Tuesday

SPRM lantik pegawai khas kutip maklumat rasuah anggota polis dari MyWatch


BARU-BARU ini berlaku pertemuan antara Pengerusi NGO MyWatch, R Sri Sanjeevan dengan pihak SPRM membentuk satu usaha sama bagi memerangi jenayah rasuah dan salah guna kuasa terutama melibatkan anggota polis dan pihak berkuasa di Malaysia.

Menyedari NGO MyWatch yang sering kali mendedahkan salah laku, rasuah dan jenayah melibatkan anggota Polis, pihak SPRM telah bersetuju melantik pegawai khas yang akan menerima segala maklumat‎ kes dari MyWatch supaya ia dapat melalui proses penyiasatan, seterusnya ke peringkat pendakwaan suspek.

Apa yang menarik, dengan terbentuknya kerjasama ini, orang awam ataupun mana-mana individu dan organisasi boleh menyalurkan maklumat kepada MyWatch kemudian, ‎pegawai SPRM yang dilantik akan mengambil maklumat tersebut untuk disiasat.

Jika terdapat bukti yang mencukupi, kes tersebut akan dihantar kepada Peguam Negara untuk ke peringkat pendakwaan.

Dalam erti kata lain,‎ jika anda ada maklumat tentang perlakuan rasuah, dan salah guna kuasa, anda boleh menyalurkan semua maklumat dan bukti kepada MyWatch, tanpa membuat laporan secara terus kepada SPRM.
Secara tidak langsung maklumat anda sebagai pengadu kini mendapat satu lagi lapisan kerahsiaan kerana pihak SPRM mengambil maklumat dari MyWatch bukan dari anda secara terus.

Difahamkan MyWatch akan mengumumkan secara rasmi pegawai SPRM yang akan ditugaskan mengambil ‎maklumat dari NGO itu minggu hadapan.

Anda boleh menghubungi talian Whatsapp MyWatch di nombor 0196003636 atau melalui email mywatch@malaysiancrimewatch.com

"Bersama banteras rasuah dan salah guna kuasa!"

‎Rujuk laporan berita berkaitan — Bernama



13 comments

Bagus juga tu...pdrm bagi kt comango...jab pertahanan bagi kt ambiga....baru la demokrasi...

Inilah kelemahan PM Najib yang membuatkan Tun M berang. Kerajaan tak serious nak banteras rasuah, akhirnya NGO pro pembangkang ambil peluang banteras rasuah

bagus le,kita siasat kpincangan tender terowong p.pnang.

Sori mencelah....hehehe..
Kemelut politik selangor akan berakhir tak lama lagi dgn perlantikan mb baru...
Ramalan peribadi aku...bini ketum mgkin kempunan (sbnrnya ketum dan anjeng2nya yg kempunan) kali ini...
Bini ketum tak patut diheret dlm kancah gila si ketum...
Sapa yg dipilih sultan...adalah calon yg berintegriti yg dpt diterima oleh majoriti rakyat selangor....bukannya oleh golongan2 gay dan pencacai gila kuasa ketum...
Jika ini berlaku....langkah kajang akan jadi langkah kejang a.k.a langkah kubur....:)
Jadi pihak yg berkepentingan mgkin akan melopong...dan tak mgkin sultan membiarkan rakyat jelata di bawah naungan baginda dicengkam manusia2 rakus a.k.a kaki maksiat spt ketum...

#nie cuma ramalan peribadi jer....klu benar...bersyukurlah demi negeri tercinta...
Jika sebaliknya...hancurlah selangor diperintah patung boneka yg bernyawa....

Cabaran asskrimin agar perbicaraan liwat ketum mgkin sekadar cabaran kosong...
Jika diadakan juga mungkin peluang asskrimin memalukan ketum dikhalayak ramai krn ketum gerenti kalah dgn bukti2 yg tak mampu ditangkis oleh ketum..
Aku sokong 1000% diadakan siaran langsung krn pasti '50 januari' akan keluar lagi...hehehe...
Dulu disoal pihak BBC dh kelam kabut...belum lagi pihak pendakwaraya yg berpengalaman...hehehe

#tak mampu dijwb klu disoal 6 kaki di bawah..

Wt mnymak je cite mywatch ni..org nk cite slngor ler.
2mb pkr 2mb dap 2mb pas...khlid brhim yg msih jd MB lg heje

Adoyai....
Bebal atau bongok?
Ketum...hanya bini ko jer ker yb2 dlm fuckaton yg layak jadi mb???
Bodo...rkyat tahu tahap kebolehan bini ko...mmg tak layak jadi mb.Jaga parto pon tak layak!!!
Dah lah woiiii!!!Cukuplah politiking tu...

Nie angkara gundik gay si pukimak raspussy lah slgor jadi mcm nie....

Ambik calon pas jer....

BARU-BARU ini? Bukan ker lebih beretika kalau ko text sekali tarik,bulan & tahun?

Dicdgkn mywstch melebrkn sypnya ke JPJ dn SPAD. PUSPAKOM krna jbtn ni pn trdedh kpd rasuah yg bluasa skrg ni. utk mbuktikn tudhn ini my watch prlu mnjlnkn krja penyamarn.

& juge mlbrkn syap ke part kedilan rakyat krana ada unsur2 nepotsm kronism dr suami isteri hngga ank brnak jd pmmpin...


Smpai bile gua nk jd MACAI ni huaaaaaaaaaaa

Umngok rasuah pkare biasa..

I'm truly enjoying the design and layout of your site.

It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a
designer to create your theme? Outstanding work!

Feel free to surf to my weblog - 4 foot t5 grow lights

' Implementing appropriate, efficient and cost-effective HR information systems.
Impossible outdoors, but entirely achievable indoors with grow closets.
Although colder weather shuts down and destroys tender
vegetable plants, you do have an alternative for growing your own succulent vegetables, and that is to
utilize a grow closet and garden indoors.

Also visit my web site - led grow light - cygnusoft.com,


EmoticonEmoticon