Loading...

Azwanddin jatuh di mahkamah, penyokong salahkan polis (video)

PENGERUSI NGO, Jaringan Melayu Malaysia (JMM) Dato Azwanddin Hamzah jatuh di perkarangan mahkamah pagi tadi selepas turun dari kenderaan polis yang membawanya. Azwanddin ditahan selepas mengugut mahu menyerang Balai Polis.

Azwanddin jatuh

Sejurus selepas kejadian itu berlaku, para penyokongnya mula menyebarkan mesej menyalahkan pihak polis yang dituduh cuai menjalankan tanggung jawab.

"Dato' Azwanddin Hamzah jatuh ketika berjalan menuju ke bilik Mahkamah Klang. Laluan yang dilalui adalah tidak sesuai kerana dihalang oleh pasu bunga yang berada di situ.

Petugas yang diamanahkan untuk menjaga OKT (Orang Kena Tahan) didapati cuai dalam melaksanakan tugas mereka. Di manakah hak-hak OKT di bawah jagaan pihak polis? Patut atau tidak pihak polis memilih jalan berkenaan?" tulis sebuah page penyokong Azwanddin.

Azwanddin jatuh

Tulisan itu berjaya menimbulkan kemarahan penyokong-penyokong Azwanddin yang lain dalam ruangan komen.

Azwanddin jatuh


Azwanddin jatuh

Tulisan dari page itu turut disebarkan menerusi aplikasi WhatsApp bagi untuk menimbulkan kemarahan orang ramai yang membacanya.

Azwanddin jatuh

Dalam masa yang sama, tersebar pula klip video yang merakam kejadian ketika Azwanddin terjatuh.

Dalam video itu, perkara sebenar yang berlaku telah terdedah — sebenarnya, Azwandin sibuk melambai para penyokongnya, sambil menoleh ke belakang (tak pandang depan) ketika dibawa untuk ke kamar mahkamah.

Secara tidak sengaja kakinya telah tersepak pasu bunga, dan terjatuh sebelum dibantu dan diangkat oleh pihak polis yang mengiringnya.

Dalam rakaman video itu juga jelas, anggota polis yang bertugas melarang para penyokong daripada mendekati Azwanddin.

Di bawah ini rakaman video yang dimaksudkan, sila klik untuk menonton.



Cuba bayangkan kalau tak ada rakaman video ni, macam mana agaknya isu ini diputar belitkan untuk naikkan darah para penyokong?

Nama Azwanddin semakin meningkat naik dan dikenali di persada politik tanahair selepas mengeluarkan kenyataan mendakwa empat orang kaum cina dilantik menjadi Pengarah Bank Islam Malaysia (BIMB).

BACA — Empat kaum cina dilantik jadi Pengarah Bank Islam kata Azwanddin

Post a Comment

17 Comments

  1. Rashid Hasnurizal27 December 2018 at 15:07

    Dato Azwanddin seorang pejuang sebenar, beliau sanggup berkorban, sanggup terkorban, malah sanggup dikorbankan demi memperjuangkan nasib Orang-orang Melayu.

    inilah pejuang sebenar yang ditakuti dan digeruni oleh kerajaan zalim Pakatan Haprak, kerajaan munafik, kerajaan kafir harbi.

    Kami Orang-orang Melayu akan berdiri teguh di belakang Dato' Azwanddin menyokong perjuangan beliau membela bangsa Melayu dari menjadi khadam DAP dan tunduk dengan tekanan puak-puak liberal yang merosakkan agama merosakkan bangsa Melayu.

    Satu orang Azwanddin ditahan, 1000 lagi angkat bangkit memegang panji-panji pejuangan bangsa yang dipelopori oleh beliau. Kita tidak akan mengalah, malah kita jadi semakin kuat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wau pejuang macai haprak pembangkang ni x puas lg jilat bontot si babi ni. Ish2 kalau xda video ni lg dia nk spin. Nmpk sgt dia sengaja jatuh. Nk malukan org lain la tu. Dh masak politik babi cmni. Klau dh salah tu bt la cara salah. Barua.

      Delete
    2. Ternakan UMNO memang takde akal, pemfitnah2 dan penyamun2 dinobat sebagai pejuang? kalau macam ni memang tak hairanlah zaman BN dulu semua duit2 rakyat dan harta2 negara kena samun sebab banyak melayu2 lembu dok berkeliaran menjaja kebodohan dan memperjuangkan kemungkaran. Itulah sebabbya Allah SWT jatuhkan UMNO BN demi selamatkan Malaysia dari dijahanamkan penyamun2 dan pengikut2 mereka yang umpama ternakan dungu. Subhanallah!

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
  2. Ramai jg penyokong KKK rupanye....

    ReplyDelete
  3. Yeke pejuan sebwnar.. Pejuang swbar fitnah adalah kot. Entahlah.. Sbb semua video dia buat byk provokasi je.. Emmm

    ReplyDelete
  4. Wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu orang yang benar-benar penegak keadilan, menjadi saksi karena Allah biar pun terhadap dirimu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabatmu. Jika ia kaya atau pun miskin, maka Allah lebih tahu kemaslahatannya. Maka janganlah kamu mengikuti hawa nafsu karena ingin menyimpang dari kebenaran. Dan jika kamu memutar balikkan (kata-kata) atau enggan menjadi saksi, maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui segala apa yang kamu kerjakan.

    keadilan sukar dilaksana jika perintah Allah ini di abaikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta tolong jelaskan "menjadi saksi karena Allah biar pun terhadap dirimu sendiri"

      Delete
  5. Penjuang rasuah sebenarnya

    ReplyDelete
  6. Kesian golongan penipu, penfitnah, perompak dan pencuri juga yang dewa2 kan sebagai pejuang bangsa kononnya. ....

    ReplyDelete
  7. Jgn salahkan polis, Dia org jlnkan tugas Dan mereka juga Bantu org Yg nak serang pejabat mereka. Tapi salahkan Pasu bunga Yg menghalang jln Dan Jgn lupa salahkan tuan punya Badan Pasal jln taK tengok depan. Cuba Ko bawak kereta tak tgk depan. Silap2 langgar kucing jiran.

    ReplyDelete
  8. Se lobak-lobak Lokman pun tak pernah nak cakap serang Balai Polis

    Hanya Penganas saja yang akan ugut dan mensasarkan Balai Polis.

    Ramai sudah pejuang ke mahkamah tapi hanya dia se orang yang terjatuh. Ini kerana dia baru dan terlalu ghairah dapat gelaran pejuang.

    Yang Berdemo 5000 orang sepatut nya yang datang mahkamah paling tidak beratus orang sekiranya dia ada lah pejuang.

    Hanya memanggil orang pariah dan cakap akan serang Balai bukan nya pejuang kerana tidak memberi apa-apa impak langsung selain sekadar mempopularkan nama dia sahaja.

    ReplyDelete
  9. apehal sampai bergari?

    ReplyDelete
  10. Anon 20:21. Ini kefahaman aku. Bercakap benar walau pun akan memudaratkan diri sendiri. Berapa ramai orang akan berbohong asalkan dapat lepas daripada hukuman tetapi kita tak dapat menipu Allah

    ReplyDelete
  11. siapa dia si azwanddin ni? semasa reformasi 1998 beliau adalah bekas AMK anak buah ezam md nor,sebantal dgn lokman adam,pr1999/2004 selalu berceramah ikut ezam/azmin,ruslan kassim,zahid mat arif...bila pkn/pkr klh teruk pada 2004 dulu geng ni cabut ikut paklah..bila paklah tewas..ikut najib sebab ongkos lumayan....bila bn/umno tewas ph menang dan azmin jadi menteri member lain jadi mb..mesti HASAD kan?dari parti satu kerusi dah jadi .pemenrintah....inilah MOTIVASI Lokman/azwanddin cuba tiru reformasi..agar mereka di KENALI...Agar suattu hari nnti dpt jadi menteri/mb...tetapi 1000x syg issue yg mereka bawa issue MERAPU!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong tuan... hnya yg haprak dn kaciwa saja yg sokong azwandin ni. pengerusi DERAS pun tk sokong dia. bahaya org mcm ni. kita tak tau dia agen mana. yg pasti dia nk huruharakn negara.

      Delete
  12. wahh buat2 jaruh ye. nk tiup kebencian pd polis melayu islam. sendiri jatuh sebb bodoh atau aabuk...polis jg disalahkn. klu turun turun keta polis pun tergolek..klu masuk lokap keluar terus jd mat lembut.

    klu berlaku serangan pd balai polis oleh penyokong2 biul kamu..kau akn dipersalahkn. akhirnya polis melayu akn bertelagah dgn penyokong melayu kau.. so kau ni agen cia atau agen dap yg buat provokasi utk jatuhkn kerajaan islam ph.

    org melayu islam tk perlu kpd pejuang bodoh yg meruntuhkn negara yg takut dn bodoh utk bersaing dgn bangsa lain...lantas nk ujudkn kekacauan.

    cuba tnya ulamak...betul ke cara kau tu. perjuang islam kunun.

    ReplyDelete
  13. Pejuang melayu ptuihh ? Wei penyokong2 dia yang bodoh , kat mana barua ni masa umno rompak harta negara ?

    Ada barua ni cakap apa2 pasal duit pakcik, makcik di LTH kena rembat dgn pemimpin melayu ?

    Sial punya jantan nak nyalakan api pergaduhan di antara melayu dgn kaum lain. Kalau esok lusa melayu dgn cina atau india berperang, kejar sana sini pakai parang , jantan sial ni nak lindung semua org melayu ke?
    100% Barua ni akan lari..sembunyi di luar negara


    Kerana mulut badan binasa ! Pakai otak laaa bodoh !

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda