Thursday

Pakatan Rakyat seru rakyat ke Padang Merbok tuntut pilihanraya semula


PAKATAN Rakyat menyeru rakyat hadir ke Himpunan Blackout 505, Sabtu ini di Padang Merbok bagi membantah keputusan Pilihan Raya Umum (PRU) 13 yang disifatkan pilihanraya paling buruk dalam sejarah negara.

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Pakatan mengulangi  tiga tuntutan daripada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

"Pakatan menuntut peletakan jawatan kesemua ahli suruhanjaya SPR terutamanya Pengerusi dan Timbalannya serta pelantikan ahli suruhanjaya baru dengan mekanisme yang lebih baik.

"Selain itu, Pakatan menggesa diadakan pilihan raya semula di 30 kawasan parlimen dan menggesa proses persempadanan semula dihentikan sehingga pesuruhjaya SPR baru dilantik," ujarnya dalam sidang media selepas mesyuarat minggu pimpinan Pakatan Rakyat di ibupejabat Pas hari ini.

Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, Pakatan menolak kenyataan Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof kononnya kesal dengan isu dakwat kekal yang tidak kekal yang timbul.

"Ini sama sekali tidak boleh diterima dan dimaafkan kerana sebelum ini Aziz sendiri mendakwa kononnya mungkin berpunca botol tidak digoncang, kesilapan dengan kontrakor pembekal dakwat dan ada nasihat daripada pihak kesihatan bahawa dakwat itu boleh sebabkan barah.

"Dakwat kekal ini adalah perkara asas yang menjadi bukti kelemahan SPR dalam mengendalikan pilihan raya.

"Jadi kita tekad untuk memberi komitmen yang tinggi kepada perhimpunan pada Sabtu ini bagi mendesak supaya pengerusi dan timbalannya segera meletakkan jawatan," ujarnya lagi - Keadilandaily.com


127 comments

JANGAN PERGI HIMPUNAN DIPADANG MERBOK ITU , ITU HANYA MAINAN RETORIK GAMPANGAN PAKATAN RAKYAT , NEGARA BERJERUBU SEKARANG INI , HARI SABTU NANTI DUDOK RUMAH SAHAJA ! KATAKAN TIDAK UNTOK HIMPUNAN DIPADANG MERBOK !

Macai detected..............!!!

Nak tegak benang basah , dah kalah kalah lah , lain kalilah , tolong jaga orang lain punya privasi , banyak aktiviti lain boleh dibuat hari sabtu ini , asyik asyik berhimpon basi lah macam ini , siapa nak ikut aku pergi pasar borong nilai 3 sabtu ini ?

Asyik asyik detected , detected , detected , bingai pkr detected , parah betol enkau ni ....hehe

umporno bodoh kata mat tahir delete 20 June 2013 at 20:47

Meh macai macai sekalian.kita pakat komen banyak banyak.nanti banyak banyak masyuk.takut nanti anak,bini dan laki kurang makan kalu komen skit skit.meh.meh.macai umprno kita pakat komen.kita kasi tabur sumpah dan fitnah.

umporno rasuah berpisah tiada delete 20 June 2013 at 20:49

Meh kita pakat pi.duit peruntukan/rasuah pru banyak nih.jom.kita pakat pi shopping.

Hari sabtu dan ahad ini adalah masa aku dan anak , nak keluar rumah hari sabtu cuaca berjerubu , suroh anwar sediakan ubat batok cap kelapa laut untok macai macainya dipadang merbok nanti , maklomlah cuaca jerebu leher pon dah gatal sebab terpekik terlolong itu lah !

Macai omno smua..pastikan komen macai smua bkn psal anwar dan jubo k.tnjukkan anda smua bkn mentaliti jubo k..bg komen yg brfakta..wlaupun aku tau macai omno ngan jubo x leh d psahkan..aku tahu macai smua adalah penagih jubo sb tu komen pun slalu psal jubo..atau pun aku tahu macai smua fobia ngan jubo..x pe macai..kuat kan iman dan buka la minda hampa smua..kuat kan smngat jgn ingt jubo k..tnjukkan macai omno yg brmentaliti.bkn mentaliti jubo ja k..aku just bg nasihat..klu lu smua dah x tahan juga nak sbut jubo,istifar bnyak2..tapi kalau x leh gak nak sbut gak jubo,macai smua cari la jubo anjing ke lepas gian k..aku cuma bg nasihat agar macai smua x lg duk ckp psal jubo ja..ok macai..aku tau hampa boleh buat..x yah ckp psal jubo lg k..jijik la..ckp la psal video saiful tu ori ka palsu..ttu pun ada kaitan gak ngan jubo..x pa la macai cuma prlu sumpah laknat mcm jo suruh untuk menyakinkan video tu asli..simple ja ka..klu x yakin x yah la dok ckp psal jubo lg..brdosa ja..ok macai smua..truskan brhujah yg mmbina k..bkn hujah jubo tau..ckup2 la psal jubo tu..

P/s:jgn jd macai yg tau jubo ja..yakin kan dgn sumpah laknat video yg korang prcaya tu asli..

STAR WARS PENGGERAK ANAK MUDA BERSOPAN

Diharap pak polisi engak kacao para muda mudi yang berdemo yar....di england aja...tiket bola naik pun didemoin.....di malaysia ni..naik in apa saja....langsung deaaam....kenapa dunk....ya bodoh amat ya kita...kalo di jeplokin sama pamarintah...yang boleh diusahakan....DEAAM....hebat...ampuh...dasyat yya senjatanya...engak ada di jual dikedaie tu....mana ada yang mahu menjual DEAAM..lucu amat sebilangan rakyat malesia ni ya...kalau di indon.....pasal taik ayam aja kami bisa perang....lihat dong....ini namanya keistimewaan sebagai manusiawi yang berfikir....bukan taik ayam itu penting...tapi siapa punya angkara itu dicari...masa ayam dilepas lepas...eh eh masa berak engak dicuci oleh yang punya ayam...TURUNLAH....LAWANLAH....APAAAAAAAAA....MAU BERBAGI KETURUNAN.......hahhahhhaha

La...ada retarded moron mgaku macai umno la....mmg macai asli......hahahaha...woi......smpah la video sepul tu......hahahaha......

Ini kalilah!!!!

May the force be with u....macai umno p mana ha....biasa dh mkn umpan dh....knyang kot...hahahaha...knyang mkn upah..mkn pun berebut....

Suam suam milo...sesuam taik ayam....tak kemana suamnye.. lama2 sejuk lah taik ayam tu. Elok luang masa utk anak2 hujung minggu ni. Nak perkhemahan? Bawa anak bkhemah di tepi air terjun. Atau berkelah tepi pantai dgn angin sepoi2 bahasa. Nyaman..........baru betul.

Ini tidak...nak khemah di padang merbok. Apa pemandangan yg indah.....bukit bukau...gunung hijau. Takde.....!!!

Ayah : anak2 sabtu ni ayah nak bawa pg perkhemahan...
Anak2 : yahoo. Bestnyer...lama dah tak bkhemah. Tahun lepas kat sg. Gabai. Sabtu ni katne ayah?
Ayah : tak jauh. Kat padang merbok.
Anak2 : what....????? Ayah dah giler ke....khemah kat situ.


Hehehe. Memang org gila je yg nak khemah kat situ.

Ngak mau aku sama bontot.!!!!!!

Sama2 ayah kita pi sumpah blackout iti benar ayah
Kalau nggak benar masakan mereka bikin black out pak

Apakah mereka orang uang bodoh pak?

Biaq pi depa nak berhmpun di mana pun. Cakap banyak2 pun tak berguna kalau orang tu dah taksub ssngat dengan pemimpin yang buruk akhlaknya.

Kalau depa dah pilih ke arah kesesatan dan sanggup diperkudakan, tak guna ambil hal dengan depa.

Elok hangpa pi buat kerja sendiri. Lagi berfaedah.

Yaaa...namanya juga kawe....kaya waneta.....ini mangkali suku kamu ini suku di utara ya.....ini mesti mengelep peluh di dahi jari keliniking nyer lentik ya....mulut nya juga bisa mengedaek dibiut biutin kali.....choi....gue pakar kawe choi...kamu bukan cowok choi...berani berantem dalam kelambu aja......lihat china choi.....anu anu nya kecik...tapi penduduk choi...1.3 bilioun....malesia....nama aja hebat diranjang tapi...28 juta choi..... .mendingan...potong aja anu mu itu chai....bagi makan anjing....cowok sejati aja yang berani chai......gue lagi respek orang gila chai...orang gila hebat......susah ditipu dan dia jalan di mana yang dia sendiri tidak tahu....kamu tahu chai...tapi kamu takut.....baik mati aja kamu chai...sayang oksigen dunia.jangan buat ibu kamu kesel melahirkan seorang penakut chai.....rugi beras disuap chai.....BAIK MATI AJA......

Lebih baik mati berjuang dari mati diranjang chai.....mati diranjang sakit chai...sudah dihina bini sendiri.....bikin malu pada sang air mani chai....mana jantan mu chai...udah mati.....ya udah...diam aja.....jangan sampe isteri kamu kesel dengan kamu yang asim marah marah tapi engak tau mau di apain marah itu....kalau engak tahu....pergilah marah...jerit di padang itu kuat kuat chai...gue tahu..lu bukan orang pamerintah...lu juga kesal ada goberment korup tapi lu takut amat chai...lu dayus chai...kesian bini lo chai...kalao diapa apain bini lo...mesti lu marah..tapi engak tahu apa mahu dibuat sama marah itu....aduhhh...kamu bego benaran chai...mati ajalah...senang.

Agak2 ko sapa yang mati di rNjang

Agak2 ko lah sapa yang mati di ranjang

WAHAI JO YG BODOH,

SUMPAH SAIPUL KO TA PCAYA, SUMPAH NAJIB KO TA PCAYA, SUMPAH ESKAY KO TA PCAYA, DAN SKARANG KO NAK SRUH PENGOMEN SUMPAH PULAK? KO PCAYA KE? (puak pakatan yg DUNGU lebih pcaya sumpah hindu yg dh pn dimakan sumpah dri sumpah laknat muslim yg dh lebih 40hari bsumpah laknat)

WAHAI JO YANG TAKDA MOTIF PERJUANGAN,

OWANG LEN DH SIBUK SUSUN IDUP KERJA KRAS CARI WANG..PUAK HANG P DOK KUMPUL JEREBU2 PASAI APA? BALIK RUMAH LA WEI, JUMPA PRU14 LA! APARA TADA OTAK!

Kasihan mereka yang hadir, akan mengalami sesak nafas dan pedih mata kerna disimbahi gas pemedih tekak dan mata yang semulajadi(jerebu), lagi kasihan bila mereka terjerit tapi memakai mask.

-suparman-

Kalau orang tulis macai detected semua tahu merujuk pada UMNO hahahaha

Kelakar gila.
Semua serba faham.

Kalau dah kalah kalahlah????

Bantahan bn macam mana bro???
Siap cakap azhar idrus salah.

Rupanya azhar idrus petik ayat Quran aja...
Aiiiii takkan lah ayat Quran punca bn punya bantahan???

Macam mana nak buat ni bro???

Kira bagi kau sumpah laknat tu kat kaabah benar ke???

Berpuluh persoalan pasal sumpah laknat depan kaabah satu pun tak dijawab jangankan jawab

Backup pun tak hahahahaha
Last2 suruh tanya saiful,hahahaha
Yang kau percaya selama ni kau dah tanya ke????

Pemimpin buruk ahlak tu yang dedah dalam paper harga kereta turun rupanya semua penipu tu ke???

Hahaha..aku tau...awek cun monggol la.....

Aik marah aku kene percaya ke hahahaha.

Kau pun tak percaya walau kau sokong kalau kau percaya asli confirm kau berani sumpah benda tu asli bukan edit.

Kan umno selesai masalh pakai sumpah tapi bila suruh sumpah tak pulak kau nak sumpah.

Now semua pun belit spin sini sana.
Bila annuar tak sumpah semua kata kene sumpah.
Sebagai bukti.

Bila korang sokong patut korang pun boleh buat ini nak sumpah masing2 takut padahal sendiri yang tuduh

Apa punya bodoh lah kau ni macai,
Spin sini sana isu sebenar tak kau jawab.

Adakah video sumpah itu asli itu aja lagi kau spin sini sana.

Seronok tgk,puak kau alih cite

Aku John jo
Lu berani cakap orang zina and main jubir walau tak tgk, tapi tak berani nak yakin pada sumpah laknat mamat tu...

Agak2 kau lah siapa yang bodoh sekarang ni???
Hahahahaha

Haha...cai omno...hampa smua x de modal ke..sumpah lg..yg jo suruh hampa sumpah hampa x brani..pm minoriti hampa dah dimkn sumpah..dia hanya tnggu msa nak jatuh..hampa dok kalut sumpah org..hampa pun x brani cai..dah la level pncacai..dah hampa prcaya sumpah ja la..bkn susah pun..fuck la macai..nak tduh org. suruh bagi yakin video asli pun x brani..mangkok la cai..tu la nak jd bodo pun agak2 la wei..iblis sumpah dulu tipu nabi Adam sruh mkn buah dlm syurga..dah la macai..x kan nak lyn cerita sumpah ja..boring la..asyik2 sumpah laknat..harga keta mcm mna ha..kena kencing diam ja.ada lg ka brang yg turun..bila pula utusan nak kencing planggan dia..cai cai..

P/s;dari idup slalu kena kncing baik kerat buang kote bg kat anjing..

STAR WARS PENGGERAK MINDA ANAK MUDA BERIMAN

Oo....smpah hindu....hahaha..aku xpaham la...ang melalut apa xtau...cmner aku nk percaya..dah bapak tipu...sepul lg la aku xpcya.....ang plak..pcaya x?hahahaha..baik punya spin.....

Sebab aku ada kerja dan ada perniagaan sendiri ada kala aku mengajar orang mempertahankan diri.
Aku cikgu silat, akauntan, seorang pelajar
Seorang anak dan macam2 lagi.
Masa insyallah ada untuk family dan perjuangan.

Takut anak2 aku satu hari nanti tanya kenapa ayah bagi UMNO makan harta negara, sampai rakyat terima akibatnya.
Aku bangga kata aku sentiasa menentang korupsi.

Hidup aku tak lah jadi macai, so aku kalau ajak perang pun ada masa insyallah.

Takde masalah punya.
Kau tgh cari rezeki ke cai???
Kalau cari rezeki cari yang halal.
Jangan jadi barua macam cybertrooper hina itu pekerjaan hina.

Sikit2 fitnah, baru2 ni fitnah aids pulak.
Jangan macam tu, aku yakin insyallah kau bukan begitu kan???

Aku takde motif ke???
Apasal lah takut sangat ngan aku ni??
Risau ke???

Ps...
Kau pun berhenti lah jadi macai, hidup cara terhormat jadi seorang islam yang ada maruah.

Tak apa tak ada masalah sebab jerebu dah still ada,
Berhimpun atau tak dah berlaku pun.

Yang tak berhimpun pun kene jugak,

Lagi kesian bila buat ceramah tiba2 ribut sampai... Kalau korang tak nampak aku tak tahulah.

WAHAI JO YANG BAGHAL,

KAHKAHKEH! HANG NAK BZINA BWA 4 SAKSI KA?

aik...ada lg ang....abis yb ang pun kalut nk wat petisyen pasai pa?gatai ka panas?xsenang dok...xkn la ustaz bg ceramah pun xsenang...ilmu tu..bkn mcm geng ampa...kna tipu pun telan....wei..nk kipas pun agak2 la.....macai retard...hahaha....

STARWARS YG MENGONG,

HANG JGN SAMAKAN IBLIS NGAN MANUSIA, MMG NIAT IBLIS NK SESATKAN MANUSIA, HANG IBLIS KA? NIAT KITA SBAGAI MANUSIA CUMA NAK BRSIHKAN NAMA JA LA OBIGEDOBI, TAKUT JADI IBLIS KA KALAU BSUMPAH? KOHKOHKOH!

Memang cantik awek monggol tu,

Siapa lah arahkan unit tu buat kerja semua tu aku tertanya-tanya pada diri aku soalan tu.

Adakah dia bertindak sendiri tiba2 nak bom orang itu kes akan jadi kurang waras kalau gitu.

Apa puncanya ye....
Babak lain pasti menyusul

STARWARS YG UNGKAL,

HANG ASIK CITA HAL KRETA DAH TADA MODAL KA? PUAK HANG KAT SLANGOR HANG TANAK STORI KA? MNIFESTO BKAN JANJI, KIHKIHKIH! HANG MENANG SLANGOR BKAN PASAI PJUANGAN HANG BTUI TAPI PASAI CINA DAH BSATU NK JATUHKN MELAYU, HANG JGN PRASAN SLANGOR MENANG PASAI MELAYU UNDI PUAK HANG KIKIKI!

JO YG SENGAL,

HANG TAU AKU ISAP GAM, HANG CITE NGAN OWANG TAPI OWANG TAK CAYA, JALAN TBAIK HANG AMEK VIDEO AKU ISAP GAM, HANG NK BWK PULIS TANGKAP AKU TABOLE PASAI TMPAT ADA SEKURITI ADA BARUAH TUKANG JAGA, HANYA VIDEO JA HANG BOLE BUAT LA SENGAL.

nuar la bodo main ama cinedol lps tu video stu dunia nengok...

Jo tu aku yang bagahal mungkin dari family kau.

Aku nak berzina tak bawak orang tapi untuk hukum aku berzina,
HUKUM AGAMA KATA BAWAK SAKSI

Bro kau dah persoalkan hukum Allah ni bro tanpa kau sedar.
Bodoh agak2 lah kalau nak jadi macai pun.
Istigfar lah nak nangis aku tgk kebodohan kau persoal hukum Allah ni,
Apa yang kau rasa kelakar itu perintah Allah bro.
Agak2 lah bro.

Firman Allah [an-Nisa’: 15] yang bermaksud: “Dan sesiapa yang melakukan perbuatan keji (zina) di antara perempuan-perempuan kamu, maka carilah empat orang lelaki di antara kamu yang menjadi saksi terhadap perbuatan mereka.”

Firman Allah lagi [an-Nur:4] yang bermaksud: “Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan (zina) kepada perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan empat orang saksi…”

Firman Allah lagi [an-Nur:13] yang bermaksud: “Sepatutnya mereka (yang menuduh) membawa empat orang saksi membuktikan tuduhan itu. Jika mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka mereka itu pada sisi hukum Allah, adalah orang-orang yang dusta.”

Kau faham tak ini Allah yang suruh lah bukan aku, apa punya orang lah kau ni.

Apa yang hang gelak hang rasa hang pandai ke???
Ini hukum Allah jangan sebab UMNO hang dok jadi BODOH.

wanted..dead or live....way to go man....hahaha.....terbaik john...ada sapa prasan x aduan rakyatt kt tv3 dh hilang....

Video yang tak full tu ke???
Video masuk bilik rakaman cctv floor takde ke bang???

Video hitam putih aja ke. Takkan start masuk bilik dah lampu tertutup.

Takkan eskay masuk pun dalam keadaan lampu tertutup.

Ada 4 camera merakam takkan satu video berwarna pun tak ada???
Takkan takde bukak lampu langsung.

Dan bagi lah video full start cina tu masuk and semua masuk kenapa video separuh cuma babak sebelum main aja ada???

JO BAPAK SGALA BENGAP,

HANG DH AMEK VIDEO AKU PON TAPI AKU TA NGAKU, HANG NAK BUAT APA? SURUH AKU SUMPAH? MGGU DPAN AKU NAK NIKAH NGAN AKAK HANG NI, HAH APA HANG NAK AKU WAT? BSUMPAH? AKU TANAK BSUMPAH! HAHAHAHA!

Hang boleh kata kat polis hang cuma melakonkan watak khayal.

Lagi satu video takkan hitam putih.

Hang dok spin lagi hahahaha
Spin banyak takde guna bro takde guna.

Tunjuk lah video time lampu nyala. Takkan tak bukak lampu langsung.
Takkan semua gelap aja.

Takde ke rakaman cctv floor yang diduduki tu.

Takkan eskay masuk bilik sekli pun lampu padam tak bukak lampu langsung semua hitan putih.

Gilalah cari barang semua senang aja aku tgk hahahaha.

Hang spin lah mana hang nak pun.
Ini baru blackout hahahahaha

Spin around spin around spinning around
That why jadi sengal.

JO YANG PUTARBELIT,

HANG BORAK PASAI HUDUD, HANG TAU TAK KALO TADAK SAKSI MAKA TAKZIR BOLE DIJALANKAN, HANG TAU TAK APA TAKZIR?

Bila la nk terbongkar kn??kesian kt p.i bala.....aku harap kematian awek cun tu terbela.....orang gak kn?kn?

Wahai macai..dah iblis pun sumpah palsu jd x kan x fham..bila kata bodo mrah..tu la puak2 setan ni..org suruh sumpah nakyakin video tu ja..takut dah puak2 omno setan ni.tu la jgn suka tduh org..harga keta pun x seatle lg kalut sumpah org..bodo la wei..penakut ckp la pnakut.x yah spin..lg nmpak kebodohan..asyik2 perkauman..yg pm minoriti hampa dok laung satu mlasia..apa ke jadah mcm ni..bos suruh brkawan.tp macai duk prkauman..cuba cita skit macai..nak tgk gak macai jwb..

X sabar nak saksikan kebodohan berterusan macai omno...

STAR WARS MINDA PEMUDA BERIMAN..

So takde masalh pun bro kau tak nak sumpah siapa boleh paksa kau???

Tapi kalau ada bukti kau tak sumpah pun kau kene kau sumpah pun kau kene.

Mudah kan???
Ikut lunas undang-undang,
Bukan ikut lunas umno.

Bro adik,beradik aku semua lelaki bro.
Aduh lelaki pun kau nak sapu ke kesian lah lu ni. Banyak sangat sokong umno naik benak dah lu ni.
Macam tak mampu bak fikir dah ni

Simpan lah bodoh tu untuk esok pulak ye??
Kau ex reformise tu ke gaya macam ye aja ikut bahasanya lah.
Kalau ye lah kau ex reformise tu hahahahaha
Aku rasa kau ni budak2 aja sebenarnya

Yup semoga macam kata mereka didakwa tu lah, tangkap lah orang yang bagi arahan.
Aku harap yang bagi arahan tu tertangkap

MEMANG AKU EX, AKU DAH CUKUP KENA TIPU, PRJUANGAN YG BODO DAN TAK DIHARGAI, GILIRAN KO PULAK JO AKN JADI MCM AKU..TUNGGUUUU.

ha ah...xcnggih lnsung...mmg retard la....skrg ni zaman cnggih la...hahaha...sumpah aku xprcaya...mmg tipu......tipu.....hidup anuar

ARIOS! STOP COMMENTING! SALAM.

Bro takkzir ni benda yang tak termaktub dalam hukum hudud atau berkaitan lah aku dah jawab sebelum ni pun dulu mamat tu tanya aku jawab dia pun senyap

Bila tak kene hukum hudud dan qisas maka takzir akan diguna pakai, bukan takde saksi aduh bodoh nya puak ni.
Ini hukuman kau faham ke tak.

Now kau kata dia berzina,
Kalau kau kata dia berzina hukum hudud lah.
Kalau kau tak cukup bukti kata dia berzina, kau kata dia buat benda lain yang bukan zina lah.

Now kau tuduh dia zina bodoh kau faham lah sikit apa kau buat lagi kau spin kejadahnya lagi.

Kesalahan-kesalahan yang termasuk di bawah kategori ta'zir ialah sebagaimana berikut:
1.Kesalahan-kesalahan hudud dan qisas yang tidak cukup bukti untuk dikenakan hukuman hudud dan qisas.
2.Kesalahan-kesalahan khalwat, mencuri yang tidak cukup nisab, lesbian dan sebagainya.
3.Perbuatan-perbuatan yang boleh mengganggu ketenteraman awam seperti mengumpat,berjudi, rasuah, mengedar dan penyalahgunaan


http://www.jais.gov.my/index.php?option=com_content&task=view&id=1057&Itemid=1

Hukuman takzir adalah hukuman dera ke atas penjenayah-penjenayah yang telah sabit kesalahannya dalam mahkamah, dan hukumannya tidak dikenakan hukuman hudud/qisas, kerana kesalahan yang dilakukan oleh penjenayah itu tidak termasuk di bawah kes yang membolehkannya dijatuhkan hukum hudud atau qisas.

Jenis atau kadar serta bentuk hukuman takzir itu adalah terserah kepada
kearifan hakim untuk menentukan dan memilih hukuman yang patut dikenakan keatas penjenayah-penjenayah itu,kerana hukuman takzir itu adalah bertujuan untuk menghalang penjenayah-penjenayah daripada mengulangi kembali kejahatan yang mereka lakukan tadi,yakni bukan untuk menyiksa mereka


Hidup ni jangan memandai

ye yg x full tu.. cctv flor tu kena tanya eskay.. ye tam putih je.. lmpu ttup sbb nuaq tkut nmpk, tp x sdar dlm cahaye rndh infrared leh rakam.. tam putih pn ckup le.. full start tu kena nanye eskay le..

Kau nak dihargai macam mana bagi intan berlian ke???

Bagi saham,bagi projek bagi duit ke???

Aduh aku bukan sokong Anwar lah bro aku nak Malaysia ni jadi negara kukuh ekonomi rakyat jangan beban rakyat.
Pemimpin adil dan amanah.
Kayakan negara dan rakyat.
Buat macam syarikat the better you do the more u will get.

Dalam paktan
Banyak pemimpin power plus bukan Anwar buat keputusan but parlimen cuba kau faham benda tu.

Aku cuma orang biasa aja.
Lalu sini komen mana yang perlu bila benda salah kita tegur nama pun Muslim itu bersaudara.

Insyallah bro aku tak jadi macam kau.
Aku bukan fanatik parti or individu.
Aku tegur mana salah aja.

John jo.... Aku cuma musafir lalu dan masih musafir di atas muka bumi ini.

lmpu bsar x bkak,nuai tkut.. cma lmpu kecik je bkn glap lnsng, itu la style infrared camera.. cai ni video stopa caler pn dia x caya.. spin cai spin slagi lei spin.. hehehe..

Wo....xleh komen blah cmtu ja...mmg strategi pengunduran terbaik....hahahaha...tp xpa la..aku baca yg john tulis pun aku dh fhm....tp xtau la org len...sama2 kongsi ilmu...kdg2 kkurangan org lain ada hikmah kt kita...malam aa sume.....peace eh...

Jaga kesihatan masing masing , jangan terdedah kepada jerebu !

Black out????

Hanya penipuan jer...

Ustaz jo pun x brani nak sumpah

Mwngatan black iut itu benar

Ustaz anak ikan ko

Ni lah kalau orang dh buta mata hatinya

Masih x nampak lagi dh turun ke belym

Klau turun serentak puak ko gak yang melenting

Yang belum turun lagi adalah

Anak ikan.......mcm ko ni lah.

Yang belum hilang lagi adalah anak ikab macam ko ni lah

Azhar sulaiman bersumpah laknat yg dia percaya video besi dan sumpah saiful tu benar....
Anwar ibrahim yg kena tuduh sepatutnya berani bersumpah laknat juga....

Adakah kematiannya dirancang puak yg ingin menutup skandal....
Atau oleh puak yg mgambil peluang utk menjatuhkan karektor org lain....

Hanya tuhan sahaja yg tahu....

Kambing hitam hanya menurut arahan...arahan sapa???
Kedua2 pihak berupaya memberi arahan...krn ada pengaruh dan wang....

Klu mati berjuang utk sang peliwat...baik aku pegi palestine berjuang...besar kemungkinan dpt syurga....
Mati krn sang peliwat....hina sungguh rasanya..tak berbaloi
Sang peliwat pula seronok memantat china doll dan menerkam jantan gay...

Utk makluman anda semua...sapuabis adalah cina babi dap keturunan komunis chin peng yg hanya tahu menghasut jer!!!!!!

Jgn haraplah cina babi tu berani mati...pernah ker selama ini beramai2 org cina babi dap nie merempuh polis?????Mereka cuma menunggu impian dan sasaran mrk tercapai...yg akan mati katak ialah org melayu pas jer...bodoh sangat ker melayu pas asyik jadi hamba dan kuli cina babi dap dan pendubor tegar tu!!!!

Baik kita ke palestine....dpd angkat pendubor jadi pm...

Jom kita main lagi...

So kau kata annuar berzina lah ni bro???
Eskay pun tak tuduh, bro kalau dia yang bawak dia tak kata dia tuduh wa repect lu lah bro.

Lu kira boleh jadi saksi lah kalau nak dakwa dia ni???

Kau pulak kata lampu besar tak bukak aduh kau macam kau ada kat situ pulak.

Kenapa video full lenght tak ada???
Kalau ada video kat lobi bawak lah
Koleksi lengkap termasuk kat floor.

Jangan kau mudah nak percaya pada benda tak lengkap.
Ini kau tgk benda lebih kurang kau pun kata ye.

Menuduh zina bro termaktub dalam membawa saksi bro, sebab tu islam suruh bawak saksi.

Supaya tak jadi benda macam ni.
Video pun boleh sangsi dengan video pun di cut kan.
Tunjuk video annuar masuk bilik and eskay masuk bilik apa susah.

Ini yang tuan video pun tak nak tampil video pun separuh2.

Lagi kau nak sembang kalau aku spin lu berani sumpah ke bro itu dia???
Kalau menuduh zina lu boleh jadi saksi tak???
Ingat bro eskay pun tak kata Anwar zina

SAYANG...KLU ANWAR TIDAK MENDUBOR DAN MEMUKI...GERENTI ANWAR MENANG PRU13!!!

RAKYAT JIJIK NAK KASI DIA JADI PM...JIJIK SANGAT!!!!HANYA CINA BABI DAP DAN GOLONGAN LGBT JER YG SOKONG!!!

TAMBAH....DIA BOLEH BAWAK LANUN KIRAM KE SABAH....MANA TAK RAKYAT SAKIT HATI!!!

Kah.kah.kah.ape nak pergi brjuang di Palestine.kah.kah.kah.sembang kasi orang bimbang.ckp berdegar degar tp penakut pahit.macai macai yg sombong bodo lagi penakut tp ckp besar.phui.

Azhar tu bodo.apa hal pulak nak bersumpah jika percaya.ni mazhab mana plak ni.percaya satu cite kena sumpah.bangang tahap tak bole diajar

Kah.kah.kah.kerja keras utk cari mkn.?sesuai utk para tentera maya umporno 10K yg dibekalkan 1 ipad 1M.kerja keras mengomen utk masyuk lebe.puak pr ni keja sendiri kebanyakan nya dan kuli.kuli kita adalah budak budak umporno.aku cuma bg arahan je dan cai cai umporno ni ikut je.

Ko ni kalau orang ko kata bodo tp yg bodonya ko lh

Mufti kelantan datuk mohamad shukru pun cakap golongan peserta himpunan adalah orng yang sudah hilang oynca.

Golongan ini sukar untuk di peebetulkan

Fikir2kanlah.

Kah.kah.kah.jelas lg bersuluh bahawa macai macai umporno ni jahil agama.mempersendakan hukum Allah sesuka hati makbapak dia.bodoh.akidah hancur.bangang.ni la macai macai kebanggaan 1Malaysia.

Ahhhhh...masa....masa cina babi dap komunis keturunan chin peng ini hanya tahu menghasut aja...masa dunk...gue juga tau mengait...menyelam scuba...main layang 2...main gasing....dan macem macem choi....gue tahu mengarang choi...gue juga tahu hipnoses.....lu tahu engak...cume 3 orang saja didunia ini yang manusia nya jenis beruntong....ngwk bisa di hipnoses...ditpu dengan silap mata...dibodoh bodohin....dipukou....disihir rin.....mau tahu...yaaa...biar gue bagitau loh...1....orang buta...mac3m mana mau dihipnoses orang buta...lagikan butahhhhhh.....2....orang cina......lagi dihipno...malah dia gelak...sepet matanya dunk..ketutupan...santetnya engak sampei ke mata...sipitnya menendang kebodohan....3...orang gila....yaaa...orang gila itu berjalan di mana saja tanpa dia tahu dia mau kemana....kamu normalkan chai...ya..ini pasti ganteng dan macho gue agak in...loh juga pintar gue rasa...TETAPI...kenapa loh bisa dihipnoses...ditipu...disihir..disantet...dipukou...mana pergi hebat mu choi...kenape loh bisa dibodoh bodoh in...tanya aja dirimu choi...pasti kamu tahu...masa orang pintar enggak ada yang boleh dipikir...ahh...masa...gue engak percaya....kalau benar in...mati aja choi....lebih baik mati choi daripqda hidup kaya orang bego....mati aja...disana nanti.....bisa tanya....kalao ketemu bisa tqnya bulek tantuya disana nanti...oh ya....kalao jumpa elvis....kirim salam dari gue ya....bilang sama elvis...lagu HOUND DOG nya grentttttt.....jadi daya agama puak macai...gi mana lagu lirik nya...oh...ya..YOU ANT NOTHING BUT A HOUND DOG...BARKING ALL THE DAY...geranttttt......kepipisan.....dari kenaikan sampe keturunan..engak ada kedudukan loh chai....

Mik ngaku jer yang ko ni sebenarnya anak ikan

Hanya anak ikan jer... .

Yang di bela dalan aquarium hehehe

Ngaku jer lah orang dah x percaya kt puak ko ni

Dh x beraoa ramai dh yang datang

Sia32 jer pasal merwja dh tahu black out sebenarnya hanya kelentong jer

Pengundi bangla puak kamu sendiri yang upah

Dh tau dh......

Lebih baik brkawan dgn setan dikenali daripada malaikat yg tak dikenali.hasutan dr mantan piem.hah.la ni tau plak hangpa setan tu jahat.umporno punya fatwa ikut sesedap mulut busyuk dan hati hitam.jahil.bodo.bangang.baghal.

Mik ko sebenarnya yang cari makan
Sbb ko adalah anak ikan
Yang d8 bela dalam aquarium

Nntpasal jerubu salahkan kerajaan plak

Tak bagi topeng hidung

Tp x pa dpa dh ada topeng vendetta

Pecacai anak ikan flip flop

Aku perhatikan si mik ni hanya memempek jer bila bg komen

Dh tugas anak ikan cam tulah.

Bro azhar sulaiman siapa bro???

Kenapa dia tak komen on video saiful???
Dia tak analisis video saiful depan kaabah ke???
Kau pun tahu dia siapakan???

Dia sumpah pun tak bermaksud benda tu benar.
Kau faham tak ikut kata ustaz masa eskay angkat sumpah tu....
Kau dengar tak apa ustaz tu cakap???

Sumpah takde dalam syara'
Sumpah untuk suami isteri
Ada qazaf ada lian' ada apa semua tu hukum islam.
Menuduh zina memerlukan 4 saksi,
Tokey video pun tak tampil video asli pun tak ada,
Tiba2 ada video edit2.

Let it go lah bro,
Kalau kau percaya pun simpan untuk diri jangan ucap dan jangan sampai kan.
Just untuk diri kau aja.

Kalau dia tak buat kau dah fitnah dan ikut islam kau akan disebat.

Diriwayatkan daripada Anas bin Malik bahawa Hilal bin Umaiyah menuduh (qazaf) ke atas Syarik bin al-Sahmaa’ lalu dibawa berjumpa nabi SAW, baginda bersabda:

Empat orang saksi, jika tidak belakangmu akan disebat. (Riwayat al-Nasa’ie)

Dalam hal ini Ibn Qudamah al-Hanbali (620H) menegaskan:

Jika tidak cukup bilangan saksi bagi tuduhan zina, maka ke atas mereka (pendakwa) hukuman sebat menurut pendapat kebanyakan para ilmuan. (Ibn Qudamah, al-Mughni

So kau bawak lah azhar Sulaiman sekali pun. Apa korang boleh buat???

Hukuman Allah tetap dengan caranya maha adil.
Kau tuduh kau bawak bukti tunjuk betul2 dakwa betul2.

Bukan setakat burukkan di media.
Bro kau berani ke sumpah laknat dia zina???

DAN

Oh kalau dia betul buat pulak kau telah melakukan ghibah,
Pahala kau pun pergi pada dia bro
Kau burukkan orang.

Engkau menyebut tentang saudaramu apa yang tidak disukainya. Sekiranya apa yang engkau sebut itu ada padanya, maka sesungguhnya engkau benar-benar telah meghibahnya. Dan sekiranya apa yang engkau sebut itu tidak ada pada dirinya maka sesungguhnya engkau telah mereka-reka cerita tentangnya.”

(Riwayat Muslim)


Nabi sallallahu alaihi wasallam bertanya para sahabat radiallahu anhum: “Tahukah kamu apa makna muflis?” Mereka menjawab: “Muflis pada fahaman kami ialah orang yang tiada dirham dan tiada apa-apa harta yang dimilikinya.” Baginda menerangkan (maksudnya): “Muflis dalam kalangan umatku ialah orang yang datang pada hari kiamat nanti membawa pahala solat, puasa dan zakat. Di samping itu dia pernah mencela orang ini, mengqazaf orang itu, memakan harta orang ini, menumpahkan darah orang itu dan memukul orang ini. Lalu diberikan kepada setiap orang itu sebahagian daripada hasanahnya sehingga habis semuanya sebelum setiap orang yang disakitinya menerima habuan masing-masing. Maka diambil sebahagian daripada dosa-dosa mereka dan dicampakkan ke atasnya kemudian dia dihumbankan ke dalam neraka.” (Riwayat Muslim)

Baca kat atas dia telah menqazaf orang itu.

Hukuman diakhirat pulak

Ketika aku di-Mikrajkan, aku melintasi satu kaum yang memiliki kuku tembaga. Mereka mencakar-cakar muka dan dada mereka sendiri. Aku bertanya, “Siapakah mereka ini ya Jibril?” Jibril berkata, “Mereka adalah orang yang memakan daging manusia dan menjatuhkan maruah mereka.” (Riwayat Abu Dawud)

Sumber

http://www.malaysiaharmoni.com/v2/index.php/kolumnis/ustazah-maznah-daud/758

Bacalah kau akan takut.

Ps - jaga apa kita ucapkan lagi elok dari kau buat benda tuduhan ni.
Now kau dok jaja benda ni
Maka dia zina pun kau dosa dia tak zina pun kau dosa.
Kan sia2 tu???
Mana2 pun kau akan kene, sebab UMNO kau sanggup hadap azab Tuhan bro???

Ikut kau lah bro.
Fikir2 lah balik

Macam aku kata aku lindung korang bukan lindung anwar

John jo
Jangan taat UMNO taat pada Allah.

Memang kita orang upah bro,
Kita orang yang jaga undi

Kita orang yang bagi ic,
Kita orang yang daftar undi,
Kad ucapan pm tu pakatan yang hantar.

Yang tak daftar tiba2 daftar and undi tempat lain pun kerja pakatan bro.

Semua pakatan buat, umno benar.

Dakwat tak kekal tu kita orang tipu aja semua kekal walau pun nampak padam sebenarnya kekal.

Semua kerja pakatan bro, semua kerja annuar.
Apa benda buruk dalam,Malaysia semua kerja annuar.

Kan kita orang ni jahat,
Takkan kau tak tahu, memang pakatan semua jahat, orang jahat aja sokong pakatan.

John jo
Bosan ulang benda sama

Ustaz jo pembela dh mai
Klu puak dpa punya spin
Sumpah lah jo
Black out itu benar
Bkn susah senang jer mcm ko sumpah smlam tu
Pengundi bangla tu benar sumpah lah jo
Ader brani ker jo
Sumpah ko akan dilaknatkan sekiranya black out dan pengundi bangla itu benar tp sebenarnya tipu

Sumpah jo sumpah
Undi bangla itu benar

Black out itu benar

Kalau tidak x payah lah tipu rakyat lagi

Ader brani jo

Sumpah laknat jo

Ko lebih baik kawan ngan anak ikan

Dia x kata zina semua orang tahu x payah ko ckap
Dia cakap pelakon dalam vedeo tu

X payah lah ko memandai plak jo
Pelakon gak ko ni

Ko x payah spun lah musafir lalu

Dari komen ko .ko ni jenis macai gak

Spin selagi boleh

Orang dh tau pasal tu dun banyak menang

Tp parlimen kalah banyak

X tanya kenapa sbbb orang x mau dia jadi pm..fahammm

Bkn x boleh komen blah mcm tu
Tp orang dh tahu sapa dia si jo ni

Dia ni ckp mcm mana pun pasti dia spin

Guna hadis dan ayat quran
Itulah yang dia tahu

Orang pun rahu gak hukum
Tak lah sampai spin hadis demi mempertahan kan benda salah.

Tu yang irang meluat tu

Tu la puak omno setan ni.bila org bg pencerahan dgn ayat quran kata salah guna..abis tu nak guna apa panduan hidup..x tau la pula aku kalau puak macai ni guna ayat kitab hindu sbg panduan..sb tu macai x leh trima.bodo la hampa.Allah turun kan alquran sbg panduan..ada msalah kita rujuk dlm quran..x kan hampa x tau..dasar bangan puak2 setan ni..btul la ex pm dulu kata hampa setan sb tkut ngan ayat quran..cuba bg tau salah kat mana ayat yg diatas..buka la minda..blajar la kalau bodo..jgn ego..pelik la macai..ayat quran pun kata slah guna..mngkin omno ja pndai guna quran..haha..macai2..jgn la tnjuk bodo..alquran sbg rujukan..yg benar ttp bnar n yg slah kan ttp slah wlupun kena kat sapa ja..wlupun raja skalipun..hukum ttp hukum...

Macai menunjukkan kebodohan..

STARWARS PENGGERAK MINDA BERIMAN..

Ikut kau lah bro,
Nak tuduh zina ke apa.

Kaki ulang dah mai semua benda dah jelaskan pun
Bukan hang tak baca tapi macai bodoh tak faham bahasa.

Ikut kau lah apa yang spin sedng kan Quran itu dah terang dan nyata.

Pasal isu apa semua bantahan akan dibawa ke mahkamah.

Jumpa di mahkamah lah.
Hahahaha lu spin apa pun bantahan dan di buat.

Hahahah sumpah tak perlu ma kita bawak lah bukti gi mahkamah kn lebih molek tak gitu???

Bro lu kata Anwar zina ke???

Bro serious bosan lu tanya benda sama aja aduh.

Oiii umno upah orang lain lah mamat ni jenis bodo punya.
Ganti orang pandai lah

Bro lu ada amik upah ke dibayar ke apa???
Soalan lu asyik pusing2 sama aja.

Bosan lh next time lah aku layan lu balik ok

ala bongok kau ni yg BN bantah sbb PAS eksploitasi atau mempergunakan nyer utk politik kepartian

Kita main lagi...

Pelaku video mana???

Sebenarnya eskay tak kata palaku video lucah pun.

Kan mudah kalau dia kata pelaku dlam video sex tapi dia tak sebut pun,
Pelik jugak aku rasa.

Tapi aku yakin bila dia kata dia tak pernah tuduh Anwar zina.

Ahaaaa apa video mana yang dia sumpah sebenarnya video hotel or video sex???

So hang kata Anwar zina lah ni bro???

Ps... Aku main dengan kata2 eskay aja ni bro rileks lah.

Bila sumpah apa tuduhan sumpah tu??
Kau kaji balik.
Anwar pelaku video mana???

Sumpah yang tak jelas.

Tunjuk mana aku salah dalam komen diatas.

Bagi fakta bukan tunjuk bodoh

Aky lagi bosan lagi2 black out

Mana buktinya

Mana sumpah janji nya

Mana janji manis nya

Heboh satu dunia

Ko kata bosan balik2 ulang
Yang ko ulang2 isu black out smpi buat himpunan

Aky cuma ko sumpah laknat klo ko berani kata black out itu bener..

Mudah jer baru aku boleh percaya.

Kalau tidak jangan lah perbodohkan rakyat lagi

Betul jo bkn dia

Tp mirip ko lah jo

Tp bkn ko

Orang lain ada kt thailand

Nak buat cam mana lelaki pun lelaki lah.

Ko balik bela anak ikan lg baik

Maksud nya yang salah salah lah
Yang betul betul lah
Jangan yang salah di betulkan dengan ayat2 quran dan hadis
Yang betul di salahkan
Ini yang orang cakap salah guna
Betullag kata mufti kelantan
Puak ko ni dh x boleh di perbetulkan lagi dh

Kita pusing lagi halim, hahahahhaha.

Semua benda umno nak sumpah laknat hahahaha.
Kecoh lah lu bro.

Memang anak didik umno.
Untuk apa sumpah bukan kau tak nampak bukti.

Oh lupa orang umno mana nampak,
Terhijab dek kata2 pemimpin.

Hahahaha kecoh kecoh.

Apa kau mengarut ni bro???

Umno oh umno

Hahahaha kita pusing lagi halim yang aku cabar tak berani buat hahaha

Now pusing sini sana.

Sumpah tak sumpah kes bawak mahkamah ada bran ke hahahaha.

Jangan salahkan ayat Quran macam UMNO bodoh benak pulak hahahahaha
Kelakar sungguh yang dibantah rupanya ayat Quran bodoh tak UMNO???

APAAAAAA.......MAHU BERBAGI KETURUNANNNN.NNNN........hehehehe......

Kau silap bro kalah sebab parlimen kalau dikira rakyat yang,mengundi sebenarnya pakatan menang lagi banyak bro.

Undi majoriti adalah pakatan.

Lain kali fakta biar tepat jangan terus tunjuk bodoh.

Kalah bilangan parlimen lah bodoh,
Majoriti rakyat yang mengundi sokong pakatan hahahahaha.

Bila kau kata orang maksudnya yang mengundi, macam mana kau boleh kata orang taknak dia jadi pm padahal majoriti sokong pakatan ada faham Ka macai???

Sebab tu aku rasa macam nak stop,
Bila kita bagi pencerahan dia bantah,
Padahal itu semua kalam Allah.

Tak percaya tanya ustaz lah dengar ceramah baca kitab bukan baca utusan aja.

Aku rasa sedih bila ayat yang lagi jelas nyata di bantah dan di persoalkan.

Umpama mereka ni lagi mengetahui.

Bila kata bukti video boleh guna kita tanya lah kau yakin ke asli kau mampu sumpah kata tulen semua pun takut.
Bukan apa aku nak tahu jugak berapa yakin semua pada bukti tu.

Last2 semua spin entah hala mana.
Tak berani nak kata sahih.

Andai berani maka bawak lah annuar ke muka pengadilan.

Dalam islam adil ada hukuman bagi yang menuduh dan yang di tuduh.
Maka untuk jaga hak yang dituduh yang menuduh perlu tunjuk bukti. Jika tidak yang menuduh pun akan dihukum.

Now masing2 menuduh tapi sorang pun tak tampil apa nak jadi dengan umat Islam sekarang.
Suruh lah azhar sulaiman tu tampil kalau dia nak jadi saksi.

Masalahnya tak ada langsung yang tampil bawak bicara tuduhan zina.

And UMNO kata dia bela islam.
Benda yang terang nyata pun dipersoalkan

Aku sedih gila.
Bukan backup annuar tapi buat properlah gi mahkamah syariah buat dakwaan kan senang bawak bukti.

Ini main guna media, sebab takut kene sebat ke???
Bro takut Allah bukan takut dunia bro

Kalau kau yakin maka tampil dengan cara terhormat, buat dakwaan dari buat dosa ghibah.

Kau tampil bawak lah cd kau tu as bukti and bawak ke mahkamah syariah macam seorang islam.
Seperti yang disyariatkan dalam agama islam yang kita ikuti.

Cara tu lebih baik dari kau bising dalam blog

Lu orang lah kecoh

Black out di ada adakn

Apalah punya terdesak nya puak ko ni

Dh kalah kalah lah.

Lain kali lah.

Ngaku jer lah puak ko ni cuma anak ikan di beka dalam aquarium
Tukang spin jer
Yang salah ko betulkan
Yang betul ko salahkan
Ni lah keja korang.

Kalau puak ko kata black out itu benar sumpah lah

Nak takut apa sumpah laknat jer

Kalau ko dusta ko akan terima bala

Berani ke ko supah

Jangan spin kot lain lah

Itu pun puak ko klu ad tel.......r

Pandai nyere ko
Kalau orang pandai ko spin ayat

Ni yang korang hevoh2 pasal black out
Ader berani sapa2 dari puak ko sumpah laknat mengatakan black out itu benar dab undi bangla itu benar

Come on lah ........bapak borek pengikut rintik

Aku tanya sbb nya jawab lah macai jiwa kacau yang swngal

Kenapa dun menang banyak dn dapat undi popular

Tetapi parlimwn kalah??

Jawab kenapa???

Jangan spin kuat no......

Jiwa kacau mmg kuat spin

Untuk msngubat hati yang luka....

Hang kena tanya sama ketua ko tak takut allah kee????

Tak terima lagi kekalahan .

Tanya diri sendiri kenapa allah bagi mebang banyak di dun

Tapi parlimen jalah banyak.

Kenapa???

Buat lah kajian kenapa allah bagi parlimen puak ko kalah banyak sampai x dapat putrajaya.

Enggak ada sesiapaa yang mahu berbagi keturunan

Hanya puak ko jer Mahu gitu ahhhh

Loh ini hujah kau ke???

Serious kau rasa umno menang sebab kebenaran UMNO ke hahahaha.

Basyar masih hidup sebab dia beriman ke???
Palestin ditindas teruk sebab Yahudi tu taat pada Allah ke aduh.

Ceteknya akal kau bro menang aja kau anggap beriman bro bantahan pilihan raya dah pernah berlaku di Malaysia sebelum ni pun lagi lah bro.

Boleh aja.
Bila bantahan bn kau diam aja.

Apa pun aku kene cakap benar menang kalah bantah diam redha membantah semua ditakdirkan

Amin...

Buat kajian lah bro kenapa allah bg puak pakatan menang banyak dun

Kenapa kalah banyak parlimen

Jawab lah

Kenapa........

Lor serious ye ini jawapan kau???
Kalau orang baca Quran dia pun akan tahu benda ni.

Biar mahkamah tentukan hehehehe

Bagi contoh bro
Jangan cakap aja bagi contoh apa yang tak betul and apa yang betul di spin tu

Lah bro ada polis report dah pun apa semua benda nak sumpah laknat ke???

Sumpah laknat mainan UMNO lah bro

Lah sebab beza penduduk di kawasan parlimen lah bro.

Aduh kau faham ke tak sistem skg majoriti rakyat banyak di bandar sebagai contoh tapi perlimen dalam Malaysia ada berapa??? kepadatan penduduk setiap tempat berbeza.

Sebab tu majoriti rakyat Malaysia sokong pakatan ia dapat diketahui melalui bilangan pengundi lah bro.

Aduh apa yang spin nya???
Kau ni bodoh ke saja nak tunjuk bodoh???

Jawapan aku cuma Allah aja mengetahui.

Aku tak dapat mentafsir sesuatu kejadian yang terjadi.

Mungkin begini mungkin begitu.

Jangan mentafsir bukan kau yang mengetahui tapi Allah.

giler ke apa...

Setiap komen macai kat blog PR akan dapat 20 sen.kalau 10 dah RM2.00 kalau 100 komen dah brapa dapat.nilah cara macai macai cari makan utk anak bini melalui fitnah dan provokasi.

Bn bolehlah menang dengan menipu melalui ajen ajennya dlm SPR , JPN dan polis...lihat mana org dlm ajensi2 ni yg kuat kutuk PR akan cepatlah naik pangkat paling atas sbb tu sekarang ni org2 bawah berlumba2 kutuk PR utk cepat naik atas...tapi tak berkat pun.. cepat naik, cepatlah turun.

Setuju...macai memang kaki jubo dan dijubo..ramai penyokong2 umno ni yg aku kenal jenis kaki jubo tapi pandai cover , pandai brrpura2 kononnya anti gay/kutuk gay tapi dlm kelambu liwat budak2.

Golongan monoriti 46% bahalol lagi bangang..... Jgn2 yg komen ni macai dari myanmar...


EmoticonEmoticon