Tuesday

KATA DUA BUAT PEMERINTAH: TANGGUH GST ATAU HADAPI PROTES GERGASI 1 MEI


KENYATAAN MEDIA | 8 APRIL 2014


KATA DUA BUAT PEMERINTAH: TANGGUH GST ATAU HADAPI PROTES GERGASI 1 MEI

SAMM telah membuat ketetapan menubuhkan Sekretariat GST dengan objetif menjalin kerjasama dengan agensi-agensi perlaksanaan GST tapi agensi-agensi kerajaan gagal untuk menjawab surat permohonan kami. Namun dengan inisiatif sendiri SAMM mengadakan pertemuan dengan pelbagai pihak untuk melihat sejauh mana keperluan perlaksanaan GST.

Setelah beberapa siri bengkel kajian mengenai GST dijalankan dan di atas perbincangan panjang, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) tanpa berselindung tidak menolak perlaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) dalam memastikan kelangsungan ekonomi dan pembangunan negara. Namun SAMM juga sebulat suara bersetuju bahawa ketika ini Malaysia belum bersedia di atas banyak faktor, antaranya;

·         Ketirisan melampau dalam pentadbiran Negara yang menyebabkan pembaziran harus diatasi terlebih dahulu. Laporan audit setiap tahun menjadi rujukan pelbagai kepincangan yang merugikan negara selain pendedahan pelbagai skandal rasuah yang berakhir tanpa tindakan tegas.

·         Perlaksanaan GST yang tergesa-gesa tanpa menyediakan asas yang kukuh terhadap aspek pendapatan rakyat yang masih lagi tidak meningkat atau berpendapatan tinggi hanya akan menambahkan bebanan dalam kehidupan seharian rakyat Malaysia dikala ketidaktentuan harga barang dan kos sara hidup yang semakin meningkat tahun demi tahun.

Lebih dikhuatiri, jika cukai barangan dan perkhidmatan GST ini dimulakan dengan 6% pada tahun 2015, SAMM menjangkakan pada tahun 2016 kadar GST akan melonjak pada kadar 8%. Justeru, SAMM percaya dengan kos sara hidup yang melonjak selepas PRU13 lalu

Perkembangan terkini juga menunjukkan dewan rakyat telah melulus perlaksanaan GST dengan sokongan semua ahli parlimen Barisan Nasional, ternyata wakil rakyat yang menyokong GST ini adalah di atas kepentingan tertentu, bukan atas kepentingan rakyat. Ini sekaligus tidak memberikan rakyat pilihan lain, selain memilih jalanraya untuk meluahkan protes bantahan setelah dewan rakyat tidak membantu.

Maka sebagai kumpulan anak muda yang pertahankan rakyat, SAMM memberi kata dua kepada kerajaan Malaysia supaya segera umum penangguhan perlaksanaan GST, atau bakal berdepan lautan rakyat dalam satu demonstrasi gergasi pada 1 Mei 2014.

Sesungguhnya kesabaran rakyat kini amat nipis sekali, rasa hormat terhadap pemerintah sudah tiada lagi memandangkan rakyat tidak pernah dihormati malah hak demokrasinya ditipu demi regim mengekalkan kuasa. Kali ini, wang poket pula ingin dicuri sehabisnya, pasti perlawanan akan berbeza.

Sekian.

Mohd Faizal AB Rahman

Penyelaras Kebangsaan

Sekretariat GST SAMM

62 comments

SEKRETARIAT ANAK MUDA MAIN MASAK2....xd org nk layan korg ni lg ler...smue tipu...g setle hal air dlu lg berfaedah utk mkcik2 pkcik2 untie2 n uncle2..wt keje kbjikan lg bgus ler..

Protes gst jangan guling guling tengah jalan pulak, orang lain protes tak ada macam tu teroknya, macam budak kecik, nah satu ringgit main jauh jauh..

Samm bukan faham sangat tentang gst itu, fikirannya telah diracon oleh anwar ibrahim, muslihat anwar nak jadi pm, negara jahanam tak apa asal anwar jadi pm, depan rumah aku sampah tak dipungut lagi nak cerita pasal gst, jangan sampai aku paksa samm makan sampah tu ...

Ko kan yg guling..

Weiii bodoh.. ko punya sampah.. ko la yg buang... banganggg...

Hujan turon memang lebat dekat selangor hari, tapi air paip masih tak ada, jangan sampai aku baling tahi dekat adun pkr cukop, wakil rakyatnya langsong tak tahu buat kerja...

Hujan turun air tak ada...nnpaknya ada yg tak kena dgn Syabas ni..baiklah mari kita piket ramai2 dpan pej Syabas..

Syabas okey, kerajaan tiga suku pkr tak nak buat loji langat, nak perintah selangor tapi tak tahu...

Cakap jer.....
Air oiiii!!!!!!
Selesaikn segera!!!
Sampai bila!!!!???

Weii bodoh...aku bayar cukai pintu...sampah kutiplah!!!!!!
Tak kan biar bertimbun!!??

Aku nak join guling2...
Sori tak jadi....
Jeles aku....peliwat tua tu dgn kaum kerabat vip dia tak join sekali...
Buang masa berguling2 atas jln raya...
Mrk seronok memuki sundal berguling2 atas tilam....sambil mendubor jantan gay...SIAL!!!

Aku sokong n join korang sekali jika air tak putus2...

Dasar sombong bodo....
Nak main politik....rakyat jadi mangsa..

Klu bab sokong peliwat tua yg main lap tak berjunub slps memantat chinadoll...bukan main korang..
Woi....air tolong selesai segera!!!!

Gergasi tahi kuching terdiri dari pemuda melayu yg tiada agama rupa macam gay, melayu LGBT, anak dara melayu tua lisbian, melayu tua kaki maksiat yg tak kahwin- ikat rambut panjang, pengkhainat, penjahat dan akhir sekali pengikut tegar parti PAS bodoh. Berjuta2 rakyat msia yg tak hadir adalah insan terpilih oleh allah utk memuliakan alam ini. Aaammim

Maaf lupa gergasi yg akan hadir tuan2 besar babi mereka dari DAP. Melayu bodoh!!!

Sudah2 la tu SAMMdol..

gergasi apenye ni.x ada lain ke.tgk le kat luar ngeri ape jdi ngn dia orng.jdi kan iktibar.byk cara lain.jgn ikut tlunjuk si nwar tu.sdarle.majoriti x sokong cre mcmni@jebon

kata dua buat anwar hentikan fitnah kamu n sifat kki jubur kamu atau samm akan mgadakan himpunan n protes gergasi

bukansemua rakyat tapi mangkuk ayun yang partinya tak menang utk jadi kerajaan, sikit sikit protes jalanan menyusahkan orang nak berurusan. cermin diri dulu.

LAWAN TETAP LAWAN

tak abis lagi hal jubor..
tengok mulut kau yg dah macam jubooor

Kelab Penyayang Jubo Saiful

Disyorkan supaya pasukan keselamatan kejar dan ketuk kepala puak2 barua ini. Kononya hebat sangat, gigit nyamuk pun deman.

Jom kite brmai2 pegi ke MSJID dr wt keje yg tiada berfdah..panas berhjan dtgh2 jalan mcm org BODO..

kau ni lgi teruk pda nwar smpi mulut pun kau ckp jubur....ape ke halnye bro

Buatlah apapapun. Nak demo, nak joget, ataupun nak buat perarakan.Asal jangan kacau orang nak berniaga sudah.
Jangan hanya fikir hak sendiri. Hak orang lain pun kena hormati jugak.

Syabas!!!!! Dulu pecaya sangat dgn mb tu. Takkan ada krisis aiir. Kan dah kena tipu.

Gst best... 15% lagi baik.... kerajaan ma ysia boleh jadi kaya....

LAWAN TETAP LAWAN

Anon 18:29 bagus ..dia tak cakap pun 'jubur'

Konon alim... Nak tunjuk orang lain buruk mana masjid kau pergi?
Subuh tadi kat mana?

Tak payah poyo...
Aku dok perhati aja macai2 ni
Kereta skg banyak murah wooooo

Memang tiap hari kita dengar rakyat Malaysia mintak panda...

Kita memang bayar cukup utk taja orang panjang gunung pun...

Bodoh nak mampus...
Orang dok sibuk pasal hal ekonomi dan negara.

Keluar dari mulut korang kebanyakkan jubur...

Kalau dah dasar macai...

John jo...

13:00 kau bca blk lpas kau trangkan kt gua blk ape dia mksudkan.da mmng aljuburi tu

15:25 kau ni bomoh ke blh perhati kan orng.dia ajk gi masjid ape salahnye itupun kau nk spin.ape pnye bahalol n bebal kau ni.lu rse lu ni ckup da baik ke@jebon

hot news...bomoh macai pati sial dh nak ke Australia bg mencari n nak menimbulkn kotak htam pulak...aku pun nak ikut same krn nak pnggil ikan tuna n ikan jaws...kahkahkah...

18:56 kau pun bebal bin bhlol krn kau ni sklh same dgn org utan n sbb tu laa kau ni x ckup sifat krn kau ni spesis jename junggle people....sori bro...selangorku maju d bwh pr

2047...betul ke broo...klu cm tu, aku pun nak join laa bro, aku pun nak gunakn karpet cap najibo altntuya trbang ke Australia dan dptlh aku tidur sbnta d atas awan....hehehe...

kelab sayang bongok najibo

sesiape yg menyokong bongok najibo akn d beri olh bongok najibo seluar dlm altntuya...kahkahkah...

ape de hal.flow je bro. sbb stock lu orng bdua ni mmng bingai n bebal.jgn mareh bro.wa salut lu klau pegi

20:54 x ada hal bro.klau nk bdebat orng mcm lu ni yg bingai n bebal lgi lmbab kcang je.bca lu pnye komen pun da tau.lu ni bengap tpi blagak pndai.sbb entah yg lu mrapu.no junggle people asalkan jgn mcm lu n grup lu yg sbenarnye iblis tpi bwajahkan manusia.mmng le bwh pr sbb snang lu orng dikldaikan.jgn marah bro tpi wa tgu jwapan lu@jebon

Mntak bomoh ni tropong, sape yg arah bom antuya..pastu mntak bomoh guna bubu, cari sbb knape scorpene tak boleh pegi lautan hindi..dan akhir suruh bomoh tukar buah kelapa jadi cincin berlian..mesti gempak ni.

Lupa pulak mintak bomoh ni tropong bangsat umngok mana satu yg selalu sebut jubo kat blog milosuam..

23:52 x yah tropong bro.skrng da moden ada dvd n camera.mmng sah bro x yah le nk spin psal jubooor juboooor juboooor.bangsat bangsat orng lain pun taubat dtrima Allah insyaallah tpi klau kes lu pnye bos sinwar tu nabi sdiri x mgaku umat dia so ape cite bro.jgn angin bro cri fakta utk dijwab..bro

0047 aku pun nak suroh bomoh 1 bn umno jib nak bwk klrg bro gi ke mekah utk menunaikn umrah nak gunekn tikar pandan n lps tu gi pulak ke lautn hindi gi tropong klu ade mane2 macai2 bn umno yg trsangkut d kipas pswat tu yg membawa banner tertera KAMI DOAKN PR AKAN MENGAMBIL ALIH PEMERINTAHAN PD PRU 14 DR PATI BN UMNO JIB BOH...amiin...

Ngok 00:47..betul la lu mmg bangsat..

Org umngok memang xleh dgr nama anwar ibrahim masing2 terus sasau.. Takut betol korang yer.. Tp xpe korang bleh bgayut dkt jubo sepul bukhori hahaha.. Survival dan senjata terakhir korg
Ha ha hai.. Kesian kat sepul jubo yg sekeping tu buat puak umngok bgayut ramai.. Tgu masa rabak je melambak ler taik kat muka korg ha ha ha.. Apa pun LAWAN TETAP LAWAN...

O0.47 dah tau moden pasal apa puak lu masih nak guna teropong buluh kan dah pedih mata.. Dah dasar umngok tu umngok gak...

00.47 sekor lg macai yg bperisaikan jubo sepul.. Jubo sepul akhirnya mjadi tmpat bpaut bg meneruskan sisa2 kebodohan puak umgok

Jangan hina jubo saiful nanti abang anuar marah you. Nanti dia tak bagi elaun penfitnah kpd kamu. Kamu nak kerja apa ? Sbb keturunan kamu cari makan sbg penfitnah. Cakaplah jubur saiful tu sedaplaaa abang anwar. Baru class!!

Sepol menahan juburnya knp dipenjara. Sape yg biayai dia. Tolong jwb macai2 sekelian.. adakah sepul diliwat hingga tidak mampu melawan. Atau lubang dubur sepul terlampau luas sehingga mudah diliwat. Aku setuju kalau dua2 kena penjara. Si nuar je kena penjara 3 juta org tak stuju. Jgn nak bodohkan rakyat malaysia.

Selagi Bangsat Neraka perintah...jgn harap sepol kena dakwA..

sbnr nye seipul tu sllu melancap n bila dh naik stim, dia bwk lembu pliharaan kak jat n lembu tu kate, biar ku masok kotey ku ke lobang jobo kau...sedap x seipul, kate lembu kat seipul...seipul kate, sedap nye mcm mi sedap...kahkahkah...

07:41 orng pkr bebal mmng le tkut bro jantan nk tale jubur.li blh le x tkut sbb lu pun same.Elak Tetap Elak

lu yg kt atas ni 07:23 x yah buat komen berbeza lu orng sma.gua x bebal n bingai mcm lu.klau da bosnye kki spin,kldainye pun mngikut.contohnye lu.gua da ckp bangsat bangsat orng lain maseh blh btaubat.klau lu kki bontot lu cpt mnta ampun jendul.klau trasa diri tu bebal sgt gi bljar skolah lgi lpas bru komen.bukan spin ape orng ckap.gua tgu lu jwab

kau yg dibodokan oleh anwer jendul

dunia ape ada hal.jjnji dia ikhlas btaubat pda Allah tntng ape yg blku.tpi bos lu nwer gendut tu ada nk btaubt.yess bn ttap plihan majoriti bkn minoriti rakyat mlaysia bro....

21:46 parah btul kau ni.kau pun bomoh tropong jgk.tpi kau lbih skit kau kki kotey.x tau le kau ni kantan ke betina tpi klau jntan baik cpt btaubat n gi brubat.cara kau komen tu mmng nmpk kau da biasa@jebon

2146...baik kau ni cpt2 balik ke rh n ambik air smbhyg n bristifarlh bnyk2 n mtk mf lh kau dgn smua org yg kau sllu fitnh sblum malaikt maut mencbut nyawe kau yg kau ni brtuhan kn setan iblis...mf broommm...

Bodohnya..ingatkn ambil wuduk utk solat@ngaji, rupa2nya utk istighfar jer..

19:08 kau ni 21:46 ye.da gi brubat ke.klau da alhamdulillah klau blum gi cpat sbelum btambah parah.buat pgetahuan kau mngbil wuduk bukan semata mata itk solat@ngaji je bro.byk menafaatnye.salah satunye utk mgelak dri mlakukan pekara pekara yg tidak baik@jebon

2359..sptut nye kau ni gi brubt kat bomoh yg kau org puje2 slma ni n klu x baik jg, kau jmpe kat njiboh, klu x baik jg, kau jmpe kat seipul n klu x baik jg, kau gi je kat patung budda siam tu, cium dahi patung tu n mtk kat patung tu agar kau semboh dr pnykit jual fitnh...sori broom...

2316..manusia sprt kau ni manusia yg paling bhlol anak kpd bebal anak kpd bengap anak kpd bodo anak kpd pati sial n anak kpd macai2 setan iblis krn x nak menyembah ALLAH swt n masih brtuhan kn setan iblis yg hr2 jual fitnh n sbb tu laa kau d lahirkn kat dunia ni x ade gune n kau ni laa dajal dunia....mf boss...


EmoticonEmoticon