Loading...

Pekerja kena tampar punca pemilik sebenar kedai mamak Ameer Corner terbongkar

SEJAK kelmarin heboh di media sosial insiden pekerja kedai mamak Ameer Corner di Seksyen 25 Shah Alam ditampar selepas menegur seorang lelaki yang merokok di dalam restoran.

Hari ini salinan laporan polis yang dibuat oleh pemilik kedai mamak itu berhubung kejadian berkenaan pula tular di media sosial.

Laporan polis pekerja kena tampar

Namun tanpa disangka-sangka, terbongkar siapa pemilik sebenar kedai mamak itu. Perkara itu menjadi perbualan hangat di media sosial selepas orang ramai mengetahui bahawa pemilik kedai tersebut sebenarnya bukan beragama Islam.




Berdasarkan laporan polis, pengadu bernama Krisnasamy A/L Thevarayan mendakwa pekerjanya di Restoran Ameer Corner, Seksyen 25 Shah Alam telah ditampar selepas menegur 3 orang lelaki Melayu yang menghisap rokok dalam restoran.

Dakwanya lagi, pada jam 5 petang pekerja restorannya turut dimarahi oleh seorang lelaki India yang turut sama menghisap rokok dalam restoran berkenaan.

Kalau kita lihat, Restoran Mamak Ameer Corner ini nampak macam milik orang Islam, dengan tulisan jawinya pada signboard kedai. Tapi tak sangka ia dimiliki oleh orang bukan Islam. Restoran mamak, tapi pemiliknya bukan mamak.

Ameer Corner Shah Alam

Sumber foto - CNA

Orang Islam sendiri kalau gunakan agama untuk menipu dalam perniagaan pun kena kecam, apatah lagi bukan Islam gunakan Islam untuk menipu orang Islam.

Post a Comment

20 Comments

  1. Sebenarnya banyak kedai mamak dimiliki tauke bukan islam. Tetapi menyamar dengan tulisan ayat-ayat Quraan. Ini menunjukkan yang jabatan agama islam tak buat kerja dengan betul. Jangan marah le kalau orang ramai cebik mulut pada jabatan atau majlis agama islam.

    ReplyDelete
  2. Daging dan Ayam jual kat situ sembelih cara islam ke tidak?

    ReplyDelete
  3. Abata Perjuanganku5 January 2019 at 12:48

    Banyak maklumat yang mendedahkan bahawa pemilik-pemilik kedai mamak yang menggunakan agama Islam untuk menipu muslim ini adalah ahli-ahli DAP dan penyokong PH.

    Ini merupakan agenda halus Kafir Harbi PH untuk menjahanamkan anak-anak generasi orang Melayu.

    Bila barang yang haram masuk ke dalam badan jadi darah daging, anak-anak orang Melayu akan jadi liat dan degil, tak dengar kata ibu bapa, susah nak hafal surah, semakin lalai dan leka.

    Hancurkan mereka sebelum terlambat, bangkitlah bangsa ku!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butoh hang. Restoran ni wujud zaman kerajaan umno bn lg la pukimak oi. Pelaq anak haram punya musibat ni. Haram jadah punya prangai dok tuduh salah org lain.

      Delete
    2. Melayu haprak tau nak tuduh ja. Yang dok menyalak islam la apa la, ni p solat 5 waktu kt masjid x tinggai ka? Bila tnya bab smayang cukup ka dak, bleh nmpak la muka terkulat2..
      Tulisan jawi bkn tulisan islam nak habaq mai. Kt skolah la ni semua bangsa blajaq bahasa arab ceq ooii, dr zaman abdullah badawi lg. Tang ayam semelih ka dak, sibuk nak tnya. Tp tang rokok yg dok isap tu hukum dia haram, awat buat xtau? Haram sama mcm mkn babi. Haram sama mcm minum arak..toksah dok jahil sgt la..

      Delete
    3. Saya tak ekstremis.5 January 2019 at 19:35

      Tak sangka awak terlalu bijak sampai boleh tau pemilik sokong siapa. Secara tak langsung awak pun automatik jadi penjahanam bangsa melayu dan islam sebab otak awak terlalu cerdik.
      Haram yang ada dalam tubuh badan awak tu tak haram sebab pemikiran awak terlalu cerdik.
      Hancurkan mereka dengan kecerdikan ekstremis anda dan bangkitlah dengan sifat anda itu.
      Pi baca dan pahamkan Alquran tu dulu. Kalau anda berkopiah, berserban dan berjanggut, sila ubah semua sebab percakapan anda tak mencerminkan budaya islamik. Orang islam yang ada iman takkan cakap benda2 macam ni.

      Delete
    4. Kah222 pundekk hg... Terrer betui hg buat andaian. Haahahahaahahah..

      Delete
    5. Bodoh tu jgn tunjuk2 kat orang brader. Jgn juga diwarisi kepada anak2 juga..pale bana

      Delete
    6. Bila makan benda2 yang halalan toyyibannya dipertikaikan buat suatu jangkamasa lama maka lahirlah mereka2 yang berfahaman liberal, anti Islam, buang anak sana sini, hidup berzina dsb...

      Delete
  4. Saya harap ppihak yg mengeluarkan lesen, dpt membuat pendedahan kpd public siapa sebenar pemilik restoran2 mamak ini bg membantu menyelamatkn umat islam drp tertipu krana keraguan status halalnya

    ReplyDelete
  5. dah tak payah minum makan lepak kedai mamak lagi. Kedai makan melayu banyak.

    ReplyDelete
  6. Alah bodonya penulis ni. Main sentimen agama dan bangsa. Acacah tahu hukum hakam. Bab makan tahu pulak nak halal, nak islamik. Tapi page sendiri post benda2 berunsur fitnah duniawi.

    Akhir zaman. Ejen2 dajal untuk sebar fitnah tu banyak. Muhasabah diri lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti kau komen tanpa membaca kan? Sebab tu orang cerita India menipu hang pi melalut sampai makanan halal hahaha...

      Aku rasa hang okay, mak dengan pak hang yang bodoh, tak buang hang masa kecik dulu. Choi!

      Delete
  7. Melayu haprak tau nak tuduh ja. Yang dok menyalak islam la apa la, ni p solat 5 waktu kt masjid x tinggai ka? Bila tnya bab smayang cukup ka dak, bleh nmpak la muka terkulat2..
    Tulisan jawi bkn tulisan islam nak habaq mai. Kt skolah la ni semua bangsa blajaq bahasa arab ceq ooii, dr zaman abdullah badawi lg. Tang ayam semelih ka dak, sibuk nak tnya. Tp tang rokok yg dok isap tu hukum dia haram, awat buat xtau? Haram sama mcm mkn babi. Haram sama mcm minum arak..toksah dok jahil sgt la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takda tuduhnya. Tapi mmg dah belambak dah pun bukti yg mana ramai kalangan india atau orang kafir tunggang agama Islam. Itu lebih parah. Hang ni mamak separa islam separa kafir pa? Toksah sembang jahil ka apa.. hang kalau solat 5 waktu cukup hang takkan tanya soalam mcm tu kat orang. Aku igt hang ni mamak yg hanya tunggang agama..marah pd bangsa tapi agama dijadikan sempadan. Eh tunggu masa jela.. cibai

      Delete
  8. Kalau ade pengiktirafan halal dr jakim dah tentu halal! Mamak ke cina india ke bugis ke mat salleh ke nk jual makanan halal biar kt depalah... Kite duk marah2 kene diorang pn nk cri rezeki jugak sbb kita ramai..lgpon manalah tahu duk tgok baik makanan halal dan org islam makan berubah hati nk masuk islam..

    Nilah pastu sruhlah org masuk kedai sdiri knon atas sbb support islam, tp kalau kite sdiri xmgamal sikap2 islam sdiri (mcm kapiaq).. Sapelah yg boleh tahan...
    Janji dimungkiri..
    Masa diperlengahkan
    Xsenyum
    Pemarah
    Kasar
    Sikap tdk peduli...

    Islam sdirilah kene sdar... ��

    ReplyDelete
  9. bukan rahsia lagi kebanyakan kedai makan mamak koner dimiliki oleh india hindu. dah lama dah. kedai makan mamak malabari muslim semakin pupus sekarang.

    ReplyDelete
  10. Lain macam cara penulisan macam melaga2kan masyarakat.

    ReplyDelete
  11. Kedai2 bergini kebiasaan nya mengantung ayat2 suci AlQuran direstoran2 mereka. Tapi perasankah anda ada klinik2 pemilik doktor2 beragama Hindu juga mengantungkan ayat2 suci AlQuran? Diharap pihak berkuasa bertindak tegas.

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda