumpa dimahkamah nanti. Nama saudara dh dikenal pasti .

Betul Bang,aku dah tengok pun memang anak beranak dia mcmtu,kaki sex tengok anak dia Nurul,tak puas dgn Jantan tu mulalah buat hal.

Pencacai apanya,pemimpin kau tu kaki bontot..

Ok aku tunggu kat mahkamah,Peguam mana kau nak ambil,Karpal Singh dah mampus..yg tinggal hanya Peguam taik minyak je mcm anak Karpal tu..

Kepala Konet Anuwar pun belum bersih lagi,pancut sana pancut sini,last2 kerajaan nak disalahkan,pengikut pun jadi bahlul al juburi.

Ooiii aku dah jawablah yg kat atas tu,Kepala Konet Anuar yg tak bersih sbb banyak sgt menyondol.

Hg x pyah dok sembng kemaih sangat aih..dok ekot BARUA NEGARA tu hg dapt duit lbeh ka??!!bodo punya oqang..skong ulamak bru btoi

Ikut ulamak aku setuju.. tapi ikut ulamak taik puki pas ikut suka mengkapirkan orang, tak payah... Kalimah Allah pun habis digadaikan... Tuihhh....

kau macai berok2 setan bn amno je yg suke kafir kn org trmasuk pngundi2 bn amno yg slame ini dh d kafirkn olh kau org sndiri trmasuk mak bpk kau anon 1941

0719 kau ni mmg pukimak bin babi bin setan iblis...aku akn dedah kn video kau main buntot dgn pondan n jg kau ni main dadah dgn pondan n video kau melancap n bnyk lg video2 panas kau pukimak sial anak lr nikah...babi kau ni jhnam punye klrga 2x5

PEKERJA KONTRAK INDON YANG BUAT RUMAH TU DAH BISING SEBAB NAK BANCOH SIMEN LANGSONG TAK ADA AIR, KEBODOHAN KERAJAAN PKR SELANGOR TERNYATA SUDAH, JANGAN FIKIR ASYIK NAK BERHIMPON 1MEI SAHAJA, AIR ITU SELESAIKAN DULU...

Nampaknya Barua Negara upahan tak puas2 menyalak kat blog ni..kita tgokkn sejauh mna dia nak provoke geng PR dgn kata2 makian & lucah..aku percaya barua ni bila nak mati nnti mulut akn trnganga & mata terbeliak ke atas sbb nak mntak maaf kat kluarga Anwar..nauzubillahiminzalik..cepat2 lah mnta ampun & bertaubat

ooooii ooo cmtu ptutla....puiiii

Dulu kita org tak pandai pun,mencarut,maki hamun orang tapi Pemimpin Pas juga yang ajar,paling kuat maki hamun org ialah Mat Sabu dan Konco2nya..Nik Aziz Ulamak Sesat

Kalu pegi hmpunan ni bole dpt DUIT ke? kalu xde baik aku dudok rumah tgk tv dr buat keje yg x bfaedah ni..

Stupid umnongok.babi lah ko umnogok.kakakakakakakakaakaaaaalakakakakakakakassskakakakkakakakakakakakakakakaakkakakakakakakakakskakakskskskskaskbabinajisaanssnsnsnsskskssksksksksksksks

Nuor main jubo... Tak lama lagi dah nak kena kandang sepenggal kat kajang akibat tabiat luar tabie norma manusia..
Kahkahkahkahkah...

Puak2 bngang bin bahlol saja yg dok kta nik aziz ni sesat..mahathr tolak hudud dah bg cramah agama dkat dia ka???bodo punya Umno..menyalak mengalahkan anjing kurap..kah3 p la suruh mak bapak hg trmasuk la hg skali p mengaji agama skit..xpyah dok buta sangat...p minx ampun..mangkaq punya Umngok seyy

Cina doll pkai spnder ada x ikut hmpunan ni? Kalu ada aku nk pegi ler kahkah

Budaya budak upahan umngok..

Ada..spender saiz kak mah

Fatwa bahlol ulamak politik asalkan guling UMNO dan BN kita semua boleh sokong dan bantu org2 kafir, gay, LGBT, penzina, penghina islam, pengkhianat @ sebotaj negara, komunis. Kita semua jgn usaha dan berusaha kita hanya salahkan kerajaan. Kerana kerajaanlah brg2 naik, kita susah sepatutnya kerajaan tlg suap mulut kita, berak kita pun patut krajaan basuh, anak kita bodoh pun kerana kerajaan buat sistem sek susah, sepatutnya pandai baca dan menulis dah boleh jadi pandai dan ulamak. Krajaan buat felda, spatutnya sedia banglo free kat rakyat. Itulah specis melayu sedang membiak skrg. Bangsa lain berebut2 berusaha utk maju.

Itu lah anjing politik dan ulamak babi sedang membiak!!,

Sengeh2, gelak2 mengutuk dan menghina kerajaan dlm rumah ALLAH- hidup senang bini 2, 3. Pengikut diperbodohkan

Betul tu... bila la krjaan BN nak tumbang ?

Betul tu.. nak harapkn puak umngok dtg masjid ..emm jgn hrp la... tp semua jwtn ajk masjid nak sapu

stakat gi ke masjid tpi prangai mgalahkan iblis x yah la bro...puii

Oi bangang.. hadi bawang terus tukar dari negara islam ka negara kebajikan lepas kena sergah kapal sink, dia cakap tak ada negara islam.. ni ulamak taik palat namanya.... Nike ajis berdoa supaya pecah perut.. ni ke namanya ulamak..ini namanya ulakiamak.. kahaaarrrrrkkk...tuih..

Kasian melihat org bermain politik sampai hukum agama pun tak tahu. Betul apa yg disabda nabi akhir zaman nanti pemimpin fasiq dan zalim yg memerintah dunia. Kita terima hakikat yg baik kata baik yg jahat kata jahat. Hakikat yg kita nampak yg jahil,kaki ampu,kaki betina,kaki ketum kebanyakannya ahli umno. Nak cari tekong buat tahlil dr kalanganumno cukup payah. Jadi sukar kita nak percaya umno ni baik. Allah dh bagi petunjuk dah. Oleh itu jgn rasa ragu2 lg utk tolak umno.

Penyokong pkr macam kambing makan buah bacang, mulot dah berkudis....hahaha

Ni tppa akan ditandatangani mat mongol kaki puki altantoya...siaplah abis tanah melayu boleh dibeli oleh orang asing. Baru2 ni danga bay abis digadai oleh umno pukimak kpd singapore sial punya mat mongol. Tak lama lagi amerika yahudi datang kemasia beli tanah ...bagus ko mat mongol sebab ko boley main puki ong puteh hari2 sebab puki si semah dah tak boleh pakai. Hahaah

Mulut berkudis takpa bro.. jgn jd mulut puak umbgok yg dah mcm jubo si epol tu

Kepala konek si najis mongol tu nampaknya dah lembik tak boley naik sebab tu mak semah cari benggali . Hohoho

Oiii kepala konek najib dah bernanah sebab pancut merata2 hentam jobo sekali ngan puki macam si najib totoh altantoya. Haha

Umno pukimak ko!!!! Pegi jahanam najib sial ...rosmah babi anjing!!!!

Aku akan dedahkan bidio najib tengah totoh puki ong puteh baru2 ni....aku juga kan dedahkan bidio semah tengah tenggek bangla batang besar panjang sampai teresak2 si semah menahan kena sondol batang butoh bangla panjang lagi besar. Sumpah aku akan tayangkan sikit hari lagi...tunggu ek.

Najib lagi kaki buntot. Habis puki altantuya disoďok pastu hentam jobo pulak. Sial punya najib.

Umno lagi pengotor beb...sebab bos umno kaki jilat lobang jobo ngan lobang puki sekaligus.

JOHOR KUBU KUAT AMNO DI KOTA TINGGI TEMPAT AZALINA LISBEAN DAN MERSING TEMPAT TIMBLN MENTERI YG DIPECAT DAN DUA BULAN CATU AIR KO TAK KESAH KE? DIMUAR DAN 3 BULAN TARAKNAIR TEMPAT MAT SEMBAB. APA LU UMNO BABI BANGKAI TARAK TENGOK KE?

PAS..Parti Ajaran Sesat..PKR..Parti Kelentong Rakyat,hang tak payah cakap pasal Ugamalah,hang pun 2 kali 5,hang ingat Pas tu Parti Islam ka?..berapa banyak duit Tabung Mamali hilang mcmtu ja,Islam hanya untuk kepentingan Politik Pas,hang tengok betapa banyak Masjid yang Pas bina di Kelantan,hanya bolih kira dgn jari je setelah lebih 20 tahun jadi Kerajaan..cakap je Islam,habok pun tarakkkkk.

Betul kata Nabi,suatu masa nanti akan timbul satu golongan ulama yg amat busuk budi pekerti,ditanya olih sahabat nabi,bila ya rasullah...jawab nabi sekaranglah..kita tengok ulama dlm Pas,kerana nak berkuasa,Agama sanggup dijual..ada sorang pemimpin Pas di Selangor di pecat kerana mempertahankan Syariat Islam.

21:30 kbanyakan kki homo,bise n syabu dlm pkr so ape komen kau plk...puiii

da agak da last minit tarik diri btanding presiden.bile da dgr komen mcm mcm main wayang le x nk btanding.kesian kkak wan dikuda kan anwar..puiii

ooiii pkr n pyokong anwer peeraaah..kesian x dpt jdi pm.lpas ingt nk jdi mb...pun x dpt..tpi akhirnye dpt le jdi presiden gay boy sdunia tu yg tarik diri btanding kat pkr...yezzzz

Barak obama tak berminat jumpa anwar, barak obama nak jumpa najib sahaja esok, anwar ibrahim memang muka tak tahu malu...

Dua ari lepas mak semah dapat batang benggali beb...sepuas2nya mak semah tenggèk beb. Sebab batang najib kecik pendek tak puaslah mak semah...ini apa yg diberitau oleh pembantu rumah si mak semahlah beb....makan luarlah bila laki tarak.

Dapat duitlah bro...ngan makan tapi syarat ko kena mintak ngan umnongok. Cakap je ko nak buat kecoh...gerenti umnongok beri duit punya.

Najib tutoh puki pantat jobo altantoya tak lama lagi akan disiasat. Hehee...kecut pelir najib bro...dahlah kecik pendek...kecut pulak...keh keh koh koh.

Spender saiz losimah 57 inci...tuuuudia bro...burit saiz berapa? 8 inci. Tuuuudia leusnya bro...jadi lobang poki losimah tentu luas bro ...boley masuk dua2 tanganlah kalu gitu. Tuuuuuuuuudiaaaa luasnnya bro...

Itulah anjing babi politik ulamak umno yahudi bro....jahat umno.

Barua umnbgok tgh menyalak2 kat blog ni... dah biasa dgn fitnah..tak dapat jilat taik, dpt bau pun jadik

kau plk kldai bangang pkr.puiii.x dpat jilat telur jantan,dpt lubang jobo pun jdi la...puiii

Mnyalak lah lg..wahai si barua

sbna nye babi nazak amno smuanye pukimak pati sial krn hr2 jd pelacur murahan jual fitnh n kutip dose stiap hr…Ya Allah ya Tuhan kami, tumbangkn lh pati bn amno d m'sia dlm PRU ke 14 nanti n gantikn lh dgn pati PR yg lbh baik n adil utk rkyt m'sia…amiinn

Dasar anjing barua ngok..makin byk fitnah mkin byk masyukkk..

13:41 eeeeh leehh...puiiii

Bodoh la lu.. mmg neg islam neg kebajikn bknnya neg utk merasuah.. setuju nik aziz doakn pemkn rasuah perutnya pecah supaya org kenal si perasuah ni..


EmoticonEmoticon