Tengku Razaleigh ada bincang penubuhan kerajaan baru ketika mengadap Agong kata pembantu

PERTEMUAN dengan YDP Agong semalam ada melibatkan perbincangan tentang cadangan untuk penubuhan kerajaan baru kata pembantu kepada Tengku Razaleigh Hamzah, Ahli Parlimen Gua Musang. 

"Ia (perbincangan dengan Agong) termasuk perbincangan tentang cadangan sebuah kerajaan baru," katanya. 

Tengku Razaleigh

Veteran Umno itu semalam dilaporkan telah menghadap Yang di-Pertuan Agong sebagai pihak 'bebas' bagi membantu menyelesaikan konflik politik terkini negara. Tengku Razaleigh memberitahu Agong bahawa beliau sanggup berkorban untuk membantu negara menyelesaikan perbalahan politik. 

Difahamkan Ahli Parlimen Gua Musang itu yang popular dengan nama "Ku Li" menyampaikan perkara itu ketika menghadap Yang di-Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al Mustafa Billah Shah semalam lapor The Vibe. 

Pihak istana telah menjemput Tengku Razali pada jam 2 petang di istana negara semalam selepas presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum itu menghadap baginda pada 11.00 pagi. 

Ku Li, dikatakan terganggu dengan rungutan dalam UMNO kerana beliau tidak memaklumkan kepada parti berhubung pertemuan dengan Agong, susulan dakwaan Anwar yang mempunyai majoriti sokongan ahli parlimen sekaligus menjatuhkan pentadbiran Tan Sri Muhyiddin Yassin. 

Kata pembantunya, pertemuan Tengku Razaleigh dibuat atas kapasiti peribadi dan bukanlah mewakili Umno secara rasmi. 

Bagaimanapun, Razaleigh tidak berhasrat untuk menjadi Perdana Menteri sementara, dan sanggup untuk membantu negara dengan cara lain jika diperlukan. 

Tambahnya lagi, cadangan untuk mewujudkan sebuah kerajaan perpaduan tidak boleh diabaikan, terutama apabila pilihanraya umum segera bukanlah satu langkah bijak ketika negara berdepan wabak Covid-19 selain ia menelan kos yang besar.  

"Ku Li telah memberitahu istana bahawa beliau tidak menyebelahi mana-mana pihak dalam situasi politik terkini namun sanggup untuk 'berkorban' sekiranya ada keperluan untuk mengatasi konflik politik masa kini," kata pembantunya itu. 

Pandangan Razaleigh diperlukan disebabkan pengalaman yang luas sebagai seorang negarawan katanya. Beliau merupakan Ahli parlimen yang berkhidmat paling lama di dunia, sejak 1974 di antara ahli politik senior paling aktif selepas bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, 95. 

Tengku Razaleigh juga pernah berkhidmat sebagai seorang Menteri Persekutuan dari tahun 1976 sehingga sembilan 87 dan beliau juga merupakan pengasas Petronas.

Sumber — The Vibe

Post a comment

2 Comments

  1. Assalamualaikum Wr Wb

    Apakah Anda memiliki masalah keuangan dan Anda sedang mencari bantuan Pinjaman asli, Kami di sini untuk membantu Anda dengan Pinjaman untuk meringankan bisnis Anda dan menyelesaikan semua hutang Anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, besar atau kecil, ini adalah peluang Anda untuk finansial kebebasan.Kami menawarkan yang berikut ini.

    √ Pinjaman Bisnis Besar

    √ Pinjaman Bisnis Kecil

    √ Pinjaman Rumah Baru

    √ Pinjaman mobil

    √ Pinjaman Pertanian Besar atau kecil

    √ Pinjaman untuk proyek jangka panjang atau pendek

    √ Mulai Pinjaman bisnis

    √ Koperasi Pinjaman

    √ Pinjaman untuk Proyek yang ada

    Mengapa Anda harus memilih kami.

    + Kami memberikan pinjaman dengan suku bunga yang sangat rendah

    + Tidak masalah dari negara mana Anda berasal, kami akan meminjamkan Anda.

    + Proses kami sangat mudah dan sederhana. sangat orang bisa memahaminya.

    + Kami adalah perusahaan yang sangat jujur dan dapat diandalkan.

    + Kami tidak memberikan informasi pribadi Anda kepada siapa pun, informasi Anda aman bersama kami.

    Tujuan utama kami adalah meminjamkan sebanyak mungkin yang Anda inginkan dan siap untuk mendapatkan pinjaman, Anda harus mengatakan pada diri sendiri cukup, Anda tidak dapat terus membiarkan kurangnya uang membatasi pertumbuhan bisnis Anda. hubungi kami dengan informasi kontak kami di bawah ini dan biarkan kami bergandengan tangan dengan memberikan Anda pinjaman yang akan membantu mengembangkan bisnis Anda. Anda tidak perlu khawatir, kami sangat dapat dipercaya dan Bersedia meminjamkan Anda.

    Hubungi kami dengan:Perusahaan: Femi Otedola Loan Firm  
    Email: femiotedolaloanfirm@gmail.com
    Email: femiotedolaloanfirm1@Outlook.com
    WA: +1(386)628 3904 (Chat only) 
    Call: +1(386)628 3904 (Calls only)
     
    atau kunjungi Situs web kami dan gunakan Kontak Kami dan kami akan membalasnya kepada Anda.

    Situs web: https://femiotedolaloanfirm.blogspot.com

    Hubungi kami hari ini dan mari bantu mengembangkan bisnis Anda.

    ReplyDelete
  2. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda