Loading...

Rakaman suara dedah konspirasi bekas Ketua SPRM, Najib, Rosmah dan Putera Mahkota Dubai

SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendedahkan kepada pihak media hari ini rakaman perbualan di antara bekas bekas pengarah suruhanjaya itu, Tan Sri Dzulkifli Ahmad dan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang menunjukkan berlaku konspirasi tinggi kerajaan pada masa itu.

SCROLL KE BAWAH UNTUK MENDENGAR RAKAMAN SUARA BERKENAAN.

konspirasi najib

Rakaman panggilan telefon melibatkan isteri Najib Datin Seri Rosmah Mansor, Putera Mahkota Abu Dhabi, Ahli Parlimen Baling Abdul Azeez Abdul Rahim dan beberapa pembesar-pembesar asing turut didedahkan hari ini.

Dalam sidang media khas di ibu pejabat SPRM itu, Ketua Pengarah SPRM Latheefa Kota berkata, kesemua rakaman itu dari perbualan di antara 5 Januari 2016 hingga 29 Julai tahun yang sama, sepanjang tempoh Jabatan Keadilan Amerika (DOJ) mengumumkan penyiasatan anti-kleptokrasi terhadap 1MDB.

Latheefa enggan menerangkan bagaimana SPRM mendapatkan kesemua rakaman itu, namun katanya pasukan pakar forensik telah mengesahkan bahawa rakaman berkenaan tulen.

"Kita telah menerima rakaman-rakaman, dan diarahkan untuk menyiasat, kita boleh pastikan ia benar-benar tulen,"

"Kandungannya sangat mengejutkan, ia perbuatan melindungi jenayah, subversif kepada sistem kehakiman, untuk kepentingan awam, kita menyebarkannya untuk tatapan umum," katanya merujuk kepada 9 set audio berdurasi 45 minit itu.

Di bawah ini sebahagian daripada rakaman berkenaan (lebih banyak rakaman akan dimuat naik)


Post a Comment

13 Comments

  1. Rakaman mcm dah dirancang dgn penyumbang suara yg hampir sama.
    Dulu ada suara mcm suara anwar tgh menggoda jantan gay. Tak ada org peduli pon.

    Tgh menunggu najib dibicara bunuh altantuya berdasarkan sd azilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakaman mcm dah dirancang dgn penyumbang suara yg hampir sama..kau buat analisis dlm jamban ke? suara anwar tgh menggoda jantan gay tu kau dan sukusakat kau je minat nak dengar.

      Delete
    2. Marah bila sebut ttg anwar...hihihi

      Mahdey bukannya bodoh mcm nuar...cai.
      Tanpa mahdey, ph tak akan mgkin dapat menang. Anwar tak akan mgkin keluar awal dari penjara. Maka yg bijak dan dominan bukannya anwar tapi mahdey. Anwar kena bnyk membaca dan belajar serta jaga2 senjata yg bawah tu elok2...hihihi
      Itulah senjata yg bnyk membunuh reputasi anwar. Gagal jaga senjata sulit...hihihi

      Org tua tu..dia peduli apa dgn mandat yg rakyat bagi. Yg penting tembolok anak, proksi dan kroni diisi.
      Tengok bgmana dia telah mencatur pakatan semburit wlpun kerusi parti dia kecil.
      Maszlee yg suci murni tu dipecat mcm petik jari jer...hihihi

      Mana ada kaki rasuah yg berani mengutuk perasuah kecuali perasuah tulen. Penyamun mengutuk penyamun....hihihi

      Nak tunjuk ko tu suci depan rakyat kena berani mengutuk org lain wlpun ko tu munafik demi meyakinkan rakyat.Hakikatnya hanya sandiwara.
      Simple jer permainan politik org tua tu. Kuasai dan menguasai org2 yg lemah demi anak, proksi dan kroni wlpun terpaksa membuat fitnah asalkan matlamat tercapai.
      Org yg ada agama mgkin cuak kalau sekadar macai kecik.

      Lepas ini apa pulak mainan kotor yg bakal digunakan org tua tu bagi menjatuhkan lawannya. Laluannya tak boleh dihalang kecuali tuhan cabut nyawanya...hihihi

      Delete
  2. Hi hi hi Tak pernah habis dibaca,mcm 2x5 je dgn org yg dia kutuk

    ReplyDelete
  3. ye betul,rakamana telah dirancang, takkan le Panglima Bugis macam tu, macam takut bini je. tak habis-habisle diaorang ni nak jatuhkan yang Mulia dato najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm tiada yg berat dlm perbualan tersebut?!
      Ingatkan komplot bunuh altantuya.

      Lawak....

      Tun mangkuk dan koya dah kehabisan idea nak jatuhkan najib krn saham mrk dh jatuh menjunam skrg.

      Mrk sedar..rekod perbualan mcm tu agak sukar nak dibawa ke mahkamah.
      Desperate utk menang prk kimanis.
      Maka tun mangkuk dan anjeng2 dapigs guna media pulak.
      Teruk betul...

      Siapa nak percaya sistem kerahsiaan negara kita kalau semuanya dipolitikkan?

      Mmg sah bodoh dan bangang berak merata2.
      Nyanyuk mungkin...

      Delete
  4. Saya telah mendengar sehingga habis kesemua 9 rakaman perbualan antara DSN dan figur2 tertentu yang didedahkan dalam sidang media tadi. Tulisan ini adalah dengan anggapan bahawa semua perbualan itu tulen:

    1. Semua perbualan tersebut hanya melibatkan perbincangan dan pendapat bagi menyelesaikan masalah. Satu-satunya yang mungkin bermasalah adalah pengakuan DSN bahawa beliau telah menandatangani perlantikan KP SPRM yang baru TS Dzulkifli. Tapi semua orang dah tahu kisah ini dan ia bukan konspirasi pun

    2. Paling mengejutkan adalah pendedahan perbualan antara DSN dan Syeikh Mohammed Zayed Al Nahyan. Ia merupakan satu pencerobohon dan kebiadapan terhadap sebuah pemimpin negara luar yang tidak sepatutnya berlaku. Bear in mind, Syeikh Mohammed bukan sahaja Putera Mahkota UAE, tetapi beliau juga adalah Timbalan Panglima Angkatan Tentera negara tersebut.

    Betapa berpengaruhnya beliau sehinggakan The New York Times telah menamakan Syeikh Mohammed sebagai 'The Most Powerful Arab Ruler' pada tahun lepas.

    Soalan, adakah berbaloi kita memalukan DSN dalam keadaan merisikokan hubungan diplomatik dengan negara luar? Pemimpin negara mana lagi yang akan percaya terhadap integriti pihak berkuasa negara kita selepas ini?

    Tak pakai otak ke?

    3. Tiada perbualan dengan Jho Low walaupun PH sebelum ini mengatakan beliau adalah mata dan telinga DSN dalam perbuatan jenayah.

    4. Pendedahan ini merosakkan keyakinan rakyat kepada institusi penguatkuasa undang-undang yang sepatutnya dilihat tidak berpihak. Bagaimana sebuah suruhanjaya yang sepatutnya menegakkan keadilan untuk semua menjadi begitu mudah menyebarkan bukti kepada awam tanpa sebarang konklusi konkrit?. Tak munasabah awak dedah kemudian awak nak kami buat kesimpulan sendiri.

    Mana kebertanggungjawaban anda terhadap maklumat dan bukti jenayah?

    5. Pendedahan ini akan lebih merosakkan PH daripada menghancurkan DSN. Rakyat akan melihat PH terdesak selepas kegagalan impeachment dan SD Azilah bagi memalukan musuh. Timing pendedahan yang hampir dengan PRK Kimanis hanya menambah syak bahawa ia bermotif politik

    Rakyat akan melihat bahawa ini hanya semata mata cubaan untuk menutup kegagalan. Kerana jika ia sebenar-benar bukti, PH sudah lama akan membawa ia ke mahkamah untuk mendakwa bekas Perdana Menteri tersebut.

    Rakyat benci. Negara luar benci.

    Begitulah nasib PH. Mereka sedang membunuh diri sendiri.

    Satu lagi isu yang sangat besar ialah jika Perdana Menteri pun boleh dirakam perbualan telefonnya tanpa kebenaran, apa lagi kita rakyat biasa ini. Rakyat tidak berasa selamat lagi!

    KALAU BETUL PUN NAK DEDAh pada umum, tak perlu 100%, memadai 33% je. shame on you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jelas tiada yg berat 'jenayah' yg disebut oleh si koyak sprm dlm perbualan tu.
      Hanya cubaan utk penyelesaian masalah antara 2 negara dan lantikan yg kononnya tidak disukai oleh rosmah.

      Kalau begini cara sprm buat kerja tiada beza dgn integriti mereka skrg. Teruk dan boleh dipertikaikan.

      SPRM DI BAWAH TIPAH KOYAK SAH DAN NYATA HANYA JADI ALAT AHLI POLITIK YG TAMAK. NOKTAH!

      Delete
  5. Tipah koya sebagai ketua sprm dan penjawat awam telah melakukan kesilapan paling besar dgn membuat pendedahan umum kes perbualan sebut.
    Mgkin beliau beranggapan akan memberi kredit bernilai kpd kerajaan ph tapi ada kemungkinan juga menjatuhkan lagi integriti dan kepercayaan rakyat kpd kerajaan pimpinan tun m.
    Tambahan lagi apabila melibatkan pemimpin berpengaruh luar negara.
    Banyak tindakan undang2 boleh dikenakan kpd tipah koya serta kerajaan malaysia bila mana pemimpin negara luar terlibat.
    Memang memalukan kerajaan sedia ada dan negara khasnya.

    ReplyDelete
  6. Menjatuhkan reputasi kerajaan dengan benda-benda mengarut macam nie.
    Latipah koya merosakkan kredibiliti sprm dan juga negara.
    Sindrom sebagai pembangkang sebelum ini masih lekat dalam darah daging.
    Baik letak jawatan!!

    ReplyDelete
  7. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    ReplyDelete
  8. Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
    kedudukan: Pengarah Urusan
    Nama: Najwa Mohammed
    Bandar: Miri
    Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
    kadar faedah: 1%
     E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com


    Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman secepat mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

    MOHON SEKARANG
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp **** + 447723553516

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat senang karena saya mendapat pinjaman kedua dari Anthony Yuliana Lenders dan kali ini saya mendapat pinjaman sejumlah Rp 330 juta setelah saya diminta melakukan pembayaran untuk biaya asuransi pinjaman dan biaya transfer, semua pujian ditujukan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman Rp 330 juta dari Anthony Yuliana Pemberi Pinjaman semoga ALLAH memberkati mereka semua, saran saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini bahwa mereka harus sangat berhati-hati karena ada banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu , Anthony Yuliana Lenders adalah salah satu kreditur pinjaman online terbaik untuk pinjaman 100%, hubungi
    (anthony.yulianalender@gmail.com)
    atau whatsapp +1 (323) 4026088
    email saya{jerryandi843@gmail.com}

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda