Loading...

Nik Abduh dakwa pimpinan PAS berkeras minta agar nafikan audio rakaman suaranya

AHLI Jawatankuasa Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini mendakwa pimpinan Pas berkeras meminta supaya dia menafikan rakaman audio suaranya mengaku 'terima duit Umno'.

Nik Abduh mengaku menipu

Nik Abduh mendedahkan perkara itu menerusi akaun Facebook miliknya hari ini.

"Apabila saya merujuk kepada beberapa pimpinan parti yang sudah pun memahami isu ini dengan baik, mereka memutuskan agar saya menafikannya,"

"Sengit juga saya enggan dan menolak, tetapi mereka berkeras meminta saya menafikannya. Fitnah mesti ditutup, itu hujah mereka." tulisnya.

Menurut Nik Abduh perkara itu juga direstui oleh Presiden PAS, Datuk Abdul Hadi Awang.

"Dalam kesukaran, Saya memohon jawapan daripada Tuan Guru Presiden PAS. Presiden PAS merestukan keputusan agar saya segera menafikannya. Saya akur dan gembira menerima mandat,"

"Alhamdulillah, api fitnah gagal merebak. PAS memasuki pilihan raya umum ke-14 dengan gagah dan berjaya menambah kekuatannya di parlimen dan DUN-DUN," tulisnya.

Sumber — Facebook Nik Abduh

*** Apa yang Nik Abduh nak sampaikan sampai tulis berjela dan berbelit-belit ni sebenarnya senang je, pada masa itu (sebelum PRU14) dia nak cakap benar tapi pimpinan Pas dan Presiden, Tuan Guru Abdul Hadi Awang mahu dia berbohong kerana PRU14 dah dekat.

Post a Comment

29 Comments

  1. Seolah-olahnya begini: Kalau PAS berbohong, pembohongan itu WAJIB dan mendapat PAHALA. Kalau pihak lain khususnya PH berbohong, pembohongan itu KEJI dan akan mendapat DOSA. Fuh, tinggi betul martabat PAS. Nik Abduh pula, dalam mempertahakan perbuatan kejinya itu masih mahu mengatakan bahawa PH memfitnah dan akan berbuat apa-apa sahaja untuk mencari salah PAS. Begitulah naratif penunggang agama - PAS. Dalam keadaan begitu pun masih ada orang menyokongnya. Ke manalah agaknya akal mereka, ya? Sudah tidak waraskah mereka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya yg duk sokong Lebai2 parti ehem-ehem ni, berotak tp tk berakal.
      Otak mereka tlh dijadikan otak udang oleh Lebai2 parti Ehem-Ehem, dan yang paling top menjadikan otak mereka otak udang ialah mamat presideng tu!!!!

      Delete
  2. bila ketaksuban mengatasi kewarasan, maka agama menjadi barang dagangan

    ReplyDelete
  3. Lebai penipu, penyangak, cekik duit rasuah dari umno.

    Patutlah ada Alphard, BMW, Benz, Banglo besar dan isteri ramai lebai Pas ni

    Ulamak tersohor cover up dapat duit rasuah dari umno

    KahkahKah

    ReplyDelete
  4. Nie lah macai2 tun det yg gila mghakim sblm dihakimi.Dah habis ker siasatan sprm???

    Spt sebijik cerita anwat dan tua kutuk tu...
    Dlm wawancara media luar negara dgn 2 individu tersebut spt dlm youtube....
    #anwar mengatakan mahdet jumpa dia dan memohon maaf sambil mengatakan kes liwat satu kesilapan
    ##u_TUrN dlm acara yg lain mengatakan dia tidak pernah memohon maaf dpd anwar....begitu juga berkenaan dgn kes liwat

    Maka...senarionya....tggu siasatan habis..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antara Anwar dan Tun.. mengenai samada minta maaf atau tidak... Adakah apabila Tun jumpa Anwar perlu lahirkan Kata maaf? Hubungan Sultan dengan Tun tidak bagus. Bertahun-tahun. Adakah Sultan akan menerima Tun untuk mengadap?

      Apabila Anwar mengatakan Tun telah minta maaf..... Tun boleh sahaja berbohong bahawa memang dia telah minta maaf.

      Belum siasatan bermula PAS dah buat pengakuan... Ini kerana sebelum siasatan mengesahkan perkara tersebut PAS lebih awal bertindak. Ini dapat mengurangkan risiko ke atas PAS.

      Delete
    2. Apa perlu penghakimannya, kan mamat Beduh tu dah ngaku mentekadarah dedak Umno.
      Kalau tksub pun, jgn la sampai merestui para lebai2 cap bulan mentekedarah benda haram!!

      Delete
    3. Tun mahathir bin mohamed adalah pembohong yg sebenarnya dan disokong oleh menteri2 bangangnya...
      Yg tiada sijil akademik membohong kata ada sijil hebat luar negara.....
      Patot pon kaki kencing...

      Janji tinggal janji....
      Kos sara hidup makin tinggi wlpun letak kalipah agong nobita sebagai menteri jaga buku 3 5...
      Bangang sebangangnya dgn titik perpuluhan pon boleh tertinggal...
      Patot dh kena penjara sama dgn khir toyo tapi kuasa mrk yg pegang....
      Perasuah bersahabat dgn bapak perasuah...
      Gamaknya....lingkuplah negara

      Delete
  5. Saya tersangat sedih. Tersentap apabila Abduh sanggup mengatakan ayahnya juga berbohong.

    Abduh sanggup berbohong untuk Hadi tetapi tak sanggup berbohong untuk menjaga maruah ayah nya.

    Adakah PAS jadi begini kerana Ayah nya seorang pembohong?

    Selepas ini satu demi satu pemimpin PAS akan berbohong kerana mempunyai alasan untuk berbohong.

    Lagi parah apabila ulamak di katakan pewaris Nabi ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEORANG AGEN CIA MESTI SANGGUP BUAT APA SAJA DEMI MATLAMAT. BAPAK SENDIRI PUN DIBURUKKAN INIKAN PULA PRESIDEN PARTI DAN RAKYAT.

      BEDUH NK BAGITAU BAHAWA PENAFIAN DIA SEBELUM INI ATAS ARAHAN HADI. MAKSUDNYA HADI TAKUT TERDEDAH MAKA DISURUH NAFI. HADI JUGA YG KENA. ELOKLAH LOBAI MAKAN LOBAI.

      BEDUH NK SUCIKAN DIRINYA. NAFI SEBELUM INI ARAHAN HADI. MENGAKU SEKARANG NI PULA DEMI KEPENTINGAN PARTI. SEMUA ALASAN SUCI BERTOPENG AGAMA.

      PENYOKONG PAS JGN TAU TAKBIR AJE. FIKIRLAH JAUH SIKIT. ALLAH DAH MEMANG MAHA BESAR, KAMU TU MAHA DUNGU. ITU YG PATUT DIPERBETUL.

      TAKKAN KUAT PAS DAN ISLAM DGN MENYALAH DAN SASAR KT DAP SAJA. MALAH SENDIRI YG DILIHAT TIADA MARUAH. KALAU DAP TAKDE DI MALAYSIA NI SIAPA NK DIJADIKAN PUNCH BAG?

      SYUKURLAH ADA DAP, BOLEH PAS BERNAFAS.

      ISLAM MELARANG TAKSUB PD PEMIMPIN. MENYOROK KEJAHATAN TAKKAN BUAT PAS LEBIH KUAT TP AKAN HANCUR MCM API DALAM SEKAM DGN SENDIRINYA. BUKTI?

      BUKTINYA 40 ORG SAKSI AUDIO BEDUH BUKAN ORG DAP TP ORG PAS SENDIRI. BUKAN SEMUA ORG BOLEH DIBELI DGN CASH ATAU WALA TABAYYUN YG DISALAHGUNAKAN.

      Delete
  6. Elok benarlah pas bekerjasama dgn umno. Jika gabungan ini berjaya.menerajui kerajaan, najib boleh kembali jd pm dan nik beduh jd menteri agama. Najib sambung mencuri dan nik beduh tolong bohong bg pihak najib.......nauzubillah!

    ReplyDelete
  7. Mungkin ada sebahagian mereka dalam PAS telah dipengaruhi dengan taqiyah ( wajib bohong) dari ideologi syiah . Harap-harap sumbangan 90 juta tu bukanlah dari sumber curi (1MDB) kalau ya kenalah pulang balik kat kerajaan supaya perjuangan seterusnya diberkati.... InsyaAllah. Hanya pendapat peribadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. agen cia lah yg menerap fahaman taksub takfiri dan syiah(takiyyah) dalam gerakan islam. hingga islam dilihat ganas jumud kebelakang. penyokong bodoh akan terus terjerat dgn fahaman wala tabayyun jgn melawan ulamak jgn menentang Jemaah..nnti masuk neraka.

      pemimpin melayu sanggul sekongkol dgn kuasa besar komunis gadai maruah negara. pemimpin parti agama sanggup sekongkol cia utk sesatkan umat. bergandinglah dua tu tolong menolong dalam kemungkaran.

      Delete
    2. pulangkan balik ? hehe kelakor la ko ni

      Delete
    3. klu beli keta tanah saham bolehlah dijual utk pulang balik duit tu. kalau dh jadi belanja kawin bini baru macamana? takkan nk pulangkn bini tu, sapa nak?

      yg sedihnya kalua duit tu diguna sebahagian utk tahfiz(utk cover supaya nampak suci duit tu), takut budak2 tu lagi susah nk hafal quran. taktau apa punya susah nk hafal.

      Delete
  8. Walaupun sudah mengaku berbohong tetapi sempat juga melempar fitnah dan kejian kepada orang lain. Maka 'Geng 40' akan dikambing hitam kan dengan menggunakan dalil-dalil bagi melarikan diri dari kesalahan. Jahanam maruah parti demi menyelamatkan sekerat pemimpin yang sanggup bersekongkol dengan musuh demi mencapai cita-cita. Islam dijadikan alasan, kawan-kawan dijadikan lawan dan musuh menjadi sahabat. Penghinaan dan kejian meniti di bibir bagi menghalalkan cara...... fikir-fikirkan..

    ReplyDelete
  9. dah kena dah... penipu tipu pembohong

    tkpe yg penting mereka parti islam ustaz kupiah serban janggut. itu yg penting.

    90j adalah derma jihad najib kepada perjuangan islam. sebb terlalu ikhlas najib maka diberi senyap2..takut riak (bagi idea sikit pd nik abduh utk jawab) hiihi

    ReplyDelete
  10. pasni akan dikatakan najib desak pas terima 90j tu. pas takmau duit tu sebb ia dunia semata2. tp najib nangis2 desak suruh ambik, kalua tidak talak 3 kat bini dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku boleh bayangkan senario tu "najib nangis guling2 eh ..uwaaaaa ..uwaaaaaa" maka dgn sedih dan berat hati yang amat sangat tok guru pun ambik laa

      Delete
  11. nik beduh perlu singkir hadi utk duduk jadi presiden. demi menjayakan rancangan cia. hadi bukan sedar apa pun asyik kira wang saja. ketika imej hadi sedang teruk, inilah masa yg sesuai.

    golongan ustad muda RTF dalam pas sedang bergerak licik. diketuai agen cia.

    ReplyDelete
  12. Sila baca komen non muslim di blog/fb lain ttg isu ini. Bukan saja Pas GAGAL mendakwahkan rakan/jiran/rakyat sejak bertahun2 tinggal bersama di negara ini, sebaliknya tindak tanduk Pas dlm isu ini telah membuat non muslim lagi tak yakin dgn kebenaran Islam dan makin menjauhi Islam. Apa yg dah kamu lakukan wahai pak lebai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah agenda terbesar illuminati NWO melalui agen CIA. utk jauhkan manusia dpd islam. utk burukkkan imej islam. pas guna kunun kristianisasi agenda dap. tapi tkde pulak agenda mengislamkan org bukan islam di Malaysia. yg turun padang dakwah ialah ust cina muslim. bila Budak perempuan bertudung sebar risalah I LOVE JESUS maka melompatlah puak2 perasan islam sgt ni. habislah kristian dh guna perempuan bertudung sebar dakyah. akhirnya malu sendiri.

      pas anjur himpun kunun lawan PH sebab iktiraf lgbt. lepas tu balik gumpal dgn bini. yg turun padang dakwah lgbt ialah cina muslim ust ebiet liew.
      seorang Zakir Naik lebih berjaya dalam dakwah dpd parti pas yg penuh ulamak dn usetat.

      bukan takat org bukan islam dijauhi dan dimusuhi, malah org islam pun ramai yg dikafirkan oleh pas. yg dibela ialah klepetokrasi dan cia.

      kunun marah ph kerana dap berani pasang lampu bentuk salib di penang. masa patung najib tersergam bersama patung dewa hindu terbesar di bt caves.. pas puashati.

      patung buddha tidor lena dan duduk relax terbesar asia di Kelantan serambi mekah, apa pas buat? takkan murtad di Malaysia bermula lepas PH menang, zaman dulu lg dh berlaku.

      yg terancam bukan islam dan melayu, tp pemimpin dan ularmak yg merompak terancam. cepatlah wooi korang lawan PH kita pru semula sebelum aku dok penjara ini. buat rusuhan pun takpe. aku tak sanggup wahai bossmu. aku bukan biase biase.. aku boss bellion tau!

      Delete
  13. A. Najib bohong krn mencuri.
    B. Hadi bohong krn pru.
    C. Bekas ketua hakim kata org islam tak bohong
    D. Semua di atas

    Siapa yg bohong sebenarnya?

    ReplyDelete
  14. Aku tak pernah lagi jumpa dalam Alquran, Hadis, kitab2 Imam 4 yang besar serta ulama' muktabar yang menyatakan berbohong dan menipu tu antara sifat2 terpuji ulamak dan umat islam. Ada ke? Sapa yang ajar tok2 guru PAS ni dengan dakyah zionis yang mirip kepada perangai Abu Jahal ni? Setakat ni lah, yang amat jelas orang2 yang menipu dan berbohong demi kepentingan diri dan demi kepentingan dunia, mereka ni golongan yang sesat lagi menyesatkan. So, dalam kata lain, once PAS leaders have been proven to be liars and deceivers, they are no longer fit to be leaders and they are even unfit to be imam in solat. Haram for us to even vote them? I leave that to the tok guru to bash it out!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak nya Tuan belum lagi membaca satu lagi kitab terbaru

      Yang ori nya satu je.. Kat Marang

      Delete
    2. Aku pon tak pernah jumpa kitab berbohong nie.....

      Tapi yg pelik ialah bila mrk berbohong dgn janji2 manipistol mrk pd pru14 yg lps......tiada sekor pon ulamak established dlm PANxxx menegur BAPAK SEGALA PEMBOHONG.

      Mgkin mrk juga takut sijil2 kelulusan mrk sekadar sijil berhenti sekolah diketahui rakyat.

      Yg lawaknya...maklumat dlm internet bukan main hebat.Patot pon kepala korang senang dipijak oleh BAPAK SEGALA PEMBOHONG....hihihi

      Delete
    3. Lupa....
      Itu bukan kitab bible spt kata Bapak Segala Pembohong aka BAPAK SEGALA TOLol....

      Itu mgkin kitab Pekatnya Segala Kencing
      Hihihi.....

      Delete
  15. Ramai lagi yang bertaraf ulamak dalam PAS yang belum memberi hujah atau pandangan menyokong pembohongan Nik Abduh..

    Abduh guna alasan ayah nya juga se orang pembohong

    Hadi yang bertanggung jawab memberi restu menguna alasan ilmu...

    Hashim Jasin sebab kena fitnah boleh lah berbohong... Berbohong lah sampai khiamat..

    Yang lain-lain . jika kamu bersuara maka kamu sama mengadai iman kamu .

    ReplyDelete
  16. Dalam keadaan begini nampak nya hanya PAS yang menanggong akibat nya.

    Jangan tunggu UMNO buat kenyataan PAS terima RM200 padahal cuma RM90 juta sahaja.


    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda